(חצי) תחנת רכבת כפר מנחם - כפר הרי"ף

מצב
הנושא נעול.

RedBishop

New member
(חצי) תחנת רכבת כפר מנחם - כפר הרי"ף

(חצי) תחנת רכבת כפר מנחם - כפר הרי"ף
שלום רב,
במקרה פגשתי בפורום ונראה שיש פה חבר'ה עם המון ידע בנושא תחבורה ציבורית, אז אשמח לייעוץ קל :)

במהלך החודשים האחרונים, קבוצת תושבים, בשיתוף הדוק של כל ראשי המועצות האזוריות (באר טוביה, שורק, יואב), מכללת אחווה הסמוכה ועוד (אוכלוסיה פוטנציאלית של כ 75 אלף תושבים), פתחו במאבק שמטרתו לנסות ולעזור לממשלה לסיים את בנייתה של תחנת הרכבת (שבה כבר הושקעו 30 מיליון ש"ח, דרושים 34 מיליון נוספים).

אשמח כמובן לפרט את כול המידע הידוע, אבל בגדול, בצד כל הפרוייקטים הענקים שמתפתחים ברחבי המדינה, נראה שיש פה פרוייקט פשוט יחסית, שעבר בדיקת כדאיות כלליות בעבר (ו על כן הושקעו בו 30 מיליון ש"ח) ועל פי מקורות פנימיים, עבר בדיקת כלכליות נוספת במשרד התחבורה בחודשים האחרונים, ושוב הוחלט שמדובר בפרוייקט כדאי כלכלית, שיטיב עם התושבים באזור ויתמוך בקידום התחבורה הציבורית, באיזור שבו תחבורה ציבורית לוקה מאוד, פרוייקט שיישובי האזור מעודדים, ופרוייקט שמבחינת הרכבת השפעתו זניחה - מוקם על מסילה קיימת.
הרי הסכום המדובר הוא בערך המקביל לאחוז החריגה בכול פרוייקט תחבורתי אחר!

ממקורות ממשלתיים ידוע לנו שמשרד התחבורה מאוד מעודד את סיום הפרוייקט ורק האוצר פחות מתלהב בטיעונים קלושים משהו ("כדאיות גבולית"), קלושים, כי אני מאוד בספק אם תחבורה צבורית אמורה להיות רווחית...

שאלות:
מה לדעתכם יכולה להיות הסיבה לעיקוב מצד האוצר?
מה לדעתכם אפשר לעשות כדי לקדם את הנושא? למי יש את הנייד של לפיד
?

בברכה,

אבנר כהן
 

raminec

New member
שלום אבנר,

(חצי) תחנת רכבת כפר מנחם - כפר הרי"ף
שלום רב,
במקרה פגשתי בפורום ונראה שיש פה חבר'ה עם המון ידע בנושא תחבורה ציבורית, אז אשמח לייעוץ קל :)

במהלך החודשים האחרונים, קבוצת תושבים, בשיתוף הדוק של כל ראשי המועצות האזוריות (באר טוביה, שורק, יואב), מכללת אחווה הסמוכה ועוד (אוכלוסיה פוטנציאלית של כ 75 אלף תושבים), פתחו במאבק שמטרתו לנסות ולעזור לממשלה לסיים את בנייתה של תחנת הרכבת (שבה כבר הושקעו 30 מיליון ש"ח, דרושים 34 מיליון נוספים).

אשמח כמובן לפרט את כול המידע הידוע, אבל בגדול, בצד כל הפרוייקטים הענקים שמתפתחים ברחבי המדינה, נראה שיש פה פרוייקט פשוט יחסית, שעבר בדיקת כדאיות כלליות בעבר (ו על כן הושקעו בו 30 מיליון ש"ח) ועל פי מקורות פנימיים, עבר בדיקת כלכליות נוספת במשרד התחבורה בחודשים האחרונים, ושוב הוחלט שמדובר בפרוייקט כדאי כלכלית, שיטיב עם התושבים באזור ויתמוך בקידום התחבורה הציבורית, באיזור שבו תחבורה ציבורית לוקה מאוד, פרוייקט שיישובי האזור מעודדים, ופרוייקט שמבחינת הרכבת השפעתו זניחה - מוקם על מסילה קיימת.
הרי הסכום המדובר הוא בערך המקביל לאחוז החריגה בכול פרוייקט תחבורתי אחר!

ממקורות ממשלתיים ידוע לנו שמשרד התחבורה מאוד מעודד את סיום הפרוייקט ורק האוצר פחות מתלהב בטיעונים קלושים משהו ("כדאיות גבולית"), קלושים, כי אני מאוד בספק אם תחבורה צבורית אמורה להיות רווחית...

שאלות:
מה לדעתכם יכולה להיות הסיבה לעיקוב מצד האוצר?
מה לדעתכם אפשר לעשות כדי לקדם את הנושא? למי יש את הנייד של לפיד
?

בברכה,

אבנר כהן
שלום אבנר,
ראשית, אני ממליץ לעשות חיפוש בארכיון הפורום בנושא תחנת כפר מנחם. יש שם המון חומר בנושא שעשוי לעזור לך לענות על שאלותיך ויעזור לך להבין את הרקע להקמת שלד התחנה שעומד במקום כיום.
שנית, השאלות צריכות להיות הרבה יותר ממוקדות על מנת שמישהו יוכל לענות לך עליהן. מעטים האנשים שמוכנים לשבת ולכתוב תשובה כוללת של 20 עמודי A4 הנדרשת לכל השאלות שהעלית.
אני יכול לומר לך בקצרה שהסיבה שבגללה הקימו את רציפי התחנה קשורה לרצון לחסוך בעתיד (הרחוק) את הצורך בעבודות לצד מסילה פעילה להקמת רציפים. עבודות כאלו גורמות לשיבושים בלוחות הזמנים של הרכבות ומסכנות את חיי העובדים. זאת בנוסף לכך שבזמן תכנון הכפלת ויישור הקו לב.שבע הוכנסה הקמת שלד תחנת כפר מנחם כחלק מהתוכנית בות"ל ולכן הפך למקשה אחת עם המסילה בזמן עבודות ההקמה.
ישנן מספר סיבות מדוע לא להקים את תחנת כפר מנחם:
1. התחנה אינה נמצאת בקרבה משמעותית לאף יישוב גדול. הנסיון בעבר למתג אותה בתור תחנת הרכבת של קרית מלאכי הוא לא יותר משקר גס (לדעתי). להקים תחנת רכבת עבור קבוצה של יישובים כפריים נמצא מבחינה תכנונית ותקציבית בתחתית סדר העדיפויות בדרך כלל.
2. כבר כיום ישנו מאבק כוחות בין תושבי באר שבע שרוצים כמה שיותר רכבות ישירות לתל-אביב לבין תושבי קרית גת, תושבי להבים ונוסעים קבועים לנתב"ג שרוצים כמה שיותר רכבות מאספות. כל עוד לא יופעל בקו מודל של קו מהיר+מאסף כמו בקו תל אביב-חיפה + קו אשקלון-בנימינה תמשיך להיות בעיה תפעולית להוסיף תחנות רכבת על המסילה הזו.
תושבי כפר מנחם אינם התושבים היחידים שרוצים תחנת רכבת ליד הבית. גם תושבי מזכרת בתיה והמושבים שבסביבה רוצים תחנה ולהם יש הצדקה גבוהה הרבה יותר מבחינת מספר הנוסעים הפוטנציאלי והקירבה למקום מגורי התושבים.
אני מקווה שחברי פורום נוספים ימשיכו את דבריי ויתרמו לדיון בנושא.
 

RedBishop

New member
תודה רבה על התשובות !

