כ פ ת ו ר ו פ ר ח
New member
היא בגיל הסערות הפנימיות
מנק' המבט האנתרופוסופית (*), סביב כיתה ב' הילדים שעד כה חיו בסוג של חלום (מבחינה 'גאוגרפית' ריחפו בשמיים) מתחילים לרדת לאדמה. בשלב שהם כבר לא 'שם' אך עוד לא 'כאן' (דמיינו מישהו צונח שקצות אצבעותיו טרם נגעו באדמה) הם ב'לימבו', מה שמזמין הרבה סערות רגשיות. סביב גיל 9 (הוא גיל לידת התודעה) הילדים נוגעים עם קצות אצבעותיהם באדמה (**), סביב גיל 10 הם עומדים עם 2 כפות הרגליים על האדמה, וסביב גיל 11 מתחילים ללכת (ואז מגיעים ההורמונים, אבל זו כבר אופרה אחרת).
(*) מי שלא מתחבר מוזמן לדלג.
(**) לכן מתחילים אצלנו ללמוד את ספר בראשית בכיתה ג', כשהילדים בני 9 בממוצע. תחילה לומדים את תמונת גן העדן עם עץ החיים, אח"כ מוסיפים את עץ הדעת והנחש, ואז לומדים את תמונת הגירוש, כמשל/סאב טקטס לתהליכים ההתפתחותיים שעוברים על הילדים.
מנק' המבט האנתרופוסופית (*), סביב כיתה ב' הילדים שעד כה חיו בסוג של חלום (מבחינה 'גאוגרפית' ריחפו בשמיים) מתחילים לרדת לאדמה. בשלב שהם כבר לא 'שם' אך עוד לא 'כאן' (דמיינו מישהו צונח שקצות אצבעותיו טרם נגעו באדמה) הם ב'לימבו', מה שמזמין הרבה סערות רגשיות. סביב גיל 9 (הוא גיל לידת התודעה) הילדים נוגעים עם קצות אצבעותיהם באדמה (**), סביב גיל 10 הם עומדים עם 2 כפות הרגליים על האדמה, וסביב גיל 11 מתחילים ללכת (ואז מגיעים ההורמונים, אבל זו כבר אופרה אחרת).
(*) מי שלא מתחבר מוזמן לדלג.
(**) לכן מתחילים אצלנו ללמוד את ספר בראשית בכיתה ג', כשהילדים בני 9 בממוצע. תחילה לומדים את תמונת גן העדן עם עץ החיים, אח"כ מוסיפים את עץ הדעת והנחש, ואז לומדים את תמונת הגירוש, כמשל/סאב טקטס לתהליכים ההתפתחותיים שעוברים על הילדים.