למי שלא יודע מי זה אברמנטו [כמוני] הנה הסבר
ברחוב פיג'וטו 8 נמצאת ספינת הדגל של השוק: מעדניית "אברמנטו" הוותיקה - נכון יותר, מעדנייה וחנות מפעל. השפים של המסעדות והברים בתל אביב פוקדים אותה דרך קבע, בעיקר בגלל המאזטים והטאפאס המיובאים מטורקיה ונארזים במיוחד בשביל "אברמנטו" עוד בארץ מוצאם. ל"אברמנטו" היה סניף בשדרות ירושלים ביפו, שנסגר בינתיים והוחלף במרכז לוגיסטי גדול ומצוחצח בשהם, משם מספקת המעדנייה סחורות לרשתות כמו קוסמוס ולמעדניות ברחבי הארץ. מי שמעוניין להתחקות אחרי המקור ולמצוא ריכוז ממצה של כל הפריטים, מוזמן לבוא לכאן. "את המקום הזה אנחנו מחזיקים בשביל הסנטימנטים. אבא, חיים אברמנטו, לא מוכן לשמוע על יציאה מלוינסקי", אומרת סימה אברמנטו, הבת, המנהלת את המעדנייה, מהמחסן ועד הדלפק מול הלקוחות. אפשר למצוא כאן כמעט הכל: עגבניות מיובשות בשמן זית, זיתי קלמטה מדהימים בחמישה זנים (חלקם בגודל של תפוחים), סרדינים ואנשובי כבושים במלח, גבינות קשקוול טורקיות וגבינת קפלוטירי מיוון - גבינה צהובה קשה ומעודנת בטעמה. כמו כן מוצעים חלבות מכל הסוגים ובכל הטעמים, עלי גפן ממולאים ("הכי טובים בעיר", אומרת גולדברג) ופלפל מוחמץ מתוק ששמו קפיה, שגולדברג וצרפתי מכניסים באופן קבוע לסלטים ומדווחים על שיפור משמעותי בטעם. ועוד כתבה יפה עליו ב-foodblog יהיי זכרו ברוך