שלום אבנר,
ראשית, אני ממליץ לעשות חיפוש בארכיון הפורום בנושא תחנת כפר מנחם. יש שם המון חומר בנושא שעשוי לעזור לך לענות על שאלותיך ויעזור לך להבין את הרקע להקמת שלד התחנה שעומד במקום כיום.
שנית, השאלות צריכות להיות הרבה יותר ממוקדות על מנת שמישהו יוכל לענות לך עליהן. מעטים האנשים שמוכנים לשבת ולכתוב תשובה כוללת של 20 עמודי A4 הנדרשת לכל השאלות שהעלית.
אני יכול לומר לך בקצרה שהסיבה שבגללה הקימו את רציפי התחנה קשורה לרצון לחסוך בעתיד (הרחוק) את הצורך בעבודות לצד מסילה פעילה להקמת רציפים. עבודות כאלו גורמות לשיבושים בלוחות הזמנים של הרכבות ומסכנות את חיי העובדים. זאת בנוסף לכך שבזמן תכנון הכפלת ויישור הקו לב.שבע הוכנסה הקמת שלד תחנת כפר מנחם כחלק מהתוכנית בות"ל ולכן הפך למקשה אחת עם המסילה בזמן עבודות ההקמה.
ישנן מספר סיבות מדוע לא להקים את תחנת כפר מנחם:
1. התחנה אינה נמצאת בקרבה משמעותית לאף יישוב גדול. הנסיון בעבר למתג אותה בתור תחנת הרכבת של קרית מלאכי הוא לא יותר משקר גס (לדעתי). להקים תחנת רכבת עבור קבוצה של יישובים כפריים נמצא מבחינה תכנונית ותקציבית בתחתית סדר העדיפויות בדרך כלל.
2. כבר כיום ישנו מאבק כוחות בין תושבי באר שבע שרוצים כמה שיותר רכבות ישירות לתל-אביב לבין תושבי קרית גת, תושבי להבים ונוסעים קבועים לנתב"ג שרוצים כמה שיותר רכבות מאספות. כל עוד לא יופעל בקו מודל של קו מהיר+מאסף כמו בקו תל אביב-חיפה + קו אשקלון-בנימינה תמשיך להיות בעיה תפעולית להוסיף תחנות רכבת על המסילה הזו.
תושבי כפר מנחם אינם התושבים היחידים שרוצים תחנת רכבת ליד הבית. גם תושבי מזכרת בתיה והמושבים שבסביבה רוצים תחנה ולהם יש הצדקה גבוהה הרבה יותר מבחינת מספר הנוסעים הפוטנציאלי והקירבה למקום מגורי התושבים.
אני מקווה שחברי פורום נוספים ימשיכו את דבריי ויתרמו לדיון בנושא.
תודה רבה על התשובות !
אין לי כוונה ממש לנהל דיון בנושא, עדיין לא מכיר פה את המקום, רק לציין שלדעתי האישית פחות חשוב ישוב גדול יותר או פחות בצמוד לתחנה ויותר חשוב פוטנציאל הנוסעים. גם על פי המספרים השלילים ביותר שבידי האוצר, מדובר בתחנה בגודל סביר בהחלט ביחס לתחנות קיימות.
בנוסף, להערכתי הגישה צריכה להיות שתחנה שיש לה כדאיות מבחינת כמות נוסעים, צריכה להיבנות. אם זה המצב במזכרת בתיה - אחלה. זה לא או-זה או-זה לדעתי.

אם זאת, אני בספק אם יש תחנות רבות נוספת בשלבים כל כך מתקדמים מבחינת בניה, תכנון גישה, מצב סטאטוטורי וכו' שהפער להשלמתם מבחינה כספית הוא של 30 מיליון ש"ח. אבל יתכן שאני טועה.
 

raminec

New member
אני חושב שאתה טועה

תודה רבה על התשובות !
אין לי כוונה ממש לנהל דיון בנושא, עדיין לא מכיר פה את המקום, רק לציין שלדעתי האישית פחות חשוב ישוב גדול יותר או פחות בצמוד לתחנה ויותר חשוב פוטנציאל הנוסעים. גם על פי המספרים השלילים ביותר שבידי האוצר, מדובר בתחנה בגודל סביר בהחלט ביחס לתחנות קיימות.
בנוסף, להערכתי הגישה צריכה להיות שתחנה שיש לה כדאיות מבחינת כמות נוסעים, צריכה להיבנות. אם זה המצב במזכרת בתיה - אחלה. זה לא או-זה או-זה לדעתי.

אם זאת, אני בספק אם יש תחנות רבות נוספת בשלבים כל כך מתקדמים מבחינת בניה, תכנון גישה, מצב סטאטוטורי וכו' שהפער להשלמתם מבחינה כספית הוא של 30 מיליון ש"ח. אבל יתכן שאני טועה.
אני חושב שאתה טועה
בהחלט יש פה שיקול של או זה או זה. תקציב הפיתוח מוגבל בהיקפו ותמיד צריך לבחור את מי להעדיף. גם שיקולים תפעוליים יש להם משמעות עצומה בהעדפה של הקמת תחנות נוספות וגם לגבי מספר העצירות שהרכבת תבצע בפועל לאחר פתיחת התחנה. האם אתה מודע למאבקים שנדרשו על מנת להוסיף עצירה לרכבת שעוברת בתחנת עתלית?!
גם אם התוכנית להקמת התחנה אושרה, לא ברור לי מה מצבו של תכנון כביש הגישה וחניון לנוסעים וגם לא ברור אם הסכום המדובר כולל את כל עבודות התשתית ההיקפיות הנדרשות.
 

RedBishop

New member
אז אעדכן.

אני חושב שאתה טועה
בהחלט יש פה שיקול של או זה או זה. תקציב הפיתוח מוגבל בהיקפו ותמיד צריך לבחור את מי להעדיף. גם שיקולים תפעוליים יש להם משמעות עצומה בהעדפה של הקמת תחנות נוספות וגם לגבי מספר העצירות שהרכבת תבצע בפועל לאחר פתיחת התחנה. האם אתה מודע למאבקים שנדרשו על מנת להוסיף עצירה לרכבת שעוברת בתחנת עתלית?!
גם אם התוכנית להקמת התחנה אושרה, לא ברור לי מה מצבו של תכנון כביש הגישה וחניון לנוסעים וגם לא ברור אם הסכום המדובר כולל את כל עבודות התשתית ההיקפיות הנדרשות.
אז אעדכן.
ברור לי שיש תקציב מוגבל. ב "או זה או זה", התכוונתי גם לעתיד, שנה הבאה, עוד 5 שנים וכו'. אני כמובן מסכים שלא צריך לעזוב הכל ולהקים את תחנת הרכבת הנ"ל. אני כן טוען שיש לה זכות קיום משמעותית.

מבחינת יוממות, מדובר בתחנה שבא אחוז גבוהה יחסית מהתושבים באיזור לא עובדים בו, אלה נוסעים לתל-אביב או דרומה, קריית גת ובאר שבע לעבודה, על בסיס יומי. בהחלט יתכן שעצירת רכבת בזמן X זה נושא בעייתי וצריך כמובן לבחון אותו.
אני טוען משהו בסיסי בהרבה, לתחנה יש זכות קיום (גם המעבר הקרקעי שנועד למנוע עצירת רכבת בעתיד מעיד זאת, אם לא הייתה כוונה להקים פה רכבת, פשוט לא היו עושים פה מעבר תת קרקעי. עובדה ש 8 ק"מ צפונה, אין מעבר תת קרקעי ליד נען - (סתם ישוב אקראי בהקשר הנ"ל). מדובר בתחנה במרכז הדרך בין לוד לקריית גת על המסלול הבאר שבעי, במיקום אידאלי מבחינת ישובים רבים בסביבה, לראייה התמיכה הרחבה.

אגב קריית מלאכי, ממובילי המאבק בחורצ'יק מכפר אחים, הישוב הגובל בקריית מלאכי, אני מאמין (ומקווה) שהתחנה תעזור גם לקריית מלאכי להתפתח.

מבחינת מצב התוכנית, בהשקעת הרשויות המקומיות (שכאמור מאוד תומכות ומעורבות, כמובן לא מתוך מניעים אלטרואיסטים), התוכנית לגבישי הגישה והחנין מוכנות ומאושרות למיטב ידיעתי ועל פי הידע של ראשת המועצה.

הסכום הכולל, שנמסר לנו רשמית על ידי רפרנט התחבורה באוצר להשלמת התחנה הוא 32 מיליון ש"ח + 3.4 עלות תפעול שנתית.

