אוקי, אני מרים את הכפפה

billc

New member
אוקי, אני מרים את הכפפה

אני אנסה להזרים פה שירשורים, ונראה לאן נגיע. בתור סינגלים בחול: איפה את גרים כיום, והאם את שואפים לעבור לגור במדינה/עיר אחרת? האם יצא לכם לצאת עם בחורות/רים לא יהודים? אם כן מה המסקנות? האם יצאתם עם יהודים/יות אבל לא ישראלים/יות? אם כן מה המסקנות? האם אתם רואים את עצמכם גרים פה עוד הרבה שנים? האם אתם נמצאים בסביבה שיש לה מגע יום יומי עם ישראלים/ או שבעיקר לא ישראלים/יהודים. האם אתם מנסים לשמור קצת על המסורת (אני יודע? אולי להדליק נרות בחנוכה)? אם אתם פתוחים בכל הקשור בדייטים אם לא יהודיות/יהודים, האם אתם חושבים שאפילו הייתם מתחתנים איתם אם היה מצב אם הייתם יוצאים עם לא יהודים/יהודיות האם יש לכם מגבלות, למשל האם הייתם יוצאים עם נוצריה קתולית שהולכת כל יום ראשון לכנסיה, ואומרת לך מראש שהיא מתכננת לגדל את ילדה כנוצרים, מה החלום שלכם בכל הקשור לקטע זוגי? אם יש לכם עוד שאלות , תוסיפו.
 

Shany1312

New member
אחלה כפפה, רק..

חבל שלא לבשת אותה בעצמך. טוב,אז אני אלך על זה ראשונה כנראה. אז למרות שנכנסתי בעיקר בגלל ה"חו"ל" ופחות בכלל הסינגלס, נזרום איתך... כיום מתגוררת בלוס אנג'לס, אין לי ממש "שאיפה" לעבור למדינה או מקום אחר, מאחר ואני מפה במקור והחלטתי את ה"לעבור למקום האחר" הזה, הוא איפה שאני נמצאת עכשיו, כשלפני חצי שנה בערך חזרתי לפה מישראל. עוד לא יצא לי לצאת עם לא יהודים, אבל אני מתארת לעצמי שזה יקרה ולא מרתיע אותי בכלל. אני פחות "בקטע" של ישראלים, בחורים ישראלים לפחות..במיוחד "הסוג" שמגיע מישראל לפה (אבל לא מכלילה) אני יותר מתחברת לאמריקאים מאשר לישראלים, למרות שהכי טוב מבחינתי יהיה ישראלי -אמריקאי. עדיף. אני כן רואה את עצמי חיה פה עוד המון המון שנים. אם לומר את האמת? אני לא רואה את עצמי במקום אחר כרגע. כי אני רק מתחילה את החיים...עוד צעירה מאוד... ודיי נמצאת במגע יומיומי עם ישראלים, אבל לא בקשרים חברתיים של הכרויות וכאלה במיוחד. טרם מצאתי את הישראלי מחפש הניירות שיכבוש את ליבי, אם בכלל... כן שומרת על מסורת עם המשפחה (פחות או יותר) לא קריטי בעיניי במיוחד. אני אוהבת את זה בגלל ההווי המשפחתי, לא משהו שקשור לדת או אמונה, ככה שלא יפריע לי לצאת עם גוי, כן יפריע לי אם זה יהיה מוסלמי למשל. אבל נוצרי לא מרתיע אותי..מה גם, שאני לא מאמינה גדולה באלוהים. ומהיום ועד מחשבות של איך לגדל את הילדים שלי, שיש לי עוד 8 שנים איזי, ואין לי אפילו חבר אני לא חושבת על זה במיוחד.... בקיצור, אני מרגישה כאילו אני ואתה נהיה היחידים שיענו על זה? אבל נו טוב, מה רע...
 

billc

New member
דרך אגב את ישראלית

גם אני נולדתי בארה"ב, אבל בגלל שגדלתי בארץ אני נחשב ישראלי זה לא משנה אם יש לי אזרחות ודרכון אמרקאי
 

Shany1312

New member
אני יודעת את זה.

איפה ציינתי שאני לא ישראלית?אמרתי כזה דבר? אני דיברתי על ההעדפות שלי בבן זוג, ולא עליי ספציפית. שבלי שום קשר, אני מפה במקור וכל השנים הייתי מן יו יו בין פה לשם... בכל מקרה, אני מודעת למה שאני, אבל זה עדיין לא מחייב אותי לחבב ישראלים.
 

billc

New member
יכול להיות בגלל זה יצא לך זול באונ'

את בטוחה שלא הוצאת רישיון בקלפורניה לפני כמה שנים עם כתובת בארה"ב?
 

