אודה לדעתכם המלומדת על קיה סורנטו

אתה מגדיר היטב את היתרונות שאתה מחפש

על סמך מה שרשמת על הQ5 שהרגיש לך כמו מכונית פרטית חדה ומגובשת... ולא כמו ג'יפ או משהו מגודל ש"הולך לאיבוד במרחב" אז יש לי הצעה לגמרי שונה בעבורך.
סובארו פורסטר. זה רכב שמתנהג מאד נעים על הכביש [בהשוואה לסורנטו ולדומיו המפלצתיים, והכוונה בנהיגה ספורטיבית] מכמה טעמים ייחודיים:
א. מנוע בוקסר עם מרכז כובד נמוך
ב. מרכב רחב שיעניק יציבות בסיבובים מהירים
ג. רכב מרווח בכל זאת דמוי ג'יפ... שים לב שביקשת 5 מקומות ישיבה ולא 7 כמו בסורנטו.

לדעתי קנייה טובה מכל הרשימה שהבאת, ואם תצטרך שטח באזורך אז בוודאי שיעשה זאת טוב יותר מהסורנטו או האדג' הכבדים והפחות ספורטיביים.

בנוסף הסובארו יעניק 5 שנות אחריות [הסורנטו רק 3]. יש גם גיר ידני אם אתה אוהב או אוטומט אם אינך מסתדר טוב עם קלאץ'ים...
המחיר של הסובארו זול יותר, אתה מקבל רכב 4*4 קבוע, קל מעט במשקל וכביכול מנוע חלש יותר אבל אין לי ספק שבכל מהירות ובכל טופוגרפיה הסובארו יהיה מהיר משמעותית מהקיה בזכות מנוע וגיר משובחים.

אם אתה מעוניין בפורסטר טורבו [אינני מכיר] אבל האיכות נהיגה תתקרב מן הסתם לQ עליו אתה חולם.

ובכל מקרה מהסורנטו תימנע כי לא ריגש אותך אפילו לא בקצת. אין מה לקנות רכב שהשאיר אותך אדיש.
אני, כדוגמה, רכשתי את הפיקנטו כי היה לי כיף לנהוג בגיר הידני שלו והרגשתי שזה מה שמתאים לי. ועדיין, הרכב בן 5 ולאחר 5 השנים אין לי כל תלונות. 0 פגמי אמינות ועלות אחזקה זולה באופן מדהים [זה מרגיש לי כמו חינם אחרי שנות אופנוע בעבר]
 

enigo

New member
סתם סקרנות - נהגת בפורסטר החדש? נהגת בו בכביש מפותל צד אל צד

מול סורנטו? בעצם... נהגת בסורנטו?
כי מהמלל שלך כאן עולה ריח די ברור של מישהו שמקסימום קרא את המפרט של הרכב, לא יותר.
למשל "מנוע בוקסר עם מרכז כובד נמוך" - יש לך נתון כלשהו לגבי גובה מרכז הכובד של הפורסטר לעומת גובה מרכז הכובד של הסורנטו? הרי מרכז הכובד של המנוע לא מענין אף אחד בהיבט של התנהגות הרכב, אלא מרכז הכובד של הרכב. לא שזה לבדו מגדיר יכולת דינמית, אבל זו לפחות התחלה. אבל אם כבר הזכרת "מרכב רחב", הרי שהסורנטו רחב יותר בעשרה ס"מ - הרבה מאוד במונחי רוחב...
ואגב, אלו מכוניות מסגמנטים שונים, והסובארו אפילו לא מתקרב למרחב הפנים של הסורנטו, עניין שהוגדר כחשוב מאוד במקרה הזה.
 
ומה אתה חושב? לאיזה ניחוש מוביל אותך סקרנותך? נהגתי או לא?

והתשובה: מובן שנהגתי. היית אמור לדעת את זה גם בלי לשאול. אתה מכיר אותי מספיק זמן. אינני מהמדברים סתם וחוות הדעת שלי בנושאי נהיגה רציניות יותר מאלה של מרבית כתבי הרכב הארצי ישראליים. יש מעטים שמייטיבי נהוג ברמה הקרובה לזאת שלי.
בפורסטר נהגתי לשבוע ימים. בגירסה האאוטומטישית 2.0. זה היה ב2011.
אני מניח שלא תשאל אותי אם נהגתי במסלול ספורטיבי מפותל כי האקוסיסטם שלי מכיל לשימחתי רק פיתולים עליות ומורדות. אתה מבין את זה נכון? אבל לטובת אלה שלא מבינים אסביר שלעולם במסלוליי היומיומיים, אם תיקח 2 נקודות סמוכות באיזה שהוא קטע של מסלולי, ותחבר קו ישר ביניהן, לעולם אם תמשיך את הקו הישר הזה מעבר ל2 הנקודות הללו, לעולם לא תפגוש בנקודה הבאה הסמוכה של מסלולי על אותו קו ישר, אתה מבין?
תמיד תהיה שבירה גם במישור הגובה [במבט מהצד] וגם במישור האופקי [במבט מלמעלה].

לגבי מרכז הכובד של המנוע? יכול לרמז על מרכז הכובד של הרכב מאחר והמנוע הוא פריט כבד ברכב. זה לא מחויייב אבל במרבית המקרים תהיה קורלציה.
בסורנטו לא נהגתי אבל ראיתי אותו פעם באולם תצוגה. הרושם שלי שהספורטיביות של הסורנטו היא ממנו והלאה. האם זה מתאים לך שככה נחלצת להגן עליו? שוב, אני לא רואה בו רכב בעל כל ניחוח ספורטיבי כלשהו ואפילו דליל.

שוב אני חוזר, הסובארו המדובר מאד מהנה לנהיגה. משדר איכות שאינה מנקרת עיניים אלא איכות שמי שמבין בנהיגה יעריך אותה. בנוסף, כאמור, אוחז כביש יפה, [4*4 קבוע] גם מרווח וגם מהנה. וגם אם אתה תגיד שהם "עפו על עצמם" עדיין לא אסכים עימך.

הסורנטו הוא רחב יותר[למדתי ממך] אבל הוא גם ארוך יותר [את זה תלמד ממני] וגבוה יותר [תלמד ממני] והתוצאה בוודאי לא יכולה לאהוב תהליכי תהליכי פיתולציה למיניהם בפרט כשמתרחשים מהר.
ובכלל לא ברור לי:
האם אתה טוען שהסורנטו יהיה זריז יותר בכביש המפותל? כי הרי על זה דיברתי. אינני מבין מדוע קפצת כנשוך נחש.
 

enigo

New member
אז לא נהגת בפורסטר, בדיוק כמו שחשבתי...

נהגת ברכב שונה לחלוטין מהפורסטר הנוכחי, לפני שש שנים. ולגבי המחמאות שאתה מחלק לעצמך בכזו נדיבות - מי שנהג עם לחץ אוויר 50 בלי להבין בכלל מה המשמעות, כדאי שיצטנע, לפחות קצת.
אז בוא נראה מה היה לנו, בשורה התחתונה - בצד אחד רכב לא רלוונטי עליו נהגת לפני שש שנים, בצד השני רכב שאותו רק ראית פעם, ובשורה התחתונה פסיקות נחרצות לגבי מי עדיף בנהיגה ספורטיבית...
וכאילו זה לא מספיק תלויש, החלטת שמה שקובע ספורטיביות של רכב זה מרכז הכובד של המנוע - רכיב ששוקל בדרך כלל פחות מעשרה אחוז ממשקל הרכב הכולל - והתעלמת מכמה וכמה פרמטרים חשובים יותר כמו מתלים והיגוי.
ואחרי זה אתה שואל על מה אני קופץ? ההודעה שלך היא תמצית הבולשיט - הררי מילים והגיגים על סמך אמונות ו"נראה לי", מבלי שיש לך מידע מוצק שמגבה איזו מהטענות שלך.
ולידיעה, סתם בשביל הכיף - לסובארו פורסטר האוטומטי מערכת הנעה כפולה מהסוג הנפוץ, בדיוק כמו לרוב רכבי הפנאי בארץ. מערכת המבוססת על הנעה קדמית עם מערכת מצמדים נשלטת אלקטרונית שמעבירה כח לאחור לפי הצורך. שום דבר מיוחד. הוא גם ממש לא אחד המרווחים בקבוצה. ולגבי האיכות... נו, שיהיה.
בקיצור, נסה לאמץ כלל פשוט - דבר על סמך ידע, עדיף אישי. לפני שאתה קובע מי מבין שני כלי רכב טוב יותר, דאג לנהוג על שניהם. זה המינימום המתבקש.
 
שאבין, אתה טוען שסובארו כיום פחות טובה מהסובארו אז ?

מעניין עד להיכן מגיע גבול האבסורד ?
[למרות שאני לא זוכר גיר רציף בדגם שאיישתי אז, לא עולה על בדל שפתותיי לומר מה שאתה מרמז לו, שהסובארו הנוכחי איבד את חינו הייחודי]

ולגבי כישוריי, גם בלי להתייהר יתר על המידה, עם לחץ 50 או בלי לחץ 50, הכישורים של מי שרכב בלי סוף על אופנועים מהירים בכביש וגם על מעט שטח באופנוע DR400 הם אינם ברי השוואה לכל הרבים שמקפידים על לחץ 31 מידי חודשיים [רק אל תקפוץ ותספר לי שאתה מנפח 33 או משהו דומה כי לא זו הפואנטה או קיי?]
אל תשכח שסיפרתי גם לך כאן שמאד נהנתי מהיגוי יתר בסיבובים חדים ומהירים כשהלחץ היה גבוה ככה שתראה גם את חצי כוס המלאה בצד שלי. מהיגוי יתר יש מעטים שיודעים להנות ואני מדבר על אלה שכמוני שולטים במינון, לא של ההנאה אלא של היגוי היתר. הרוב פוחדים כמו מאש.
האמן לי שהייתי מאד שמח להצטנע, לא קצת אלא הרבה, אבל הרמה הירודה של נהגי ונהגות ארצינו היושבות ויושבים בקבינת האאוטומטישי שלהם ואינם מבינים לא מימינם ולא משמאלם, כל אלה לא מאפשרים לי לעשות זאת.

ואם אני חוזר לנושא: כמדומני שידעת רק להתנגח כנגד ביסוס עמדתי אבל מבלי שהצגת את דעתך. אתה מתחמק חזור ושנה מעצם הסוגייה המרכזית כאן שהיא האם אתה בניגוד אליי סבור שהסורנטו ספורטיבי יותר מהסובארו המדובר? בוא תגיד LOUD AND CLEAR ...
 

enigo

New member
אני טוען דבר פשוט - אתה קובע קביעות בלי שמץ של ידע שיתמוך

בהן.
אם הסובארו פורסטר הנוכחי מהנה לנהיגה יותר או פחות מהקודם (ואגב, יש הבדל גדול מאוד בין "מהנה יותר לנהיגה" לבין מה שהיצרן מגדיר כ"טוב יותר". ראה ערך ב.מ.וו 5 בדורות האחרונים) אין בכלל חשיבות. העובדה היא שקבעת שאוטו שלא נסעת עליו מעולם מהנה יותר לנהיגה מרכב שרק ראית פעם באולם תצוגה. בדיוק כמו שחשבתי כשקראתי את ההודעה הראשונה שלך - פשוט חרטטת על מכוניות שאתה לא מכיר.
ואתה לא השווית עצמך לנהג הממוצע - טענת, ואני מצטט, "וחוות הדעת שלי בנושאי נהיגה רציניות יותר מאלה של מרבית כתבי הרכב הארצי ישראליים. יש מעטים שמייטיבי נהוג ברמה הקרובה לזאת שלי." לטעון שאתה נהג טוב יותר מרוב כתבי הרכב בארץ כי רכבת על אופנוע ועשית היגוי יתר עם פיקנטו... נו, שווין... ואני שחקן כדורסל טוב יותר מג'ורדן כי קלעתי פעם שלשה במשחק בין ו'3 ל-ו'4.
יש לך מזל שהמסך סובל הכל.
 
