אוטוטו חודשיים לפתיחת פאתי-מודועין

מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
איכשהו קו כפר סבא-תל אביב מתאים להגדרה.
בחלק גדול משעות היום יש שלוש רכבות לשעה ורכבת אחרונה מתל אביב בסביבות השעה תשע (נדמה לי שהקדימו אותה). זכור לי שרכבת ישראל פרסמה, שכאשר כל הקו יהיה כפול יהיו ארבע רכבות בשעה. כך, שטכנית מבחינת מסילות רכבת זה יהיה אפשרי, אבל אני לא בטוח שיבצעו את זה.
הוא רק כמעט עונה
וכבר למדתי בעבר שכמעט זה ראשי תיבות של כיש מען טוכעס. קו פרברי אמיתי צריך להיות כל 10 או 12 דקות בשיא שעות הלחץ, כל 15 דקות בשעות שהן כמעט שעות הלחץ ורק ממש בשעות המתות כל 20 דקות או כל 30 דקות. יש שעות בהן כפ"ס - ת"א זה פעם בשעה או פעמיים בשעה (בין 10 בבוקר ל-2 וחצי אחה"ץ) ובחיים אין תדירות של כל 12 או 15 דקות. לכן, זה רק כמעט.
 

אורי404

New member
הוא רק כמעט עונה
וכבר למדתי בעבר שכמעט זה ראשי תיבות של כיש מען טוכעס. קו פרברי אמיתי צריך להיות כל 10 או 12 דקות בשיא שעות הלחץ, כל 15 דקות בשעות שהן כמעט שעות הלחץ ורק ממש בשעות המתות כל 20 דקות או כל 30 דקות. יש שעות בהן כפ"ס - ת"א זה פעם בשעה או פעמיים בשעה (בין 10 בבוקר ל-2 וחצי אחה"ץ) ובחיים אין תדירות של כל 12 או 15 דקות. לכן, זה רק כמעט.
בהחלט. המצב של הקו הזה טוב בהשוואה
לקווים אחרים. איך אמר איינשטיין? "הכל יחסי".
 
בהחלט. המצב של הקו הזה טוב בהשוואה
לקווים אחרים. איך אמר איינשטיין? "הכל יחסי".
במיוחד בשבילך אורי!
כמובן שעמית צודק ואיינשטיין לא אמר "הכל יחסי". למעשה ניתן לפרש את תורת היחסות כהיפך מ"הכל יחסי"... אבל זו מין דרך עממית ופשטנית להציג את תורת היחסות. לכן במיוחד בשבילך אני מציג לך את ההסבר הטוב ביותר לתורת היחסות: המערכון "איינשטיין וויינשטיין" של הצמד האגדי דז'יגאן ושומאכר. המערכון כמובן באידיש ואני מקווה שלמרות התרגום הצולע תבין את הפואנטה! (דז'יגאן ושומאכר יושבים על הבמה בכסאות וקוראים עיתונים). ש: שמעת על פרופסור איינשטיין? ד: בטח ששמעתי על ויינשטיין. ש: מה שמעת? ד: הוא ברח לאמריקה... ש: מה פתאום ברח? לקחו אותו! ד: מי? המשטרה?! ש: איזו משטרה? אוניברסיטה יוקרתית. ועכשיו הוא כבר קיבל פרס נובל! ד: על מה ויינשטיין קיבל פרס? ש: לא ויינשטיין, איינשטיין! על חישובים. הוא חישב כל מיני חישובים. ד: נו זהו מה שאמרתי, והחישובים לא היו נכונים! ש: מה פתאום?! הם כן היו נכונים. ד: הם לא היו נכונים ואז עשו לו ביקורת מס הכנסה והוא נאלץ לברוח לאמריקה.... ש: מה אתה מדבר? לקחו אותו לאוניברסיטה שם והוא פיתח את התיאוריה שלו על היחסות. מה, לא שמעת על התיאוריה של איינשטיין?! ד: תיאוריה, הא? בטח יפה, צעירה... אח, תמיד הלך לו עם בחורות! ש: למי, לאיינשטיין? ד: לא, לוויינשטיין. ש: מה פתאום ויינשטיין כל הזמן? מי זה בכלל ויינשטיין?! ד: ויינשטיין, היצואן... ש: (מקפל את העיתון בעצבים וסופק כפיים) חצי שעה אני מסביר לו על פרופסור איינשטיין והוא מספר לי על איזה יצואן!! תראה, התיאוריה של איינשטיין אומרת שיש ביקום רק שני דברים: זמן ומרחב, ושניהם יחסיים. אתה בכלל יודע מה זה יחסי? ד: נו.... ש: יחסי זה... למשל... אני אמשיל לך משל: נגיד שאתה יושב עירום על תנור חם... ד: מה אין לי מה לעשות?! ש: (רותח) אבל אומרים לך שזה משל!!!!! ד: נו טוב, אתה תשב עירום על תנור חם ואני אמשיל לך משל....
 

