U.S. Employment Visa Sponsorship

vinney

Well-known member
אני מציע שתזהר עם הקביעות לגבי מה אני מבין ומה אני לא מבין

תיארת בהודעה שלך בדיוק את אותו התהליך שאני תיארתי (ועברתי), כך שאני מבין הכל היטב.
&nbsp
את הבדיקה של העובד מבצעת הקונסוליה, לא רשויות ההגירה. הUSCIS לא מתערב בה ואפילו לא מודע לה.
&nbsp
אני שמח שיש לך גישה למקורות מידע, אבל שאלתי אותך שאלה פשוטה ולא נראה לי שאתה הבנת מה שאלתי אותך. רד קצת מהאוורסט של האגו שלך ותקשיב לאחרים מדי פעם. למרות מה שנדמה לך, אתה לא יודע הכל.
 

tito1337

New member
אני מבין שאתה תופס את המעבר לארה"ב

כהישג חייך ולא מאד נעים לבוא ולשמוע שמישהו וכמה חברים שלו יכלו או אם ירצו לעשות אותו הדבר, לא הייתה פה שום כוונה לזלזל באף אחד אבל הטון הארסי לא במקום.

להבדיל ממכניקה של הגירה לארה"ב שברור לי שאתה שכחת את מה שאני לא אדע (לפחות עד שזה יהיה רלוונטי),
אני לא צריך ממך שיעור על קורופורייטים על דרגות של בכירים וכמה יש השפעה לכל אחד, אלא אם אתה בתפקיד של גיוס \ HR שעוסק בדברים האלה באופן ישיר, בכלל לא בטוח שלא מי מאיתנו גדול יותר, למרות שאתה בבוסטון ואנוכי בתל אביב הקטנה.

וזה שתזרוק שמות של דרגות בכירות (שממש אבל ממש לא מהוות תנאי סף למעבר לארה"ב). לא מאד מרשים אותי.

אותם חפ"שים שאתה מזלזל בהם כל כך, מהווים את עמוד השדרה של האירגונים האלה עולים לפעמים הרבה יותר 'ממנהלים' בתחומים שציינת (בטח יותר מ support\TPM וכדומה). את המושג Ladder אתה מכיר? בהקשר של 'סולם' דרגות בקורפורייט? דווקא בהקשר של הטבות בד"כ 'לא מהנדסים' מופלים לרעה לעומת מהנדסים בארגונים האלה ככה שאם אירגון כמו פייסבוק ממן GC לחלק מהעובדים רב הסיכויים שזה יכלול את ה-SWEs קודם כל.

https://www.levels.fyi/#
תכנס בבקשה לאתר הזה, ותלחץ על הדרגה 'E5' של פייסבוק. כמו שתראה הדרגה מאד מאד רחוקה משריל ומארק צוקרברג אבל שכר ממוצע של 360 אלף דולר לשנה (האתר מדויק והנתונים דווחו על ידי אנשים שאומתו כעובדים שלהם) על פני כל ארה"ב.
זאת דרגה של מהנדס 'מנוסה' \ 'בכיר' אבל בפועל אנשים עם 7-8 שנות ניסיון יכולים לקבל אותה..כמו שאתה יודע או לא יודע, העובדים של פייסבוק בישראל יושבים על אותן דרגות בדיוק (כן יש התאמה של השכר למיקום גאורפי ובארץ מן הסתם השכר נמוך יותר מאשר בMPK).