סקר שמי שנעשה במכללת אחווה מעיד על כ 1000 סטודנטים שמעוניינים לסוע ברכבת (רבים מהסטונדטים מאזורים יחסית חלשים בסביבות באר שבע). זה לפני הבסיסים שבסביבה והישובים, אז גם אם זה מוגזם, כך 20% מזה, תוסיף בסיסים וישובים, אני מאמין ,על פי הנתונים, שמדובר בתחנה בסדר גודל של פרדס חנה מבחינת כמות נוסעים, כאמור, לא נתב"ג, אבל תחנה שמקדמת אותנו למדינה טובה, נקייה וחסכונית לאזרחיה (אני מניח שאתה יכול ללמד אותי על המשמעויות החיוביות של תחבורה להסעת המונים). אז אני חוזר לנקודה העיקרית: לא נראה לי שיש תחנה נוספת שכל-כך קרובה להיטיב עם כמות X של אנשים, בעלות כל-כך נמוכה למדינה.

בברכה.
 

Ofekalef1

New member
אילו יישובים חלשים יש סביב ב"ש?

אז אעדכן.
ברור לי שיש תקציב מוגבל. ב "או זה או זה", התכוונתי גם לעתיד, שנה הבאה, עוד 5 שנים וכו'. אני כמובן מסכים שלא צריך לעזוב הכל ולהקים את תחנת הרכבת הנ"ל. אני כן טוען שיש לה זכות קיום משמעותית.

מבחינת יוממות, מדובר בתחנה שבא אחוז גבוהה יחסית מהתושבים באיזור לא עובדים בו, אלה נוסעים לתל-אביב או דרומה, קריית גת ובאר שבע לעבודה, על בסיס יומי. בהחלט יתכן שעצירת רכבת בזמן X זה נושא בעייתי וצריך כמובן לבחון אותו.
אני טוען משהו בסיסי בהרבה, לתחנה יש זכות קיום (גם המעבר הקרקעי שנועד למנוע עצירת רכבת בעתיד מעיד זאת, אם לא הייתה כוונה להקים פה רכבת, פשוט לא היו עושים פה מעבר תת קרקעי. עובדה ש 8 ק"מ צפונה, אין מעבר תת קרקעי ליד נען - (סתם ישוב אקראי בהקשר הנ"ל). מדובר בתחנה במרכז הדרך בין לוד לקריית גת על המסלול הבאר שבעי, במיקום אידאלי מבחינת ישובים רבים בסביבה, לראייה התמיכה הרחבה.

אגב קריית מלאכי, ממובילי המאבק בחורצ'יק מכפר אחים, הישוב הגובל בקריית מלאכי, אני מאמין (ומקווה) שהתחנה תעזור גם לקריית מלאכי להתפתח.

מבחינת מצב התוכנית, בהשקעת הרשויות המקומיות (שכאמור מאוד תומכות ומעורבות, כמובן לא מתוך מניעים אלטרואיסטים), התוכנית לגבישי הגישה והחנין מוכנות ומאושרות למיטב ידיעתי ועל פי הידע של ראשת המועצה.

הסכום הכולל, שנמסר לנו רשמית על ידי רפרנט התחבורה באוצר להשלמת התחנה הוא 32 מיליון ש"ח + 3.4 עלות תפעול שנתית.

סקר שמי שנעשה במכללת אחווה מעיד על כ 1000 סטודנטים שמעוניינים לסוע ברכבת (רבים מהסטונדטים מאזורים יחסית חלשים בסביבות באר שבע). זה לפני הבסיסים שבסביבה והישובים, אז גם אם זה מוגזם, כך 20% מזה, תוסיף בסיסים וישובים, אני מאמין ,על פי הנתונים, שמדובר בתחנה בסדר גודל של פרדס חנה מבחינת כמות נוסעים, כאמור, לא נתב"ג, אבל תחנה שמקדמת אותנו למדינה טובה, נקייה וחסכונית לאזרחיה (אני מניח שאתה יכול ללמד אותי על המשמעויות החיוביות של תחבורה להסעת המונים). אז אני חוזר לנקודה העיקרית: לא נראה לי שיש תחנה נוספת שכל-כך קרובה להיטיב עם כמות X של אנשים, בעלות כל-כך נמוכה למדינה.

בברכה.
אילו יישובים חלשים יש סביב ב"ש?
אני מניח שהכוונה דווקא לסטודנטים מתוך ב"ש. אין ממש הרבה יישובים חלשים סביב ב"ש.
 

RedBishop

New member
נשיא המכללה עליאן אלקרינאוי

אילו יישובים חלשים יש סביב ב"ש?
אני מניח שהכוונה דווקא לסטודנטים מתוך ב"ש. אין ממש הרבה יישובים חלשים סביב ב"ש.
נשיא המכללה עליאן אלקרינאוי
הוא הנשיא הראשון של מכללה בישראל מהמגזר הבדואי.
בחור נהדר שמאוד מסייע במאבק, אני לא יודע להגיד אם זה בגללו או שהיה כך גם לפניו, אבל סטודנטים רבים במכללה שייכים למגזר הבדואי, מרהט (תחשוב איזה קלאסי זה להבים כפר-מנחם מבחינתם) ומהיישובים הסמוכים.
אין לי בשנייה זו מספרים ידועים, אבל סביב 30%.

מבחינת מספרים, על פי הנתונים שקיבלנו מהמכללה, כ 200 סטונדטים מעוניינים לסוע ברכבת מדרום, ו כ 800 מהצפון.
 

Ofekalef1

New member
כן, היישובים הבדואים הם היוצאים מן הכלל.

נשיא המכללה עליאן אלקרינאוי
הוא הנשיא הראשון של מכללה בישראל מהמגזר הבדואי.
בחור נהדר שמאוד מסייע במאבק, אני לא יודע להגיד אם זה בגללו או שהיה כך גם לפניו, אבל סטודנטים רבים במכללה שייכים למגזר הבדואי, מרהט (תחשוב איזה קלאסי זה להבים כפר-מנחם מבחינתם) ומהיישובים הסמוכים.
אין לי בשנייה זו מספרים ידועים, אבל סביב 30%.

מבחינת מספרים, על פי הנתונים שקיבלנו מהמכללה, כ 200 סטונדטים מעוניינים לסוע ברכבת מדרום, ו כ 800 מהצפון.
כן, היישובים הבדואים הם היוצאים מן הכלל.
 

amirv

New member
לעיתים גם לתחנה פוליטית יש הצדקה

נשיא המכללה עליאן אלקרינאוי
הוא הנשיא הראשון של מכללה בישראל מהמגזר הבדואי.
בחור נהדר שמאוד מסייע במאבק, אני לא יודע להגיד אם זה בגללו או שהיה כך גם לפניו, אבל סטודנטים רבים במכללה שייכים למגזר הבדואי, מרהט (תחשוב איזה קלאסי זה להבים כפר-מנחם מבחינתם) ומהיישובים הסמוכים.
אין לי בשנייה זו מספרים ידועים, אבל סביב 30%.

מבחינת מספרים, על פי הנתונים שקיבלנו מהמכללה, כ 200 סטונדטים מעוניינים לסוע ברכבת מדרום, ו כ 800 מהצפון.
לעיתים גם לתחנה פוליטית יש הצדקה
ואין ספק שתחנת כפר מנחם היא תחנה פוליטית שרוכבת על המסכנות של קריית מלאכי הלא כל כך סמוכה.
דבר ראשון, 72,000 תושבים זה מספר מופרך לתחנה שנמצאת באמצע שום מקום. זה כולל המון נוסעים ממש לא פוטנציאליים כי הם קרובים יותר לתחנת בית שמש, לתחנת קרית גת או לתחנה המתוכננת במזכרת בתיה שיש בה הרבה יותר הגיון.