amit1270

New member
במיוחד בשבילך אורי!
כמובן שעמית צודק ואיינשטיין לא אמר "הכל יחסי". למעשה ניתן לפרש את תורת היחסות כהיפך מ"הכל יחסי"... אבל זו מין דרך עממית ופשטנית להציג את תורת היחסות. לכן במיוחד בשבילך אני מציג לך את ההסבר הטוב ביותר לתורת היחסות: המערכון "איינשטיין וויינשטיין" של הצמד האגדי דז'יגאן ושומאכר. המערכון כמובן באידיש ואני מקווה שלמרות התרגום הצולע תבין את הפואנטה! (דז'יגאן ושומאכר יושבים על הבמה בכסאות וקוראים עיתונים). ש: שמעת על פרופסור איינשטיין? ד: בטח ששמעתי על ויינשטיין. ש: מה שמעת? ד: הוא ברח לאמריקה... ש: מה פתאום ברח? לקחו אותו! ד: מי? המשטרה?! ש: איזו משטרה? אוניברסיטה יוקרתית. ועכשיו הוא כבר קיבל פרס נובל! ד: על מה ויינשטיין קיבל פרס? ש: לא ויינשטיין, איינשטיין! על חישובים. הוא חישב כל מיני חישובים. ד: נו זהו מה שאמרתי, והחישובים לא היו נכונים! ש: מה פתאום?! הם כן היו נכונים. ד: הם לא היו נכונים ואז עשו לו ביקורת מס הכנסה והוא נאלץ לברוח לאמריקה.... ש: מה אתה מדבר? לקחו אותו לאוניברסיטה שם והוא פיתח את התיאוריה שלו על היחסות. מה, לא שמעת על התיאוריה של איינשטיין?! ד: תיאוריה, הא? בטח יפה, צעירה... אח, תמיד הלך לו עם בחורות! ש: למי, לאיינשטיין? ד: לא, לוויינשטיין. ש: מה פתאום ויינשטיין כל הזמן? מי זה בכלל ויינשטיין?! ד: ויינשטיין, היצואן... ש: (מקפל את העיתון בעצבים וסופק כפיים) חצי שעה אני מסביר לו על פרופסור איינשטיין והוא מספר לי על איזה יצואן!! תראה, התיאוריה של איינשטיין אומרת שיש ביקום רק שני דברים: זמן ומרחב, ושניהם יחסיים. אתה בכלל יודע מה זה יחסי? ד: נו.... ש: יחסי זה... למשל... אני אמשיל לך משל: נגיד שאתה יושב עירום על תנור חם... ד: מה אין לי מה לעשות?! ש: (רותח) אבל אומרים לך שזה משל!!!!! ד: נו טוב, אתה תשב עירום על תנור חם ואני אמשיל לך משל....
מאיר תירגע...
איינשטיין?
 

