אהלן אהלן אהלן!!

hadarbis

New member
אהלן אהלן אהלן!!

משחק חדש.. פרשנויות לשירים! מיטשל. לפי איזה אתר של פירוש לשירים מצאתי את הפירוש הבא: מיטשל של מיקה קרני, נכתב אחרי שהיא שכחה את התיק במונית. היא חזרה לתחנה יחד עם מיטשל, וחיים הסדרן עזר להם לאתר את המונית (מי זוכר מה מספרה?( חוץ מזה.. מה אתם אוהבים לפרש? מה הפירוש שלכם?
 
וואלה? את יודעת שרציתי לפתוח כזה

שרשור נכון? אז בדיוק רציתי להתחיל במיטשל. (זה גם השיר שפתח את הקריירה של מיקה). אחרי שכתבת את הפירוש מהאתר ההוא למיטשל זה באמת מסתדר לי..."שלוש שלושים אני ומיטשל מחכים בתחנה/מאה חמישים ושמונה לא מגיע/זה קוראים אותו נדמה לי חיים מקשיב בהבנה/לוחץ על הכפתור, צועק, מיטשל מזיע. מיטשל ומיקה מחכים שניהם בתחנה (מיקה שחכה את התיק במונית) חיים הסדרן עוזר להם. ונכון שבתחנת מוניות יש תמיד את מכשירי הקשר המעצבנים? אז כדי לדבר חיים לוחץ על הכפתור, צועק לתוך מכשיר הקשר. מיטשל לחוץ...
וגם כשאומרים "אחד אומר בקשר שראו אותו פונה בנביאים/שולחים מונית/כיוון בת ימה לחפש"-אז זה מכשיר הקשר...מונית! מסתדר לי הכל!!!!! אין אין עלייך, את מלכה!
דרך אגב, מה כתובת האתר שממנו לקחת את הפירוש?
 

hadarbis

New member
אז אני אסביר..

למיקה יש הרבה שירים.. וכמו כל שיר של כל זמר, המשמעות חבויה בתוכו. בשרשור הזה אנחנו ננסה להבין מה מיקה מנסה להגיד בשירים שהיא כותבת.. והתחלנו עם מיטשל. האם כרגע, העניין מובן?
 

hadarbis

New member
אגב.. שכחתי לשאול

מישהו היה בהופעה של מיקה ביום שישי? ?? ???............... אם כן.. הגידו נו :]
 
כן,

רק ש.. את לא חושבת שכל אדם מפרש את השיר בדרך שלו? אני לא חושבת שזה אפשרי, אבל שיהיה.
 

hadarbis

New member
בטח שכן.

אני יודעת שכל אחד מפרש שיר בדרך שלו. וזה בדיוק מה שאני רוצה לשמוע- את הפירושים השונים לשיר אחד. זה מה שמעניין בכל העניין. למשל במגדלור- אפשר לחשוב שמיקה שרה על סמים שמישהי לוקחת, על מישהי כמו אמא שלה שהיא רוצה לשמור עליה, או על הבת שלה.. וכל אחד מפרש את השיר בדרך שלו. קפיש?
 
ונעבור לשיר מספר אחת:

אני חושבת ששיר מספר אחת מספר על אמא שמאוד אוהבת את בנה. היא מייעצת ומדריכה אותו על החיים וכמה שהם יכולים להיות לא כל כך קלים. צריך לבחור את ההחלטות שהלב שלם איתן, ולהבחין בין טוב לרע.היא גם אומרת לו להיזער מאנשים רעים או שתחושת הבטן שלנו אומרת שהם לא כל כך נחמדים וטובים כמו שהם נראים. האמא אומרת לבן שלה שהיא תמיד תאהב אותו, ותמיד תיהיה שם בשבילו. ובכן, זו דעתי הפרטית שלי. מהי דעתכם?איך אתם מפרשים את 'שיר מספר אחת'?
 

hadarbis

New member
כבר פעם שלישית שאני כותבת..

מי שמכיר אותי מעבר לפורום, ודיבר איתי פעם במסרים או בכל תוכנה אחרת יודע שהעבר שלי עם מיקה שונה מכל אחד אחר כאן.. ומתוך הכרות זו, יודע שהשיר מדבר על אימא שהבן שלה עזב את הבית והיא מדריכה אותוט איך לחיות נכון את החיים ומה לעשות כדי שיהיה לו רק טוב. דעה אחרת?
 

orrr18

New member
מלחמות כאילו...

