אוףףף

Shame in you

New member
אוףףף

אני מצטערת שאני שמה את זה פה שוב, אבל זה כל כך כל כך מרתיח אותי http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3702266,00.html יא אללה. כלכך קשה לרופאים לעשות בדיקות לפני? כל כך קשה להם להבין שלפעמים המטופל חסר ההשכלה דווקא כן יודע משהו ואם הוא מבקש בדיקה אז אולי יש בזה משהו והוא לא סתם היפוכנדר? (לא מדברת על המקרה הזה ספציפי) אוףףף!!!\ שתיהן מחיפה, שתיהן מתסחיף ריאתי, באותו חודש.
 
אצל רופאים יש בעייה אחת

אגו
הם פשוט בטוחים שהם יודעים הכי טוב ומה שהם קבעו זה מה שנכון... יאמר לזכות חלק מהרופאים שהם לא מקלים ראש בתלונות, לפחות לא הרופאים שלי תודה לאל ועוד יותר ייאמר לזכותו של הגניקולוג הראשון שלי שלפני שרשם לי גלולות שלח אותי לבדיקת דם...
 

Shame in you

New member
הרבה מזה זה אגו, נכון

והרבה זה פשוט הקטנת ראש, כי אין כטח לחשוב ולהתאמץ יותר מדי. אני מכירה רופאים שהאגו שלהם לא בשמיים ושהם אנשים נחמדים אבל הם גם מקלים ראש, כי הרבה יותר קל לפתור את המטופל ב"זה התקררות/התקף חרדה/עייפות/זיהום ויראלי (??!!!)/יו ניימ איט". הרופא בכתבה אמר לבחורה כמה ימים לפני שיש לה זיהום ויראלי ושלח אותה לביתה. אני לא חושבת שרופאים צריכים להיות אלוהים, אבל יש להם מקצוע יותר מדי חשוב והם למדו בשבילו יותר מדי בשביל לזלזל במקצוע ובמטופלים כלכך.
 
מסכימה איתך שהם לא זהירים

ורופאים לא צריכים להיות אלוהים אבל חייבת להגיד שגם מטופלים באשר הם חייבים להתעקש על הבריאות שלהם בגלל מקרים כאלו, כל אחד מכיר את הגוף שלו הכי טוב בעולם והוא זה שיודע שמשהו לא בסדר ואם אחרי יומיים אין הטבה לחזור ולהציק לרופא, לשאול ולדרוש בדיקות מא' עד ת'. הרופאים עושים עלינו וי ואומרים שזה ויראלי / חרדה או מה לא ולא מתעקשים לבדוק אז אנחנו המטופלים צריכים להתעקש. אולי זה נשמע לך מחריד אבל אני יודעת שאחרי שנים של התעקשות בסוף נמצאה הבעיה בצורת אנדו' ולאחריה עוד כמה בעיות שאף אחד לא התייחס אליהן. היה שווה להתעקש העיקר שנהיה בריאות
 

Shame in you

New member
את צודקת לגמרי

שאנשים צריכים לקחת את בריאותים בידיים שלהם. אני ממש מסכימה איתך. הבעיה היא שזה לא תלוי בנו. אנחנו, המטופלים, לא יכולים להפנות את עצמנו לבדיקות, וגם אין לנו ולא אמור להיות לנו הידע ברפואה שאמור להיות להם. אני חושבת שלימודי רפואה הם כלכך קשים, באמת, וכל יום הרי מתפרסמים דברים חדשים בנושאים האלו, כך שרופאים יכולים להתאמץ קצת יותר באבחון מטופלים ולהשקיע את כל ידע העצום שהם רכשו במציאת הבעיה אצל המטופל והטיפול הנכון לה. גם קורה הרבה שאנשים מתעקשים, מנדנדים, והרופא מעיף אותם (קרה לי אישית), כי כאמור, זה פוגע לו באגו הקדוש. מתסכל.
 

