"אבא לא מרשה"

הוא בן 17

והקשר שאתה מתאר זה קשר שבדוק יגיע לקשר שליטה, עם כל הכבוד לבדסמ ותאמין לי יש לי המון כבוד לתחום, ילדה בת 15 לא צריכה להיות בקשר כזה. לא הרשה לה זה ולא הרשה לה זה, בסוף הוא גם לא ירשה לה ללכת להורים שלה בלי אישור ממנו. כשהיא עושה משהו רע, זה התעלמות, זה עונש. מבחינתי, זה קשר שליטה, שלא צריך להיות, כי זה לא נכון לה, אם זה היה נכון לה, היא לא הייתה רושמת את ההודעה בפורום והייתה אומרת אמן לכל מילה שלו, כמו שפחה טובה, שהיא לא !
 
יש רק פתרון אחד

עם את לא רוצה להיות סוג של אישה מוכה, תעזבי אותו ומהר. למה מי מץ שהוא יגיד לך מה לעשות? מה קרה? במיוחד שהוא יוותר אליך בשביל סגריות. תעזבי ומהר..... את קודם כל את ורק אחר כך חברה שלו ורק חברה שלו, אין לו זכות להגיד לך מה לעשות, אז אל תתני לו. אני נשואה אבל כשאני מציגה את עצמי מול חברים של בן זוגי אני קודם כל לימור ורק אח"כ אישתו.... תחשבי כמה את אוהבת את החיים ולא מוכנה להשתעבד לבחור עם ביטחון עצמי נמוך ומי יודע איזה בעיות שהוא עושה לך כאלו סרטים.
 

i love you boy

New member
כולם כולם כולם כולם כנסו ...

תודה רבה לכם קודם כל, אתם מדהימים!!והפורום הזה מדהים!! הוא לא אומר לי "מה ללבוש" הוא פשוט יגיד "לא" לחשוף וזהו . ונראה לי הגיוני שחבר יגיד לחברה שלו אל תתלבשי חשוף . ספרתי לכם שהוא אמר 'אני רוצה לראות איך את לבושה לפני הארוע ואז לתת לך אישור' משהו כזה. דברתי איתו על זה והוא צחק ואמר י'טיפשה זה בצחוק אי אפשר לצחוק איתך? משהו כזה. אתמול הוא חיכה איתי להסעה לארוע.ישבתי במעיל פתוח..הוא התקרב נתן נשיקה התיישב לידי ולא אמר כלום על הלבוש .ולא אמר לי "תראי לי אותך" או משהו כזה .. בהסעה התקשרתי אליו ואמרתי לו "שכחתי לשאול,ממ..אני אוכל לשתות כוס אחת קטנה?" [למרות שלא באמת רציתי כי זה הגעיל אותי בגלל מה שקרה לי לפני חודש] והוא אמר "איזה אומץ! איך יש לך את האומץ לשאול שאלה כזאת ,מה את שואלת את זה בכלל?!" [זאת אומרת - ברור שלא!] ועל הדרך - ביומיים האחרונים הוא קצת הזניח, יש לו אופנוע חדש..יכול להיות שזה בגלל זה? :( אמא אמרה לי שיעבור לו עוד שבוע שבועיים כי הוא צריך להתרגל עד שתעבור ההתלהבות
 

elena20

New member
כשהוא אומר "לא" לחשוף, הוא אומר לך מה ללבוש.

למרות שזה נראה לך הגיוני, בן זוג לא אמור להעיר לך על הבגדים.
 

Betterfly

New member
את מאוד צעירה

ובגלל זה את כנראה לא מודעת עד כמה הדינמיקה ביניכם חולנית. הגעת למצב שאת צריכה את אישורו על כל דבר. זה ממש לא דבר חיובי. את צריכה לתפוס את עצמך בידיים (לבקש עזרה אולי כמו שהציעו לך פה, ממבוגר אחראי למשל) ולהבין שמערכת יחסים לא אומרת שעבוד.
 

rotemiki2

New member
זה כל כך הזוי ש..