אורי404

New member
במיוחד בשבילך אורי!
כמובן שעמית צודק ואיינשטיין לא אמר "הכל יחסי". למעשה ניתן לפרש את תורת היחסות כהיפך מ"הכל יחסי"... אבל זו מין דרך עממית ופשטנית להציג את תורת היחסות. לכן במיוחד בשבילך אני מציג לך את ההסבר הטוב ביותר לתורת היחסות: המערכון "איינשטיין וויינשטיין" של הצמד האגדי דז'יגאן ושומאכר. המערכון כמובן באידיש ואני מקווה שלמרות התרגום הצולע תבין את הפואנטה! (דז'יגאן ושומאכר יושבים על הבמה בכסאות וקוראים עיתונים). ש: שמעת על פרופסור איינשטיין? ד: בטח ששמעתי על ויינשטיין. ש: מה שמעת? ד: הוא ברח לאמריקה... ש: מה פתאום ברח? לקחו אותו! ד: מי? המשטרה?! ש: איזו משטרה? אוניברסיטה יוקרתית. ועכשיו הוא כבר קיבל פרס נובל! ד: על מה ויינשטיין קיבל פרס? ש: לא ויינשטיין, איינשטיין! על חישובים. הוא חישב כל מיני חישובים. ד: נו זהו מה שאמרתי, והחישובים לא היו נכונים! ש: מה פתאום?! הם כן היו נכונים. ד: הם לא היו נכונים ואז עשו לו ביקורת מס הכנסה והוא נאלץ לברוח לאמריקה.... ש: מה אתה מדבר? לקחו אותו לאוניברסיטה שם והוא פיתח את התיאוריה שלו על היחסות. מה, לא שמעת על התיאוריה של איינשטיין?! ד: תיאוריה, הא? בטח יפה, צעירה... אח, תמיד הלך לו עם בחורות! ש: למי, לאיינשטיין? ד: לא, לוויינשטיין. ש: מה פתאום ויינשטיין כל הזמן? מי זה בכלל ויינשטיין?! ד: ויינשטיין, היצואן... ש: (מקפל את העיתון בעצבים וסופק כפיים) חצי שעה אני מסביר לו על פרופסור איינשטיין והוא מספר לי על איזה יצואן!! תראה, התיאוריה של איינשטיין אומרת שיש ביקום רק שני דברים: זמן ומרחב, ושניהם יחסיים. אתה בכלל יודע מה זה יחסי? ד: נו.... ש: יחסי זה... למשל... אני אמשיל לך משל: נגיד שאתה יושב עירום על תנור חם... ד: מה אין לי מה לעשות?! ש: (רותח) אבל אומרים לך שזה משל!!!!! ד: נו טוב, אתה תשב עירום על תנור חם ואני אמשיל לך משל....
 
זאת לא סתם קטנוניות.
מרווחים לא קבועים בצורה קיצונית מקשים מאוד על הנוסעים בקו שאמור להיות פרברי ויוצרים חוסר איזון במספרי הנוסעים ברכבות (קו פרברי אמור להיות כזה שלא צריך לתכנן את הנסיעה בו יותר מדי). שים לב לחלוקה הלא-שוויונית בעליל בשעות החשובות של הבוקר: 6:11 6:49 7:05 7:49 8:02 8:49 9:11 9:49... וההפרשים (בדקות): 38
16
44
13
47
22
38...
נכון, אבל אין גמישות תפעולית במצב הקיים .
אין ציוד נייד ולכן אין.... פיצול רכבות דווקא בקו שבו צריך לפצל רכבות/קווים קרי: קו "פרברי" ממודיעין לת"א אולי עם המשך לכ"ס וקו נפרד בין עירוני מנתב"ג או ת"א לצפון הרחוק . אין כל ספק שקו פרברי "טהור" היה מאפשר מקצה שיפורים לטובת הנוסעים ממודיעין לת"א. .
 

skooozy

New member
אוטוטו חודשיים לפתיחת פאתי-מודועין
אז מה אומרת הסטטיסטיקה? כמה נוסעים יש, כמו נוסעים צפו שיהיו? ומה חושבים תושבי מודיעין על התחנה (למעט - "מתי יפתחו את מודיעין-מרכז???")
המהירות עדיין בעייתית-
נסעתי שבוע שעבר בקו בשעות הערב והנסיעה עדיין איטית.עם כל ההשקעה בקו למה הרכבות צריכות לנסוע בפחות מ 120 קמש? הרי בכל הפעמים שדיברו על הקו אמרו שהוא נבנה למהירויות גבוהות עד 160 אז למה הרכבות נוסעות בחצי המהירות? ועוד אני נסעתי ב ic3 אז זה ממש לא מובן.מי יכול להסביר בבקשה????
 