מבחינת מכללת אחווה, אין שום הצדקה, זה ידרוש קו אוטובוס עם עלויות משלו מהרכבת למכללה שאף אחד כרגע לא חישב עדיין את עלויותיו. לתושבי רהט יש כבר כיום קו אוטובוס למכללה וכנ"ל לעוד כמה יעדים ברום. בהיעדר פקקים קו אוטובוס ישיר יהיה תמיד עדיף על הגעה ללהבים, החלפה לרכבת ושוב החלפה לאוטובוס.
גם מבחינת המגיעים מהמרכז למכללה הם נוסעים נגד כיוון הפקקים ולכן אוטובוס ישיר עדיף.
אפילו לתושבי כפר מלאכי לא ברור כמה זה כדאי לעומת אוטובוס לתל אביב או אוטובוס לתחנה שתקום במזכרת בתיה שהיא "בכיוון הנכון" והמסלול אליה כולל עוד יעדים חשובים כמו צומת מסמיעה וצומת גדרה (למעברים), ביה"ח קפלן, אזור התעסוקה של מזכרת בתיה וצומת בילו.

נשארנו עם כמה קיבוצים שאולי בזכות זה ההרחבה שהם מתכננים תהפוך לאטרקטיבית אבל הם לא בדיוק יהפכו לערים כתוצאה מהמהלך. להפך. ההרחבה תהיה בנוסח פרבור צמוד קרקע כמו שאנחנו ממש לא רוצים לעודד.

המפסידים מהקמת התחנה הם כמובן כל הנוסעים שהתחנה לא מעניינת אותם ובעיקר בין ב"ש וקרית גת לתל אביב. שייאלצו לסבול עוד עצירה מיותרת עבור מעט נוסעים. בסוף אחרי ספירות שיהיו יצמצמו את מספר העצירות בתחנה למינימום סטייל דימונה ומה שישיאר זה מבנה שומם עם מאבטח, קופאי, מנקה ומנהל תחנה שישלם ארנונה למועצה ותו לא.

אני לא אתפלא אם חלק מהטיעונים יהיה קישור לאזור תעשיה שמועצה אזורית יואב תרצה לפח סמוך לתחנה. וכך נאבד עוד שטח פתוח יקר עבור אזור תעסוקה בזבזני שאין בו צורך וישייבש את א.ת. קרית מלאכי ושממילא מרבית עובדיו לא יגיעו ברכבת בגלל שהם יגיעו בכלל מקרית מלאכי ואשדוד.

מה שנשאר זה הפוליטיקה. ההוא מכפר אחים. ולכן סביר שהתחנה קום תקום. ובזבוז כספי הציבור יימשך. אבל מי יודע ואולי אתה צודק ואני אופתע לטובה ממספר הנוסעים הרב.
 

RedBishop

New member
תיקון טעות שהשתמע מדבריי

לעיתים גם לתחנה פוליטית יש הצדקה
ואין ספק שתחנת כפר מנחם היא תחנה פוליטית שרוכבת על המסכנות של קריית מלאכי הלא כל כך סמוכה.
דבר ראשון, 72,000 תושבים זה מספר מופרך לתחנה שנמצאת באמצע שום מקום. זה כולל המון נוסעים ממש לא פוטנציאליים כי הם קרובים יותר לתחנת בית שמש, לתחנת קרית גת או לתחנה המתוכננת במזכרת בתיה שיש בה הרבה יותר הגיון.

מבחינת מכללת אחווה, אין שום הצדקה, זה ידרוש קו אוטובוס עם עלויות משלו מהרכבת למכללה שאף אחד כרגע לא חישב עדיין את עלויותיו. לתושבי רהט יש כבר כיום קו אוטובוס למכללה וכנ"ל לעוד כמה יעדים ברום. בהיעדר פקקים קו אוטובוס ישיר יהיה תמיד עדיף על הגעה ללהבים, החלפה לרכבת ושוב החלפה לאוטובוס.
גם מבחינת המגיעים מהמרכז למכללה הם נוסעים נגד כיוון הפקקים ולכן אוטובוס ישיר עדיף.
אפילו לתושבי כפר מלאכי לא ברור כמה זה כדאי לעומת אוטובוס לתל אביב או אוטובוס לתחנה שתקום במזכרת בתיה שהיא "בכיוון הנכון" והמסלול אליה כולל עוד יעדים חשובים כמו צומת מסמיעה וצומת גדרה (למעברים), ביה"ח קפלן, אזור התעסוקה של מזכרת בתיה וצומת בילו.

נשארנו עם כמה קיבוצים שאולי בזכות זה ההרחבה שהם מתכננים תהפוך לאטרקטיבית אבל הם לא בדיוק יהפכו לערים כתוצאה מהמהלך. להפך. ההרחבה תהיה בנוסח פרבור צמוד קרקע כמו שאנחנו ממש לא רוצים לעודד.

המפסידים מהקמת התחנה הם כמובן כל הנוסעים שהתחנה לא מעניינת אותם ובעיקר בין ב"ש וקרית גת לתל אביב. שייאלצו לסבול עוד עצירה מיותרת עבור מעט נוסעים. בסוף אחרי ספירות שיהיו יצמצמו את מספר העצירות בתחנה למינימום סטייל דימונה ומה שישיאר זה מבנה שומם עם מאבטח, קופאי, מנקה ומנהל תחנה שישלם ארנונה למועצה ותו לא.

אני לא אתפלא אם חלק מהטיעונים יהיה קישור לאזור תעשיה שמועצה אזורית יואב תרצה לפח סמוך לתחנה. וכך נאבד עוד שטח פתוח יקר עבור אזור תעסוקה בזבזני שאין בו צורך וישייבש את א.ת. קרית מלאכי ושממילא מרבית עובדיו לא יגיעו ברכבת בגלל שהם יגיעו בכלל מקרית מלאכי ואשדוד.

מה שנשאר זה הפוליטיקה. ההוא מכפר אחים. ולכן סביר שהתחנה קום תקום. ובזבוז כספי הציבור יימשך. אבל מי יודע ואולי אתה צודק ואני אופתע לטובה ממספר הנוסעים הרב.
תיקון טעות שהשתמע מדבריי
לתומי חשבתי שכשאכתוב "בחורצ'יק מכפר אחים" תבינו שכוונתי לבחור חביב בשם דור שהתחיל את המאבק לפני מספר חודשים.

כמובן שאתם צודקים, וזה נשמע כמו התחכמות על שר התחבורה. אז רק לתקן, (ואני הצד הפוליטי השני לחלוטין, למען הסר ספק) - ישראל כ"ץ עושה כל שביכולתו כדי להתעלם לחלוטין מהתחנה, לא עונה לנו ולא מתייחס בשום צורה לתחנה, לדעתי האישית בדיוק מהחשש שיום אחד יבוא מישהו ויטען שהוא בנה תחנה לבני משפחתו.

אז, כוונתי לא הייתה אליו.
 

בועז ל

New member
להקמתה של תחנת "קריית מלאכי צפון" (כפר מנחם)

תיקון טעות שהשתמע מדבריי
לתומי חשבתי שכשאכתוב "בחורצ'יק מכפר אחים" תבינו שכוונתי לבחור חביב בשם דור שהתחיל את המאבק לפני מספר חודשים.

כמובן שאתם צודקים, וזה נשמע כמו התחכמות על שר התחבורה. אז רק לתקן, (ואני הצד הפוליטי השני לחלוטין, למען הסר ספק) - ישראל כ"ץ עושה כל שביכולתו כדי להתעלם לחלוטין מהתחנה, לא עונה לנו ולא מתייחס בשום צורה לתחנה, לדעתי האישית בדיוק מהחשש שיום אחד יבוא מישהו ויטען שהוא בנה תחנה לבני משפחתו.

