אבולוציה

פולספגן

New member
רק לידע כללי, הקורס פילוסופיה של המדע הינו

קורס בחירה אצלנו ששוויו, עם זכרוני אינו מטעה אותי, 2 נק' ויש המון שלא טורחים לקחת אותו. כנראה שמדענים אמיתיים לא צריכים קורסים כאלו ורק נעריי השוליים כמוך וכמו קודמך צריכים זאת בכדי להרגיש מדענים
 

SilentMike

New member
אז אפשר לסכם שאין לך מושג?

כי כל מה שהבאת זה העניין הזה של הכיראליות שאינו מהווה שום הפרכה לאבולוציה, רק שאלה פתוחה באביוגנזה. אז בקיצור יש לך תחושה לא טובה בקשר לאבולוציה ואפס חומר כדי להצדיק אותה.
 

פולספגן

New member
קון בהחלט גם מדבר על משוואות מתמטיות

אם הי לי כוח, היית מקבל אפילו ציטוט, אך אתה לא שווה שאטרח בשבילך. בקיצור, חזור לאוסטרליה או ניו זילנד, כי שם זה המקום היחידי שקיבלו אותך ללמוד ועוד ביולוגיה שזה תחום שכל אחד יכול להתקבל אליו, כי אין תעסוקה בו
 
אפשר להבין למה את מתמקדת בעלבונות

במקום לענות לשאלות פשוטות ומנומסות שקיבלת? אולי, אבל רק אולי, זה קשור לזה שאין לך תשובה מספקת? לאאא, אין סיכוי. אז למה באמת?
 
אני אשמח לקבל ציטוט.

כי זה מאד מעניין אותי. משוואות מתימטיות לא יכולות להוות הוכחה במדעי הטבע, כי הן לא עומדות כשלעצמן אלא מתארות יחסי-גומלין בין ישויות טבעיות - ויחסי-הגומלין האלה חייבים להימדד בתצפיות בשטח. זה תקף לגבי מטענים של אלקטרונים ולגבי גנטיקה ולגבי כל משוואה אחרת. כיוון שאף פעם אין ביכולתנו לקבל סט שלם לחלוטין ומדוייק לחלוטין של תצפיות (אין דבר כזה בטבע "מדוייק לחלוטין", תמיד אפשר לדייק יותר, בשונה ממתימטיקה שהיא מופשטת), הרי שמשוואה מתימטית המתארת חוקי טבע במדעי הטבע היא אף פעם לא הוכחה סופית. אני לא צריך לחזור לאוסטרליה וניו זילנד, כי אני כבר כאן. אבל נחמד מצידך שהלכת וריחרחת אחריי וגילית כמה פרטים בסיסיים. הנה עוד כמה פרטים שאולי תשמחי בהם: למדתי ביולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים (ודווקא שמחו בי שם). אני נרגש שאת מודאגת ממצבי התעסוקתי, אבל אני יכול הרגיע אותך שהכל בסדר, תודה לאל. אם את רוצה להמשיך להתדיין, בבקשה. אבל אם "אין לך כוח" - אחרי 32 הודעות בשרשור הזה בלבד, מעניין שדווקא עכשיו נגמר לך הכוח - אז שלום ותודה שטסתם שבלול.
 
אני עדיין ממתין.

ועדיין אשמח לשמוע מה קון אומר על מתימטיקה במדעי הטבע ועל הפיכה של תיאוריות מדעיות ל"עובדות". אבל אני לא ממהר. קחי את הזמן שלך. אני יודע שלא תמיד קל להבין את קון בפעם הראשונה שקוראים אותו, ובפרט אם אין לך רקע בתחום או נסיון בחשיבה מופשטת.
 

deathcaster

New member
טעות

בחורה= מישהי שבחרו בה... אף אחד לא בחר כאן בפולספגן וכולם רוצים שהיא תיעלם... מכאן שהיא אינה בחורה, ולכן לא בהכרח אפשר לחכות לה לנצח
 

xianghua

New member
הדוגמא הובאה להמחשת ההבדל בין 2 טענות:

טענת כדוריות הארץ ואבולוציה. קל מאוד להוכיח את הטענה הראשונה. קשה מאוד להוכיח את השניה. ובכלל, זה נועד לכל טועני המנטרה "האבולוציה היא עובדה" למיניהם.
 
