"אבא לא מרשה"

i love you boy

New member
אני צריכה לראות לאן זה ממשיך..

ולפני חודשיים שלוש עבדתי . חלקתי פליירים ועמדתי בצמתים ובכבישים .. [היה את הבחירות לראש העיר וזה.. ] והוא ממש לא היה עוקב אחריי או מתקשר כל 5 דק' או בודק מה לבשתי וכו' הייתי חוזרת הביתה והוא היה שואל 'איך היה בעבודה?' וזהו .
 

מיכל 1979

New member
טוב. שיהיה לך בהצלחה

כתבת כאן משהו שמציק לך. לא סתם כתבת. כתבת כי רצית עזרה. רצית לשמוע חוות דעת. אני לא שופטת אותך אני מאוד מבינה. הייתי בנקודה הזאת שבה לא רציתי להקשיב לאף אחד. חשבתי שאני צודקת. אני מקווה שהאסימון יפול לפני שיהיה מאוחר מדי בשבילך בהצלחה
 

Berethor

New member
תפסיקו להפחיד אותה בגלל טראומות אישיות

זה בכלל לא אותו סיפור ולא אותו טיפוס. הוא שתלטן אבל הוא לא רואה בא רכוש, הוא לא אובססיבי, הוא מוכן לפרד. הוא רק שומר עליה. הגיעה הזמן שתפנימו שזה לא ידרדר לשום מקום, והיא לא חייבת לעשות לו דווקא ולהיות מרדנית. היא מסכימה איתו יודעת תהסיבות שהוא לא מרשה.
 
הוא לא צריך "להרשות לה כלום"

ואין חכם כבעל ניסיון. אם הוא שומר עליה ורוצה לייעץ, שלא יעשה לה מניפולציות ריגשיות של "או זה או שנפרדים". דווקא כשהיא התחילה לעמוד על שלה הוא התקפל קצת ונכנע, וזאת הוכחה נוספת לכך שהוא שתלטן, מנסה למשוך את החבל כמה שיותר. כשהיא תתחיל להגיד לו לא ולהציב גבולות ולבקש עצה בשביל העצה בלבד, יקרו 2 דברים: 1. או שהוא יתאפס ויבין שהוא הגזים. 2. או שהוא לא יאהב את זה ויפרד, ואולי זה לטובה. יש סיבה למה ההורים הם גורם מחנך ומכווין, ולא ילד באותו גיל. יש פה הרבה אנשים מבוגרים ממני וממך שעברו קצת דברים בחיים, ורק מונעים ממנה להיכנס למשהו שיותיר לה אחרי זה צלקות. אני מאוד מעריכה את זה. אם היא מסכימה עם מה שהוא אומר, סבבה. שתשקול את הנימוקים שלו- אבל ההחלטה צריכה לבוא ממנה, לא ממנו, ולא ממניפולציות. והוא לא צריך להרשות לה לעשות דברים, זה קשר שיהפוך להיות בעתיד מיני "חבר מכה", וחבל שאתה לא רואה את זה.
 

Berethor

New member
והיא לא צריכה לצאת עם מבוגרים

הגילאים שלהם זה בדיוק כמו שצריך להיות, אומנם ביולוגית הם באותו גיל(מה שבאמת מתאים ומראה על שוויון), אבל הבחור בוגר יותר מנטלית, אם זה בגלל שהוא מאוד חכם לגילו או אם זה בגלל שהוא חייב לשמור על שני אנשים, זה לא משנה. הוא לא עושה לה שום מניפולציות, הוא פשוט מציב לה תנאים, היא זאת שתחליט אם היא רוצה לא לדבר איתו או לפרד בגלל זה, הוא נותן לה בחירה והיא בוחרת בו. רובכם אומרים לה לפרד בניגוד לרצונה! ואחרי זה ברוב צביעותכם אומרים שהוא לא מכבד תרצונות שלה. תפסיקי לקרוא לו ילד ולדבר על הגיל שלו כאילו יש בזה משהו רע, זה טבעי וטוב שהם היו באותם גילאים, זה עדיין לא אומר שהם בוגרים נפשית באותה מידה. לרגע לא טענתי שהוא לא שתלטן להפך, אבל זה דבר טוב והוא לא מנצל זאת לרעה אלה רק כדי לשמור עליה. יש סיבה שההורים מציבים גבולות ומחנכים, מה לעשות שההורים שלה "ליברלים" ולא אכפת להם. מישהי שמשתמשת במשפט "אין חכם כבעל נסיון" לא צריכה להפחיד נערה ולהכריח אותה בניגוד לרצונה לעזוב חבר רק בגלל שהוא שומר עליה ומציב לה גבולות. תני לה לקבל תנסיון לעצמה, הצלקות שכביכול היא תקבל ממנו הם כלום ביחס לצלקות שהיא תקבל בלעדיו, בזכות החברה "הטובה" שלה ובזכותכם. הוא לא מכה ולא כלום, תפסיקו לשקר.
 

