לפיכך חלופת A1 מיותרת בזמן הקרוב.
קודם כל, במובן מסויים רכבת אמורה גם לעשות מן תחרות מול אוטובוס בכבישים פתוחים וגם מול מכוניות פרטיות. זהו אמנם לא הדבר ההכי חשוב, אבל בכל זאת. דבר שני, זמן הנסיעה יהיה בקו A1 45 דקות וכפי שכתבתי בכותרת הקו הזה לא דחוף. כעת אני אסביר גם מדוע: כידוע, היו חלופות שונות בקו תל אביב-ירושלים. מבין החלופות היו חלופה G וחלופה G1. זהו למעשה קו הרכבת הקיים דרך בית שמש, אך עם שדרוגים, כמו פחות עיקולים ומסילה כפולה. זמן הנסיעה אמור היה להיות כחמשים דקות (עליי לציין, שייתכן שאני טועה בזמן הנסיעה ובעניין זה, כמו יתר ההודעה, יתקנו אותי הבקיאים ממני). כך היו מנצלים תוואי קיים ובד בבד משפרים את הנגישות לירושלים וחזרה ממנה עבור הערים השונות, כמו לוד, רמלה, בית שמש ויישובי הסביבה לערים אלו. קו A1 יסרבל על קו מודיעין, שכן קו A1 וקו תל אביב-מודיעין חופפים בקטע נכבד עד כפר דניאל. כתוצאה מכך (כפי שכתב מייקל אשבי) לא ניתן יהיה לתגבר את קו תל אביב-מודיעין. זמן הנסיעה לא יהיה קצר באופן משמעותי מן החלופות, שפורטו לעיל. עניין נוסף הוא בעיות עם הירוקים (כמו נחל יתלה) ולא רק עימם. למשל העניין של משאיות פינוי האשפה, שיצטרכו לנסוע דרך כבישים אלה ואחרים (לפי התכנית, כפי שכתב בעבר בועז ל, הן היו אמורות לנסוע דרך כביש 38 בעל נתיב אחד לכל כיוון נסיעה). נוסיף למשוואה הזו את העלויות הגבוהות של הקו. מכל אלה, אני מגיע למסקנה שטוב לו היו משדרגים את הקו הקיים ורק אחרי שתהיה רשת רכבות מפותחת עם קווים אחרים, כמו למשל הקו מתל אביב לחולון, לראשון לציון והמשך ליבנה ודרומה ולקו אשקלון-באר שבע דרך שדרות, נתיבות ואופקים. עניין נוסף, שניתן היה לשקול זה רכבות רוכנות. זה בהחלט היה משפר את קו הרכבת הקיים. עם זאת, לא מספיק שתהיה מסילה בודדת בקטע ארוך למדי וראיה לכך היא המצב בקו תל אביב-באר שבע. למעשה לא צריך ללכת רחוק וגם בקו כפר סבא-תל אביב ניתן לראות את ההבדל בשירות הרכבת, כאשר מסילה אחת פועלת לעומת המצב, שבו יש שתי מסילות.