(חצי) תחנת רכבת כפר מנחם - כפר הרי"ף
(חצי) תחנת רכבת כפר מנחם - כפר הרי"ף
שלום רב,
במקרה פגשתי בפורום ונראה שיש פה חבר'ה עם המון ידע בנושא תחבורה ציבורית, אז אשמח לייעוץ קל
במהלך החודשים האחרונים, קבוצת תושבים, בשיתוף הדוק של כל ראשי המועצות האזוריות (באר טוביה, שורק, יואב), מכללת אחווה הסמוכה ועוד (אוכלוסיה פוטנציאלית של כ 75 אלף תושבים), פתחו במאבק שמטרתו לנסות ולעזור לממשלה לסיים את בנייתה של תחנת הרכבת (שבה כבר הושקעו 30 מיליון ש"ח, דרושים 34 מיליון נוספים).
אשמח כמובן לפרט את כול המידע הידוע, אבל בגדול, בצד כל הפרוייקטים הענקים שמתפתחים ברחבי המדינה, נראה שיש פה פרוייקט פשוט יחסית, שעבר בדיקת כדאיות כלליות בעבר (ו על כן הושקעו בו 30 מיליון ש"ח) ועל פי מקורות פנימיים, עבר בדיקת כלכליות נוספת במשרד התחבורה בחודשים האחרונים, ושוב הוחלט שמדובר בפרוייקט כדאי כלכלית, שיטיב עם התושבים באזור ויתמוך בקידום התחבורה הציבורית, באיזור שבו תחבורה ציבורית לוקה מאוד, פרוייקט שיישובי האזור מעודדים, ופרוייקט שמבחינת הרכבת השפעתו זניחה - מוקם על מסילה קיימת.
הרי הסכום המדובר הוא בערך המקביל לאחוז החריגה בכול פרוייקט תחבורתי אחר!
ממקורות ממשלתיים ידוע לנו שמשרד התחבורה מאוד מעודד את סיום הפרוייקט ורק האוצר פחות מתלהב בטיעונים קלושים משהו ("כדאיות גבולית"), קלושים, כי אני מאוד בספק אם תחבורה צבורית אמורה להיות רווחית...
שאלות:
מה לדעתכם יכולה להיות הסיבה לעיקוב מצד האוצר?
מה לדעתכם אפשר לעשות כדי לקדם את הנושא? למי יש את הנייד של לפיד
?
בברכה,
אבנר כהן
(חצי) תחנת רכבת כפר מנחם - כפר הרי"ף
שלום רב,
במקרה פגשתי בפורום ונראה שיש פה חבר'ה עם המון ידע בנושא תחבורה ציבורית, אז אשמח לייעוץ קל
במהלך החודשים האחרונים, קבוצת תושבים, בשיתוף הדוק של כל ראשי המועצות האזוריות (באר טוביה, שורק, יואב), מכללת אחווה הסמוכה ועוד (אוכלוסיה פוטנציאלית של כ 75 אלף תושבים), פתחו במאבק שמטרתו לנסות ולעזור לממשלה לסיים את בנייתה של תחנת הרכבת (שבה כבר הושקעו 30 מיליון ש"ח, דרושים 34 מיליון נוספים).
אשמח כמובן לפרט את כול המידע הידוע, אבל בגדול, בצד כל הפרוייקטים הענקים שמתפתחים ברחבי המדינה, נראה שיש פה פרוייקט פשוט יחסית, שעבר בדיקת כדאיות כלליות בעבר (ו על כן הושקעו בו 30 מיליון ש"ח) ועל פי מקורות פנימיים, עבר בדיקת כלכליות נוספת במשרד התחבורה בחודשים האחרונים, ושוב הוחלט שמדובר בפרוייקט כדאי כלכלית, שיטיב עם התושבים באזור ויתמוך בקידום התחבורה הציבורית, באיזור שבו תחבורה ציבורית לוקה מאוד, פרוייקט שיישובי האזור מעודדים, ופרוייקט שמבחינת הרכבת השפעתו זניחה - מוקם על מסילה קיימת.
הרי הסכום המדובר הוא בערך המקביל לאחוז החריגה בכול פרוייקט תחבורתי אחר!
ממקורות ממשלתיים ידוע לנו שמשרד התחבורה מאוד מעודד את סיום הפרוייקט ורק האוצר פחות מתלהב בטיעונים קלושים משהו ("כדאיות גבולית"), קלושים, כי אני מאוד בספק אם תחבורה צבורית אמורה להיות רווחית...
שאלות:
מה לדעתכם יכולה להיות הסיבה לעיקוב מצד האוצר?
מה לדעתכם אפשר לעשות כדי לקדם את הנושא? למי יש את הנייד של לפיד
בברכה,
אבנר כהן