אושרי 7

New member
שניה, שניה...

ולה מותר להציב גם לו גבולות? מותר לה לקבוע עבורו שעישון זה מזיק ולא להרשות לו לעשן? אני מנסה להבין איך הראש שלך עובד.
 

אושרי 7

New member
ועזוב את זה...

שאם למנהל הפורום הזה היה שמץ של אחריות בסיסית הוא היה מוחק את כל ההודעות שלך. הדיעות שלך לא מקובלות. נקודה.
 
מאיפה קבעת שהוא חכם ו"בוגר יותר מנטלית?"

- לא אמרתי שהיא צריכה לצאת עם מבוגרים- אמרתי שהסמכות האחראית עליה צריכה להיות מבוגר ולא ילד בגילה. - הוא לא צריך לשמור על שני אנשים! מאיפה החלטת שההחלטות שלו נכונות? ללבוש מכנס קצר זה זנותי? ללכת לבקר חברה בת"א זה מסוכן? אם אתה לא רואה שיש פה מערת יחסים שצד אחד שולט והשני נשלט אז כנראה שגם אתה כזה ביסודך, ומאמין שהאשה צריכה להקשיב לגבר או כלוא באי אילו אמונות פרמיטיביות. - אני לא מפחידה אף אחד! אנחנו פה מייעצים. וכבחורה אני חוויתי ורואה את העולם אחרת ממך, כנראה שמה שלדעתך הוא "למנוע ממנה לעשות טעוית" הוא בעיניי מערכת יחסים שבה יש כפייה של צד אחד להענות לרצונות שלו, ולצד השני אין מרחב פעולה עצמאי. - הצלקות שהיא תקבל ממנו...? תגיד לי, מי שם אותך לקבוע אילו צלקות עדיפות? עדיף שהיא לא תקבל צלקות בכלל! תיכף תגיד לי שאתה גם תומך בלהפליק לבחורה מדי פעם, אם היא "לא מבינה מה טוב בשבילה". ואם אתה כ"כ דוגל בזה שהיא צריכה לקבל ניסיון בעצמה, למה הוא זה שצריך לקבוע בשבילה מה לעשות? והוא לא נותן לה אפשרות לבחור- להגיד "או שתקשיבי לי או שניפרד" זאת מניפולציה עלובה. אם הוא היה אומר דברים של טעם היא הייה משתכנעת לבד, בלי המניפולציות האלה. אתה לא רואה שהוא משחק לה בנפש? יש לך טעות בסיסית, ופה לצערי גברים רבים כנראה מצדיקים את ההתנהגות השתלטנית שלהם ומקיימים כמעט אונס נפשי, בתירוץ של "אני יודע יותר טוב בשבילה מה עדיף לה". תעשה לי טובה, תתעורר. כשמישהו מכתיב לצד השני מה לעשות, איך להתנהג ואיך לחשוב, זה חצי צעד מקשר מתעלל שבו צד אחד כופה והשני מציית לו. וזה, לא קשר בריא. תבדוק את עצמך, באמת. ואני מאוד מקווה שאתה לא מיישם את החשיבה שלך בקשרים זוגיים, כי אחרת אני באמת לא רוצה לדעת מה טיבם.
 