פשוט נשמע לי לא אמיתי. לא נשמע לי אמיתי שנערה, בשנת 2009 לא תפסיק קשר עם מישהו שמזלזל בה כל כך, קורא לה "טיפשה", שהיא מתקשרת אליו כדי לבקש רשות לשתות. פשוט לא הגיוני. אני לא רוצה להאמין שיש דברים כאלה. ואם כן - הלוואי ויהיה לך הכח, הכבוד וההערכה העצמית לקום ולעזוב לפני שיהיה מאוחר מדי
 

s EsH

New member
לי נראה לא הגיוני

לחשוב שאין מקרים כאלה. כאילו שאין נשים שנמצאות במערכת יחסים אלימה בכל מקום...
 
אין לו שום זכות

להגיד לך עם ללבוש חשוף או לא, את אדם עצמאי ותחשבי לבד מה ללבוש. אז מה עם יש לו אופנוע, את צריכה להיות קודם......
 

i love you boy

New member
החלטתי . תכנסו בבקשה ..

הוא הלך לביה"ס. שלחתי לו הודעה לפלאפון שאני רוצה לדבר איתו . איך אני אדבר איתו על זה? פנים מול פנים אני לא אהיה מסוגלת להסתכל לו בעיניים , וגם אני לא אמצא את המילים המתאימות מרוב לחץ ? נראה לי שאני אדבר איתו על זה באייסיקיו,כמו כל הריבים שלנו . ואני אגיד לו שאני רוצה לסיים עם זה .ואני אתן לו סיבות ואסביר לו ואני אעזר באוצר מילים פה שנתתם לי . אני מפחדת. אני מפחדת שאני אתחרט,שאני אבכה על זה אח"כ. אבל אני לא מצליחה לחשוב על זה פעמיים אם זה באמת מה שאני רוצה .. אני יודעת שהוא חזק שיש לו אופי חזק שתוך יומיים הוא יכיר מישהי ועוד חודש יתאהב בה, אני כ"כ מכירה אותו. ואני לא רוצה שהוא יאהב אחרות :( ולא רוצה שיתאהב במישהי אחרת אני כותבת לכם את זה רועדת ובוכה. אני לא רוצה לראות מישהי אחרת שכתובה לו באייסיקיו :'( אני לא רוצה שמישהי אחרת תישן איתו :'( אני יודעת לאיזה דכאון אני עומדת להכס אני כבר מכירה את עצמי במצבים האלה . אין לי אופי חזק,אין לי מחשבות אופטימיות . נמאס לי כבר 9 חודשים על זה שאני דפוקה . אני מפחדת שאני אתחרט ,אני כ"כ מפחדת . חברות שלי לא יהיו איתי 24 שעות לעודד אותי כי התרחקתי מהן ומהידידים .[מעניין למה] :'( אני חושבת על החיובי והשלילי שבפרידה . ואני כ"כ מפחדת מהשלילי :( קשה לי להיות חיובית ואופטימית . כי אולי הפעם זאת תהיה הפרידה הסופית שלנו .ולא כמו כל הפרידות שהיו לנו ליום אחד :\ יהיה לי כ"כ קשה ונראה לי שאני אכנס הרבה לפורום הזה לשפוך את הלב לפעמים .. כי אין לי כבר למי :[ תודה רבה לכם !
 

i love you boy

New member
בדיוק כשסיימתי לשלוח את ההודעה הוא התקשר.

המשפטים האחרונים היו ככה : "תראי לי זוג אחד,שהחבר מרשה לבת זוג לצאת לשתות כשהיא לא איתו . וזה מתחיל מכוס אחת וממשיך למה שקרה לך. " "טוב אז אולי אני לא צריכה חבר" "סבבה..טוב,יאלה..ביי " ונתקתי . :'( עכשיו הוא שלח הודעה לפלאפון: ורק שתדעי שהפעם זה יהיה סופי..אמרתי לך לא מתאים לי שתבואי אלי פעם בשבועיים ביציאה כזאת
 

