אוטובוס GMC משנות ה-50 בצבע!!

מצב
הנושא נעול.
ליילנד יקרה: הסיפור לעיל גם בשבילך!

ואגב: הנה סיפור מעלה העקרבים:
פיגוע במעלה-העקרבים – קו אילת – תל-אביב. באוטובוס שחזר מחגיגות 5 שנים ליסוד אילת. 17.03.1954 י"ב אדר-ב' תשי"ד, רביעי G.M.C 750, דיזל "הארגז" ת 1383, "אגד-א.ש.ד" בפיגוע זה נהרגו 11 נוסעים ו- נוסע אחד נפצע באורח אנוש (חיים פירסטנברג, בנו של אחד משני הנהגים, שהיה בעת הארוע ילד בן 5). ביום 08.09.1986 נפטר פצוע זה שהיה מאושפז כ"צמח" במשך כל השנים מאז האירוע. עם מותו, עלה מס' ההרוגים באירוע ל- 12. הנוסעת היחידה שניצלה היתה מירי פירסטנברג, בתו של אחד הנהגים ואחותו של חיים פירסטנברג ז"ל. בפיגוע זה נהרגו 2 נהגי האוטובוס: אפרים פירסטנברג וקלמן עשרוני ז"ל. יתכן שהיו נפגעים נוספים ברכב צבאי שחלף במקום קודם לכן. בארוע אחר שתיכף תראה יענקלה איך הוא קשור לסיפור מעלה-העקרבים, אשר התרחש במוסך ארז ביום 17.07.1994 נפגעו בהתקפת מחבלים ואנשי המשטרה הפלשתינאית בסה"כ למעלה מ- 200 אוטובוסים שונים של "אגד" - רובם מיושנים אך ביניהם מס' רב של אוטובוסים ישנים מדגמים שונים ונדירים ביותר שהיו מיועדים לשיקום והצגה במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון ! אוטובוסים אלה נאספו מכל קצות הארץ וחלקם שימש למטרת חלקי חילוף עבור אוטובוסים אחרים המוצגים במוזיאון. בין אוטובוסים אלה היה גם אוטובוס " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-1 ! בארוע נשרפו גם 3 אוטובוסים נוספים שהיו פעילים ושייכים למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחולון, שהיו ביום הארוע בטיפולים שונים במוסך "ארז": אוטובוס G.M.C שמספרו ת 1371 עלה ברובו באש ורק המנוע וחלקו הקדמי שרדו. סיפור חייו של אוטובוס זה: מדובר באוטובוס מסוג G.M.C שמס' הרישוי המקורי שלו היה כ 682 והשתייך לקואופרטיב "שחר" שהתמזג ביחד עם קואופרטיב "דרום-יהודה" ל-"אגד" ביום 01.11.1951. האוטובוס קיבל מס' רישוי חדש: 37-508 והורכב בו מנוע “LEYLAND”. אח"כ עבר שינוי מבנה לתצורת סדנא ניידת וקיבל מס' רישוי חדש: 136-873. אח"כ שופץ ושוחזר שוב לתצורת אוטובוס נוסעים עבור הפקת סרטים כדוגמת "אסקימו-לימון" וקיבל מס' רישוי אחר (ישן): ים 450. האוטובוס השתייך למוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" עם הקמתו. במוזיאון הוחלף שוב מס' הרישוי שלו והפעם ל- ת 1371. ביום 17.03.1994 השתתף האוטובוס בטקס חנוכת מצפור במלאות 40 שנה למארב המחבלים שהתרחש במעלה העקרבים. לאחר הטקס, הוסע האוטובוס אל מוסך "ארז" לצורך טיפול ושיפוץ. במוסך זה נשרף כאמור. אח"כ שוקם ונבנה מחדש ולבסוף קיבל את מס' הרישוי ת 1383 שזהה למס' הרישוי של אוטובוס ה- G.M.Cמהפיגוע במעלה העקרבים שהתרחש ביום 17.03.1954. כיום מוצג במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחניון חולון. אוטובוס שני שנשרף לחלוטין ביום 17.07.1994 היה: " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-2 - מודל בין-עירוני משופר, מרכב מתוצרת "הארגז", מס' האוטובוס: 39-488. במקומו, שופץ אח"כ דגם זהה שהוצב במוזיאון "אגד" ומספרו: 39-486. אוטובוס שלישי שנשרף לחלוטין בארוע זה היה: MERCEDES O303 שלו מרכב של אוטובוס MERCEDES O302 מקורי שנבנה ע"י חברת MERCEDES בגרמניה. כמו-כן נשרפו כליל בארוע גרר מוסך ארז מתוצרת LEYLAND (מרכב מתוצרת "מרכבים") שמספרו: 507-487 (מס' פנימי: 34975) שהוסב לגרר מאוטובוס " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-2 (מרכב מתוצרת "מרכבים") שמספרו: 666-471 ואשר הופעל בעברו כאוטובוס עירוני בירושלים, אוטובוס MERCEDES O302 של חברת הבת "גת" שמספרו: 690-972 ואוטובוס נוסף שמספרו: 38-920. אני מקווה יענקלה שעכשיו סיפור מעלה-העקרבים מושלם !!! שלך, אביתר רייטר.
ליילנד יקרה: הסיפור לעיל גם בשבילך!
 