למה אני כותב את כל זה ? כי אם מעסיק מוכן לשלם על עובד בארה"ב 400 אלף דולר לשנה (לא יודע איך מחשבים עלות למעביד בארה"ב) כדי לאייש את המשרה, הוא ירצה להביא מהנדס מתל אביב הקטנה, גם אם זה גורר עוד כמה עשרות אלפי דולרים על GC, בטח אם המהנדס כבר עובד שנה בארגון, אפשר להעריך איך יתאקלם ואיך יתפקד, הרבה יותר ממשהו ששוכרים מהרחוב.
זה לא לחלוטין לא קשור להגירה\ויזה ותחומיי העניין של הפורום הזה אבל יש הערכה גדולה למהנדסים בארץ מצד הענקיות. בימי H1B טובים יותר, אמזון הייתה עורכת 'מסיבות גיוס' המוניות במלון ומראיינת המון אנשים ב-batch כדי שיעבדו בסיאטל. עם הירידה בכמות הויזות, הם עושים את ה'מסיבות' הללו בעיקר לסניף בוונקובר.גם פה, אני מכיר אנשים שעברו במסגרת הזאת. חפ"שים. מפתיע אבל נראה שיש מוטיבציה. אני יכול לספר לך איזה שמיניות באוויר החברות האלה עשו בתקופה של לפני הקורונה כדי להחתים עובדים (מהנדסים פשוטים כן?) שעברו את הראיונות בצורה משכנעת. אם תאמין או לא זה כבר עניין שלך..

לגבי פייסבוק, כמו שכתבתי אני מכיר אנשים אישיתי שעברו מהארץ לשם, התחילו פה ועברו אחרי יותר משנה, אני לא יודע תחת איזו מסגרת 'הגירתית' הם עשו את זה (אולי H1B) אבל פייסבוק כמעסיק לא התנגד אלא עודד את זה.

האם פייסבוק\גוגל\אמזון ירצו לעשות רילוקיישן לעובד שלהם, אני יכול להעריך את זה טוב מאד בעצמי כמו שאני לא צריך שתסביר לי איך מתנהל מומ עם FAANG איך נראים benefits או סולם דרגות בחברה כזאת או אחרת. השאלה המקורית הייתה, תחת איזה מנגנון הם זוכים לGC ללא תנאי ו***לא*** איך נראים חיים של עובד היי טק בארה"ב \ איך קורפורייט מתנהל או מי מתקבל לשם. במקרה האנשים שעלו לי בראש הם עובדים של החברות האלה כי זה מי שאני מכיר, אם המנגנון ההיגרתי זהה עבור וולמרט (שגם מעסיקה מהנדסים אגב) או Trader joe's מצידי תענה לי לגבי החברות האלה ונחסוך את הדיון על ההיי טק.

אני לא מבין למה אתה לא מוכן לקבל את זה שאנשים לא רוצים לעבור לארה"ב מישראל? כנ"ל חבר בגוגל שזה הוצע לו שחור על גבי לבן על ידי הדייקרטור (אחד מעל הראש צוות שלו, L8 - הנה גם אני יודע לזרוק שמות של דרגות) והוא סירב בגלל שלא מעניין אותו לעבור ל-Mountain view.


ושאלה,
אם FB לא מנפיקה L1, אבל היא ספונסור של הרבה בקשות GC, על איזה סטאטוס העובדים האלה נמצאים עד ל-GC ?
https://www.myvisajobs.com/Reports/2018-Green-Card-Sponsor.aspx
מקום 8
 

lemner40

Well-known member
זה דווקא שאתה תופס את המעבר לארצות הברית כמטרת חייך

ראה כל השרשור הזה,
רבים מהישראלים שעברו דרך החברות הגדולות כמו אמזון למקומות אחרים כמו קנדה, זה לא בגלל שזה מה שהם בחרו,
אלא זאת היתה האופציה היחידה,
בארצות הברית יש הרבה בעיות עם הויזות, מכסות קטנות, דרישות גבוהות,
וחק מהחברות פתחו מרכזי פיתוח מעבר לגבול בקנדה, ורוב הישראלים עברו לשם כי זאת היתה האופציה היחידה.
ובסוף המספרים מדברים, מאד לא קל לעבור לארצות הברית
ברוב המקרים, על כל אדם אחד שעובר היו 100 מבקשים שרצו,
מכל 3 שמבקשים ויזת עבודה בארצות הברית אחרי שמצאו מעסיק אמריקאי, פחות מ1 יקבל ויזה.
אלו הנתונים.
בינתיים אתה מנסה לשכנע את עצמך שזה קל ויהיה לך קל, אבל אפילו לא עשית את השלב הראשון, עוד אף חברה אמריקאית לא רוצה להעסיק אותך.
 

tito1337

New member


 

vinney

Well-known member
"התחילו פה ועברו אחרי יותר משנה" - זה סימן היכר של L1

וכן, פייסבוק בהחלט מספקים Lים, והם בהחלט לא נספרים במספרים של בוסטון כי הם יושבים על Blanket.