אז הבנת שמשהו פה לא בסדר

קראתי את רוב השרשור וליבי יוצא אליך. את מבינה שמשהו פה לא בסדר. קודם כל חשוב שתביני עם עצמך, שמה שקורה פה הוא כזה: את מרגישה בחסך מצד ההורים, מרגישה שהליברליזם שהם נותנים לך, לעשות מה שאת רוצה, הוא לא בסדר, ומפרשת את זה כחוסר איכפתיות ודאגה. בגלל זה חיפשת בחור שיהיה סוג של ההיפך מהם - דואג, אוהב, איכפתי. את מפרשת את האיסורים שהוא נותן לך כדאגה ואיכפתיות, אבל את לא מבינה שהוא שם כדי למלא לך חלל שחסר לך, ובלי לשים לב את הופכת לבובה שהוא שולט בה עם חוטים. את לא מבינה שהרצון שלך שישימו לך גבולות, זה משהו שהוא מנצל כדי לשלוט בך. לפני כל דבר שאת עושה את מחכה שהוא ייתן את המילה האחרונה ויאשר. למה את חושבת שילד בגילך (שנה מעליך) יודע מה נכון ומה לא נכון לגבי העולם? אם את מרגישה שמשהו לא בסדר את יכולה להתייעץ, אבל נשמע שאת הולכת "לפי הספר" שלו, והיחסים האלה יכולים להמשיך למקום רע בו את תאבדי את עצמך וכמו בובה תלכי לפי החליל שלו, וזה מסוכן, כפי שאמרו פה- הוא מנצל את זה שאת נשמעת לו, כנועה לו, ולאט לאט זה יגלוש לפסים יותר חמורים. לפני שאת חברה שלו, את אדון לעצמך. את זאת שצריכה להחליט בשביל עצמך מה לעשות. אחרים יכולים לייעץ לך אבל לא לפקוד עליך, בטח ובטח שלא באיומים (אם לא תעשי את זה אנחנו נפרדים). זה מתכון להתעללות נפשית ואולי יותר מזה, חמודה. יש הרבה בחורות שנופלות למלכודת הזאת של "לא, הוא עושה את זה כי הוא דואג לי/אוהב אותי/רוצה שיהיה לי טוב", אבל שימי לב מה קורה בפועל: הוא מתנה את הקשר שלכם בזה שתקשיבי לו ותעשי מה שהוא אומר. זה יכול להדרדר לדברים לא טובים, כפי שאמרו לך פה, וחבל שבגיל כזה ישארו לך צלקות מקשר מתעלל. את צריכה לשים לב. אני יודעת שגם אם נגיד לך שאת צריכה להתרחק ממנו ולהיפרד, לא תעשי את זה. אבל אני מקווה שעצם העובדה שבאת לכאן וביקשת ייעוץ כי הרגשת שמשהו לא בסדר, יגרום לך להיות יותר עירנית בקשר לזה. זה לא בושה להיות עצמך ולעמוד על שלך, ומי שלא מקבל את זה לא מתאים להיות חבר שלך. תיזהרי מלאבד את עצמך, האדם היחיד שאת יכולה לסמוך עליו תמיד, הוא את עצמך. אני מקווה שכל זה ייגמר בטוב, וטוב מאוד שאת באה לפה להתייעץ. הקשר הזה לא נשמע לי קשר בריא, אבל מאוד קשה לראות את זה כשאת בתוכו, במיוחד כשאת מאוהבת. אבל האם את מאוהבת בו, או שאת מאוהבת באיך שהוא נותן לך להרגיש? (שאכפת למישהו ממך, שמישהו מציב לך את הגבולות שההורים לא מציבים לך?) מבוגר אחראי ומנוסה הוא זה שצריך להציב לך גבולות, לא ילד בגילך. חישבי על כך. את נשמעת לי נבונה ופיקחית ואני מקווה שתקבלי את ההחלטה הנכונה, למרות שהיא מאוד קשה אבלאחרי זה את תביני מה מנעת מעצמך. חיבוק.
 