כן ! השמועה נכונה לצערי ! יש לי 2

וואו, סיפור מאלף (וגם מעלף)
אמור נא לי בבקשה, האם נכונה השמועה שאתה רק "חובב" תח"ץ אך מעולם לא נוסע בה? כלומר, נוסע אך ורק ברכבך הפרטי ???
כן ! השמועה נכונה לצערי ! יש לי 2
מכוניות - 309 אדומה ו- C5 כחולה וכל יום אני מחליף ביניהן כמו נעליים ! חן תמיד צועק עלי: "סע כבר ברכבת !". אז ככה: אין בעיר הגדולה בישראל רכבת עדיין ! רק ביום 26.12.2004 יפתח הקו ! פעם עד ליום 14.07.1998 - היום שבו נסגר הקו, נסעתי כל יום רביעי לתל-אביב אחה"צ ברכבת של 15:00. נהגתי להגיע לתל-אביב, לסבידור, לעלות על קו 12 של דן ולהגיע לשיינקין - תמיד לאוזן השלישית ! אח"כ ברגל לטאואר-רקורדס במגדל האופרה, ארוחה סינית ממול ב- "אס" ואח"כ ברגל ל"חור-בשחור" בשלמה המלך 5 או ל"קומה ה-13" באותו רחוב. משם חזרתי עם קו 5 לתחנה המרכזית, אח"כ קו 405 הביתה עד מרכז העיר, ומשם קו 4 האחרון של אגד ירושלים עד הבית ברמות-אשכול. תמיד חזרתי מותש עם ערימות של דיסקים ותקליטים. אני מבטיח להשתמש בתח"צ הרכבתי כשיהיה כזה בעיר שלי אך לא אסע באוטובוס כי לא מתחשק לי להתפוצץ - יענקלה יקירי !! לילה טוב, שלך, אביתר.
 
