THUD!

THUD!

טוב, אני חושב שיהיה מפגש פורום באייקון. בהנחה שאני אוכל למצוא שעה פנויה בין כל העיסוקים הכרוכים בלמנוע מדברים ענקיים מקלקר וקרטון ליפול לכם על הראש. ואני חושב שאית'ר אמר שיש לו את המשחק THUD, שמאז שקראתי את הספר התעניינתי מאוד איך משחקים אותו, מאחר ואני ממש אוהב משחקי אסטרטגיה (אבל לא שחמט, באופן אירוני למדי). אזז... מי יכול להסביר את החוקים בקצרה? כי כל מה שמפורט בספר זה שהגמדים יכולים לזוז כמה משבצות שהם רוצים כל תור והטרולים זזים רק אחת כל תור.
 

Aether

New member
../images/Emo191.gif

זה הולך ככה: הלוח בצורת מתומן, שלאורך היקפו מוצבים בהתחלה כל הגמדים (32), ובמרכזו כל הטרולים (8) ואבן מעצבנת. עד כמה שאני זוכר, הגמדים מתחילים. יש כמה סוגי משחקים, אבל שיחקתי רק בפשוט ביותר, שבו צריך להרוג כמה שאפשר. כדי להרוג, טרול צריך להגיע למשבצת ליד גמד, גם באלכסון, וגמד צריך לנחות על המשבצת של הטרול עצמה, אבל הוא לא יכול לעשות את זה על ידי הליכה רגילה, שלא מוגבלת עבור גמדים כפי שציינת, שהרי אז הגמדים היו פשוט מחסלים את הטרולים כאילו היו ברווזים יושבים. כדי להגיע למשבצת של טרול, הגמד חייב להיזרק על הטרול. כדי לזרוק גמד למרחק של מספר משבצות, צריכה להיות מאחוריו שורה של גמדים שמספרם קטן באחד ממספר המשבצות (כלומר גמד שעומד ליד טרול יכול לזרוק את עצמו עליו). גם טרולים אפשר לזרוק, אבל זה פחות חשוב, כי הם יכולים פשוט לטייל באיטיות ולהרוג המון גמדים בבת אחת אם הם פשוט מגיעים לעמוד לידם. אבל הם חייבים לזוז, כלומר אם גמד נעמד ליד טרול, הוא לא מת אוטומטית. במשחק שלם יש שני סיבובים, כל פעם שחקן אחר משחק טרולים\גמדים, ובסוף סופרים מי הרג יותר, כשאר טרול שווה 4 גמדים. אני חושב שהמשחק מורכב יותר מדמקה, ופחות משחמט (אני שם את כל המשחקים האלה בקטגוריה של משחקי לוח ללא אלמנט של מזל). זה יותר קרוב לדמקה אולי, כי יש מעט סוגי כלים.
 

toi

New member
|יר| תרשמו אותי לטורניר.

אבל לא לשכוח קסדת גמדים ואת טרולים, בשביל האווירה.
 

Aether

New member
טורניר ת'אד! הוריי!

כשתהיה תוכנייה של אייקון נוכל לחפש זמן טוב. מי עוד רוצה? ולמי יש קסדה או אלה?
 

TheBursar

New member
אני מוכן להרשם!

אין לי קסדה ו/או אלה אבל הראש מספיק עבה והידיים כבדות מספיק..
 

ויימס

New member
המנצח בטורניר יקבל אותי באריזת מתנה.

פרס ניחומים: "מכניקה למתקדמים חלק ב'". המשחק הזה נשמע ממש אלים, אני חייבת לציין...
 

morashty

New member
עוד כמה שאלות

כמה זמן בערך לוקח משחק? וזה באמת נכון שיותר קל לשחק עם הגמדים?
 

Aether

New member
ממש מזמן לא שיחקתי (אין לי עם מי...)

אז קשה לי להגיד כמה זמן נמשך משחק. בתור ניחוש פרוע, חצי שעה... אני חושב שדווקא יותר קל עם הטרולים. הגמדים צריכים ממש להתאמץ להרוג טרול, והטרולים מטיילים בהנאה והורגים גמדים בקלילות. אבל אולי זה תלוי בצורת המחשבה, ולי יש צורת מחשבה של טרול.
 

Aether

New member
אוקי, שיחקתי אתמול

המשחק לקח בערך שעה, אבל זה כולל קצת הפסקות, ואני חושב שחשבנו יותר מדי בתור גמדים, כי בסופו של דבר לא הצלחנו לעשות איתם כלום. או שהגמדים באמת חלשים, או שאנחנו לא מבינים אותם. בסיבוב הראשון הייתי גמדים - הרגתי שני טרולים ואיבדתי 29 גמדים (אגב, אין סיום מוגדר לסיבוב, צריך להסכים שאין לאן להתקדם). בסיבוב השני איבדתי טרול אחד, וכשליריב שלי נראה שהוא לא יכול להרוג עוד טרול הוא החליט להיכנע.
 

morashty

New member
מוזר כי נראה

לי שבספר הם כל הזמן חזרו על זה שקל יותר עם הגמדים, ורק שחקנים מנוסים מצליחים עם הטרולים (או שאולי זה היה הפוך), ושעה זה יחסית ארוך (אם כי אצל וטינארי היו משחקים שנמשכו כמה ימים).
 
שעה? יחסית ארוך?

אחרי ששיחקתי לפני שבועיים משחק אסטרטגיה שארך 14 שעות בגרסתו המצומצמת, הרשי לי רק לגחך.
 

Aether

New member
אני משער שמה ששיחקת מורכב יחסית לת'אד

משחקי שח עם אותו בנאדם ששיחקתי איתו ת'אד זכורים לי כמעט קצרים יותר, אז לדעתי שעה זה ארוך.
 

Aether

New member
גם אני מאוד אוהב לשחק טליסמן

אבל אני לא חושב שאפשר לקרוא לזה משחק אסטרטגיה... והוא לא לוקח 14 שעות... אלא אם כן משחקים ממש הרבה אנשים בו זמנית. באותו הקשר, לא מזמן דיברתי עם חבר טוב שלי (אותו אחד ששיחקתי איתו ת'אד. אין לי הרבה חברים) ובאיזהשהו הקשר אמרתי לו "...תאר לך שאנחנו בני 27 ונפגשים ומשחקים טליסמן..." והוא היה בשוק טוטאלי מהתמונה הזאת שהוא החליט שהוא לא משחק טליסמן יותר בחיים. יש אנשים מוזרים.
 

limilu

New member
../images/Emo6.gif

זה באמת יכול להישמע ככה אם מתארים את זה בדרכים מסוימות. אבל טליסמן
 

Aether

New member
מאוד הגיוני אם זה הפוך

אין לי כוח לחפש בספר כרגע... אולי מחר.
 
למעלה