טוב, זה שיר שאני אוהב במיוחד מהאלבום האחרון... לדעתי השיר מדבר על משחקי הוידאו שמציעים לילדים... על איך שכבר מגיל קטן מחנכים את הילדים על אלימות, מלחמות, רצח... יש פה איזה אמירה בשיר לדעתי שבאה להראות לנו איך אנחנו מחנכים את הילדים שלנו מגיל צעיר לגדול ולהפוך להיות אלימים... "משחק במלחמות כאילו לא יכול לקרות לך כלום... בכולם אתה יורה, ילד שמחזיק רובה..." משחק וידאו לילדים, ובמה מציעים לילד לשחק?! מלחמות! טובים מול רעים, רק תבחר צד, קח רובה ותתחיל... מכות, אלימות.. מה זה משנה?! "לרגליים לפנים, כן לכל הכיוונים, רסס אותם... אם תפיל להם יותר, תקבל משחק חוזר..." קדימה, מהר, המלאכה מרובה והזמן קצר... תהרוג כמה שיותר אנשים במינימום זמן... ואם תהיה רוצח מספיק טוב אולי אפילו ניתן לך עוד משחק על חשבון הבית... "הם מלמדים אותך לשנוא, לשחק במלחמות כאילו..." מה זה משנה שאתה עוד ילד? אז מה אם אתה עוד תמים וחמוד וקטן?! אלימות ומכות זה מוכר... לא כמו סקס אומנם, אבל אפשר לעשות מזה אחלה קופה... וחוץ מזה, כדאי שכבר מגיל צעיר תדע להילחם... מי שלא הולך איתך, הולך נגדך... ואיך נלחמים בו? באלימות! כבר מגיל קטן מלמדים אותך לשנוא... בגיל הזה אתה עוד משחק במלחמות כאילו(שימו לב גם לניסוח: מלחמות כאילו-שפה די ילדותית... כמו שילדים נוהגים לומר "בכאילו": "לא רבנו באמת רבנו בכאילו...") "כאילו כל זה לא קורה, ברחוב אתה פוחד אפילו..." אתה משחק בזה במחשב וזה נראה כ"כ דמיוני, אתה כ"כ נהנה מזה, עד שלרגע אפשר לחשוב שזה באמת רק משחק.... כאילו לא כל יום נהרגים פה אנשים סתם... כאילו לא כל יום יש פה מלחמות... כאילו זה לא קורה באמת... "מבלבלים לך ת'לב בין שמחה ובין כאב שיבדילו..." הרגת אנשים, עברת שלב... אתה מאושר... נפסלת, הרגו אותך... אתה עצוב... מבלבלים לך ת'לב... מה הם רוצים ממך? אתה בסה"כ ילד... "על ההדק הנוצץ, בגבורה אתה לוחץ וטוב לך... עם היד שרק אתמול, לא ידעה איך לאכול..." אתה לוחץ על ההדק בגבורה, אתה רוצה לנצח, להרוג להם הרבה חיילים... אתה לוחץ על ההדק בהתלהבות עם היד שרק אתמול לא ידעה איך לאכול- רק לפני קצת זמן הייתה תינוק, עוד לא ידעת איך להחזיק סכין ומזלג ולהאכיל את עצמך, והיום כבר אתה מחזיק רובה... ועוד משהו שמוסיף משמעות לשיר- עד אתמול לא ידעת לאכול לבד, אוכל הוא מצרך חשוב בכדי לשרוד, להתקיים, לחיות!, והיום אתה כבר הורג.. אפשר להסתכל גם על השיר במובן היותר עמוק... כאילו לא מדברים בו על ילדים ועל המשחקים שמציעים להם, אלא שמדובר פה על חיילים של ממש, אבל הם מוצגים כילדים... כי בסה"כ במציאות שלנו לוקחים ילד בן 18, נותנים לו רובה ויאללה לקרב! אין לו יותר מידי ברירות... שולחים אותו "לשחק במלחמות", מבלבלים לו את הלב בין שמחה ובין כאב-הוא רואה את חברים שלו מתים, מצד שני הם מחסלים מחבל בדרכו לפיגוע וזוכים לגאווה ולהוקרה וכו'... *תסלחו לי אם היה לי ניסוח טיפה מעצבן בחלק מהמקומות... פשוט תראו מה השעה שבה אני כותב את זה... אני פשוט לא מצליח להירדם למרות שאני מת מעייפות...
 
דרך אגב,

מיקה באמת אמרה בהופעה שלה בניצנים שהשיר הזה הוא על הילדים שמגיל מאוד צעיר משחקים במשחקי הוידאו המטופשים של המלחמות. השיר נכתב במיוחד על הבן שלה. ועכשיו אתה כבר בטח נרדם לא? תנסה לספור פרות....
 

hadarbis

New member
תמיד אני מפספסת..

מתי היא אמרה את זה?
בכל מקרה.. גם אני נורא אהבתי את הפירוש הזה.
 
בהופעה בכפר המוזיקה, ניצנים....

לפני שהיא התחילה לשיר את "מלחמות כאילו" היא אמרה את זה. אחר כך, היא אומרת כזה:פלייסטיישן משהו"
חמודה המיקה הזאת!
 
למעלה