זו היתה רכבת של שניים וחצי

כן ! השמועה נכונה לצערי ! יש לי 2
מכוניות - 309 אדומה ו- C5 כחולה וכל יום אני מחליף ביניהן כמו נעליים ! חן תמיד צועק עלי: "סע כבר ברכבת !". אז ככה: אין בעיר הגדולה בישראל רכבת עדיין ! רק ביום 26.12.2004 יפתח הקו ! פעם עד ליום 14.07.1998 - היום שבו נסגר הקו, נסעתי כל יום רביעי לתל-אביב אחה"צ ברכבת של 15:00. נהגתי להגיע לתל-אביב, לסבידור, לעלות על קו 12 של דן ולהגיע לשיינקין - תמיד לאוזן השלישית ! אח"כ ברגל לטאואר-רקורדס במגדל האופרה, ארוחה סינית ממול ב- "אס" ואח"כ ברגל ל"חור-בשחור" בשלמה המלך 5 או ל"קומה ה-13" באותו רחוב. משם חזרתי עם קו 5 לתחנה המרכזית, אח"כ קו 405 הביתה עד מרכז העיר, ומשם קו 4 האחרון של אגד ירושלים עד הבית ברמות-אשכול. תמיד חזרתי מותש עם ערימות של דיסקים ותקליטים. אני מבטיח להשתמש בתח"צ הרכבתי כשיהיה כזה בעיר שלי אך לא אסע באוטובוס כי לא מתחשק לי להתפוצץ - יענקלה יקירי !! לילה טוב, שלך, אביתר.
זו היתה רכבת של שניים וחצי
קרונות, החצי היה משותף לקרון כח. היא הגיע לקראת 5 לת"א והפכה להיות הרכבת לרחובות, אחרי חיוג הקטר בסבידור. הרבה פעמים הכרטיסן היה אבשלום מסליס, לא ? אגב, יש לך את התקליט "טנא והזאב" של זאב טנא ? תקליט ישראלי די נדיר.
 
כן נכון - אבשלום תמיד !!! כן, יש לי

זו היתה רכבת של שניים וחצי
קרונות, החצי היה משותף לקרון כח. היא הגיע לקראת 5 לת"א והפכה להיות הרכבת לרחובות, אחרי חיוג הקטר בסבידור. הרבה פעמים הכרטיסן היה אבשלום מסליס, לא ? אגב, יש לך את התקליט "טנא והזאב" של זאב טנא ? תקליט ישראלי די נדיר.
כן נכון - אבשלום תמיד !!! כן, יש לי
את התקליט המעולה הזה ! בדרך-כלל זה היה קטר מס' 116 !!!
 

ליילנד

New member
הי, אני נוסעת רק בחת"צ

כן ! השמועה נכונה לצערי ! יש לי 2
מכוניות - 309 אדומה ו- C5 כחולה וכל יום אני מחליף ביניהן כמו נעליים ! חן תמיד צועק עלי: "סע כבר ברכבת !". אז ככה: אין בעיר הגדולה בישראל רכבת עדיין ! רק ביום 26.12.2004 יפתח הקו ! פעם עד ליום 14.07.1998 - היום שבו נסגר הקו, נסעתי כל יום רביעי לתל-אביב אחה"צ ברכבת של 15:00. נהגתי להגיע לתל-אביב, לסבידור, לעלות על קו 12 של דן ולהגיע לשיינקין - תמיד לאוזן השלישית ! אח"כ ברגל לטאואר-רקורדס במגדל האופרה, ארוחה סינית ממול ב- "אס" ואח"כ ברגל ל"חור-בשחור" בשלמה המלך 5 או ל"קומה ה-13" באותו רחוב. משם חזרתי עם קו 5 לתחנה המרכזית, אח"כ קו 405 הביתה עד מרכז העיר, ומשם קו 4 האחרון של אגד ירושלים עד הבית ברמות-אשכול. תמיד חזרתי מותש עם ערימות של דיסקים ותקליטים. אני מבטיח להשתמש בתח"צ הרכבתי כשיהיה כזה בעיר שלי אך לא אסע באוטובוס כי לא מתחשק לי להתפוצץ - יענקלה יקירי !! לילה טוב, שלך, אביתר.
הי, אני נוסעת רק בחת"צ
אל תבהיל אותי, לנו אין מכונית, אבל אני גם מאמינה שלכל כדור או
יש כתובת, כבר נפגעו רכבים פרטיים והולכי רגל שהיו מחוץ לאוטובוסים, אפשר להתפוצץ סתם כך בדרך, לך תדע איפה הפ33ות האנושיות הללו מסתובבות. אגב, מאוטובוס הדמים 11.3.1978 אנחנו ניצלנו, כשחזרנו מחיפה ב"סימקה" 67 שהיתה לנו והיתה אחרי אוברול. בגלל שהיינו בהרצה והצטרכנו לנסוע במהירות מוגבלת ממש ברגע האחרון החלטנו לעלות לכביש הישן חיפה ת"א, וכשהגענו הביתה שמענו בחדשות מה קורה על כביש החוף (כך קראו לזה אז, לא?), וגם התברר בהמשך שהרבה מהנפגעים היו מהמכוניות שהם עקפו וריססו, אז לא היה פה ענין של מזל? הרי נסענו לאט ובטוח היו עוקפים אותנו. אז צא מזה, כשאוהבים תח"צ נוסעים גם בתח"צ. אגב היה לנו ביהוד פיגוע של שתי מכוניות כשאחת מהן היתה במגרש חניה ליד הבית שלנו. אז לכל הרוחות, איך נשמרים?????
 