זואילי

New member
מסכימה איתך ועם ארץ דמיוני

לגבי לקחת את האחריות על בריאותנו, ואת יודעת מה, אנחנו מאוד יכולים להפנות את עצמנו לבדיקות. אני גיליתי בעצמי שהתחילה לי בעיית דופק מואץ ועדכנתי כל רופא שמטפל בי ואף אחד לא ייחס לזה חשיבות. אז דרשתי מרופא המשפחה אק"ג ועשיתי כאלה 3 פעמים במרווחי זמן שונים. ביררתי היכן מקבל הקרדיולוג שלפני שנה טיפל באבי והציל אותו וראיתי שהוא מקבל או פרטי או בבי"ח השרון. עכשיו, בי"ח השרון שייך לכללית, אז ביקשתי ט. 17 אבל לא נתנו לי. למה? כי רופא המשפחה אמר שאני צריכה לעבור קודם אצל קרדיולוג מהקהילה ורק הוא יפנה אותי לבי"ח. אז אמרתי לו - אין בעייה. אם אני אסמוך על קופ"ח בעניין הזה, זה לא ייגמר טוב. קבעתי לעצמי תור לאותו קרדיולוג בבית החולים ושילמתי על בדיקת רופא. יצא יותר זול מאשר ללכת אליו בפרטי... (דרך אגב, בי"ח השרון גנבים. בדיקת רופא עולה הרבה יותר מאשר בתה"ש....
). היום כבר התקשרתי למזכירתו כדי לתאם תור נוסף אחרי בדיקות נוספות שעשיתי לבקשתו. מעניין אם הפעם יאשרו לי ט. 17, אבל גם אם לא - אני אחראית על הנושא הזה ומוכנה לשלם. כי לבריאות אין מחיר.
 

זואילי

New member
תאמיני לי שגם לי אין יותר מדי מזה...

אבל ביקור רופא במאה ומשהו ש"ח בבי"ח או רופא פרטי שבשבילו אקרע את התחת בשעות נוספות בעבודה, או שהוריי יעזרו וישלמו לי - שווה את זה. ההורים שלי תמיד תמיד יהיו נכונים לעזור לי כלכלית, בטח כשזה נוגע לבריאותי. אם רק אבקש מהם. וכשהלכתי לרופא פריון פרטי עשיתי הרבה מאוד ויתורים כלכליים וחסכתי מעצמי כדי לשלם את זה. עשיתי סדרי עדיפויות על מה אני אוותר באותו חודש והצלחתי לממן את הטיפולים.
 

Shame in you

New member
אני פעם ביררתי על רופאים פרטיים

כולם לוקחים 800 שקל לפגישה אחת. ואני בכלל לא מדברת על עלות הבדיקות, הפרטיות, שאותן הרי אני צריכה ולא את הרופאים.
 

galim29

New member
לא כולם לוקחים סכום כזה../images/Emo26.gif

לא כולם לוקחים 800 ש"ח לפגישה. יש גם פחות. ומגיע לך מקופת החולים החזרים של עד 85% כך שאת יכולה 3 פעמים בשנה לעשות את זה ואז התשלום לא נורא. אפשר למצוא דרכים להגיע לרופא פרטי.
 

galim29

New member
את צריכה לעשות בירור...

בדיקות את יכולה לעשות בקופה. לפחות חלק גדול מהן. ואם יש לך ביטוח בריאות משלים אז זה מכסה אותן. אני לא בקיאה אבל הכי טוב זה למצוא רופא בקופה שיסכים לשלוח אותך לבדיקות האלה (אולי אפילו רופא משפחה יכול, אין לי מושג) ולמצוא את הרופא שתרגישי נוח איתו. צריך לחשוב יצירתי ואפשר למצוא איך לעקוף אותם ואם את פייטרית כמו זואילי אז גם להשיג מהקופה חלק גדול מהבדיקות, לפחות את אלו שהן מכסות. וכמו שזוזו אומרת: שווה לחסוך ע"ח דברים אחרים ולהשקיע את הכסף הזה בבריאות שלך...
 