המהירות עדיין בעייתית-
נסעתי שבוע שעבר בקו בשעות הערב והנסיעה עדיין איטית.עם כל ההשקעה בקו למה הרכבות צריכות לנסוע בפחות מ 120 קמש? הרי בכל הפעמים שדיברו על הקו אמרו שהוא נבנה למהירויות גבוהות עד 160 אז למה הרכבות נוסעות בחצי המהירות? ועוד אני נסעתי ב ic3 אז זה ממש לא מובן.מי יכול להסביר בבקשה????
מהירות הרכבת בקו מודיעין.
למרות שנדרשנו לפני זמן מה כאן בפורום לנושא אחזור ברשותך על כמה מהדברים: קו מודיעין בקטע שבין נתב"ג למודיעין תוכנן לנסיעה במהירות של 120 קמ"ש כשחלק מהקטעים מהירות הנסיעה תוגבל ל80-70 קמ"ש בשל סיבות טופוגרפיות ואחרות (גשרים למשל). כיום הנסיעה איטית יותר אך לא לעוד זמן רב, בשל הצורך לבדוק את עמידות המסילה החדשה. בקרוב להבנתי, תעלה בהדרגה מהירות הנסיעה.
 

קובי לו

New member
מהירות הרכבת בקו מודיעין.
למרות שנדרשנו לפני זמן מה כאן בפורום לנושא אחזור ברשותך על כמה מהדברים: קו מודיעין בקטע שבין נתב"ג למודיעין תוכנן לנסיעה במהירות של 120 קמ"ש כשחלק מהקטעים מהירות הנסיעה תוגבל ל80-70 קמ"ש בשל סיבות טופוגרפיות ואחרות (גשרים למשל). כיום הנסיעה איטית יותר אך לא לעוד זמן רב, בשל הצורך לבדוק את עמידות המסילה החדשה. בקרוב להבנתי, תעלה בהדרגה מהירות הנסיעה.
מייקל, היא כבר עלתה (אולי לא ל-120)
אבל בלפחות 15 עד 20 קמ"ש יותר ממה שהיה בחודש הראשון. אפילו הרכבות מצליחות לעמוד בלו"ז, או למצען בזמן שאמור לקחת נסיעה בין נתב"ג למודיעין. בחודש הראשון אף רכבת לא עמדה ביעד, בגלל האיטיות המרגיזה בקטע החדש.
 
מייקל, היא כבר עלתה (אולי לא ל-120)
אבל בלפחות 15 עד 20 קמ"ש יותר ממה שהיה בחודש הראשון. אפילו הרכבות מצליחות לעמוד בלו"ז, או למצען בזמן שאמור לקחת נסיעה בין נתב"ג למודיעין. בחודש הראשון אף רכבת לא עמדה ביעד, בגלל האיטיות המרגיזה בקטע החדש.
אמת קובי.
.
 

skooozy

New member
מהירות הרכבת בקו מודיעין.
למרות שנדרשנו לפני זמן מה כאן בפורום לנושא אחזור ברשותך על כמה מהדברים: קו מודיעין בקטע שבין נתב"ג למודיעין תוכנן לנסיעה במהירות של 120 קמ"ש כשחלק מהקטעים מהירות הנסיעה תוגבל ל80-70 קמ"ש בשל סיבות טופוגרפיות ואחרות (גשרים למשל). כיום הנסיעה איטית יותר אך לא לעוד זמן רב, בשל הצורך לבדוק את עמידות המסילה החדשה. בקרוב להבנתי, תעלה בהדרגה מהירות הנסיעה.
מייקל למה
בעצם יש הגבלת מהירות מובנית בקו בגלל סיבות טופוגרפיות? האם זה אומר שהשיפועים או העליות לגשרים תלולים מידי? כי אם כן זה מאוד מאכזב. היו ציפיות גבוהות מאוד לאיכות הקו אבל אם אתה אומר שיהיו הגבלות מהירות קבועות עד ל 80 קמש זה מאכזב קצת לא? על פי הנראה לעין התוואי נראה בנוי למהירויות גבוהות ונסיעה ללא האטה. יש מצב שזה ישתפר? עד לניצול מלא של התוואי החדש היפיפה הזה? מאיר
 