אוטובוס הדמים: הסיפור:

הי, אני נוסעת רק בחת"צ
אל תבהיל אותי, לנו אין מכונית, אבל אני גם מאמינה שלכל כדור או
יש כתובת, כבר נפגעו רכבים פרטיים והולכי רגל שהיו מחוץ לאוטובוסים, אפשר להתפוצץ סתם כך בדרך, לך תדע איפה הפ33ות האנושיות הללו מסתובבות. אגב, מאוטובוס הדמים 11.3.1978 אנחנו ניצלנו, כשחזרנו מחיפה ב"סימקה" 67 שהיתה לנו והיתה אחרי אוברול. בגלל שהיינו בהרצה והצטרכנו לנסוע במהירות מוגבלת ממש ברגע האחרון החלטנו לעלות לכביש הישן חיפה ת"א, וכשהגענו הביתה שמענו בחדשות מה קורה על כביש החוף (כך קראו לזה אז, לא?), וגם התברר בהמשך שהרבה מהנפגעים היו מהמכוניות שהם עקפו וריססו, אז לא היה פה ענין של מזל? הרי נסענו לאט ובטוח היו עוקפים אותנו. אז צא מזה, כשאוהבים תח"צ נוסעים גם בתח"צ. אגב היה לנו ביהוד פיגוע של שתי מכוניות כשאחת מהן היתה במגרש חניה ליד הבית שלנו. אז לכל הרוחות, איך נשמרים?????
אוטובוס הדמים: הסיפור:
פיגוע כביש החוף (חטיפת אוטובוס הדמים) (חוג משוטטי "אגד" חיפה). 11.03.1978 16:30 ב' אדר-ב' תשל"ח, שבת SCANIA 145 V8, "מרכבים" 88-191, (56226) "אגד" בפיגוע זה נהרגו 35 נוסעים ו- 82 אחרים נפצעו. שרידי האוטובוס נצבעו בצבע שחור ומשמשים כאנדרטת זיכרון בכניסה למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחניון חולון.
 

ארזS

New member
אוטובוס הדמים

אוטובוס הדמים: הסיפור:
פיגוע כביש החוף (חטיפת אוטובוס הדמים) (חוג משוטטי "אגד" חיפה). 11.03.1978 16:30 ב' אדר-ב' תשל"ח, שבת SCANIA 145 V8, "מרכבים" 88-191, (56226) "אגד" בפיגוע זה נהרגו 35 נוסעים ו- 82 אחרים נפצעו. שרידי האוטובוס נצבעו בצבע שחור ומשמשים כאנדרטת זיכרון בכניסה למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחניון חולון.
אוטובוס הדמים
תמונת הזכרון (שכבר היתה כאן).
 

seffic

New member
מי אומר שברכבת הקלה יהיה בטוח יותר?