אז, כוונתי לא הייתה אליו.
להקמתה של תחנת "קריית מלאכי צפון" (כפר מנחם)
שורשים רחוקים בזמן, עוד הרבה בטרם נכנס השר כץ לתפקידו כשר התחבורה. מכאן, שהדבקת אינטרסים אישיים לשר ביחס לתחנה זו נתמכת ביסודות רעועים למדי. עם זאת, ציינת נכונה כשכתבת שהשר אינו לוחץ דיו לביצוע התחנה - בין השאר גם מסיבות מקצועיות שצוינו ע"י קודמיי, אך בעיקר בשל טקטיקה פוליטית.
לא מכבר, הצליח השר להביס את האוצר במערכה שניהל כנגד הקפאתם של קווי הרכבת החדשים בצפון. לשר כץ נדרש אז מאמץ פוליטי גדול לשם גיוס הקואליציה הצפונית שהתייצבה לצדו במערכה זו. לקרבות פוליטיים יש סדר יום משלהם ויציאה למאבק נוסף על תחנת רכבת צנועה ביותר היא לא יותר מאשר בזבוז תחמושת מיותר עבור כץ, מה גם, שבמזכרת בתיה מצפה לו חבר אישי קרוב ובקריית מלאכי לוחצים להקמתה של "קריית מלאכי דרום" - כן-כן, השם הוא אמנם המצאה שלי, אך בקריית מלאכי לא שכחו כיצד נגרטה מהם התחנה במהלך פרויקט ההכפלה (שווה סיפור בפני עצמו) וכעת הם דורשים את הקמתה במיקומה המקורי. בקריית מלאכי אין מסתפקים ב"קריית מלאכי צפון" - שם יצירתי שהוצע בשעתו כדי ל"הקל" על תושבי ק. מלאכי עם נדידת תחנתם צפונה לכפר מנחם. ואם עסקינן בשמות, הרי שטרם הוחלט על שמה הרשמי של תחנת כפר מנחם ומאבק בעניין זה עדיין נמשך.

עוד כדאי לציין, כי בתחנת כפר מנחם הושקעו עד כה 17 מלש"ח - ולא כפי שדווח - ויידרשו כ-50 מלש"ח נוספים ע"מ להשלים את הפרויקט. עיקר הלחץ להשלמת התחנה מגיע מהמועצות האזוריות "יואב" ו"נחל שורק", אך לא מקריית מלאכי. הניסיון לספח את עשרים ומשהו אלף תושבי הישוב לפוטנציאל הנוסעים של תחנת כ. מנחם הוא המשכה של המניפולציה המספרית שכוללת בתוכה ישובים נוספים. ככה זה כשלכולם תקוע בראש המספר 50,000 כסָף הזכאות לתחנת רכבת.
 

olli3

New member
מנהל
כל מה שרציתי להגיד ולא ידעתי איך :)

להקמתה של תחנת "קריית מלאכי צפון" (כפר מנחם)
שורשים רחוקים בזמן, עוד הרבה בטרם נכנס השר כץ לתפקידו כשר התחבורה. מכאן, שהדבקת אינטרסים אישיים לשר ביחס לתחנה זו נתמכת ביסודות רעועים למדי. עם זאת, ציינת נכונה כשכתבת שהשר אינו לוחץ דיו לביצוע התחנה - בין השאר גם מסיבות מקצועיות שצוינו ע"י קודמיי, אך בעיקר בשל טקטיקה פוליטית.
לא מכבר, הצליח השר להביס את האוצר במערכה שניהל כנגד הקפאתם של קווי הרכבת החדשים בצפון. לשר כץ נדרש אז מאמץ פוליטי גדול לשם גיוס הקואליציה הצפונית שהתייצבה לצדו במערכה זו. לקרבות פוליטיים יש סדר יום משלהם ויציאה למאבק נוסף על תחנת רכבת צנועה ביותר היא לא יותר מאשר בזבוז תחמושת מיותר עבור כץ, מה גם, שבמזכרת בתיה מצפה לו חבר אישי קרוב ובקריית מלאכי לוחצים להקמתה של "קריית מלאכי דרום" - כן-כן, השם הוא אמנם המצאה שלי, אך בקריית מלאכי לא שכחו כיצד נגרטה מהם התחנה במהלך פרויקט ההכפלה (שווה סיפור בפני עצמו) וכעת הם דורשים את הקמתה במיקומה המקורי. בקריית מלאכי אין מסתפקים ב"קריית מלאכי צפון" - שם יצירתי שהוצע בשעתו כדי ל"הקל" על תושבי ק. מלאכי עם נדידת תחנתם צפונה לכפר מנחם. ואם עסקינן בשמות, הרי שטרם הוחלט על שמה הרשמי של תחנת כפר מנחם ומאבק בעניין זה עדיין נמשך.

עוד כדאי לציין, כי בתחנת כפר מנחם הושקעו עד כה 17 מלש"ח - ולא כפי שדווח - ויידרשו כ-50 מלש"ח נוספים ע"מ להשלים את הפרויקט. עיקר הלחץ להשלמת התחנה מגיע מהמועצות האזוריות "יואב" ו"נחל שורק", אך לא מקריית מלאכי. הניסיון לספח את עשרים ומשהו אלף תושבי הישוב לפוטנציאל הנוסעים של תחנת כ. מנחם הוא המשכה של המניפולציה המספרית שכוללת בתוכה ישובים נוספים. ככה זה כשלכולם תקוע בראש המספר 50,000 כסָף הזכאות לתחנת רכבת.
כל מה שרציתי להגיד ולא ידעתי איך :)
כמה טוב שיש לנו נתונים מוצקים על מי מה כמה ואיך.

אני מבין את התושבים באיזור שרוצים רכבת, אבל הייתי יותר משמח אם היו מציגים את הדברים קצת יותר קרובים למציאות.

כפי שכתבת, תושבי קרית מלאכי לא יטרחו להגיע אל תחנת הרכבת הזאת ובצדק.
 

RedBishop

New member
נתונים מוצקים אבל לא נכונים למיטב ידיעתי

כל מה שרציתי להגיד ולא ידעתי איך :)
כמה טוב שיש לנו נתונים מוצקים על מי מה כמה ואיך.

אני מבין את התושבים באיזור שרוצים רכבת, אבל הייתי יותר משמח אם היו מציגים את הדברים קצת יותר קרובים למציאות.

כפי שכתבת, תושבי קרית מלאכי לא יטרחו להגיע אל תחנת הרכבת הזאת ובצדק.
נתונים מוצקים אבל לא נכונים למיטב ידיעתי
מצורף צילום מסך ממכתב רישמי ממשרד האוצר, שנתקבל לפני כשבועיים.

"עלות עבודות ההכנה של תשתית התחנה עמדה על כ- 30 מלש"ח. עלות השלמת התחנה מוערכת בכ- 32 מלש"ח נוספים, ועלות הפעלתה מוערכת בכ-3.4 מלש"ח בשנה".

אני לא מצרף את כל המכתב פשוט כי לא ברור לי מה המשעות החוקית של פרסום מכתב כזה ברבים.

במידה ויש פה עניין בתוכנו המלא, כמובן אעשה מאמץ להבין אם יש בעיה לפרסמו, להערכתי מכיוון שמדובר במכתב רישמי, זה אמור להיות בסדר גמור.

ולגבי "אבל הייתי יותר משמח אם היו מציגים את הדברים קצת יותר קרובים למציאות" אז הייתי שמח יותר אם לא היית קורא לי שקרן, פשוט מתוך נימוס בין בני אדם.

בהחלט יתכן שאני טועה, חסר לי ידע רב בנושא, אבל אין לי שום כוונה לסלף אף נתון.
 

RedBishop

New member
ועכשיו גם הקובץ המצורף

נתונים מוצקים אבל לא נכונים למיטב ידיעתי
מצורף צילום מסך ממכתב רישמי ממשרד האוצר, שנתקבל לפני כשבועיים.

"עלות עבודות ההכנה של תשתית התחנה עמדה על כ- 30 מלש"ח. עלות השלמת התחנה מוערכת בכ- 32 מלש"ח נוספים, ועלות הפעלתה מוערכת בכ-3.4 מלש"ח בשנה".

אני לא מצרף את כל המכתב פשוט כי לא ברור לי מה המשעות החוקית של פרסום מכתב כזה ברבים.

במידה ויש פה עניין בתוכנו המלא, כמובן אעשה מאמץ להבין אם יש בעיה לפרסמו, להערכתי מכיוון שמדובר במכתב רישמי, זה אמור להיות בסדר גמור.

ולגבי "אבל הייתי יותר משמח אם היו מציגים את הדברים קצת יותר קרובים למציאות" אז הייתי שמח יותר אם לא היית קורא לי שקרן, פשוט מתוך נימוס בין בני אדם.

