´כופר שומר מצוות´

אלי.נ

New member
שומר מצוות להפליא

תמהני שאתה בונה תפיסה שלמה השוללת אדם, על בסיס סיפורים שדופי קדים, מה גם שגרשום שלום,איני חושב שהוא נמנה עם שומרי מצוות, כך שמבחינה זו יש להמליץ על דברי חכמים, כל הפוסל במומו הוא פוסל.ומעניין שאתה מביא זאת בשם פרופ´ לוינגר, שהרי דעותיו נועזות יותר מדעותיו של ליבוביץ. כפי שבאו לידי ביטוי במאמרו ´הלכה ושלמות אישית´.ובעוד מאמרים שרוכזו כולם בספרו, הרמב"ם כפילוסוף וכפוסק.והאמת אומר כי מבחינתי עדיף ליבוביץ, שהרי לוינגר ביקש להשחיל עמדותיו הנועזות אל תוך דברי הרמב"ם, בעוד ליבוביץ מציין שציטוטים הניתנים על ידו הינם בבחינת אילוסטרציה בלבד.ואם כן מה ועל מה נסערת הנפש מלקבל דברים ברורים ונקיים מספיחי האלילות לצורותיה וגווניה השונים.קצרו של דבר ליבוביץ שומר מצוות להפליא.
 

אלול

New member
זו היתה רק אנקדוטה.....

והיא דווקא מוצלחת . בכל מקרה ,פרופ´ רביצקי העיד על ליבוביץ´ שהיה קפדן בהלכות תפילה .
 

אלול

New member
יוסי,

אפרופו לוינגר. בשבת הגיע לידי ספר באנגלית של או על יצחק ברויער העורך וכותב ההקדמה הוא יעקב לוינגער . האם ידןע לך על קשר בין ליבוביץ´ ,לוינגר ויצחק ברויער ???? הבנתי ,למעשה, שבגרמניה שלפני המלחמה היתה ממש "חסידות" , אם להשתמש בביטוי מושאל. אותה חסידות היתה מעיין אורתודוקסיה שהסתמכה על קאנט כמו שהרמב"ם הסתמך על אריסטו .ואלי ליבוביץ´ היה זה שהצליח לשלב את קאנט בצורה המוצלחת ביותר בעוד השאר לא הלכו עד הסוף!?!?!??!
 
לוינגר וליבוביץ

לוינגר וליבוביץ היו יותר מחברים קרובים לוינגר גם סיפר לי איך במלחמת השיחרור ליבוביץ התנדב מטעם ההגנה ללכת ולהעביר חומר ואזהרה לתושבי נווה יעקב דאז שכידוע נכבשה במלחמה השחרור. אם אני לא טועה הוא הלך את כל הדרך ברגל וזה היה בשבת... הם היו קשורים גם למפלגת עובדים דתייםאבל אני לא בטוח צריך לבדוק בקלטות.
 
למעלה