וקצת יותר בהרחבה... (חלק 1)
הייתי צריכה לעבוד היום, ולכן ברור שישבתי תוך כדי צפייה ופשוט הקלדתי מה שעבר לי בראש. כזו אני, יעילה ואפקטיבית. 1. אלכסנדרה (I'll Be There) - היא זמרת מעולה, ומבחינה ווקאלית היא היתה מצוינת, אבל כל העיבוד וההופעה של זה, עם תנועות הידיים וזמרי הליווי שמתנועעים מצד לצד ברקע גרמו לי להרגיש כאילו אני צופה בשיר של בריטניה באירוויזיון 1984. לא שאני זוכרת איזה שיר זה היה, אבל אתם יודעים למה אני מתכוונת. (שופטים: לואי כרגיל מנסה לחפות על זה שהוא לא קיבל אותה לפני שלוש שנים, לסיימון יש את החוצפה להגיד שבחירות השירים לאלכסנדרה הן צפויות - ויטני בשבוע שעבר, מריה השבוע, אולי כדאי שהוא יסתכל על השירים שהוא בחר לליאונה לואיס, הליפסטיק של דני מדהים, ושריל היתה גדולה מהחיים עם "ממתי לשיר את מריה זו בחירה בטוחה? ניסיתי לשיר מריה בעצמי, וזו ממש לא בחירה בטוחה", מה שבעצם גם מהווה הודאה בכך שמה שכולם אומרים זה נכון והבנות בגירלז אלאוד לא ממש יודעות לשיר. בכל מקרה, כל השופטים מעריצים את אלכסנדרה. הלאה) 2. סקוט (She's Out of My Life) - דרמה של שעה על איך הבחירה של סיימון לשיר עבור סקוט בשבוע שעבר היתה מזעזעת, פשוט כי זה נתן להם הזדמנות להתעלק עוד קצת על ההודאה של סיימון בטעות שלו, שכולנו יודעים שזה לא קורה הרבה. אה, והיה גם שיר. השיר של השבוע, כאילו, למרות שלא ממש דיברו על זה עד שסקוט התחיל לשיר. ובתור אחד שמדבר על בחירות שירים "צפויות" - סיימון, לתת לבחור אחד שלך לשיר שיר שנתת לבחור אחר שלך לשיר באודישנים זו לא בדיוק הבחירה הכי מקורית בעולם. בכל מקרה, בהיעדר כוריאוגרפיה כל מה שסקוט היה צריך לעשות היה לעמוד מול מיקרופון ולשיר, ולהתרכז קצת יותר בווקאלז שלו, וזה היה הרבה יותר טוב משבוע שעבר. הקול שלו עדיין לא מיוחד או יוצא דופן, אבל הוא שר נקי, שר את כל התווים במיקום הנכון שלהם, והוא חמוד באופן כללי. אני אפילו שוקלת לשנות את דעתי לגבי זה שהוא יהיה המודח הבא, או אפילו שהוא לא יהיה המודח הראשון מקטגוריית הבנים. אני בהחלט חושבת שזה שהוא חמוד (ויש לו עיניים יפות) יעזור לו לקבל הצבעות מהבנות, כמו בכל תכנית כזו, אבל ראיתי כבר מקרים הרבה יותר מזעזעים של בנים חמודים שמקבלים הצבעות מבנות 13, ולפחות הוא לא מזייף את דרכו להצבעות האלו. השופטים ממשיכים להיות נחמדים באופן חשוד, אבל זה רק השיר השני, אז יש זמן. וסיימון אמר Bloody בשידור. חמוד. 3. רות (I Just can't Stop Loving You) - מתחילים בויכוח על אם היא צריכה לשיר בספרדית או לא. דני טוענת שהיא לא צריכה לשיר בספרדית כל שבוע, שזה טיעון סביר בעקרון, אבל שירים של מייקל ג'קסון הם כל כך משעממים, במיוחד אלו שנבחרו לתכנית היום - בינתיים לפחות - שלשיר את הגרסא הספרדית של השיר, שאנשים מן הסתם פחות מכירים, היה גורם לה להיות קצת יותר יוצאת דופן, במיוחד בהתחשב במיקום שלה בסדר ההופעה, לא ממש ממש בהתחלה כדי שיזכרו אותה, ומאד רחוק מהסוף. ההתחלה היתה קצת חלשה, אבל דווקא חשבתי ששאר ההופעה היתה מצוינת, כי אפילו הצלחתי לשמוע אותה עד הסוף, ואני די שונאת את השיר הזה. (למעשה, בינתיים הצלחתי לשמוע את כל השירים עד הסוף, שזה מפתיע בהתחשב בעובדה שאני לא סובלת את מייקל ג'קסון. יש לו בערך שניים וחצי שירים שאני כן אוהבת, והם שניים מהסינגלים היותר מאוחרים ופחות מצליחים שלו - History ו Stranger in Moscow שכמובן אף אחד לא שר) השופטים ממשיכים להיות חביבים להחשיד, אבל סיימון אומר את מה שאני אמרתי - הא! - על זה שברגע שהיא לא שרה בספרדית היא לקחה את מה שעשה אותה יוצאת דופן וגרם לה להתמזג בשאר הקהל, ושהיא עשויה להיות בצרות הערב, מה שמוכיח שלא משנה באיזו ארץ הוא נמצא, סיימון עדיין תמיד צודק. (אבל בתחרות בין פאולה ורנדי לדני, שריל ולואי, אני עדיין מעדיפה את הפאנל הבריטי, כי לפחות יש סיכוי לשמוע מהם משהו אינטילגנטי מפעם לפעם, או לפחות משפטים שלמים ומילים שאפשר למצוא במילון אוקספורד - לא, רנדי, "dawg" זה לא באנגלית). 4. גירלבאנד (Heal the World) - כבר הייתי כל כך גאה בעצמי ששרדתי שלושה שירים של מייקל גקסון ואז הן הגיעו עם אחד השירים השנואים עליי בכל הזמנים. בקליפ לפני השיר סיימון חוזה אסון קולוסאלי, ואני נוטה לחשוב את אותו הדבר בדיוק. אוקיי, הן מכאיבות לי. השיר הזה מספיק גרוע גם ככה, אבל כששרים את הקולות ומתעלמים מדברים שוליים כמו "הרמוניה" זה מחריד. (הבעות הפנים של סיימון בזמן השיר, לעומת זאת, קורעות). תגידו, השמלות של הבנות בגירלבנד, זה לא מהתלבושות של ישראל באירוויזון 95? ב"אמן"? (בניגוד לתזכורת האירוויזיון הראשונה שלי למעלה, הפעם אני אפילו לא צוחקת). שופטים: דני לא אוהבת את השיר (ובצדק), הבנות אומרות שהן אוהבות את המשמעות של השיר וגורמות לי פלאשבקים מכאיבים לאמריקן איידול בשבוע של איידול גיבס בק, סיימון שוב מתעלם מההיסטוריה של עצמו בתכנית ומעיר על השימוש בגימיקים במהלך ההופעה שלהן, כשהוא בעצמו שבר כל שיא של שימוש בגימיקים עם ההרכב שלו בשנה שעברה עם Same Difference. 5. לורה (You Are Not Alone) - טוב, אם כבר היו חייבים לעשות ערב מייקל ג'קסון, לא יכלו לעשות את זה יותר מאוחר, עם פחות מתחרים, כדי שיהיו לי פחות שירים לסבול? מה שמוזר עם לורה זה שאני רואה אותה וברור לי שהיא סופר סופר מוכשרת, אבל משהו באיך שהיא שרה מרגיז אותי. אני חושבת שזה הויבראטו שמוציא אותי מדעתי, כי ברור לי שהקול שלה לא נשמע ככה כשהיא שרה "טבעי" ואני רוצה לשמוע אותה טבעי. יותר מאוחר בשיר, כשהיא מתחילה עם התווים הגדולים, יש כמה רגעים של חסד בהם שומעים רק אותה בלי כל הקישוטים, ולדעתי היא הרבה יותר טובה כשהיא שרה נקי. סיימון: "העובדה שהצלחת לגרום לשיר הזה להישמע טוב היא נס". תודה, סיימון. 6. אוסטין (Billie Jean) - טוב, עוד אחד ברשימת השירים שאני שונאת, כאילו, חוץ מהגרסא של כריס קורנל / דייויד קוק (ושיהיה ברור שאין לי בעיה עם זה שקוקי שר את הגרסא של כריס קורנל, והוא שר אותה הרבה יותר טוב). בדיוק כשהתחלתי לכתוב שאני לא רוצה לשמוע את אוסטין שר את הגרסא הזו, הם התחילו לדבר על זה שאוסטין הולך לשיר גרסא שונה מאד מהמקור, ואני מפחדת, מאד. וזו בדיוק הגרסא שהוא שר. גרסת הקורנל. מעניין מה דייויד קוק חושב על זה שסיימון נתן לזמר שלו לשיר את הגרסא הזו. מה שמעניין באיך שאוסטין שר את הגרסא הזו זה שהוא בכל זאת שר את זה עם קול קצת יותר פופי וקצת יותר נשמה, ככה שהוא לוקח את זה למקום קצת אחר מההופעה של קוקי. לא מספיק רחוק כדי לא להשוות את זה להופעה של קוקי, שהיא ברמה אחרת לחלוטין, אבל כדי להיות הוגנים לאוסטין, אם קוק לא היה מופיע את בילי ג'ין באמריקן איידול, הייתי מתרשמת מאד מההופעה הזו. ועוברות בדיוק שתי שניות עד שדייויד קוק מקבל אזכור (כשלואי מספר לנו שהוא רואה אמריקן איידול). סיימון גם מזכיר את דייויד קוק ומזכיר בהפוכה את דיון הקאבר של קאבר ("דייויד קוק אולי שר את זה באמריקן איידול, אבל זה מבוסס על הגרסא של כריס קורנל). שריל שנאה את הגרסא, בלי קשר לזה שאוסטין שר אותה, ולפיכך אני אתעלם ממנה, כי הגרסא הזו זו הדרך היחידה להקשיב לבילי ג'ין בלי לרצות לקפוץ מהחלון. 7. דניאל (One Day in Your Life)- טוב, הוא מותק, באמת, וכבן אדם אני מאד מחבבת אותו. הוא בהחלט התמונה במילון ליד Likeable, אבל מבחינה מוזיקלית, במיוחד מבין המתחרים שנשארו בטופ 10, אין לו מה לחפש שם. אני חושדת, לרוע המזל, שיש מספיק סבתות בבריטניה כדי להשאיר אותו שם עוד כמה שבועות על חשבון מתחרים שקצת יותר ראויים להישאר שם.