וואי !!!!!.אוטובוס GMC משנות ה-50 בצבע!!
זהו קטע מתמונה של מפרץ אילת כפי שהופיעה באלבום משנת 1957. שימו לב לצבעי אגד משנות החמישים.
הבהרתי קצת את התמונהוואי !!!!!.
ב"ה אומנם לא באיכות (זה צולם בשנות ה50 ) אבל זה מאוד יפה !!!!. תראה את זה לדני.
תודה בני !!!!הבהרתי קצת את התמונה
ועכשיו היא יותר דומה למקור (אגב, האוטובוס מאד זעיר בתמונה המקורית...)
אתה יכול להעלות את התמונה במלואה ?הבהרתי קצת את התמונה
ועכשיו היא יותר דומה למקור (אגב, האוטובוס מאד זעיר בתמונה המקורית...)
ניסיתי אבל כנראה יש תקלה בתפוזאתה יכול להעלות את התמונה במלואה ?
ב"ה בבקשה ???.
נהדר , תודה . האם התמונה צולמההבהרתי קצת את התמונה
ועכשיו היא יותר דומה למקור (אגב, האוטובוס מאד זעיר בתמונה המקורית...)
תשובות ליהוושענהדר , תודה . האם התמונה צולמה
במקור בצבע , או שנצבעה מעט לאחר הצילום? שאלות נוספות לי אליך בעקבות " זיכרונות קטרי הקיטור " שלך: 1) מאיזו שנה אתה זוכר את תחנת הרכבת של הרצליה? באיזו שנה היא הוקמה? האם היא הייתה מאויישת באיש הרכבת בשנותיה הראשונות? האם אתה זוכר גם קרונועי אסלינגן שעברו בה כשעוד נעו באופן עצמאי? עד לאיזו שנה אתה זוכר משם קטרי קיטור? האם בשנים ההן כבר נסללה השלוחה מתל ברוך לב"ב וראש העין כך שניתן היה לנסוע ישירות מהרצליה לירושלים? תודה על תשובותיך - אייל מראש העין .
באיזו שנה הכניסו את המחסומיםתשובות ליהוושע
אינני יודע אם התמונה נצבעה. את תחנת הרכבת אני זוכר מאז שהייתי בכתה א (1954) כי בית הספר בו למדתי (ברנדייס)היה והינו בגבעה מעל פסי הרכבת. אני זוכר במטושטש תחנה זמנית ממוקמת צפונית למפגש המסילה עם דרך שבעת הכוכבים ורק אחר כך התחנה הקבועה. אני לא זוכר עובדים בתחנה. אני כן זוכר את היהודי שהיה גר ברחוב הסמוך (רחוב אל על) שהיה רץ מהבית עם דגל אדום לעצור את התנועה. תמיד היינו צוחקים על כך שהוא מאחר ומנפנף בדגל כשחצי רכבת כבר מתנשפת על מפגש הכביש. אני בהחלט זוכר קרונועי אסלינגן וגם נסעתי בהם. לגבי שנת ההקמה של התחנה הקבועה ועניני תל ברוך ראש העין אתה צריך לשאול את חן שישאל את פול. את הנסיעה שלי ברכבת לירושלים, כשהייתי ילד (וגם חייל) עשינו, ואני זוכר את זה ברור, מהתחנה בבית הדר בת"א.
אחרי שיוגוסלביה התפרקה כדאי לדעתבאיזו שנה הכניסו את המחסומים
המרומזרים האוטומטיים למפגשי הכבישים-רכבות ? בקשר לדגל (ירוק אמנם) ופנס, אז עד לפני כ-8 שנים +- היו לכרטיסנים ברכבות "הרגילות" (לא IC3) דגל ירוק ו/או פנס ירוק (ללילה) כדי לסמן לנהג שהוא יכול להוציא את הרכבת לדרכה. אגב, חן או אביתר, מה עושים היום הכרטיסנים ברכבות "היוגוסלביות"? כיצד הם מסמנים לנהג שהוא יכול לצאת לדרכו, הרי אין שם מתג בדלתות. בקומותיים, ic3, וב-מו_דו יש מעין מתג או שקע שלתוכו הכרטיסן מכניס מפתח ומצפצף לנהג שהדרך פנויה, כלומר כל הנוסעים כבר עלו או ירדו. איך זה מתנהל ביוגוסלביות ?
דגל / פנס - ירוק / אדוםבאיזו שנה הכניסו את המחסומים
המרומזרים האוטומטיים למפגשי הכבישים-רכבות ? בקשר לדגל (ירוק אמנם) ופנס, אז עד לפני כ-8 שנים +- היו לכרטיסנים ברכבות "הרגילות" (לא IC3) דגל ירוק ו/או פנס ירוק (ללילה) כדי לסמן לנהג שהוא יכול להוציא את הרכבת לדרכה. אגב, חן או אביתר, מה עושים היום הכרטיסנים ברכבות "היוגוסלביות"? כיצד הם מסמנים לנהג שהוא יכול לצאת לדרכו, הרי אין שם מתג בדלתות. בקומותיים, ic3, וב-מו_דו יש מעין מתג או שקע שלתוכו הכרטיסן מכניס מפתח ומצפצף לנהג שהדרך פנויה, כלומר כל הנוסעים כבר עלו או ירדו. איך זה מתנהל ביוגוסלביות ?