Shany1312

New member
לא,

הוצאתי רישיון לפני 4-5 חודשים סך הכל. האמת, סתם השתעשעתי איתך כבדרך אגב כזה.
אני משלמת לפי תושבות, בגלל אבא שלי שחי פה כבר למעלה מ30 שנה. מה זה קשור? אין לי מושג. כי כשהלכתי לקולג' אחד, חייבו אותי מעל 100 דולר ליחידה. זה עוד כשאני הייתי נאיבית ולא מבינה בעניין, כשפניתי לקולג' אחר (שבלי קשר למחיר) החלטתי שאליו אני רוצה, מילאתי את הטופס, והוא שאל ממתי אבא שלי גר פה, ועניתי לו אז הוא אמר שאני צריכה לשלם לפי תושבות. אבל כעיקרון, אני יודעת שזה ככה, לא התכוונתי לבלבל את הבחור למטה, פשוט לא התעמקתי במושגים הספציפים יותר מידי מהסיבה הפשוטה שידעתי שזה לא רלוונטי לגביו כמו שאמרתי קודם, לכן לא דייקתי בהסבר, ויצא איך שיצא. בכל מקרה, אני גרתי בארץ 12 שנה, אבל באתי ללוס אנג'לס כל שנה, אבל עדיין לא הייתי רשומה כתושבת קבועה פה עד שהחלטתי לחזור.
 
אז אתה מחשיב עצמך "מהגר ישראלי בארה"ב"?

ואיך המנהגים שלך (ביום יום ובאירועים רלוונטיים)? יהודי אמריקאי או ישראלי?
 
סתם, עניין של הגדרה עצמית

יש צורה שבה אנשים מציגים את עצמם והרבה פעמים כך הם גם רואים את עצמם. בשלבים מוקדמים (והמון פעמים גם מאוחרים) של הגירה, אדם יגדיר את עצמו כ"ישראלי שהיגר לגרמניה". הילדים שלו, נגיד, יגדירו את עצמם כ"גרמנים ממוצא ישראלי". המנהגים..התכוונתי נגיד ביחד לדת (נגיד: עושה ראש השנה? חנוכה? מודע למתי הם נחגגים?) ולאירועים כמו למשל ימי עצמאות (של ישראל? של ארה"ב?) או אירועים שבהם יש חשיבות לזהות לאומית (ממ..הדוגמא היחידה שעולה לי בראש היא נגיד הצגת עצמך במקום חדש ורב לאומי..למשל כמו במחלקה שלי בבית ספר, חלק מהזהות שלי שם היא הזהות הלאומית. לצערי או לשמחתי, אני או בלתי מתוייגת, ואז שואלים או שמניחים שאני אמריקאית).
 

billc

New member
אנשים חושבים שאני צרפתי בגלל המבטא

אין לי מושג למה- האמת שגם ישראלים לפעמים אומרים שיש לי מבטא (והם לא יודעים מאיפה) הרוב חושבים שאני מאירופה: קראוטי, צרפתי, סרבי, רוסי..אין לי שמץ אני תמיד אומר שאני מישראל: פעם אחת הגעתי למקום עבודה חדשה עם עוד אדם לבחור השני קראו מוחמד..לאחר איזה שבועיים הוא שאל אותי מאיפה אני, אמרתי מישראל עם חיוך מסוים דווקא הסתדרנו לא רע, ולהלכנו לאכל ביחד במסעדות סיניות וכל מיני בסוף הוא עזב לאיזה ניתוח במוח או משהו כזה.
 

