WTF?

z x 7 r

New member
ממה התהייה? תוך כדי גלישה לא הכוונה כשאתה על השלג

אלא מחוץ לבית כנראה - שהוא מקושר לטלפון. לא ברור רק למה לי לגלוש באינטרנט במסך של שני סנטימטר.
 

z x 7 r

New member
בפרסומות נראה מגניב, השאלה היא עד כמה זה

יכול להפריע בזמן גלישה. למשל אני גולש מהר (לפעמים מאוד), כל פיפס כזה שיצוץ במשרפת יכול לגרום לאיבוד ריכוז ותעופה. גם בשביל מה אני צריך להיות כל הזמן מעודכן בטמפרטורה וכאלה? הדבר היחידי למשל שאותי אישית היה מעניין, וגם זה רק בהתחלה - מהירות נוכחית וגובה. בטח לא משחקים במסלול.
 

marceloros

New member
מנהל
מסכים איתך, חשבתי על מהירות

ונחמד יהיה הגנה היקפית מתאונות, שיזהיר אותי כמו מכ"מ ומוביליי
 

marceloros

New member
מנהל
זה ברצינות


אתה יודע איך עובד מוביליי?
מצלמה קדמית וגם אחורית אולי, מחשב מנתח את מה שהוא רואה ומזהיר על סטייה מנתיב, שמירת מרחק וכו'.
בסקי זה קצת יותר מסובך ובמיוחד מבחינת power, גודל, משקל וכח עיבוד של הגוגלס, אבל אם הוא יראה לצדדים יוכל לצרוח על סכנת התנגשות משם - ומשם באו כל ההתנגשויות שלי עד כמה שאני זוכר.
 

z x 7 r

New member
אני מתעניין בטכנולוגיה יותר מאדם ממוצע

יודע איך עובד מוביליי ומערכות מסוג דומה. לכח עיבוד היום יש משמעות זניחה - כי יש מעבדים עם 8-10 ליבות, סוללה בכל מקרה תספיק ליום ולא יותר. מצלמות - יכולה להיות בעיה כי אין מצלמות מספיק קטנות ומספיק חזקות שיוכלו להתקין על גוגל מכל כיוון (קסדה אולי? בקסדת אופנועים אחת יש פתרון כזה - http://www.skully.com/ )
 

marceloros

New member
מנהל
אחלה

אבל אל תצפה שאזכור את העניין לפעם הבאה גם חח
המח שלי לא יודע על כמה ליבות הוא עובד, אבל הזיכרון מתנדף !
 

I Gabe

New member
האקססורי היחיד שבאמת אהבתי נעלם מהשטח

הייתה פעם פרסומת למשקף עם GPS מובנה ומיפוי של מסלולים שהיית יכולת לתכן מסלול והיית רואה בתצוגה המוקרנת על העדשה לאן לפנות. גם אהבתי את הגרפיקה א לה מלחמת הכוכבים הראשון עם סוגריים מרובעים כאלה שיוצרים "מנהרה" לכיוון הרצוי. ראיתי פרסומת לפני כשנתיים ומאז נאדה. כנראה שלא תפסו. לדעתי חבל.
 

marceloros

New member
מנהל
צודק !

שלח את העניין למפתחי הגוגלס, רשום שהם מישראל, ותקבל.
למעשה זה צריך להיות הפיצ'ר מספר אחד לסמן לך מסלולים.
 
כל הכיף זה לנווט במסלולים!

אני זוכר שהיינו עושים פעם טיולי רכב בחו"ל עם מפה, וניווט מסובך, כיף לא נורמלי.
היום אתה שם GPS, משעמם. אתה רוצה להביא את זה גם למסלולים? שנהיה זומבים לגמרי?
 

alien life form

New member
זה לא כל כיף

בטח לא כזאת הגלישה האחרונה לפני סגירת הרכבל וגילית שירדת 10 ק"מ מאיפה שאתה אמור להיות.
 

marceloros

New member
מנהל
לי יש סיבה אחרת

כי אני ממש מסכים עם המבקר.
חרשתי את ניו אינגלנד, וגם ניו יורק ווושינגטון, ומונטריאול ואפילו קצת את אורלנדו רק עם מפות, זה כיף כי בסוף אתה מכיר טוב טוב את השטח.

העניין עם המסלולים זה זמן, באתי לגלוש ולא לעמוד 10 דקות מול המפה לנסות להבין היכן המסלול. היכן שמסומן יפה סבבה, אפילו הוכחתי בינואר האחרון שלא קשה לנוט בלזארק למרות הסימוני מסלולים שלא כל כך טובים (בעיקר מסומן לאן זה מוביל 1800/2000 וכדומה)

ועוד משהו - בקיץ ניווטתי ביער השחור עם סייג'יק, באמת אין לך מושג לאן אתה נוסע, וכדאי לוודא טוב טוב שהיעד שנבחר הוא היעד הנכון.
אבל תמיד בדקתי לפחות לאחר מעשה בגוגל מפס, באיזה מסלול נסעתי ומה שמות הכבישים, נכון אני לא ממש זוכר את המספרים (חוץ מ-500) אבל אני זוכר ציורית. לגבי ניו אינגלנד גם אחרי 20 שנה אני זוכר הכל ויכול לנווט ללא מפה בכבישים 90/95/495/20/93 ועוד.
 

alien life form

New member
ולי יש שריטה שאני מעדיף מכוניות ידניות ולא אוטומטיות

זאת סיבה לדחוף את זה לדיון? ביקשתי ממך לנהוג עם הגוגלס בניו אינגלנד? דיברתי על סקי שזה הנושא לשמו התכנסנו. מודה שלא התברכתי ביכולת תפיסה יוצאת דופן וכל המכות שקיבלתי בראש גם לא עזרו אבל לצערי לא רואה שום יתרון לעצור בכל הצטלבות, להוריד כפפות, להוציא את המפה, להבין אם אני אמור לגלוש מכאן ימינה או שמאלה ולקוות שלא אמצא את עצמי למטה בכלל במדינה אחרת (במיוחד עכשיו כשמדברים על ביטול אמנת שנגן). לא מבין את האנלוגיה לטיולים.
 

marceloros

New member
מנהל
כי זה גלש מגוגלס בתפקיד וויז

לשימוש ב-GPS בכלל לניווט, ואני כן רואה אנלוגיה בין שניהם.
את האתרים המעטים בהם לא גלשתי עם מדריך (מהקלאב כמובן) הכרתי אותם היטב, בהתחלה נעזרתי במפות ובהמשך השבוע גם בלעדיהן. אתר שגלשתי בו עם מדריך שמוביל (מקביל ל-GPS) בסוף השבוע לא הכרתי את האתר, לא ידעתי היכן בידיוק גלשתי, ורק בערך לאן הגעתי או ממה שניסיתי לזכור. אז גם לא היו אפליקציות tracker אבל השנה שכן הפעלתי לך תעבור על מה שהיא רשמה.
&nbsp
בקיצור אני מסכים עם המבקר שזה כיף בלי GPS אם זה בטיול בחו"ל או בסקי, רק שהנוחות חוסכת ברבורים ואנרגיה, ולכן אני גם בעד גוגלס וויז, מה גם שאם נכנסים לאפס ראות זה ממש יכול לעזור - בינואר למדנו שהמוטות בצד ימין יש לכם כתום למעלה ובשמאל אין, כדי לדעת מאיזה צד של המוט לגלוש.
 

alien life form

New member
אם אתה גולש כדי להגיע למקומות אז זה דומה

או אם אתה מוסע למען ההנאה בנסיעה אז זה גם דומה.

אני לא עושה לא את זה ולא את זה. אני נוסע כאמצעי תחבורה להגיע ליעד. ואני גולש למטרות הנאה. לכן לא ממש רואה את הקשר.

וגם לא הבנתי למה לגלוש עם מדריך שיראה לך את הדרך זה טוב ולגלוש עם אמצעי טכנולוגי שיראה לך את הדרך זה רע.

ונניח שכל הנ"ל זה פספוס שלי, למה זה כל כך חשוב ללמוד את האתר בע"פ? יבחנו אותך בסוף החופשה אם אתה יודע לשחזר את שחור 21a ללא עזרי ניווט?
 

marceloros

New member
מנהל
עניין של כיף

כן, בנסיעה ובטח בחו"ל הדרך זה גם כיף, אותי אישית מעניין לדעת היכן אני על המפה.
אותו דבר באתר סקי, הדרך כיפית, ואם הגעת למקום יפה (כגון מפל הקרח בלזארק או הכפר ב-1950 או קורשבל) אז גם היעד.
&nbsp
לגבי אמצעי טכנולוגי בגלישה, אני מתקן, אני בעד! וזה למה המבקר ירד עלי שאני מכניס את זה גם לסקי, אחרי שנמאס לו מזה ברכב.
&nbsp
לסיום נכון אין מבחן, רק לי אישית, גם אם זה פגם גנטי, כחלק מזיכרון המקום/הטיול/החופשה כיף להכיר את הדרכים או המסלולים, וגם כיף לי למצוא את דרכי לבד. על השלג אני מוכן להתפשר כדי לחסוך זמן - חוץ מזה אני מאמין שחווית גוגלס שונה מ-GPS כי את ההכוונה רואים על הדרך ולא בצד או בהקראת הוראות.
 

skiforce

New member
גם אני אוהב לנווט בעצמי בשלג

זה מוסיף למימד המשחקי של הגלישה. זה לא אומר שאני מרוכז בזה כל הזמן. לא תמיד אני יודע בדיוק איפה אני נמצא. לא אחת כשהסתובבתי בשלושת העמקים, במקום לעמוד 10 דקות עם המפה בקור, פשוט שאלתי את עובדי הרכבל או סתם מישהו "איך מגיעים לכך וכך", עליתי על המעלית הנכונה, וזהו. כשכן מתחשק לי לפצח בעצמי, אז זה כיף. גם אוהב לשבת בערב עם המפות ולתכנן קצת יעדים למחר.

אגב, כבר סיפרתי כאן שבאחת העצירות שלי בקורשבל שמעתי ילד מדבר בעברית והבנתי שהוא לא מוצא את ההורים שלו. אז התנדבתי להחזיר אותו אליהם ובשביל זה פתחתי מפה והראיתי לו איפה אנחנו ואיפה הם, ומה הדרך לשם. היה נחמד. אגב, הוא בקושי ידע לקרוא ולכתוב אבל גלש במהירות של טיל שיוט...
 
למעלה