ייסאן

New member
תזהרי כמו מאש- זה סימן רע מאוד

הייתי בקשר שמאוד הזכיר בהתחלה שלו את התיאורים שלך, האדם הזה פשוט גמר את מה שהייתי, הרס אותי לחלוטין, והפעם הראשונה שהבנתי שבאמת זה נגמר הייתה כשהרגשתי שאני יכולה לחייך בלי הרשות שלו, שזה בסדר להיות משהו בלעדיו כי הוא היה לי כל כך עמוק בוורידים. זה התחיל מכאלו תיאורים, ובסופו של עניין הוא היהמכה אותי אם לא הייתי "מצייתת" לו, והיה משפיל ומדכא עד אפר במידה ולא "עמדתי בציפיות" של מה שהוא "מרשה" ומאשר. תתרחקי כמו מאש, את במערכת מסוכנת!
 

Betterfly

New member
עצם זה שהיא לא רוצה להיפרד ממנו

כי זה ממש כמו ייסורי גמילה ("אני רוצ להיפרד אבל לא יכולה כי אני ארגיש שאני לא אוכל לחיות בלעדיו..") מעיד על זה שמערכת היחסים הזו לא בריאה ושהתהליך ההרסני הנפשי שמלווה אותה אצל הבחורה הזו כבר התחיל (כנראה שהיה לתהליך הזה בסיס עוד לפני מערכת היחסים). הייתי רוצה להוסיף שמערכת יחסים אחת כזו ואבדנו. גם אני מדברת מניסיון. במידה ולא יוצאים מזה בזמן יש לזה השלכות הן נפשיות וגופניות. אני יכולה להגיד על עצמי שהייתי במערכת יחסים כזו וזה פיתח אצלי במשך הזמן דיכאון דיסתמי, אחד כזה שמשאיר את חותמו לכל החיים, מבחינה פיסית ממש.
 
חיים או מוות

במה את בוחרת..בחיים או במוות...החיים בלי בן זוג..חונק =כלא!..ומתוך נסיון שלי..בא לך לחנוק את בן הזוג..במקום לנסות לתקשר מה שלא ילך לך כי הוא לא ישמע אותך בחיים...המערכת יחסים הזו היא חד צדדית...בא לך להישאר בלתי נראת?..צאי באמת את עוד ילדה!!!!!!!!!..החיים לפנייך.
 

i love you boy

New member
נפרדנו .לא בגלל זה..

רבנו [כמו כל יום] ואמרנו "טוב,נפרדים" "ביי,שבת שלום :) " =\ אח"כ הוא כתב באוואי שלו [באייסיקיו] "שונא אותה? זאת לא מילה.."
 

TheBlackRose

New member
OMG

עברתי על השרשור הזה ואני חייבת לומר שאני בהלם טוטאלי.... 167547236 אנשים כאן אומרים לך יקירתי את האמת בדיוק איך שהיא.... תאמיני או לא את לא היחידה שנתקלה בבעיה הזאת במערכת יחסים, זה קורה להמון בנות במיוחד בנות תמימות בגילך. ואנשים כאן ממליצים לך מניסיון של התנסות דומה וניסיון של גיל. ואת לחלוטין עטומה.... את מסרבת לקבל את האמת ומתרצת את ההתנהגות האינפנטילית של החבר שלך באכפתיות. מכנסיים קצרים, לא להסתובב עם חברות שרצות עליהן שמועות.... בלה בלה בלה ואת אומרת אמן על כל פיפס שיוצא לצוציק הזה מהפה כאילו הוא זאוס בכבודו ובעצמו. את עיוורת לחלוטין זאת לא אהבה... זאת אובססיביות... לא רק מצידו דרך אגב אלא גם מצידך. הוא חבר שלך... מטרתו לתמוך בך ולעזור לך, לא לפקח על המלתחה שלך או לעשות לך נו נו נו על כל שטות שאת עושה, את כולה בת 15, אלוהים ירחם עליו אם היה יוצא איתי כשהייתי בגיל הזה. 99% שהבחור הזה לא רק שתלטן אלא גם אלים, ואת זה את תגלי בהמשך אם תשארי איתו ובטעות תשימי בושם שלא לרוחו. בקיצור את סביר להניח לא תקשיבי כך או כך לאף מילה... אני רק מקווה שההורים שלך יפתחו את העיניים ויתערבו בקשר הלא בריא הזה.
 
למעלה