כן ! השמועה נכונה לצערי ! יש לי 2
מכוניות - 309 אדומה ו- C5 כחולה וכל יום אני מחליף ביניהן כמו נעליים ! חן תמיד צועק עלי: "סע כבר ברכבת !". אז ככה: אין בעיר הגדולה בישראל רכבת עדיין ! רק ביום 26.12.2004 יפתח הקו ! פעם עד ליום 14.07.1998 - היום שבו נסגר הקו, נסעתי כל יום רביעי לתל-אביב אחה"צ ברכבת של 15:00. נהגתי להגיע לתל-אביב, לסבידור, לעלות על קו 12 של דן ולהגיע לשיינקין - תמיד לאוזן השלישית ! אח"כ ברגל לטאואר-רקורדס במגדל האופרה, ארוחה סינית ממול ב- "אס" ואח"כ ברגל ל"חור-בשחור" בשלמה המלך 5 או ל"קומה ה-13" באותו רחוב. משם חזרתי עם קו 5 לתחנה המרכזית, אח"כ קו 405 הביתה עד מרכז העיר, ומשם קו 4 האחרון של אגד ירושלים עד הבית ברמות-אשכול. תמיד חזרתי מותש עם ערימות של דיסקים ותקליטים. אני מבטיח להשתמש בתח"צ הרכבתי כשיהיה כזה בעיר שלי אך לא אסע באוטובוס כי לא מתחשק לי להתפוצץ - יענקלה יקירי !! לילה טוב, שלך, אביתר.
מי אומר שברכבת הקלה יהיה בטוח יותר?
 

ליילנד

New member
../images/Emo51.gif באמת מעניין

ליילנד יקרה: הסיפור לעיל גם בשבילך!
באמת מעניין
את הסיפור על מעלה העקרבים הכרתי ברובו וגם התמונה המפורסמת מוכרת לי, אבל תמיד מענין לשמוע עוד פרטים. בקשר למוסך ארז זה כן סיפור חדש בשבילי, ממש חבל ומצער שאוטובוסים נדירים נשרפו שם , אני מקווה שלמדו את הלקח ולא יחנו שם יותר אוטובוסים שמיועדים לשחזור שהם יקרי ערך מבחינה היסטורית. אגב, אתה מזכיר החלפות של מספרי רישוי כמה פעמים, האם דבר כזה אפשרי?
 
תשמעי סיפור ליילנד יקרה:

באמת מעניין
את הסיפור על מעלה העקרבים הכרתי ברובו וגם התמונה המפורסמת מוכרת לי, אבל תמיד מענין לשמוע עוד פרטים. בקשר למוסך ארז זה כן סיפור חדש בשבילי, ממש חבל ומצער שאוטובוסים נדירים נשרפו שם , אני מקווה שלמדו את הלקח ולא יחנו שם יותר אוטובוסים שמיועדים לשחזור שהם יקרי ערך מבחינה היסטורית. אגב, אתה מזכיר החלפות של מספרי רישוי כמה פעמים, האם דבר כזה אפשרי?
תשמעי סיפור ליילנד יקרה:
אני מצאתי פעם אוטובוס נדיר מסוג ג'י.אם.סי קטן נדיר ביותר על הר בזכרון-יעקב. ביום 23.03.1997 הגיע ביוזמתי גרר אגד מודרני למקום ושלף את האוטו הנדיר והביאו לחניון אגד בחדרה. אחר-כך הועבר זמנית האוטו למוזיאון בחולון ומשם הועבר למוסך ארז שם הוא שוכן עד היום וממתין לשיפוץ. דני הגדול ואני אמרנו לנוח לא להחזיק שם אוטו פן ישרפו אותו אך לצערנו האוטו עדיין שם. זה האוטו הנדיר ביותר של המוזיאון ! ולשאלתך השניה: מס' פעמים הוחלפו מס' רישוי ! פעם כשהייתי ילד בשנת 1973, קנה אבא שלי ז"ל סוסיתא סטיישן כחולה שמספרה היה 648-766. אני הייתי ילד בן 10 שקיבל קריזה מהמס' הזה ואבא שלי חזר לסוכנות אוטוקרס בירושלים, החליפו לו שם ל- 648-777 והיה צריך להחליף לאוטו את כל המסמכים מחדש ! טוב, בינואר 1959 הוחלפו כל מספרי הרישוי בארץ והורדו האותיות. פעם היה נהוג באגדן שכאשר מחליפים את יעוד האוטובוס מאוטובוס מסיע לסדנא ניידת, מחליפים גם את מס' הרישוי. כיום, הופסק נוהג פסול זה והמס' המקורי נשאר עד לסיום חיי האוטו - יהא אשר יהא בכל צורה ! אני תקווה שקיבלת תשובה מלאה ולילה נהדר לך, שלך, אביתר.
 