מייקל למה
בעצם יש הגבלת מהירות מובנית בקו בגלל סיבות טופוגרפיות? האם זה אומר שהשיפועים או העליות לגשרים תלולים מידי? כי אם כן זה מאוד מאכזב. היו ציפיות גבוהות מאוד לאיכות הקו אבל אם אתה אומר שיהיו הגבלות מהירות קבועות עד ל 80 קמש זה מאכזב קצת לא? על פי הנראה לעין התוואי נראה בנוי למהירויות גבוהות ונסיעה ללא האטה. יש מצב שזה ישתפר? עד לניצול מלא של התוואי החדש היפיפה הזה? מאיר
הסבר .
ראשית, ההגבלה הקיימת עתה נעשית בשל בדיקות עומס על הקו , בקרוב יש להניח יבוטלו ההגבלות, כפי שדווח הרכבת "מעלה" מהירות באופן הדרגתי . שנית, נתוני הקו בין נתב"ג לפאתי מודיעין מאפשרים לסוע בקטעים מסוימים מהר יותר מבקטעים אחרים. כ3 ק"מ בקטע זה תסע הרכבת 120 קמ"ש כשבשאר תסע כ-70-80 קמ"ש, הקו תוכנן מראש ככזה ואין כאן הפתעות. סה"כ אנו מקבלים זמן נסיעה עפ"י התכנון - כ 25 דקות מפאתי מודיעין לת"א ההגנה או כ 12 דקות עד תחנת נתב"ג. אגב,אם למישהו אין ספקות לגבי זמן הנסיעה בקו העתידי A1 מירושלים לת"א כ 30/35 דקות כפי שפורסם זה לא מכבר ע"י גורמים תחבורתיים , אזי הצפי האופטימי שלי עומד על 45 דקות ולא עפ"י "הזמן השיווקי" של הקו המהיר.
 

skooozy

New member
הסבר .
ראשית, ההגבלה הקיימת עתה נעשית בשל בדיקות עומס על הקו , בקרוב יש להניח יבוטלו ההגבלות, כפי שדווח הרכבת "מעלה" מהירות באופן הדרגתי . שנית, נתוני הקו בין נתב"ג לפאתי מודיעין מאפשרים לסוע בקטעים מסוימים מהר יותר מבקטעים אחרים. כ3 ק"מ בקטע זה תסע הרכבת 120 קמ"ש כשבשאר תסע כ-70-80 קמ"ש, הקו תוכנן מראש ככזה ואין כאן הפתעות. סה"כ אנו מקבלים זמן נסיעה עפ"י התכנון - כ 25 דקות מפאתי מודיעין לת"א ההגנה או כ 12 דקות עד תחנת נתב"ג. אגב,אם למישהו אין ספקות לגבי זמן הנסיעה בקו העתידי A1 מירושלים לת"א כ 30/35 דקות כפי שפורסם זה לא מכבר ע"י גורמים תחבורתיים , אזי הצפי האופטימי שלי עומד על 45 דקות ולא עפ"י "הזמן השיווקי" של הקו המהיר.
קודם כל-
הרשה לי להודות לך על הסבלנות ועל התשובות. כייף שיש מקור מידע מהימן ששמח לענות על שאלות. אישית זה קצת מאכזב אותי לראות שמתוך 18 קמ עד נתבג רק 3 יבוצעו במהירות גבוהה כי הקו חדש והשמיים היו הגבול בתכנון ובביצוע שלו. בנוגע לקו לירושלים,האם זה אומר שהפרסומים לנסיעה של 160 קמש בקו אינם נכונים? מדוע אם כך הצפי שלך הוא רק 45 דקות? ושוב מייקל תודה
 
