אהלן אהלן אהלן!!

hadarbis

New member
בא לי על עוד שיר! "שניים בעולם".

אוקיי.. אז השיר הנ"ל כתוב 100% על יותם, הבן של מיקה, שעזב את הבית.
"אחר הצהריים.. הסתכלתי לשמיים שוב נזכרתי בעינייך היפות. תמיד היינו שניים שנופלים על הרגליים גם אם בפנים הכל שבור לחתיכות"
- מיקה מספרת על הזכרונות שמציפים אותה, בכל פעם שהיא נזכרת בעייני בנה..
"הלב זוכר הכל, גם אם אתה לא יכול.. אנחנו שניים בעולם.. תראה עברה שנה, הכל פה השתנה, הגעגוע הידוע מעציב אותי קבוע שום דבר כבר לא מרגיש בטוח, מאז שאתה לא איתי"
- מיקה כואבת על כך שהבן שלה עזב אותה, ואיך הכל השתנה מאז שזה קרה. היא לא מרגישה שהבן שלה בטוח כשהיא לא בסביבה, ואומרת שהלב זוכר הכל ולא נותן לה להרגע.. ולא משנה מה הוא יכול ומה לא- הם שניים בעולם ותמיד יהיו שניים.
"דמיינתי שעברת, ברחוב אחרי הגשם.. וקראת לי לצאת אל החלון. זוכר אז שאמרנו, שהכל יהיה בסדר, שנשרוד את כל המלחמות."
- מיקה והבן שלה דיברו על כל מה שעובר עליהם, והיא תוהה האם כל השיחות בינהם היו אמיתיות, כי בסוף כלום לא עזר והוא עזב.. היא מדמיינת שהוא עובר בחוץ, וקורא לה.. אבל זה תמיד הדימיון. והרצון האישי שלה שיחזור. וזהו. לא נראה לי שיש דרך אחרת לפרש את השיר הזה.. אבל אם יש- אתם יותר ממוזמנים לשתף!
 
בוא נשקוט:

משום מה, נראה לי שהשיר נכתב קצת על אהוב יקר ועל בן אהוב. בוא נשקוט עכשיו/ ניתן לרוח לפזר עלים/ שמבשרים את בוא הסתיו/כשאנשק את מצחך/ אתה תדע שעוד אביב מתוק יפציע אחריו." הבחורה אומרת לאהוב שלה שעכשיו מתחיל הסתיו, והכל נהיה רגוע ושקט יותר. היא יודעת שהוא אינו אוהב את הסתיו והחורף והיא אומרת לו לא לדאוג, כי לאחר החורף תמיד יבוא האביב ואיתו גם השמחה. ותמיד הפחד/בלילות של יחד/אך ליבי האוהב כל יכול/בעולם קרוע/ לא הכל ידוע/בוא אחוז בידי/אתה לא תיפול." הפזמון נכתב על בן אהוב.בנה פוחד ולא אוהב את החורף,אז היא אומרת לו שהיא תמיד שם בשבילו. היא תמיד תעזור ותתמוך בו. למרות שהשורה "ותמיד הפחד/בלילות של יחד." מדברת על בחורה שמדברת אל האהוב שלה. היא מדברת על זה שהם ביחד ולפעמים יש עליות וירידות...זה קצת מפחיד. "רציתי לספר לך/שהעולם הזה שלך/רוצה מאוד בדעתך." אל תפחד להשמיע את דברייך בקול גדול. תמיד יהיה מישהו שירצה לשמוע אותה.
 

hadarbis

New member
אהבתי מאוד!

לי אין פירוש לשיר הזה... למי שיש את הדיסק, תשמעו את השיר הזה מההתחלה ותשמעו את מיקה נושמת עמוק לפני שהיא מתחילה לשיר.. חחחחחחח נורא צחקתי כששמעתי את זה. מעניין אותי לשמוע פירוש לשיר "לאהובתי". או ל"תגיד עכשיו".
 
ממשיכה את המשחק, סיפור אהבה:

לא תיפטרו ממני מהר כל כך!אני ממשיכה את המשחק עם השיר סיפור אהבה: "אני ואתה צריכים אהבה כמו אוויר לנשימה/אין לנו רגע מנוח/לוקחים מה שיש גם אם לא ממש אש/את הגחל הדועך/מנסים ללבות בכל כוח". אני ואתה מחשפים אהבה, לא משנה שתיהיה אמיתית, העיקר אהבה.מקסימום כמה שבועות...אבל העיקר שיהיה אפשר להגיד "יש לי אהבה" או "אני מאוהב". "אל תפנה גבך אל האמת/גם אם זה קשה/עמוד מולה חבק את הכאב/הבט עליהם/גם אם זה כואב/אחרת זה לא עוזב". אל תשקר לעצמך.אל תחפש אהבה, סתם כך.תסתכל על אלה שבאמת מסכנים וחסרי אהבה. אל תשקר לעצמך ותחשוב גם על האחר.אם לא, זה לא יעזוב אותך, יהיו לך יסורי מצפון. אל תתיאש חפש את האש את הים הרוגש/יש בך את בך את הכוח". אל תתיאש.אתה תמצא אהבה.חפש רק את האחת שבאמת תאהב.יש לך כוח למצוא מישהי שבאמת תאהב אותך, ואתה תאהב אותה.אל תחפש סתם. בכלל, לפי דעתי השיר הזה נכתב על כל אלה שמחליפים אהבות כמו גרביים. זה כאילו שלא צריך לחפש את האהבה-היא תמצא אותנו בסופו של דבר. זה הפירוש שלי לשיר המדהים הזה
עוד פירושים? יאללה, בואו נעשה שרשור ארוך-ארוך!
 
ממשיכה את המשחק, "כמו פעם":

קודם כל, אני חושבת שהשיר "כמו פעם" הוא שיר מרגש עם מילים ולחן יפים במיוחד. לפי דעתי השיר מדבר על ילדה שמספרת על אחיה ועל איך שהיא אוהבת אותו.
"בוא נשב על המרפסת/נסתכל רחוק מעבר להרים/כששוקעת שם השמש/זה יפה כמו כשהיינו ילדים".
הבית הזה בשיר מספר על מה שהילדה ואחיה אהבו לעשות כשהיו ילדים קטנים. היא נזכרת בזה, ורוצה שהתקופה הזו תחזור.
"כמה טוב ששוב אתה כאן/בוא אשמור עלייך אח מהעולם/כמה טוב ששוב אתה כאן/שים ראשך עליי כמו פעם כשהיינו ילדים בגן".
היא אוהבת אותו ושומרת עליו. רואים שהם מאוד אוהבים להיות אחד בחברת השניה.
"תשחק איתי תופסת/ותגיד לאמא שוב שבגללי..."
אפילו שהם אוהבים אחד את השניה, לפעמים הם גם רבים... זהו זה הפירוש שלי לשיר המדהים והמרגש הזה! מה הפירוש שלכם לשיר המקסים הזה?
 
למעלה