בהחלט יתכן שאני טועה, חסר לי ידע רב בנושא, אבל אין לי שום כוונה לסלף אף נתון.
ועכשיו גם הקובץ המצורף
 

olli3

New member
מנהל
אני רוצה קצת לתת נפח לדברים שכתבת.

אז אעדכן.
ברור לי שיש תקציב מוגבל. ב "או זה או זה", התכוונתי גם לעתיד, שנה הבאה, עוד 5 שנים וכו'. אני כמובן מסכים שלא צריך לעזוב הכל ולהקים את תחנת הרכבת הנ"ל. אני כן טוען שיש לה זכות קיום משמעותית.

מבחינת יוממות, מדובר בתחנה שבא אחוז גבוהה יחסית מהתושבים באיזור לא עובדים בו, אלה נוסעים לתל-אביב או דרומה, קריית גת ובאר שבע לעבודה, על בסיס יומי. בהחלט יתכן שעצירת רכבת בזמן X זה נושא בעייתי וצריך כמובן לבחון אותו.
אני טוען משהו בסיסי בהרבה, לתחנה יש זכות קיום (גם המעבר הקרקעי שנועד למנוע עצירת רכבת בעתיד מעיד זאת, אם לא הייתה כוונה להקים פה רכבת, פשוט לא היו עושים פה מעבר תת קרקעי. עובדה ש 8 ק"מ צפונה, אין מעבר תת קרקעי ליד נען - (סתם ישוב אקראי בהקשר הנ"ל). מדובר בתחנה במרכז הדרך בין לוד לקריית גת על המסלול הבאר שבעי, במיקום אידאלי מבחינת ישובים רבים בסביבה, לראייה התמיכה הרחבה.

אגב קריית מלאכי, ממובילי המאבק בחורצ'יק מכפר אחים, הישוב הגובל בקריית מלאכי, אני מאמין (ומקווה) שהתחנה תעזור גם לקריית מלאכי להתפתח.

מבחינת מצב התוכנית, בהשקעת הרשויות המקומיות (שכאמור מאוד תומכות ומעורבות, כמובן לא מתוך מניעים אלטרואיסטים), התוכנית לגבישי הגישה והחנין מוכנות ומאושרות למיטב ידיעתי ועל פי הידע של ראשת המועצה.

הסכום הכולל, שנמסר לנו רשמית על ידי רפרנט התחבורה באוצר להשלמת התחנה הוא 32 מיליון ש"ח + 3.4 עלות תפעול שנתית.

סקר שמי שנעשה במכללת אחווה מעיד על כ 1000 סטודנטים שמעוניינים לסוע ברכבת (רבים מהסטונדטים מאזורים יחסית חלשים בסביבות באר שבע). זה לפני הבסיסים שבסביבה והישובים, אז גם אם זה מוגזם, כך 20% מזה, תוסיף בסיסים וישובים, אני מאמין ,על פי הנתונים, שמדובר בתחנה בסדר גודל של פרדס חנה מבחינת כמות נוסעים, כאמור, לא נתב"ג, אבל תחנה שמקדמת אותנו למדינה טובה, נקייה וחסכונית לאזרחיה (אני מניח שאתה יכול ללמד אותי על המשמעויות החיוביות של תחבורה להסעת המונים). אז אני חוזר לנקודה העיקרית: לא נראה לי שיש תחנה נוספת שכל-כך קרובה להיטיב עם כמות X של אנשים, בעלות כל-כך נמוכה למדינה.

בברכה.
אני רוצה קצת לתת נפח לדברים שכתבת.
ראשית אציין כי ביישובים מבוססים רבים בהם רמת המינוע גבוהה ואשר רוצים להשתמש בתחנת הרכבת - עושים זאת באמצעות נסיעה ברכב פרטי אל תחנת הרכבת, גם במקומות בהם יש תח"צ סבירה-טובה שמתואמת עם זמני הרכבות.

שנית, לגבי זכות הקיום. תוכנית החומש של הרכבת היא להקים תחנת רכבת עבור כל עיר בישראל. כפר מנחם ואף מושב/קיבוץ שבסביבתו אינו עיר כך שזכות הקיום הזאת שאתה מדבר עליה לא ברורה לי.

במקרה של כפר מנחם: מי שרוצה להגיע דרומה, ספק אם יעשה שימוש ברכבת, גם כיום מתחנת קרית גת לכיוון דרום אין משתמשים כה רבים ומבחינת פקקים אלו תופסים את כולם בצומת להבים כך שנסיעה לרכבת בקרית גת והחלפה לרכבת הופכת גם כיום ליעילה. מי שרוצה להגיע למרכז וצפונה, יכול לעשות שימוש ברכבת גם כיום. הבעיה היחידה היא שצריך לנסוע קצת יותר אל תחנת הרכבת הסמוכה.

לפני שיוצאים בהצהרות על קישור למקומות שונים, אתה מוכרח לדעת שרכבת לחוד ואוטובוסים משלימים לחוד. עם מכללת ספיר שהיא המכללה הכי גדולה בארץ נלחמת על קווי אוטובוס שונים ובקושי מקבלת... וגרוע מכך, כשהקימו את רכבת שדרות הקימו גם מסוף אוטובוסים אבל בלי שום תכנון שאף קו יכנס למסוף האוטובוסים. אם תנועה מקומית בשדרות לא הייתה לוחצת על גורמים רלוונטיים במשרד התחבורה, לא היו נוצרים קווים 3,4 ולא היה מוארך קו 1 אל תחנת הרכבת וממנה.

אז בנוגע לכל הסקרים - כל עוד לא יהיה שאטל או קו אוטובוס סדיר בין מכללת אחווה לתחנת הרכבת ובמידה והרכבות לא תהיינה מתואמות עם התחלת/סיום הלימודים - כל הסטודנטים שהצהירו שישתמשו ברכבת לא ישתמשו בה.

אני אתן לך דוגמא קלאסית: חיילים אשר מגיעים באוטובוסים שונים מרחבי הדרום אל באר שבע ומגלים שהרכבת יצאה לפני 10 דקות והרכבת הבאה רק בעוד 50 דקות, עולים על אוטובוסים בקווים שונים ולא רק לאיזור המרכז. כי להמתין עוד 50 דקות לרכבת מעכב אותם עד מאד.

אז סטודנטים שהרכבת תביא אותם כחצי שעה ויותר מוקדם אל השיעור או שהם יצטרכו להמתין לה חצי שעה ויותר - יעידפו להשתמש באוטובוס שעובר על כביש 40 ועוצר בכניסה למכללה ומשם הם יגיעו הביתה מהר יותר ותאמין לי שגם בזול יותר. וכמובן שרבים ימשיכו להשתמש בלוחות הטרמפים השונים של מכללת אחווה בפייסבוק.

ואני אחזור שוב ואומר, אם אתם חושבים שיפעילו קווי אוטובוס בין כל המושבים והקיבוצים אל תחנת הרכבת וממנה ואל קרית מלאכי ומכללת אחווה - אתם חיים בלה לה לנד. שלא לדבר על קישור לבסיסים שונים...

תחנת הרכבת הזאת תהיה תחנה קלאסית לבעלי רכב פרטי והיא תהיה שימושית כמעט אך ורק עבור תושבי האיזור.

התחנה כלל לא תעזור לקרית מלאכי, לא בפיתוח ולא בהגעה מ/אל קרית מלאכי.

התפיסה הזאת של אדם שאין לו רכב אשר יצטרך לנסוע באוטובוס אל תחנת הרכבת (במידה ובכלל יהיה אוטובוס כזה שבדרך יכנס גם למושבים ולקיבוצים) רק כדי להחליף לרכבת ובכך לשלם כמעט כפול עבור כיוון נסיעה אחד... שלא לדבר על כך שזמן הנסיעה רק מתארך כי אוטובוס ישיר מקרית מלאכי לת"א כבר יש - היא תפיסה קלוקלת. זה סיוט בלתי יתואר שייקח זמן רב להגיע מקרית מלאכי אל תחנת הרכבת שלא לדבר על העלות. נניח ויוציאו את האוטובוס מתוך קרית מלאכי, אחרי שהוא יחרוש את קרית מלאכי ולא קו שיתחיל בקסטינה דבר אשר יצריך לקחת את קו 1 לחרישה בקרית מלאכי אל מסוף קסטינה (מה שבפועל יקרה כי אף אחד לא יפתח קו מתוך קרית מלאכי אלא ממסוף קסטינה), אחרי כל זה הקו יכנס לכל מושב וקיבוץ בדרך ורק אז יגיע אל תחנת הרכבת.

זה נשמע לך כיף? במיוחד כשאני חותם לך שלא יפעילו קו מתוך קרית מלאכי אלא רק ממסוף קסטינה. והתדירות של קו 1 בקרית מלאכי לא גבוהה, אז תוסיף את ההמתנה...

בזמן שייקח לנוסע להגיע מקרית מלאכי לתחנת כפר מנחם באוטובוס, הוא יוכל להגיע עד ללהבים או עד לאיזור ראשל"צ באוטובוסים. אז למה לו הסבל הזה, שלא לדבר על העלויות הגבוהות שתהיינה?

בקיצור, אני בחום ממליץ לרדת מהעץ של התחנה תתאים לכל כך הרבה אנשים ולהתמקד בהתחנה תתאים לבעלי הרכב הפרטי אשר גרים בסביבת תחנת הרכבת.
 

RedBishop

New member
תודה על התשובה!

אני רוצה קצת לתת נפח לדברים שכתבת.
ראשית אציין כי ביישובים מבוססים רבים בהם רמת המינוע גבוהה ואשר רוצים להשתמש בתחנת הרכבת - עושים זאת באמצעות נסיעה ברכב פרטי אל תחנת הרכבת, גם במקומות בהם יש תח"צ סבירה-טובה שמתואמת עם זמני הרכבות.

שנית, לגבי זכות הקיום. תוכנית החומש של הרכבת היא להקים תחנת רכבת עבור כל עיר בישראל. כפר מנחם ואף מושב/קיבוץ שבסביבתו אינו עיר כך שזכות הקיום הזאת שאתה מדבר עליה לא ברורה לי.

במקרה של כפר מנחם: מי שרוצה להגיע דרומה, ספק אם יעשה שימוש ברכבת, גם כיום מתחנת קרית גת לכיוון דרום אין משתמשים כה רבים ומבחינת פקקים אלו תופסים את כולם בצומת להבים כך שנסיעה לרכבת בקרית גת והחלפה לרכבת הופכת גם כיום ליעילה. מי שרוצה להגיע למרכז וצפונה, יכול לעשות שימוש ברכבת גם כיום. הבעיה היחידה היא שצריך לנסוע קצת יותר אל תחנת הרכבת הסמוכה.

לפני שיוצאים בהצהרות על קישור למקומות שונים, אתה מוכרח לדעת שרכבת לחוד ואוטובוסים משלימים לחוד. עם מכללת ספיר שהיא המכללה הכי גדולה בארץ נלחמת על קווי אוטובוס שונים ובקושי מקבלת... וגרוע מכך, כשהקימו את רכבת שדרות הקימו גם מסוף אוטובוסים אבל בלי שום תכנון שאף קו יכנס למסוף האוטובוסים. אם תנועה מקומית בשדרות לא הייתה לוחצת על גורמים רלוונטיים במשרד התחבורה, לא היו נוצרים קווים 3,4 ולא היה מוארך קו 1 אל תחנת הרכבת וממנה.

אז בנוגע לכל הסקרים - כל עוד לא יהיה שאטל או קו אוטובוס סדיר בין מכללת אחווה לתחנת הרכבת ובמידה והרכבות לא תהיינה מתואמות עם התחלת/סיום הלימודים - כל הסטודנטים שהצהירו שישתמשו ברכבת לא ישתמשו בה.

אני אתן לך דוגמא קלאסית: חיילים אשר מגיעים באוטובוסים שונים מרחבי הדרום אל באר שבע ומגלים שהרכבת יצאה לפני 10 דקות והרכבת הבאה רק בעוד 50 דקות, עולים על אוטובוסים בקווים שונים ולא רק לאיזור המרכז. כי להמתין עוד 50 דקות לרכבת מעכב אותם עד מאד.

אז סטודנטים שהרכבת תביא אותם כחצי שעה ויותר מוקדם אל השיעור או שהם יצטרכו להמתין לה חצי שעה ויותר - יעידפו להשתמש באוטובוס שעובר על כביש 40 ועוצר בכניסה למכללה ומשם הם יגיעו הביתה מהר יותר ותאמין לי שגם בזול יותר. וכמובן שרבים ימשיכו להשתמש בלוחות הטרמפים השונים של מכללת אחווה בפייסבוק.

ואני אחזור שוב ואומר, אם אתם חושבים שיפעילו קווי אוטובוס בין כל המושבים והקיבוצים אל תחנת הרכבת וממנה ואל קרית מלאכי ומכללת אחווה - אתם חיים בלה לה לנד. שלא לדבר על קישור לבסיסים שונים...

תחנת הרכבת הזאת תהיה תחנה קלאסית לבעלי רכב פרטי והיא תהיה שימושית כמעט אך ורק עבור תושבי האיזור.

התחנה כלל לא תעזור לקרית מלאכי, לא בפיתוח ולא בהגעה מ/אל קרית מלאכי.

התפיסה הזאת של אדם שאין לו רכב אשר יצטרך לנסוע באוטובוס אל תחנת הרכבת (במידה ובכלל יהיה אוטובוס כזה שבדרך יכנס גם למושבים ולקיבוצים) רק כדי להחליף לרכבת ובכך לשלם כמעט כפול עבור כיוון נסיעה אחד... שלא לדבר על כך שזמן הנסיעה רק מתארך כי אוטובוס ישיר מקרית מלאכי לת"א כבר יש - היא תפיסה קלוקלת. זה סיוט בלתי יתואר שייקח זמן רב להגיע מקרית מלאכי אל תחנת הרכבת שלא לדבר על העלות. נניח ויוציאו את האוטובוס מתוך קרית מלאכי, אחרי שהוא יחרוש את קרית מלאכי ולא קו שיתחיל בקסטינה דבר אשר יצריך לקחת את קו 1 לחרישה בקרית מלאכי אל מסוף קסטינה (מה שבפועל יקרה כי אף אחד לא יפתח קו מתוך קרית מלאכי אלא ממסוף קסטינה), אחרי כל זה הקו יכנס לכל מושב וקיבוץ בדרך ורק אז יגיע אל תחנת הרכבת.

זה נשמע לך כיף? במיוחד כשאני חותם לך שלא יפעילו קו מתוך קרית מלאכי אלא רק ממסוף קסטינה. והתדירות של קו 1 בקרית מלאכי לא גבוהה, אז תוסיף את ההמתנה...

בזמן שייקח לנוסע להגיע מקרית מלאכי לתחנת כפר מנחם באוטובוס, הוא יוכל להגיע עד ללהבים או עד לאיזור ראשל"צ באוטובוסים. אז למה לו הסבל הזה, שלא לדבר על העלויות הגבוהות שתהיינה?

בקיצור, אני בחום ממליץ לרדת מהעץ של התחנה תתאים לכל כך הרבה אנשים ולהתמקד בהתחנה תתאים לבעלי הרכב הפרטי אשר גרים בסביבת תחנת הרכבת.
תודה על התשובה!
שאטלים יופעלו ממכללת אחווה, כך הודיע נשיא המכללה, אז מבחינה זאת, נראה לי שזה יהיה רלוונטי.

גדרה גדלה לכיוון התחנה ולכן רלוונטית מאוד בשכונות החדשות, להערכתי בקריית מלאכי יופעלו שאטלים בשעות השיא.