הבעיה עם Lים לעובד היא שאי אפשר לעבור מעסיקים. היתרון של Lים למעסיקים הוא שלא רק שאי אפשר לעזוב את המעסיק, אלא גם אין מכסות, דרישות להוכחת סף שכר או נסיונות להעסיק אמריקאי (כמו שיש בHים), והן גם ארוכות יותר (לפחות למהנדסים - L1B יכולה להארך ל7 שנים, ואילו H1B רק ל6). אבל פה נכנס גם החסרון - L1B לא ניתנת להארכה אחרי 7 שנים בשום אופן, ואילו H1 אפשר להאריך לנצח עבור מישהו בתהליך גרין קארד. לכן עבור ישראלים Lים סבבה, אפשר להתחיל ולסיים הכל ב7 שנים ועוד ישאר זמן. להודים וסינים זה לא יעבוד.
 

tito1337

New member
אני באמת לא מבין את המשמעות של Blanket

ולא מתיימר.
מה שאני כן יודע, זה שאנשים עובדתית עוברים מהסניף בארץ ל-MPK\סיאטל\ניו יורק ככל הנראה תחת L1. גם מפייסבוק וגם מחברות אחרות (מכיר כאלה שעשו 'גלות' בוונקבור [אמזון] לשנה ואז עברו, מתכנתים מנוסים בלי עובדים כפופים).
מכיר גם כאלה שחתמו במיקרוסופט תחת 'הבטחה' של המנהלים שיעברו אחרי שנה לרדמונד\סיאטל וההבטחה מומשה.

נשמע לי מוזר בטירוף שחברה של 45 אלף עובדים, ששווה 575B דולר צומחת וצמאה לכח אדם, לא יודעת להביא אנשים על L1 כשהיא מוכנה לשלם להם את הסכומים שציינתי בלינק שלי. מארק חיפש באינטרנט, ראה שזה הרבה טפסים ואמר "נעזוב. לא יקרה". או שטיפול בבקשה כזאת יקר ביחס לעלות שכר של העובד? אני מנחש שלא.

הייתי שמח לקבל מבוסוטון לינק או לפחות לדעת כמה בקשות L1 מוצלחות העבירו גוגל,אמזון ומיקרוסופט ב2019. אם נראה שהמספרים נמוכים (עשרות או אפילו מאות ומטה) כנראה שהבעיה היה ב'מקורות'.

באשר לדיון איך נראה מו"מ מול חברת FAANG או מה עובד יכול לבקש ולא יכול לבקש, אומר בשיא הצניעות : לא צריך את עזרת הפורום הנכבד.
 

vinney

Well-known member
המשמעות של BLANKET פשוטה

בדרך כלל כשמביאים עובד זר החברה צריכה להוכיח הרבה מאוד דברים לא רק על העובד עצמו, אלא גם על החברה - נתונים פיננסיים, נתונים לגבי הסניפים והמיקומים, נתונים על עובדים הקיימים, וכד'.

חברות גדולות שעושות את הדברים האלה בסיטונאות יכולות באיזשהו שלב (אחרי לפחות X בקשות פרטניות) להגיש בקשה בה הם מפרטים את כל הדברים לגבי החברה, בלי לפרט שום דבר על העובדים, ולקבל אישור גורף עבור החברה להביא עובדים על L1 (זה יכול להיות רק A, רק B או שניהם). ואז הבדיקות לגבי העובד עצמו מתבצעות בהליך הרבה יותר מזורז בקונסוליה, במעמד בקשת הויזה.