קודם כל-
הרשה לי להודות לך על הסבלנות ועל התשובות. כייף שיש מקור מידע מהימן ששמח לענות על שאלות. אישית זה קצת מאכזב אותי לראות שמתוך 18 קמ עד נתבג רק 3 יבוצעו במהירות גבוהה כי הקו חדש והשמיים היו הגבול בתכנון ובביצוע שלו. בנוגע לקו לירושלים,האם זה אומר שהפרסומים לנסיעה של 160 קמש בקו אינם נכונים? מדוע אם כך הצפי שלך הוא רק 45 דקות? ושוב מייקל תודה
בבקשה, כמדומני שלפני חודשים מספר
דנו ארוכות בנושא, אשמח אם אחד מהחברים יביא קישור לשירשור הכולל הסבר . 160 קמ"ש נכון, אך לא לאורך כל הקטע, באזור כפר שמואל -הפיצול ממודיעין ליד מנהרה מס. 13 (הקשתות) והכניסה למסדרון נתב"ג למשל, אנו צפויים לנסיעה איטית למדי. 45 דקות אם כן, הוא זמן הנסיעה המשוער להבנתי, בין תחנת י"ם (בניני האומה) לתחנת ת"א מרכז . אגב גם היום חלק מהרכבות(IC3) בקו ת"א חיפה נוסעות במהירות של 140-160 קמ"ש אך רק בכמה קטעים ולא לאורך כל הקו שרבות בו הגבלות מהירות הן בשל מפגשים לא מוגנים, דהיינו אין הפרדה מפלסית , קשתות,עבודות אחזקה על המסילות , מצב טכני ירוד של המסילה בכמה וכמה קטעים, רכבת איטית הנוסעת לפני הרכבת המהירה וחוסמת את דרכה ועוד. .
 

amit1270

New member
בבקשה, כמדומני שלפני חודשים מספר
דנו ארוכות בנושא, אשמח אם אחד מהחברים יביא קישור לשירשור הכולל הסבר . 160 קמ"ש נכון, אך לא לאורך כל הקטע, באזור כפר שמואל -הפיצול ממודיעין ליד מנהרה מס. 13 (הקשתות) והכניסה למסדרון נתב"ג למשל, אנו צפויים לנסיעה איטית למדי. 45 דקות אם כן, הוא זמן הנסיעה המשוער להבנתי, בין תחנת י"ם (בניני האומה) לתחנת ת"א מרכז . אגב גם היום חלק מהרכבות(IC3) בקו ת"א חיפה נוסעות במהירות של 140-160 קמ"ש אך רק בכמה קטעים ולא לאורך כל הקו שרבות בו הגבלות מהירות הן בשל מפגשים לא מוגנים, דהיינו אין הפרדה מפלסית , קשתות,עבודות אחזקה על המסילות , מצב טכני ירוד של המסילה בכמה וכמה קטעים, רכבת איטית הנוסעת לפני הרכבת המהירה וחוסמת את דרכה ועוד. .
אבל ברכבת ישראל לא מודדים מת"א מרכז
אלא מהתחנה הקרובה ביותר בתל אביב (ההגנה במקרה הזה), כלומר 35~ דקות לפי הערכתך, שזה לא שונה בהרבה מהערכת ר"י.
 

בועז ל

New member
אבל ברכבת ישראל לא מודדים מת"א מרכז
אלא מהתחנה הקרובה ביותר בתל אביב (ההגנה במקרה הזה), כלומר 35~ דקות לפי הערכתך, שזה לא שונה בהרבה מהערכת ר"י.
אאל"ט, ההערכה הראשונית בת 28 הדקות התייחסה
לקטע ת"א מרכז - בנייני האומה . יתקן אותי סר אשבי אם אני טועה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה