אוכל לילדים ...והפעם ....

Master Stav

New member
אוכל לילדים ...והפעם ....

כדורי בשר ברוטב אדום : החומרים הדרושים לכדורי הבשר: 300 גר' בשר בקר טחון 200 גר' בשר עוף טחון 2 ביצים בצל בינוני קצוץ דק קליפה מגוררת דק מלימון צהוב נקי חופן פטרוזיליה חצי כפית מלח שליש כפית פלפל לבן פלפל לבן חצי כוס פירורי לחם שמן זית כפית סודה לשתייה החומרים הדרושים לרוטב : 6 ק"ג עגבניות תמר או עגבניות בשלות, לעשות להן כמה חתכים קטנים 2 כוסות רסק עגבניות 2/3 כוס מים 10 שיני שום טרי חתוכות גס אופן הכנת הרוטב: ( חשוב לפני הקציצות ) דוחסים את כל העגבניות לסיר כבד יחד עם השום מוספים מעל בערך 4 כפות מלח גס. מכסים את הסיר ומבשלים במשך כשעה על אש קטנה כשמידי פעם מערבבים, טוחנים, מסננים ומאפסנים את הכמות שאיתה לא משתמשים ..... אופן הכנת הקציצות: כאן ישנן שתי דרכים להכנה. הדרך הרגילה בה לשים את הבשר בידיים, ( אישית אני מעדיף אותה ) או דרך אחרת – – הפוד פרוססור. ערבוב במהירות גבוהה ולמעט זמן .... את הבשרים מערבבים עם הביצים והמלח ומוסיפים פנימה את הבצל, את קליפת הלימון, את הפטרוזיליה ואת פירורי הלחם . בידיים שמרטיבים במעט מים עושים כדורים קטנים ומניחים על צלחת. בסיר מביאים לרתיחה את רוטב העגבניות עם המים והשום. טועמים ואם יש צורך מוסיפים מעט סוכר ( אם יש צורך ). מה זאת אומרת אם יש צורך ? העגבניות הינן פרי חמצמץ וככזה רצוי לבדוק מה רמת החמיצות שאנו רוצים בתבשיל ולנטרו באמצעות סוכר מכניסים פנימה בזהירות את כדורי הבשר בזה אחר זה. מנמיכים את האש ומבשלים במשך כחצי שעה. הולך נהדר עם פסטה או אורז מלא עם פירות יבשים כמו כן כוס יין אדום יכול לעשות את החגיגה לנהדרת .... בתיאבון ***הערה *** אם מכינים למבוגרים ניתן להוסיף חצי כוס יין אדום לתוך הרוטב + 4-5 פלפלים אדומים חריפים חתוכים לטבעות קטנות ..... ולהכין ליד לחם שחור טרי לנגב את הרוטב
 

ferdinand

New member
../images/Emo12.gif

לילדים?! לא חבל לבזבז עליהם כזה דבר?!
(מנסה לחשוב על התגובות של הילדים שלי למראה של כאלו קציצות: "אבא, תוציא ת'לכלוכים הירוקים האלו!" "אבא, לא רוצה רוטב כזה, תביא ת'קטשופ" וזה בהנחה שבכלל יסתכלו לכיוון של הצלחת!!!) אז יאללה - תוסיף! תוסיף יין ואיזה 4-5 פילפלים, ותכין גם לי צלחת!
 

Master Stav

New member
../images/Emo13.gif ....

הילדיים שלי מחבבים את זה אם אני עושה את הרוטב מתוק ......
 

akavishon

New member
אני אתמול הכנתי אצבעות תירס לילדים

מתכון מעולה !! הילדים טבלו את מהמלפפונים בקטשופ ולא נגעו באצבעות תירס... את התעשייתי הם טורפים !!!
 

Master Stav

New member
../images/Emo13.gif האמת ...תירס ממש לא עושה

לי את זה למעט בצורתו הטבעית ..... כלומר בסיר עם חתיכת לימון קטנה כול העלים ומלח ואחר כך עם מעט חמאה עליו וכמובן מלח
 

ferdinand

New member
או -

קלוי על גריל פחמים!
דפקא אני גם "חוטא" באהבה לדבר התעשייתי הזה!
(nobody's perfect) בעצם כשחושב על זה - אוהב תירס בכל הצורות שלו! פופקורן, קורן פלייקס, עוגות/לחמים מקמח תירס! אפשר להגיד שאני - פילוקורנוס!!!
 

hag70

New member
יופי. עשית אותי מה זה רעב../images/Emo67.gif

והדבר הכי מפתה שיש לי היום בבית זה יוגורט 0%
. נשמע מעולה. יש סיכוי שאפילו אצלנו יש יאכל בשמחה.
 

anguly

New member
נשמע יאמי!

ואולי אני אכין בדיוק קניתי בשר טחון משני הסוגים וחיפשתי מתכון לקציצות. אבל 6 ק"ג עגבניות - זה לא ממש ממש ממש ממש המון? זה איזה 30 עגבניות - אין לי סיר שמכיל כל כך הרבה.
 

anguly

New member
זה פחות טעים

ועדיין לא הבנתי למה צריך כמות גדולה כל כך 6 ק"ג עגבניות אפשר להאכיל בזה גדוד קטן
 

Master Stav

New member
זה בהחלט פחות טעים

וצריך כ6 קילו מאחר ולעגבניות יש נטיה לאבד נוזלים בבישול ....כך ש.....
 
למעלה