אפשר בבקשה תשובה ישירה לשאלותי

אחת לאחת - אם לא איכפת לך? נראה לי שאתה מודה בכך שאין דמיון בין האבולוציה למבנה כדור הארץ, ושבלי שום קשר למידת הנכונות שלה - האבולוציה לעולם לא הייתה יכולה להגיע למעמד של שאלת מבנה כדור הארץ, ובכל זאת אתה משווה בין שני דברים שאינם דומים רק כדי לתקוף טיעון איש קש שהמצאת, לפיו אלו המכנים אבולוציה בשם "עובדה" מתכוונים למשמעות הדומה לכך שכדוריות הארץ היא "עובדה". האם אני צודק בהבנתי? אם לא - כנראה כדאי שתשיב אחת אחת לשאלותי, ואז נוכל להבין טוב יותר מהן עמדותיך בנדון.
 
ולמה בן שטיין פוטר ?

בפעם האחרונה שהעפתי מבט, הוא חושב שאבולוציה זה ברק שפגע בבוץ. האם שכללת את השקר ?
 

פולספגן

New member
אם מבחינתך כיראליות לא קשורה לאבולוציה, אז

אין לי מה לדון איתך. אולי האיש באדום מר רועי צזנה יוכל להגיד לך, האם זה קשור או לא
מה שהכי מצחיק, שכתבת למטה "מי שיש לו ראיות (ולנו יש) לא צריך "!!!" ", אך אתה כותב כאן בתגובתי אליי "זהו המצב לאשורו" שזה בדיוק כמו לשים "!!!"
בקיצור, חזור לספסל הלימודים ולמד מה זה כיראליות ואז תוכל לחזור לשרשור בתקווה שתבין את מה שתלמד ... כרגע, מאחר שאתה לא מבין מה זה, אי אפשר אפילו לדרוש ממך לתת הסבר לתופעת הכיראליות
אגב, המשפט שלך ש"ההתנגדות לאבולוציה היא אידאולוגית/רגשית ומתבססת על בורות ואמונות דתיות שמנוגדות למה שהאבולוציה אומרת לנו על עצמנו ועל העולם" מראה על בורות שלך, כי יש כ"כ הרבה זרמים בדת ואפילו אתה תוכל להבחין במבחר רחב של דעות וביניהם אפילו כאלו שמאמינים באבולוציה, אך כאשר אין תשובות מדעיות מעדיפים לתקוף את המגיב במקום להשיב לגופו של עניין על טענותיו.
 

SilentMike

New member
את צריכה ללמוד כמה שנים טובות...

... לפני שתוכלי להרהר בלשלוח אותי לספסל הלימודים. שאלת הכיראליות אינה מעלה או מורידה בנושאי האבולוציה. בקשר ל-"זהו המצב לאשורו". זהו אכן המצב לאשורו. האבולוציה היא התאוריה המארגנת של הביולוגיה והיא מקובלת ע"י הממסד המדעי. את אומרת דברי לא אמת, חוזרת מן הסתם על הבלים ששמעת מבריאתנים מקצועיים. לא אמרתי שכל הזרמים בדת מתנגדים לאבולוציה. את בונה אנשי קש ותוקפת אותם. זה לא יכול להראות על בורות שלי כי לא אמרתי את זה, אבל זה יכול להראות על חוסר יושר או חוסר תבונה שלך. כמובן שיש אנשים מאמינים רבים שיש להם ראש על הכתפיים ומבינים שזה אידיוטי להתווכח עם עובדות, או שסתם לזרם הדתי שלהם אין בעיה עם אבולוציה. כל זה לא עומד בסתירה לעובדה שההתנגדות לאבולוציה היא אידאולוגית/רגשית ומתבססת במידה רבה על בורות ואמונות דתיות שמנוגדות למה שהאבולוציה אומרת לנו על עצמנו ועל העולם. זו עובדה. ההתנגדות לאבולוציה היא לא מדעית ולא מבוססת ראיות.
 

פולספגן

New member
טוב, יש לי עסק עם ../images/Emo95.gif

כשתגדל ויהיה לך את הידע לדון בדברים, אז אני פה. תטצרך מלהסביר בצורה מדעית את המשפט שלך "שאלת הכיראליות אינה מעלה או מורידה בנושאי האבולוציה"
 

SilentMike

New member
נחשף פרצופך האמיתי.

זה לא לקח הרבה זמן. את הבורות היהירה שלך תמכרי למישהו אחר. את בבירור מדקלמת ולא רוצה להבין במה מדובר.
 
למעלה