s EsH

New member
את מוזמנת להראות לו אותי

אני עם חבר שלי כבר שנתיים. אני מתלבשת כמו שאני רוצה (המקסימום שחבר שלי תורם לזה הוא כשאני מבקשת עצה מה ללבוש ומה נראה לו יותר טוב עליי). מסתובבת עם החברות שבחרתי (גם אלה שהוא לא מצא איתן שפה משותפת). בנוסף לזה, יש לי כמה ידידים טובים שאני מידי פעם יוצאת איתם. כן. לבד! רק אני והידיד. אחד על אחד לבית קפה/פאב/יושבים בבית אחד של השני. כשמתחשק לי אני יוצאת עם חברות. סתם ככה. לבד. בלי לעבור בדיקת לאישור הלבוש לפני זה מחבר שלי. במהלך הערב אני שותה. כמה שבא לי. בלי לשאול את חבר שלי כמה כוסות מותר לי לשתות. אני גם רוקדת. אשכרה - במסיבה שיש בה גם בנים. לפעמים אני אפילו מענטזת. בחיי... לפעמים אני יוצאת מהעיר להפגש עם חברות. מעולם לא נדרשתי לקבל אישור. אני אחדד - מעולם זה לא היה משו שהיה צריך לשאת ולתת לגביו. אני מקוה שעוד כמה בחורות הצטרפו אליי כדי לתת לך דוגמא למערכת יחסים בריאה. אני אוסיף שהבעיה היא בניסוח של חבר שלך - "החבר מרשה". חבר לא מרשה. הוא בכלל לא פונקציה. הוא יכול להביע מורת רוח ולתת הסבר הגיוני ללמה זה מפריע לו (למשל, אני יכולה להבין בניזוג שמרגישים מאויימים מכך שנפגשים עם בני המין השני אחד על אחד כמו שציינתי שאני עושה עם ידידים שלי מידי פעם. במקרה כזה אפשר להעלות את זה ותפקידו של בנהזוג המעוניין באותן פגישות לגרום לשני להרגיש יותר בטוח ולהתחשב בו. לא משנה איך... יש מיליון דרכים לפתור סיטואציה כזאת). במערכת יחסים בריאה לא "מרשים" אחד לשני לעשות דברים. בטח ובטח לא מגיעים למצב שאחד מבני הזוג "מרשה" והשני עושה מה שבא לו. זה מה שקורה אצלך בקשר וזה לא בריא ולא צריך להיות ככה. אני מניחה שזה לא נראה לך כ"כ נורא בגלל הסביבה בה חונכת וגדלת. אבל רוב החברים שלך המומים מעוצמת השליטה שלו בך, כנ"ל לגבי חברי הפורום. כנראה שבמקרה שלך זה הרבה הרבה מעל ה"נורמל" גם בחברות פטריארכליות יותר. מקווה שהצלחנו לגרום לך להבין למה כדאי לך לצאת ממערכת היחסים הזאת בהקדם או להציב גבולות ברורים לגבי המקום והתפקיד שלו במערכת היחסים שלכם.
 
וואי מותק

תקשיבי, לא קראתי את כל השרשור, כי פשוט אין לי זמן ואני בעבודה מה שאני רוצה להגיד לך, זה שתקחי את הרגליים שלך ולכי, פשוט לכי, תעזבי אותו, כי זה לא יגמר בזה. בסוף הוא יחליט לך מה לאכול, עם מי להיפגש ואפילו את תצרכי לבקש רשות לצאת מהבית ואת תהיי אומללה. אני מדמה את זה לקשר שליטה או לפחות לאובססיה וילדה בגילך לא צריכה להיות בקשר כזה, את צריכה לבקש רשות מההורים שלך ולא ממנו, הוא לא אבא שלך וגם לא יהיה. אני מציעה לך או לשבת איתו לדבר איתו על זה, שהוא לא אבא שלך ולא יהיה, אלא חבר שלך ואין לו שום זכות להגיד לך מה לעשות. קחי את הרגליים שלך ופשוט לכי מהקשר הזה. צאי וכמה שיותר מהר. זה שהוא יותר גדול ממך עדיין לא אומר שהוא צריך להגיד לך מה לעשות. בהצלחה נטלי
 

i love you boy

New member
אמרתי לו,והוא אמר "תראי לי זוג אחד,שהחבר לא

אומר לחברה שלו דברים כאלה"
 