billc

New member
אני אענה גם

גם בצפון אטלנטה: הייתי בעוד מקומות בארה"ב, אבל אני אוהב את מזג האוויר פה, אבל יכול שבתנאים מסויימים יהיה נחמד לעבור למקום אחר למשל למערב. מה שאני אוהב פה, שסה"כ מרוויח בצורה מכובדת, ומצד שני המיסים וההוצאות מאוד נמוכות. אני לא נמצא במגע ביום יום עם ישראלים, והאמת שלפעמים אני נתקל ביהודים אמרקאים וזה מעניין. האם אני רואה את עצמי גר פה הרבה שנים?..מאוד חשוב להיות שמח במקום שאני נמצא וזה שילוב של שניים, מצד אחד זוגיות, מצד שני עבודה. האם אתם מנסים לשמור על מסורת? כעקרון אני לא ממש דתי ולדעתי יותר קשה לשמור על מנהגים כשאתה לבד אבל אני חושב שאתה בזוגיות (עם יהודיה), קל יותר, ולכן כרגע לא שומר על מסורת, אבל בעתיד אני רואה את עצמי חוזר לזה. דייטים עם לא יהודיות, אז ככה חלק מהפורום יודע שיצאתי עם בחורה מסין במשך חצי שנה והיא עוד היתה נוצריה היא היתה בחורה נחמדה והיה סבבה, קצת הפריע לי שהיא היתה נוצריה(רק בגלל שהיא היתה הולכת ביום ראשון לכנסיה) במקום לבלות איתי, סה"כ הכי חשוב לי האדם פחות האמונות שלה, ולכן הייתי מתחתן עם אחת שהיא לא יהודיה אבל שלא אובססית בקשר לישו. בקשר ליהודיות אמרקאיות, לא יצאתי עם יותר מידי, אבל לא ממש התחברתי אליהן אבל אני כרגע יוצא עם יהודיה אמרקאית, ומאוד מאושר ומאוד מקווה שזה ילך טוב.
 

Shany1312

New member
לווא דווקא

בכל מקרה, נראה לי שאנחנו הזאבים הבודדים היחידים פה בין כה וכה.
 

Shany1312

New member
אבל רק הגעתי. כבר לסגור?

קח פיקוד עליו. מה גם, שזה סינגלס בחו"ל, ומהרושם שקיבלתי אתה בכלל לא סינגל. וגם המנהל לא. הממממ...
 

billc

New member
הגדרה של סינגל לדעתי

זה אחד/אחת שלא נשואים, לא חייבים לדבר בפורום רק הקטע שבינו לבינה אפשר לדבר על מקומות בילויים, טיולים,פעילויות שונות בקיצר לפתח פה קהילה מכובדת שאפשר לדבר בה על כל דבר בעולם, כשאנשים נשואים נפגשים הם מדברים על משכנתא, ילדים ובלגנים כשסינגלים נפגשים..נושאי השיחה שונים לגמרי.
 
וואלה?

ואני חשבתי שכבר בדייטים מתקדמים כשהקשר נהיה רציני (עוד לפני שמתחתנים) איכשהו מתאמים ציפיות בנושא ילדים ,מגורים משותפים וכ'ו.. וגם אחרי החתונה (ולפחות כשנשואים טריים) אתה חושב שאלה הנושאים שמדברים עליהם יום ולילה? אני חושב שכדאי לעשות הפרדה בין סינגלס ללא בן/בת זוג, לבין סינגלס "על הנייר" ושבעצם נמצאים בקשר די רציני שזה לדעתי כמעט כמו להיות נשואים.
 

billc

New member
אפשר לעשות עוד 100 הפרדות

בין רווק/ה בלי קשר זוגי...........................לנשוי +5 בשביל הפורום הזה, אני לא חושב שצריך לעשות את החלוקה הזאת מי שמתאים לו שישאר, מי שלא אז לא.
 
הופ...

התגובה שלי התייחסה ל"כשאנשים נשואים נפגשים הם מדברים על משכנתא, ילדים ובלגנים כשסינגלים נפגשים..נושאי השיחה שונים לגמרי." ולכך התייחסתי כשרשמתי שצריך לעשות הפרדה בין נושאי השיחה שבדרך כלל די זהים או לפחות חופפים בין אנשים בעל קשר רציני או ארוך טווח שדי דומה לנשואים "טריים" לבין רווקים/רווקות ללא בן זוג הנפגשים ואז נושא השיחה הוא מעט אחר ובשום אופן לא התכוונתי להפרדה מבחינת הפורום. והיות ויש לי הרגשה שאתה לגמרי לא הבנת את הכוונה שלי, אני גם אביא דוגמא: כששתי חברים רווקים ללא בנות זוג יפגשו, סביר להניח שהשיחה תהיה סביב "איך להכיר בנות" או משהו בעניין. לעומת זאת, אם שניהם היו בקשר כלשהו (בין אם נשואים לבין קשר רציני אחר) השיחה הייתה מתמקדת בעניין אחר מלבד "איך להכיר בנות" וכ'ו. שוב, התגובה שלי הייתה עניינית לטענה הספציפית שלך לגבי נושאי שיחה במפגשים, ובשום אופן אני לא חולק על טענתך שפורום סינגלס בחו"ל נועד בראש ובראשונה עבור "אלה שלא נשואים". (למרות שמאז ומעולם קיבלנו בברכה את כל מי שרצה להשתתף ללא הבדל דת/מין/גזע וסטטוס, ולכן אני מקווה שהסטטוס קוו יישמר גם בהמשך).
 
למעלה