ליילנד

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo140.gif

תשמעי סיפור ליילנד יקרה:
אני מצאתי פעם אוטובוס נדיר מסוג ג'י.אם.סי קטן נדיר ביותר על הר בזכרון-יעקב. ביום 23.03.1997 הגיע ביוזמתי גרר אגד מודרני למקום ושלף את האוטו הנדיר והביאו לחניון אגד בחדרה. אחר-כך הועבר זמנית האוטו למוזיאון בחולון ומשם הועבר למוסך ארז שם הוא שוכן עד היום וממתין לשיפוץ. דני הגדול ואני אמרנו לנוח לא להחזיק שם אוטו פן ישרפו אותו אך לצערנו האוטו עדיין שם. זה האוטו הנדיר ביותר של המוזיאון ! ולשאלתך השניה: מס' פעמים הוחלפו מס' רישוי ! פעם כשהייתי ילד בשנת 1973, קנה אבא שלי ז"ל סוסיתא סטיישן כחולה שמספרה היה 648-766. אני הייתי ילד בן 10 שקיבל קריזה מהמס' הזה ואבא שלי חזר לסוכנות אוטוקרס בירושלים, החליפו לו שם ל- 648-777 והיה צריך להחליף לאוטו את כל המסמכים מחדש ! טוב, בינואר 1959 הוחלפו כל מספרי הרישוי בארץ והורדו האותיות. פעם היה נהוג באגדן שכאשר מחליפים את יעוד האוטובוס מאוטובוס מסיע לסדנא ניידת, מחליפים גם את מס' הרישוי. כיום, הופסק נוהג פסול זה והמס' המקורי נשאר עד לסיום חיי האוטו - יהא אשר יהא בכל צורה ! אני תקווה שקיבלת תשובה מלאה ולילה נהדר לך, שלך, אביתר.

אכן קיבלתי תשובה, ברור שלא התכוונתי להחלפת כל מספרי הרישוי שזו בעצם היתה החלפת שיטה. אבל ענית לי בהחלט גם על שאלתי. באשר לאוטובוס הנדיר, אני ממש המומה מהאדישות, לא חבל
למה לא לומדים משגיאות
 
גם אני כמוך מתפלא על כך !!


אכן קיבלתי תשובה, ברור שלא התכוונתי להחלפת כל מספרי הרישוי שזו בעצם היתה החלפת שיטה. אבל ענית לי בהחלט גם על שאלתי. באשר לאוטובוס הנדיר, אני ממש המומה מהאדישות, לא חבל
למה לא לומדים משגיאות
גם אני כמוך מתפלא על כך !!
 

צחקן

New member
ניתן לעשות משהוא בנידון !!!!.

לא ניתן לעשות כלום בנדון
ניתן לעשות משהוא בנידון !!!!.
ב"ה לצלם את הגי'. אם. סי. ולהכינו להרכבה. לגיס כסף (כל אחד ממה שיש לו) ולתת ל"אגד" ע"מ לתקן את האוטובוס הזה ושהוא יההיה חצי שלנו. מה דעתכם ? .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה