אוטוטו חודשיים לפתיחת פאתי-מודועין

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בבקשה, כמדומני שלפני חודשים מספר
דנו ארוכות בנושא, אשמח אם אחד מהחברים יביא קישור לשירשור הכולל הסבר . 160 קמ"ש נכון, אך לא לאורך כל הקטע, באזור כפר שמואל -הפיצול ממודיעין ליד מנהרה מס. 13 (הקשתות) והכניסה למסדרון נתב"ג למשל, אנו צפויים לנסיעה איטית למדי. 45 דקות אם כן, הוא זמן הנסיעה המשוער להבנתי, בין תחנת י"ם (בניני האומה) לתחנת ת"א מרכז . אגב גם היום חלק מהרכבות(IC3) בקו ת"א חיפה נוסעות במהירות של 140-160 קמ"ש אך רק בכמה קטעים ולא לאורך כל הקו שרבות בו הגבלות מהירות הן בשל מפגשים לא מוגנים, דהיינו אין הפרדה מפלסית , קשתות,עבודות אחזקה על המסילות , מצב טכני ירוד של המסילה בכמה וכמה קטעים, רכבת איטית הנוסעת לפני הרכבת המהירה וחוסמת את דרכה ועוד. .
בקשר לקו תל אביב-חיפה.
אני מניח שאילולא העיקופון בקטע שבין חדרה לזכרון יעקב ובמקומו קו ישיר, שיהיה פחות או יותר מקביל לכביש החוף, זמן הרכבת (גם במהירות 160. אני אפילו לא מדבר על יותר מזה) היה פחות מחצי שעה נסיעה. בקשר לזה יש לי הערה קטנה: אולי רכבות IC3 נוסעות 160 קמ"ש, אני לא חושב ששאר הרכבות נוסעות במהירויות האלו. בין היתר זה בגלל הגבלת מהירות לקרונות או לקטרים.
 

Golf Bravo

New member
אוטוטו חודשיים לפתיחת פאתי-מודועין
אז מה אומרת הסטטיסטיקה? כמה נוסעים יש, כמו נוסעים צפו שיהיו? ומה חושבים תושבי מודיעין על התחנה (למעט - "מתי יפתחו את מודיעין-מרכז???")
אינדיקציה?
על פי מספר עיתוני "ידיעות מודיעין" שאני מוצא על השולחנות ברכבת 140 בבקרים, הרכבת הזו לפחות כנראה אהודה מאד.
 

אדיה

New member
אוטוטו חודשיים לפתיחת פאתי-מודועין
אז מה אומרת הסטטיסטיקה? כמה נוסעים יש, כמו נוסעים צפו שיהיו? ומה חושבים תושבי מודיעין על התחנה (למעט - "מתי יפתחו את מודיעין-מרכז???")
למה בכלל צריך את התחנה הזאת??
הרי בעוד חודשים ספורים תסתיים בניית התחנה בלב העיר מודיעין ולרוב משתמשי התחנה מקרב תושבי מודיעין יהיה הרבה יותר נוח להגיע אליה מאשר לפאתי מודיעין הנמצאת באמצע שוםמקום. אם התשובה היא שגוש ישובי מודיעין זקוק ליותר מאשר תחנה אחת ושלרבים לא נוח יהיה להיכנס למרכז העיר, אזי את תחנת פאתי מודיעין צריך היה למקם קצת מערבה - בהצטלבות דניאל עם הקו לירושלים. תחנת "פאתי דניאל" תוכל לשרת את כל מי שמגיע היום ברכבו ל"פאתי מודיעין הנוכחית", לשמש מעין תחנה אזורית עם גישה נוחה מכביש מס 1, והעיקר כתחנת החלפה בין שני הקווים. האם בעתיד כל הרכבות ממודיעין יעצרו הן ב"פאתי מודיעין" והן בצומת דניאל? נראה לי מגוחך. קיום אזור התעשייה העתידי של מודיעין (ליד מרכז ישפרו) לא נראה לי מצדיק את התחנה הזו. כמה מתושבי גוש דן (הנוסעים נגד הפקקים) יזדקקו לו? הרי יש להניח שרוב המועסקים יגיעו מהאזור עצמו. מכל מקום, אם יהיה צורך עתידי בתחנה זו (ואני בספק גדול) תמיד אפשר יהיה להקים אותה כמו שעושים עכשיו עם קרית אריה - אזור תעשייה חשוב יותר בסדרי גודל.
 

אדיה

New member
למה בכלל צריך את התחנה הזאת??
הרי בעוד חודשים ספורים תסתיים בניית התחנה בלב העיר מודיעין ולרוב משתמשי התחנה מקרב תושבי מודיעין יהיה הרבה יותר נוח להגיע אליה מאשר לפאתי מודיעין הנמצאת באמצע שוםמקום. אם התשובה היא שגוש ישובי מודיעין זקוק ליותר מאשר תחנה אחת ושלרבים לא נוח יהיה להיכנס למרכז העיר, אזי את תחנת פאתי מודיעין צריך היה למקם קצת מערבה - בהצטלבות דניאל עם הקו לירושלים. תחנת "פאתי דניאל" תוכל לשרת את כל מי שמגיע היום ברכבו ל"פאתי מודיעין הנוכחית", לשמש מעין תחנה אזורית עם גישה נוחה מכביש מס 1, והעיקר כתחנת החלפה בין שני הקווים. האם בעתיד כל הרכבות ממודיעין יעצרו הן ב"פאתי מודיעין" והן בצומת דניאל? נראה לי מגוחך. קיום אזור התעשייה העתידי של מודיעין (ליד מרכז ישפרו) לא נראה לי מצדיק את התחנה הזו. כמה מתושבי גוש דן (הנוסעים נגד הפקקים) יזדקקו לו? הרי יש להניח שרוב המועסקים יגיעו מהאזור עצמו. מכל מקום, אם יהיה צורך עתידי בתחנה זו (ואני בספק גדול) תמיד אפשר יהיה להקים אותה כמו שעושים עכשיו עם קרית אריה - אזור תעשייה חשוב יותר בסדרי גודל.
הקפצה...
לפני שזה נעלם לעמוד השני...
 

moosa1

New member
אוטוטו חודשיים לפתיחת פאתי-מודועין
אז מה אומרת הסטטיסטיקה? כמה נוסעים יש, כמו נוסעים צפו שיהיו? ומה חושבים תושבי מודיעין על התחנה (למעט - "מתי יפתחו את מודיעין-מרכז???")
שתי הבעיות העיקריות של פאתי מודיעין
שתי הבעיות העיקריות של תחנת "פאתי מודיעין" הן: (א) העדר תחבורה ציבורית לתחנת הרכבת.חברת 'קונקס' אינה מסוגלת להתמודד עם צרכי התח"צ במודיעין ומערך האוטובוסים בעיר למעשה - קרס. לכן, הדרך היחידה בה אפשר להגיע אל תחנת הרכבת היא ברכב פרטי. התחנה אינה מצאת במרחק הליכה מהעיר. (ב) בהמשך לסעיף הקודם, העדר מקומות חניה וכן הכביש הצר המוביל לתחנה הופכים את הגישה אליה וממנה לבעייתית ביותר. כביש ארוך צר וחשוך, חד-נתיבי מוביל אל התחנה ואינו מסוגל להכיל את הביקוש של נוסעים לתחנת הרכבת. בגלל המגבלות הנ"ל - תחנת פתאי-מודיעין לא מצליחה לממש את הפוטינציאל האמיתי שלה. הרחבת אפשרויות החניה, הרחבת הכביש המוביל לחתנת הרכבת או לחילופין - הקמת מערך תח"צ ואוטובוסים מתפקד ומקצועי בעיר מודיעין - אלה מסוגלים לשפר את הניצול של פאתי-מודיעין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה