אודה לדעתכם המלומדת על קיה סורנטו

אודה לדעתכם המלומדת על קיה סורנטו

עם המעבר מהעיר לכפר, אני יכול להושיב את עצמי ברכב יותר מרווח. הדרישות רכב מרווח ל-5, נוח, בטיחותי יכולת דרכי עפר לטיולים. הגעתי לקיה סורנטו בעיקר בפסילת האלטרנטיבות. נכנס לתקציב הדגם הבכיר, דיזל מאובזר. נסעתי נסיעת מבחן. לא התרגשתי, הכל נינוח, אבל לא מצאתי גם פגמים. מין "פרווה" כזה. ביקורות שקראתי די חיוביות. מה דעתכם?
 

מנחם231

New member
מה בדיוק אתה רוצה לדעת?

על פניו הרכב נותן תמורה מצויינת למחיר. אם הוא עושה הכל טוב אז איפה הבעיה?
בתקציב הזה זה רכב מצויין. אתה רוצה ריגושים? אז תכתוב ממה אתה מתרגש?
שטח עם כל הכבוד הרכב הזה לא אוהב , השאר מעולה.
אישית אני לא אוהב קיה אבל הרכב הזה מכיל את כל הטוב במחיר מעולה.
 
הייתי רוצה לדעת אם יש לו יתרונות וחסרונות שלא מתגלים מייד

בנסיעת התרשמות של עשרים דקות.

מה שבלט מייד, איך שיצאנו לדרך, זה שהייתי רוצה ביצועים, תאוצה יותר נמרצת. אבל כנראה שאת זה אפשר לקבל רק במותגי פרימיום. יש לי אפשרות למתוח את התקציב כלפי מעלה, אבל לא נוח לי במותג יוקרה מנקר עיניים. השתעשעתי קצת ברעיון של פורסטר טורבו. אבל הוא פחות מרווח בפנים ממה שאני מקווה לקבל ובנוסף ממש עיצבנו אותי בסוכנות. כאילו שאני מפריע להם לקרוא ynet. ויש גם את האדג'. הכל טוב ויפה (עם דגש על יפה) אבל מרגיש קצת בתמחור יתר לתמורה. עוד לא פסלתי לגמרי. כפי שאמרתי קודם, לא שהחלטתי שאני רוצה סורנטו. פשוט פסלתי מסיבה זאת או אחרת את כל האלטרנטיבות באותה קטגוריית גודל ומחיר.
 

enigo

New member
האדג' הרבה יותר חזק וגם יותר מרווח לחמישה - אבל יכולת השטח

שלו לא עולה בהרבה על זו של פרייבט.
כמה שטח בדיוק אותה רוצה? כי במחיר של הסורנטו, פחות או יותר, יש את הרקסטון. פחות טוב בכביש, ללא ספק, וקצת חקלאי באופן כללי - אבל ברמה אחרת לגמרי בשטח.
אבל אם זה רק שבילי עפר, מהסוג שנכנסים אליהם גם עם רכב ליסינג - הסורנטו יעשה את העבודה בלי בעיה.
אם אתה לא מתעניין בשורה השלישית וצריך באמת רק יכולת שבילים, בדוק את ה-3008 של פיג'ו. הוא בהחלט עונה על ההגדרה "אחר", וגם מאובזר מאוד בחלק מהגרסאות. השאלה אם הוא יהיה מספיק מרווח לצרכיך וטעמך.
 
תודה ותשובות לשאלותיך

האדג' אכן הרבה יותר חזקה (אולי גם בגרסת ה 2 ליטר ובטח בגרסת ה 3.5) אבל לא הרגישה יותר מרווחת. אולי קצת יותר רחבה אבל בסורנטו כשמזיזים את הספסל השני עד הסוף לאחור תוך ויתור על ישיבה בשורה השלישית, הוא פשוט מרגיש יותר מרווח. כמו כן, בחלק מהדגמים המחיר קרוב מאד לגרסת הכניסה של Q5 דבר שנראה לי מוגזם לחלוטין, במיוחד ברכב עם אובדן ערך גבוה.

ה 3008 ממש נחמד, עוד הצלחה גדולה של פיז'ו אבל ממש צפוף בפנים. לא מוכן להישבע אבל יש מצב שיותר צפוף אפילו מהשפחתיות הקומפקטית הממוצעות. אחת הסיבות שאני משדרג עכשיו, זה שאני לא רוצה לשבת צפוף. אז המרחב חשוב.

"שטח" כמו שאמרת, דרכי עפר. אולי דרכים שיגרדו את התחתית למכונית פרטית אבל אין לי עניין לרדת מדרך עפר לשטח". אפילו לא דרכי עפר שמסומנות ב 4×4 כמו שיש בהרבה שמורות טבע בדרום. חברים גוררים אותי לטיולי שטח מפעם לפעם. אני נהנה מהחברה אבל ההזדחלות והטלטולים לא עושים לי את זה ומעדיף לוותר כמה שאני יכול.

ולסיום, האם כדאי להעיף מבט גם על ה"סקודיאק" החדשה או שבזבוז זמן?
 

enigo

New member
הקודיאק לא זמין לעוד חצי שנה בערך ממה ששמעתי - רלוונטי?

הוא פחות מרווח מהסורנטו מהתרשמות שלי - אבל לא ישבתי בהם זה לצד זה.
ה-3008 יותר מרווח ממשפחתית ממוצעת.
למה לא הגיוני שגרסאות הקצה של האדג', שיותר גדולות, יותר חזקות והרבה יותר מאובזרות מגרסת הכניסה של ה-Q5, יעלו כמוהו? מה, רק בגלל הסמל?
למה שאתה מתאר מבחינת שטח הסורנטו יספיק.
 
בעיקר שאלה של עידון

מכיוון שיצא לי לבלות הרבה זמן מאחורי ההגה של אאודי, היא הרבה יותר מעודנת ומהוקצעת מהפורד גם בגרסת הכניסה.
 
ספר, אל תתבייש


מעניין במיוחד כי אני משווה את הדגם החדש של האדג' לדגם הישן של ה Q5. באאודי החדשה טרם הזדמן לי לנהוג כי היא ממילא לא ברשימת הקניות.

מבחינת ניהוג, האאודי הרגישה לי יותר כמו מכונית פרטית, חדה ומגובשת, תגובה לינארית לגז, בלמים והגה, בעוד באדג' דברים הרגישו יותר מעורפלים ואיטיים. גם לא ממש השתגעתי על הנדסת האנוש והגרפיקה סביב הנהג (לוח שעונים, צג אמצעי) שנראית לא מושקעת ומיושנת אפילו. אבל זה כבר ממש בקטנה. דווקא את מושב הנהג בפורד אהבתי יותר מזה שזכור לי באאודי. כאילו תוכנן בשבילי על פי מידה.
 

enigo

New member
מתברר שאנחנו מגדירים עידון בצורה שונה

אין ספק שהאודי מתנהגת טוב יותר מבחינה דינאמית. זו תמיד היתה חוזקה שלה גם בתוך קטגורית הפרימיום.
אבל האדג' לטעמי נעים יותר בנסיעה ארוכה. NVH טוב יותר, מנוע רגוע יותר, נוחות טובה יותר. ברמות האבזור הגבוהות האדג' גם הרבה הרבה יותר מאובזר מאשר q5 בסיסית. רק על המיזוג למושבים הייתי מכריע כאן...
 
השתמשתי במילה עידון רק כי לא מצאתי מונח אחר

מודה שגם אני לא שלם איתו.

Q5 היה האוטו האחרון של אבי, ז"ל. יצא לי לנהוג בו די הרבה. מדובר בדגם הקודם. לא מתכוון לעידון במובן של נוחות ופינוק אלא שהוא פשוט נותן תחושה מאד מגובשת, פשוט הרגיש עשוי טוב ולא חסכו במו"פ.
 

enigo

New member
מגובש זו מילה טובה לתיאור של ה-Q5

בדגמים הראשונים ההגה היה נוראי, משנה משקל תוך כדי פניה בצורה חריפה בקטע שהיה אמור להיות "ספורטיבי" אבל הרגיש כמו תקלה...
אבל מתישהו סידרו את זה, כי בדגמים מאוחרים יותר זה נעלם.
בכל מקרה, אם אתה אוהב מדי פעם לשים גז בכביש מפותל, האדג' לא בשבילך.
 
אוהב לתת גז זה מושג תיאורטי לחלוטין

השאלה כמה באמת יוצא לי לעשות את זה. רוב הנסיעות הן הכבישי השרון מהבית לעבודה בא"ת רעננה צפון. וכשיוצאים כבר לטיול, ממילא רוב הנסיעה זה על כביש 6 או 2. אז להיות פרקטי, לא נותן משקל יתר להיבט הדינאמי והנאה מנהיגה. זה טוב אם יש אבל לא על חשבון דברים שחשובים לי ביומיום כמו נוחות למשל. או בטיחות.
 

מנחם231

New member
שכן שלי רכש לפני זמן קצר

לנד רובר אווק. חוץ מהמחיר אני חושב שהרכב היה מוצא חן בעיניך. האמת בעיני לפחות העיצוב שלו מעולה.גם איכות החומרים. והרכב לא מנקר עיניים.
 
אחת המכוניות היותר יפות שיש על הכבישים לדעתי

זה אמנם לא בשבילי, ולא רק בגלל המחיר, אבל היא מהממת.
 

מנחם231

New member
תתפלא אבל הוא מתלונן

צריכת דלק גבוהה.התחלתי שלא בכוונה לצחוק.אחרי שקונים בסכום כזה אז עלות הדלק היא בעיה?
 

enigo

New member
גם מתלים נוקשים ולפחות בפעם האחרונה שבדקתי - מחיר מופרז

נכון שהיום לנד-רובר הם מותג פרימיום, אבל האווק יקר משמעותית גם מחברי הקטגוריה מבתי פרימיום אחרים.
הוא גם הרבה פחות מרווח מהאדג' שהוזכר כאן, או הסורנטו.
 

enigo

New member
די מה? פירטת חיסרון אחד, הוספתי עוד כמה. מה בדיוק הבעיה?

 
למעלה