בנוסף, אני מאמין שיהיה הגיון בהוספת כביש גישה ישיר מכיוון קסטינה, אבל זאת תאוריה אישית.
ֿ
אתה מעלה נקודות מעניינות למחשבה, אתה מכיר תחנה קיימת כרגע, בעלת אוכלוסיה חזקה יחסית שעובדת במרכז וכמות תושבים זהה בסביבה המיידית של התחנה (הערכה גסה של כ 30 אלף תושב במרחק של 7-0 ק"מ מהתחנה)? מעניין לראות את התאוריה הנ"ל מול תחנות קיימות מקבילות.
לדוגמא, תחנת בית יהושוע היא מקרה דומה לדעתך?
 

olli3

New member
מנהל
לגבי אחווה - יופי. לגבי הערכות - מילים באוויר

תודה על התשובה!
שאטלים יופעלו ממכללת אחווה, כך הודיע נשיא המכללה, אז מבחינה זאת, נראה לי שזה יהיה רלוונטי.

גדרה גדלה לכיוון התחנה ולכן רלוונטית מאוד בשכונות החדשות, להערכתי בקריית מלאכי יופעלו שאטלים בשעות השיא.

בנוסף, אני מאמין שיהיה הגיון בהוספת כביש גישה ישיר מכיוון קסטינה, אבל זאת תאוריה אישית.
ֿ
אתה מעלה נקודות מעניינות למחשבה, אתה מכיר תחנה קיימת כרגע, בעלת אוכלוסיה חזקה יחסית שעובדת במרכז וכמות תושבים זהה בסביבה המיידית של התחנה (הערכה גסה של כ 30 אלף תושב במרחק של 7-0 ק"מ מהתחנה)? מעניין לראות את התאוריה הנ"ל מול תחנות קיימות מקבילות.
לדוגמא, תחנת בית יהושוע היא מקרה דומה לדעתך?
לגבי אחווה - יופי. לגבי הערכות - מילים באוויר
שירות לאחווה יהיה לא רע בכלל אם יהיה מתואם עם זמני השיעורים. ולא, זה ממש לא קל להסיט את כל תנועת הרכבות בישראל כדי שהיא תתאים לזמני השיעורים במכללת אחווה.

צריך להבין דבר אחד חשוב. כל הרכבות במדינת ישראל עוברות דרך מסילת איילון, קרי ת"א. הרכבת משתדלת לתאם בין רכבות שונות שנדרשת עבורן החלפה בתל אביב כדי שלא יווצרו זמני המתנה גדולים לרכבת המשך.

כך שבמידה והתאמת הרכבות לתחילת השיעורים באחווה וסיומם תיצור בלאגן בכל הלו"ז - זה לא יקרה. זה משהו שחובה לקחת בחשבון ולכן אני אומר שיש כאן המון גורמים שחייבים תיאום וזה בעיה ליצור את כל התיאום הזה.

תושבי גדרה נוסעים או לתחנת רחובות או לתחנת יבנה מזרח או אפילו יבנה מערב. בשבי מה להם לחזור אחורה לכפר מנחם?

לא יהיה כביש גישה ישיר מקסטינה.

בית יהושוע ממש לא מתאימה להשוואה שכזאת. תחנת בית יהושוע משמשת נתיינתים כה רבים מכיוון שהיא צמודה גם לאיזור התעשיה של נתניה וגם לשכונות הדרומיות של נתניה.

תחנה שיותר מתאימה להשוואה שכזאת היא להבים רהט (וגם זה לא ממש). זו תחנה שמלבד שהיא משרתת את להבים ואת רהט (ברהט יש כמעט 60 אלף תושבים), היא משרתת גם את מיתר ויישובים נוספים באיזור.

ולא, לא ממש עולים המונים בתחנת להבים רהט ולמרות הפקקים המטורפים שיש בבקרים בצומת להבים, רוב תושבי להבים המבקשים להגיע לבאר שבע מעדיפים משום מה לעמוד בפקק מכיכר הכניסה ללהבים ועד לצומת להבים - פקק שלוקח לעבור אותו בכל בוקר כ15-20 דקות.
 

Ofekalef1

New member
"משום מה"...

לגבי אחווה - יופי. לגבי הערכות - מילים באוויר
שירות לאחווה יהיה לא רע בכלל אם יהיה מתואם עם זמני השיעורים. ולא, זה ממש לא קל להסיט את כל תנועת הרכבות בישראל כדי שהיא תתאים לזמני השיעורים במכללת אחווה.

צריך להבין דבר אחד חשוב. כל הרכבות במדינת ישראל עוברות דרך מסילת איילון, קרי ת"א. הרכבת משתדלת לתאם בין רכבות שונות שנדרשת עבורן החלפה בתל אביב כדי שלא יווצרו זמני המתנה גדולים לרכבת המשך.

כך שבמידה והתאמת הרכבות לתחילת השיעורים באחווה וסיומם תיצור בלאגן בכל הלו"ז - זה לא יקרה. זה משהו שחובה לקחת בחשבון ולכן אני אומר שיש כאן המון גורמים שחייבים תיאום וזה בעיה ליצור את כל התיאום הזה.

תושבי גדרה נוסעים או לתחנת רחובות או לתחנת יבנה מזרח או אפילו יבנה מערב. בשבי מה להם לחזור אחורה לכפר מנחם?

לא יהיה כביש גישה ישיר מקסטינה.

בית יהושוע ממש לא מתאימה להשוואה שכזאת. תחנת בית יהושוע משמשת נתיינתים כה רבים מכיוון שהיא צמודה גם לאיזור התעשיה של נתניה וגם לשכונות הדרומיות של נתניה.

תחנה שיותר מתאימה להשוואה שכזאת היא להבים רהט (וגם זה לא ממש). זו תחנה שמלבד שהיא משרתת את להבים ואת רהט (ברהט יש כמעט 60 אלף תושבים), היא משרתת גם את מיתר ויישובים נוספים באיזור.

ולא, לא ממש עולים המונים בתחנת להבים רהט ולמרות הפקקים המטורפים שיש בבקרים בצומת להבים, רוב תושבי להבים המבקשים להגיע לבאר שבע מעדיפים משום מה לעמוד בפקק מכיכר הכניסה ללהבים ועד לצומת להבים - פקק שלוקח לעבור אותו בכל בוקר כ15-20 דקות.
"משום מה"...
 

olli3

New member
מנהל
משום יש להם ג'יפ 4X4 מודל 2014 שהם רוצים

"משום מה"...
משום יש להם ג'יפ 4X4 מודל 2014 שהם רוצים
לנסוע איתו ולא מוכנים לעלות על אוטובוס המשך בבאר שבע. כבר דיברתי עם מורות שגרות הלהבים ומתלוננות על הפקקים. אמרתי להן, מה עם הרכבת? וויי איזה כיף, רכבת... אבל איך נגיע מהרכבת לבית הספר? עניתי שבאוטובוס וקיבלתי פרצוף עקום... ובמקרה הזה היה מדובר במקיף א', מרחק הליכה של 18 דקות מתחנת באר שבע האוניברסיטה.

תושבי כפר מנחם בעלי הרכב הפרטי שיזדקקו לשירות משלים בתוך באר שבע לא יסעו ברכבת לבאר שבע. חוץ מזה שרכבת פעם בשעה זה משהו שגם לא הכי מתאים לכולם...
 

Ofekalef1

New member
מכיר אחת כזו ממקיף א'...

משום יש להם ג'יפ 4X4 מודל 2014 שהם רוצים
לנסוע איתו ולא מוכנים לעלות על אוטובוס המשך בבאר שבע. כבר דיברתי עם מורות שגרות הלהבים ומתלוננות על הפקקים. אמרתי להן, מה עם הרכבת? וויי איזה כיף, רכבת... אבל איך נגיע מהרכבת לבית הספר? עניתי שבאוטובוס וקיבלתי פרצוף עקום... ובמקרה הזה היה מדובר במקיף א', מרחק הליכה של 18 דקות מתחנת באר שבע האוניברסיטה.

תושבי כפר מנחם בעלי הרכב הפרטי שיזדקקו לשירות משלים בתוך באר שבע לא יסעו ברכבת לבאר שבע. חוץ מזה שרכבת פעם בשעה זה משהו שגם לא הכי מתאים לכולם...
מכיר אחת כזו ממקיף א'...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה