Wish You Were Here

פייל

New member
Wish You Were Here

שלום לכולם! אני מעוניינת מ-א-ו-ד בכלללללללללללללל מה שאתם יודעים או יכולים לקשר אותי שקשור לאלבום Wish You Were Here. אני מוכרחה לציין שזהו אחד האלבומים האהובים עלי ביותר בעולם, אם לא האהוב ביותר... כך שמי שיודע משהו מעניין אני אשמח לשמוע...
 
../images/Emo140.gif ברוכה הבאה

לפורומנו הדל. את מוזמנת לקחת כסא, או סתם לשבת על השטיח, שם, ליד הכריות הרקומות. אני לא בטוחה כמה את כבר יודעת על האלבום, אז הנה כמה פרטים קצרים עליו: האלבום יצא בשנת 1975, כשנתיים לאחר ההצלחה הגדולה של DSOTM. על הלהקה הופעלו באותה תקופה לחצים גדולים מצד חברת התקליטים ליצור אלבום שיהיה להיט גדול כמו DSOTM, וחברי הלהקה לא אהבו את זה. חוסר שביעות הרצון שלהם, מהיחסים עם חברת התקליטים ומהיחסים ביניהם לבין עצמם, באה לידי ביטוי באלבום. הנושא המרכזי של האלבום הוא העדר (absence): העדר החברות ביניהם, העדר תמיכה מחברת התקליטים, ובעיקר העדרו של מי שהיה הדמות החשובה בתקופה המוקדמת של הלהקה, סיד בארט, לו מוקדש האלבום. השיר המרכזי באלבום, התוחם אותו, SOYCD, נכתב ספציפית על בארט, ושאר השירים מתייחסים אליו במישרין או בעקיפין. שני השירים Have a Cigar ו-Welcome to the Machine הם ביקורת נוקבת על תעשיית המוסיקה. כל הטקסטים באלבום נכתבו ע"י רוג'ר ווטרס, הבסיסט, כאשר הקרדיטים על המוסיקה התחלקו בין כל חברי הלהקה (הקרדיטים כתובים ע"ג הדיסק). האלבום הצליח מסחרית, בזמנו, ונחשב לאהוד על אוהדי הלהקה עד היום.
 
../images/Emo35.gif ../images/Emo35.gif

אני מביעה דעתי בהקשרים בהם ראוי לעשות כן - וכמובן, אם שואלים אותי לדעתי.
 

CaerBannog

New member
תמיד נראה כאילו את פשוט מדווחת

עובדות יבשות, לא שיש בזה כל רע, סתם עניין אותי האם זה חלק מלקחת את תפקידך בצורה כה רצינית.
 
נשמע לי

כאילו יש לך איזה עניין אישי לדסקס איתי. שלח לי מסר בעניין, ונדון בכך.
 

דדאלוס

New member
רגע רגע

ואיפה הפרט המעניין על בואו הבלתי הצפוי של בארט לאולפן בדיוק בזמן הקלטות SOYCD? וזה שבהתחלה אף אחד לא זיהה אותו, ולא הבין מי זה השמן המקריח והשתקן שיושב לו שם בפינה?
 
זה נמצא בעמוד הבא

בשרשור "החשדות", תחת הכותרת "כן, למרבית ההפתעה". לא כללתי את זה כאן, כי הסיפור אינו משמעותי לאלבום עצמו. הוא משמעותי, כמובן, במובנים והקשרים אחרים.
 
אגב ...../images/Emo140.gif

אם לא היית כאן מקודם... והזכרון שלי זה לא משהו.... אז ברוך הבא!
 

דדאלוס

New member
תודה!

הזכרון שלך בסדר גמור - הייתי כאן איך שהפורום נפתח, אבל הרבה זמן לא ביקרתי פה. לאחר שצפיתי אתמול שוב ב-DVD של ההופעה בפומפיי קפצתי לראות מה חדש בפורום.
 

trancelover

New member
באמת אחלה אלבום ממש אוהב

אבל אלבום שיוצא לי הרבה יותר לשמוע THE WALL גם יותר אוהב וכל אלה ששונאים יש כנראה אובססיה קשה לעובדה שמאחורי הכל על העטיפה במקום פינקפלוייד אפשר לחרוט רוג'ר ווטרס דייויד גילמור וחברים WYWH בהחלט אלבום פצצה אני מת עליו וגם אחד האהובים עליי במיוחד הקטע WYWH..
 

פייל

New member
תודה תודה על

הברכות הנלהבות :) ולציף ציף על המידע. אשמח, כמובן לפרטים מעניינים נוספים.
 

edlessme

New member
יוצא לי מהכוננית...

אני מוכרח בזאת להודות רישמית שאני לעולם לא אהבתי את האלבום הזה... עוד מהשמיעה הראשונה... ולמרות ששיר הנושא שלו היה השיר שלי ושל חברה שלי... ולמרות שכל פעם שנסעתי אליה שמעתי אותו... ולמרות שהוא כל כך כל כך אהוד על כל כך הרבה אנשים... אני לא ס-ו-ב-ל אותו... והקטע הכי מעצבן.. אני לא יודע למה... הגיטרות אחלה בחלה... השירים בסדר... פשוט... לא מסוגל להקשיב לו!
 
למעלה