מה יהיה איתך

האם לא תסכים לגלות לנו שאתה מ2 המכוניות המדוברות מעדיף את הקיה ...
למה אתה מתחמק מהעניין? מלגלות לנו נטיית ליבך? המסך סובל את ההתחמקות שלך ואתה יודע למה? כי אפילו אתה לא מסוגל לרשום שהקיה עדיף על הפורסטר

במקום זה, שזה ישרת את פותח השרשור, אתה מחפש להתנגח האם זה מרביתם או חלקם הלא מירבי של כתבי הרכב בישראל.
אינני מכיר את רובם. בהשוואה לטל שביט ז"ל בוודאי לא ידעתי לנהוג או לרכב טוב ממנו אבל יש פושרים מטל שביט, רבים ובאופן משמעותי.
 

enigo

New member
כי הדיון הוא לא על מה דעתי והעדפותיי, אלא על הקלות שבה אתה

קובע קביעות בנושאים שאין לך מושג בהם.
אם זה כתבי רכב - ואם זה מכוניות.
 
מה דעתך לצאת מהלופ. אולי תנסה לעזור לפותח השרשור במקום לנסות

לחנך אותי.
כנס לנעליים של פותח השרשור. הוא בוודאי מתעניין בדעתך: האם עדיף סורנטו או פורסטר בהתחשב בהעדפות שהוא רשם.
זה הרבה יותר פרקטי מבחינתו מאשר אם אני באופן כללי קובע קביעות מבוססות או לא. כזכור לך השאלה שהוא העלה לדיון קשורה לאיזה רכב כדאי לו "לאמץ". האם תצליח לעזור לו ?
 

enigo

New member
עזרתי לו הרבה לפני שהגעת, והפורסטר בכלל לא רלוונטי עבורו כי

הוא צפוף לו מדי. שמת לב שהוא אמר שהוא לא בטוח שהאדג', רכב שגדול מהפורסטר בהרבה, מרווח מספיק עבורו? או שזה חמק מעינך בלהיטות לברבר על המעלות הדינמיות של הפורסטר? הוא גם אמר שיכולת דינמית לא ממש מעניינת אותו, בגלל תנאי הנהיגה שלו, כך שמראש זה לא ממש שיקול.
אבל הרעיון העיקרי הוא לא לחנך אותך, אלא להבהיר למי שצופה בשרשור איזה אוסף של שטויות אתה מסוגל לפלוט בשטף ובטון של יודע דבר. זה שאתה לא מכיר אף אחת מהמכוניות האמורות לא עצר אותך לרגע מלחרוץ דין בנושא. מעניין בעוד כמה תחומים אתה מקבל החלטות ונותן עצות בלי להבין כלום.
אגב כמה טוב הכרת את טל שביט? כמה פעמים רכבת ונהגת איתו? כמה פעמים נהגת עם כתבי רכב אחרים?
&nbsp
 
אני רואה עכשיו שלאדג' יש בסיס גלגלים יותר ארוך

מוזר, לא הרגיש לי יותר גדול. צרך לראות אותם מייד אחד אחרי השני. אנסה לארגן קפיצה לשתי הסוכנויות באותו יום.
 

enigo

New member
הוא גם יותר רחב ממה שאני זוכר

אבל שים לב שהאדג' מגיע רק עם מנוע בנזין - וכנראה כבר לא יזכה בתואר "הרכב החסכוני של השנה"...
 
למעלה