1morning

New member
את יכולה להראות לו גם אותי

מעולם, אבל מעולם - לא נתקלתי במצב שבו בן זוג יגיד לי אם הוא כן או לא מרשה לי לעשות משהו. אפשר לדבר, אפשר להתווכח ואפשר גם מאוד לא לאהוב משהו שהצד השני עושה אבל אי אפשר לקבוע בשבילו, חד וחלק. חבר שלך הוא החריג בעניין הזה, לא כל שאר העולם... בני זוג לא "מאשרים" (או "לא מאשרים") אחד לשני בגדים/יציאות/חברים.
 

נונה17

New member
אבל זה נפוץ מאוד

שבן זוג שמתעלל נפשית בבת הזוג שלו אומר לה "כולם כאלה". זו דרך נהדרת לערער את תפיסת המציאות שלה ולגרום לה להרגיש שהיא דפוקה או מדמיינת דברים. ככה הרבה יותר קל לשלוט בה. (אני מניחה שזה נכון גם בהיפוך המינים, אבל כמעט לא נתקלתי במקרים הפוכים).
 

1morning

New member
אני יודעת שזו מניפולציה נפוצה

ובגלל זה נראה לי חשוב לנסות לעורר אותה, שתראה שמה שהוא אומר לה ממש לא נכון וש"כולם" ממש לא ככה...
 

yaya87

New member
וגם אותי

גם אני יוצאת עם חברות בלי החבר מבלי לבקש ממנו רשות.אני רק מוודאה איתו שלא קבענו תוכניות אחרות שמתנגשות באותו הזמן. אני לובשת מה שאני רוצה וכמו שאמרת,החבר מתערב רק כשאני שואלת אותו מה יותר יפה.הוא אפילו אוהב שאני מתלבשת סקסי. אם אני רוצה להפגש עם ידידים אין עם זה שום בעיה. גם לנסוע מחוץ לעיר בלעדיו כדי להפגש עם חברים. לא רק שהחבר שלי "מרשה" לי לשתות אלא הוא גם מעודד אותי כשאני כן שותה. כל דבר שאני חושבת לעשות הוא רק מעודד ותומך ואומר כל הזמן "תעשי מה שטוב לך,אני פה ותומך". וכל זה במצב שאני גרה עם החבר שלי באותו הבית.
 

i love you boy

New member
הוא לא אומר לי לא לצאת עם חברות ,תודה לה'.

יש לי פשוט חברה שהיא בואי נגיד . לא שפויה כ"כ. זאת אומרת ,אוהבת אלכוהול סקס וגו'ינטים. הוא לא אוהב שאני נוסעת לת"א לפגוש אותה .. כי כבר פעם אחת היא פתתה אותי לעשן סיגריה . למרות שהבטחתי לו שאני לא אגע בזה..
 

yaya87

New member
גם לי יש

חברות לא לגמרי שפויות וכאלו ששותות ושאוהבות סקס ועוד כל מיני דברים אז? אז הוא לא "ירשה" לי לצאת איתן? להיפך,הוא מעודד אותי להפגש עם חברות ואנשים אחרים. ולעשן?כמו שאת לא יכולה לגרום לו להפסיק לעשן,ככה הוא לא יכול לגרום לך לא להתחיל.
 

i love you boy

New member
ממ..

אבל תראי, אני רוצה לנסוע מחוץ לעיר,לת"א. אם הוא ירצה לנסוע אז הוא לא ינסע-בגללי .גם בלי לשאול אותי. הוא לא שותה ,בלי לשאול אותי. זה לא שהוא עושה דברים שהוא לא מרשה לי לעשות. ממ, הדברים שאת עושה שלחבר שלך לא מפריע. אם חבר שלי היה עושה את זה,זה נורא היה מפריע לי ולא הייתי נותנת לו .. זה גם תלוי איזה ידידה .
 
למעלה