תחנת הרצליהנהדר , תודה . האם התמונה צולמה
במקור בצבע , או שנצבעה מעט לאחר הצילום? שאלות נוספות לי אליך בעקבות " זיכרונות קטרי הקיטור " שלך: 1) מאיזו שנה אתה זוכר את תחנת הרכבת של הרצליה? באיזו שנה היא הוקמה? האם היא הייתה מאויישת באיש הרכבת בשנותיה הראשונות? האם אתה זוכר גם קרונועי אסלינגן שעברו בה כשעוד נעו באופן עצמאי? עד לאיזו שנה אתה זוכר משם קטרי קיטור? האם בשנים ההן כבר נסללה השלוחה מתל ברוך לב"ב וראש העין כך שניתן היה לנסוע ישירות מהרצליה לירושלים? תודה על תשובותיך - אייל מראש העין .
צומת עולמיתתחנת הרצליה
תחנת הרצליה הוקמה במסגרת הקמת קו החוף החדש בשנות ה-50. אני לא יודע כרגע להגיד לך במדויק את התאריך, ותצטרך לבדוק אצל אביתר או בארכיון הרכבת. כמובן שבתחנה עברו כל סוגי הרכבות שעבדו אז, כי היתה על הקו הראשי, וברגע שהוקם המבנה התקני המוכר כיום, היא גם אוישה על-ידי הרכבת. קטרי קיטור עברו שם כל עוד פעלו על קו החוף. החיבור מצומת עולמית מערבה לבני ברק ולתל ברוך נבנה במסגרת פרויקט קו החוף החדש בתחילת שנות ה-50, עוד לפני השלמת הקטע תל ברוך-צומת רמז.
צומת עולמיתצומת עולמית
הסבר פרט נמק והבא דוגמאות כמו כן, האם ידוע לך מה מקור שמות הצמתים האלה: פלשת, רמז וכו'?
איפה נמצא צומת ( "צומת"-בזכר )רמז?צומת עולמית
צומת עולמית הוא השם שניתן לצומת המסילות בה עזב הקו לתל ברוך את קו ראש העין - פתח תקווה שנבנה בשנות ה-20. היום, הקו לתל ברוך נחשב לחלק מקו תל אביב - ראש העין (שבעצמו נחשב, בעיני חלק מהאנשים, חלק מקו תל אביב - כפר סבא) בעוד שקטע הקו שבין צומת עולמית לתחנת פתח תקווה פשוט הוצא מהשירות וכיום כבר נעלמה המסילה בקטעים ממנו, וגם הצומת עצמה נעלמה. שמות התחנות הקטנות והתפעוליות (כמו הצמתים, שבדרך כלל נחשבים מבחינה תפעולית כתחנות) בדרך נלקחים משמות הישובים או נקודות הציון באיזור (לדוגמא, דבירה הוא שם של קיבוץ, וגם את תל נגילה ואת אחוזם ניתן למצוא על מפה טופוגרפית). פלשת הוא כמובן האיזור בו מצויה הצומת, ורמז... נראה לי שזה על שם שר התחבורה הראשון, דוד רמז.
באמצע הדרך בין חדרה (מערב)איפה נמצא צומת ( "צומת"-בזכר )רמז?
14.05.1953= תאריך הפתיחה הרצליה.תחנת הרצליה
תחנת הרצליה הוקמה במסגרת הקמת קו החוף החדש בשנות ה-50. אני לא יודע כרגע להגיד לך במדויק את התאריך, ותצטרך לבדוק אצל אביתר או בארכיון הרכבת. כמובן שבתחנה עברו כל סוגי הרכבות שעבדו אז, כי היתה על הקו הראשי, וברגע שהוקם המבנה התקני המוכר כיום, היא גם אוישה על-ידי הרכבת. קטרי קיטור עברו שם כל עוד פעלו על קו החוף. החיבור מצומת עולמית מערבה לבני ברק ולתל ברוך נבנה במסגרת פרויקט קו החוף החדש בתחילת שנות ה-50, עוד לפני השלמת הקטע תל ברוך-צומת רמז.
ובאיזו שנה הכניסו את המחסומים14.05.1953= תאריך הפתיחה הרצליה.
אם זכרוני לא מטעה אותיובאיזו שנה הכניסו את המחסומים
המוכרים לנו, אלו עם הפעמונים והרמזורים המהבהבים? בתור ילד קטן של שנת 70' (וגם בסרט "חסמבה ונערי ההפקר" שם צולמה סצינת דריסת אלימלך זורקין ע"י רכבת ראו מחסום עם רמזור) אני כבר זוכר מחסום מרומזר בכניסה לחדרה, ליד חדרה מערב וגם בצד המזרחי בדרך לגן-שמואל במפגש כביש-מסילה ליד תחנת חדרה מזרח.
תודהאם זכרוני לא מטעה אותי
הכניסו אותם בשנות הששים. לפני זה היו בכמה מקומות מחסומים מופעלים ידנית (שהאחרון בהם היה בחיפה בין תחנת בת גלים ותחנת חיפה מזרח וברגע בלתי נשכח לפני איזה שלוש שנים זכיתי להפעיל אותו...).
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.