זה חוסך המון ניירת והמון זמן (הבדיקות בUSCIS אורכות כמה חודשים, בקונסוליה - שבוע/שבועיים). מסיכום עם המעסיק על המעבר עד הויזה בדרכון לוקח 2-3 שבועות(*).

(*) לאחרונה, בשנתיים-שלוש האחרונות, ממשל טראמפ מנסה לשים מקלות גם בתהליך הזה, כך שזה יכול להיות שונה, אבל לא מהותית. כרגע עיקר הבעיות מתחילות בהארכות, לא בהוצאת הויזות הראשוניות, זאת עוד סיבה למה אתה לא רואה הרבה הארכות של Lים.
 

Boston Guy

New member
ההשג של חיי הוא שני הילדים שלי - זו שמצטיינת עכשיו בקולג'

ושאני למדתי על כך כשפתאום קראתי את השם שלה בעיתון המקומי של העיר שלנו שדיווח שהיא קיבלה FIRST HONORS ב DEANS LIST (היא לא טרחה לספר לנו את זה...) ושבמקביל הגיעה לרמת הסמכה של EMT בכיר (LEVEL 47) בצוות ה FIRST RESPONDERS שלהם,
והבן שלי שהתקבל ונרשם לאוניברסיטת חלומותיו (ואי"ה יתחיל ללמוד בה בסתיו).

המעבר שלי לארה"ב קרה לפני כ 25 שנה, והוא לא היה "השג" - הוא קרה די במקרה... הוא אף פעם לא היה "מטרה" שלי, ולא באמת חתרתי והתאמצתי בכדי שיעבירו אותי לארה"ב. בזמנו, המעביד שלי היה צריך את זה נואשות ולחץ נורא שאני אעשה את זה, ואני לא אשכח את הסיטואצייה ההזוייה שבה סמנכ"ל החברה ישב איתי ועם אישתי ועבד שעות בכדי לשכנע אותה שזה רעיון טוב ושיהיה למשפחה טוב באמריקה. אני יכול להגיד לך שאלמלא רצח רבין (ארוע שהיה אז טרי מאוד) - אישתי לעוןלם לא הייתה מסכימה לעזוב את ישראל.
ואני די בטוח שאם לא היינו עוברים - היינו בונים חיים לא רעים בישראל. בני דורי שנשארו בישראל עשו גם הם חייל וחיים ברמת חיים יותר גבוהה מזו של רוב שוכני הסיליקון וואלי.

וכדי שתנוח דעתך - העבודה שלי אכן מערבת גיוס של עובדים בכל העולם, ואני מכיר באופן די אינטימי את נושא ה"דרגות" באירגוני טכנולוגייה.
אם אני קורא נכון את ההודעות שלך - אתה לא בעל דירוג E5 בפייסבוק כרגע.
כנראה שזה איזשהוא סוג של חלום אצלך - להגיע לדרג הזה.
ונראה שאת המידע שלך אתה שותף מאתרי "קראוד סורסינג" דוגמת האתר שאליו הפנת - לא מנסיון אמיתי שלך.

אז אם זה היעד שלך בחיים - לך על זה! תתקבל לפייסבוק על הדרגה שמבחינתך היא שיא השאיפות, ותארגן לעצמך רילוקיישן.
 

tito1337

New member
טעית כמעט בכל דבר שלא קשור אליך

לשמחתי אני לא צריך לשכנע אותך בשום דבר..בהצלחה לבנות בקולג' ולך עם הגיוס של המנהלים או ווטאבר.

תודה על החלק הענייני בתשובות שלך.
 

vinney

Well-known member
אני לא יודע את מי מגייסים בפייסבוק בארץ

אבל אני לא מכיר הרבה ״קופי קוד״ בפייסבוק פה בעמק הסיליקון. למעשה לא מכיר בכלל...

אני חושב שמה שאתה באופן אישי חושב על אנשים, לא באמת מייצג את מה שהם עושים בפועל. זה נראה שיש לך הערכת יתר שלך עצמך והערכת חוסר של אנשים אחרים.
 
למעלה