עצרי רגע

הרופאים משקיעים כ"כ הרבה זמן בלימודי רפואה ואת רוצה כמו כולנו שהם ישקיעו את הידע העצום שלהם בלאבחן אותנו נכון אבל תחשבי שנייה נגיד על אנדו' - כאבי בטן מתמשכים ולאו דווקא במחזור או בביוץ הסימפטומים מתאימים גם ל PID, גם הידבקויות בבטן מתאימות ל PID כי זה גורם לרקמה צלקתית בחצוצרות בין היתר, כשאת באה לרופא עם תלונות כאלו הוא לא חושב ישר על אנדו' בטח ובטח אם אין לך איזו ציסטה עסיסית וישר מאבחן PID או איזה זיהום בדרכי שתן, זאת הסיבה שלוקח כל כך הרבה זמן לאבחן אנדואיות אז זה לא שהרופאים לא היו קשובים לנו רק שהסימפטומים מתאימים לכל מיני דברים ואם המטופל לא מתעקש כמוני כמוך וכמו אחרות לא יעלו על הדבר האחר. זאת הסיבה שאמרתי שחשובה גישת המטופל והצקתו הבלתי נלאית לרופא המטפל. וגם אני סבלתי מהגישה של זה כלום או קרירות וכו' פשוט עברתי רופא, אם אין כימיה והרופא לא קשוב לך יש עוד אלף אחרים. גם למטופלים יש אחריות. לא רוצה שתביני לא נכון, לא יוצאת להגנת הרופאים ולהגנת הזלזול במטופלים ואני לא חושבת שזה בסדר בדיוק כמוך. אני גם לא רופאה / אחות ולא מתיימרת להיות אני פשוט מטופלת שדואגת לעצמה וההתעקשות השתלמה לי.
 

זואילי

New member
"מציקה" זה שמי האמצעי...../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

פרופ' שיף הרופא המדהים ביקום קרא לזה בעדינות "מקרקרת".
 

זואילי

New member
וואלה??

זה היה גם באותה פגישה עם "תזיזי את התחת" כששאלתי על צפיפות עצם ונשאלתי מדוע הפסקתי אז התעמלות. אין עליו, אין.
 

Shame in you

New member
את צודקת לגמרי

וזה בטח לא פשוט למצוא אבחנה נכונה. אבל לגבי ההתעקשות שלנו- כן, צריך להתעקש, צריך לנדנד ולא לפחד מיחס מגעיל וקריר, אבל הבעיה היא שהרבה פעמים ההתעקשות לא מובילה לכלום. קרה לי שהתעקשתי ועדיין הרופאים לא שמו עליי. לכן אני אומרת שיש בעיה רצינית בנושא הזה, ובסופו של דבר הכסף מדבר- בדיקות פרטיות, רופאים מסויימים פרטיים.
 

זואילי

New member
עוד דבר, קשור לדעתי למה שכתבת עכשיו

זה שלצערי לפעמים כשאנחנו יושבות לבד מול רופא - היחס אחר לגמרי כאשר את עם מלווה. הרבה מאוד רופאים התייחסו אלי כאילו אני ילדה וזה תמיד עצבן אותי. משמח אותי שלמרות גילי המתקדם יש לי לוק צעיר, אבל מעצבן שכשאני עם אמא שלי אז מדברים איתי אחרת. ותמיד נראה לי שההתנהלות כלפיי משתנה כשאני עם ההורים או אחד מהם. וזה לא שאני ביישנית או פאסיבית. ממש לא! וכשיש לי מה להגיד אני לא דופקת חשבון. אבל זה אחרת כשיש לצידי מלווה. ולפעמים טוב שאמא שלי לידי כי היא מדי פעם נותנת לי איזו בעיטה מתחת לשולחן כשאני מגזימה... או תופסת אותי ועושה מעקף כשאני נתקלת באיזה פרצוף מוכר של איזה פועל עם תג מתוך הערימה שאני מאשימה שבורותם הביאה אותי למקום בו אני נמצאת היום.
 
כמה פעמים שניסיתי להתעקש על בדיקות

והם התעקשו להיפך והריצו אותי מרופא לרופא במשך 4 חודשים של כאבי תופת
 
למעלה