TFS או JIRA למערכת ALM לארגון

lillitush

New member
TFS או JIRA למערכת ALM לארגון

עובדים עם אחת מהמערכות? ממליצים גם לצוותי פיתוח שלא עובדים עם VS?
 

eliman27

New member
כמו שאומרים - זה לא כוחות.

TFS הוא מוצר הרבה יותר יקר מ-JIRA וגם נותן יותר.
TFS בא עם סביבת פיתוח, עם MTM (המודול לניהול בדיקות) עם תוכנת מעקב לבאגים ועם אפשרות לאוטומציה של CodedUI בתוספת תשלום עבור הרשיון.
Jira משמש ככלי לבאגים עם כל מיני plugins שונים שאפשר לקנות ולהלביש עליו אבל הבסיס הוא אותו בסיס.

אני חושב שזה בעיקר תלוי בכסף. JIRA עולה 10% ממחיר ה-TFS ולא לשכוח שיש גם דמי מנוי שנתיים.
 

lillitush

New member
זה לא נראה ככה

לפי מה שרואים בוידיאו שלהם הוא נראה קצת יותר מכלי לניהול באגים בגלל זה זה מבלבל.
הם גם מצהירים עליו ככלי לניהול tasks ו-project managemnet, לא?
מה היתרונות של TFS על JIRA?
אני לא מצליח להבין גם את מודל התמחור של TFS.
 

eliman27

New member
חקרתי את הכלי הזה לפני מספר חודשים.

ה-JIRA נראה הרבה יותר כי יש לו המון plugins שמאפשרים כל מיני דברים כמו ניהול בדיקות ועוד, אבל לא מדובר על משהו מקצועי מאד כמו TFS.
מבחינת התמחור של TFS זה עניין של license.
יש רשיון של באגים בלבד, עולה משהו כמו 250 דולר.
יש רשיון של MTM שעולה בערך 1500 דולר
ויש רישיון של CodedUI שעולה בערך 15000.
לעומת זאת רשיונות של JIRA עולים הרבה פחות.
 

lillitush

New member
SVN\Visual studio

אצלנו יש מספר צוותים מעורבים שלא כולם עובדים עם Visual studio והעבודה היא עם SVN . זה גם שיקול?
 

eliman27

New member
לדעתי זו נקודה דווקא ל-JIRA

המערכת של TFS יודעת להתממשק רק ל-VS ולהראות על הבאג את התיקון בקוד עצמו, אבל היא מערכת סגורה שלא מתחברת ל-SVN.
ל-JIRA יש גם כן plugin ל-VS שיכול להראות את שינויי הקוד לכל באג (וזה חשוב ל-QA כדי לדעת במה נגעו) ואם אני זוכר נכון גם משהו דומה ל-SVN.
 

lillitush

New member
עזרת המון.

עדיין מתלבט אבל כנראה שהעניין של SVN זה נוקאאוט ל-TFS.
 

omer66721

New member
JIRA גם יודע להתממשק ל-SCM

למשל ל-GITHUB אבל אני זוכר שלעוד כמה. זה עובד ממש טוב
 

halperin

New member
מנהל
מעבר ל-SVN - צריך להבין עם איזה IDE עובדים

לרוב שיקול יותר מהותי
 

halperin

New member
מנהל
תתחילי מלהגדיר צרכים - אח"כ מחליטים...

התחלת מהשוואת "תפוחים לתפוזים", אח"כ קיבלת הצעות לשילוב עם אפרסקים - בינתיים יצא סלט שלם... (אולי טעים - אך לא בטוח שמתאים
).
כלי ALM הינו כלי מקיף שמשמש לרוב לפחות 3 קבוצות בארגון:
1. מהנדסי מערכת - לכתיבת דרישות.
2. תכנתים - להוכחת קישוריות הקוד וכיסוי דרישות, תוך כדי התממשקות עם סביבת התכנות, וכלי ניהול קוד (מה שלמעלה קראו בשם של אחד הכלים הנפוצים - SVN)
כמו כן התכנתים זקוקים לחלק של ניהול הבאגים.
3. בודקים - להוכחת קישוריות הבדיקות וכיסוי דרישות, כתיבת באגים.
כולם לעיתים משתמשים (אם קיים) גם בחלק של ניהול פרוייקטים ומשימות, וניהול מסמכים מוגמרים.

מכיוון שיש כל כך הרבה קבוצות, עם מנהלים ושאר בעלי דעה, הפוליטיקה הארגונית חוגגת בתהליך הבחירה, וצריך לקחת זאת בחשבון.

צריך להבין את הצרכים והמגבלות של כל קבוצה (לרוב לתכנתים יש כוח רב, מכיוון שכנראה כבר בחרו כלים ,שפת וסביבת תכנות - וכאשר באים להחליט על מערכת, קשה לזרוק את מה שכבר נעשה.
(בודקים ומהנדסי מערכת, לרוב עבדו על מסמכי וורד/אקסל, או במקרה הטוב על מערכת ניהול בדיקות שמכיוון ומבוססת על DB, קל יחסית להמיר המידע מכלי לכלי - ולכן מהווה שיקול פחות).
שיקול סביבתי נוסף הן דרישות ההדרכה וההטמעה (דיי תלוי בגודל הארגון), וכמובן תקציבים.

לכל קבוצה ונושא שמטופל ע"י המכלול שנקרא ALM, יש צרכים משלה, דרישות בעדיפות גבוהה, ודרישות בעדיפות נמוכה.
בכדי לקחת החלטה, צריך לתחקר את כל הגורמים, להכין רשימת קדימויות של הצרכים, ובעזרתה להשוות בין הכלים או שילובי הכלים שירכיבו את מערכת ה-ALM.

הרבה מערכות מתפארות היום בהגדרה ALM - אך יש הבדלים באילו חלקים כל מערכת תומכת, היכן היא חזקה או לא, ומה יכולות ההתמששקות שלה עם מערכות אחרות.

מבחינת העלויות והתשתיות, ישנן כיום כ-3 סוגי תמחור שונים:
1. מערכות חינמיות ו-OpenSource - (עלות קנייה 0, לעיתים קשה יותר לקבל תמיכה, ולעיתים דווקא ניתן להשפיע ולקבל התאמות שחב' גדולת לא יבצעו/במהירות).
2. מערכות SAAS - מותקנות על מחשבי ספק השירות, אין עלויות קנייה אך יש עלויות שכירות חודשית, אין התעסקות עם שרתים וכד' - אך גם יש פחות שליטה.
3. מערכות מסחריות - יקרות יחסית (לרוב מתחיל מאזור ה-1000$ לרישיון צף/יחיד - תלוי במערכת, בתכולה הנקנית וכן הלאה.

אז, תתחיל מלהגדיר את הצרכים, ומידת ההשפעה שיש לך על תהליך קבלת ההחלטות,
צרי בריתות עם האנשים המחליטים והמשפיעים בקבוצות המקבילות,
ואז תוכלו לקבל החלטה.

יש ברשת מעט רשימות מהן ניתן לקבל תובנה כללית על רשימת הדרישות - רובן נמצאות באתרים של חברות, ולכן הן Biased - אך אם משלבים כמה מהן, ניתן להגיע לרשימת בסיס סבירה.
(למרות שחלקן עלו בדיונים בתקופה האחרונה, אין לי קישורים בהישג יד - אולי מופיעים בשירשורי הקישורים השבועיים, שאותם קל יחסית למצוא)
ואולי מישהו מהחברים שלקח החלטה כזו, יוכל לספק לך את רשימת הדרישות וההערכות של כלים שבחן.
את גם מוזמנת להעלות כאן רשימה משלך, ואנו נעזור להוסיף גורמים ולתעדף.
 

אבי ע

New member
ממש כך...


תיארת יפה את העניין.
יש גם את כנס סיגיסט הקרוב בנושא זה: ניתן ללמוד הרבה מהתהליך שיתאר פאבל מאינטל, שכלל התלבטות ובדיקה של כמה כלים, ובודאי גם מהמרצה מקוואלקום.
ספציפית לגבי מוצר מיקרוסופט ניתן יהיה ללמוד גם מהרצאת הספונסורים.
אני אישית מחזיק מאד מהמוצר של HP, אבל זול הוא איננו...
 

lillitush

New member
זה בדיוק התהליך שאנחנו מבצעים

עם כל הקבוצות שתיארת. עיקר הדרישות הן יכולות של אינטגרציה עם IDE שונים כגון VS ו-eclipse, שעובדים היום עם SVN כ-source control יכולות תכנון מספר פרוייקטים במקביל כמובן Pricing (בסביבות האלפי דולרים ולא להגיע לעלות של עשרות ומאות אלפי דולרים לארגון המונה כמה עשרות אנשים). כמובן יכולת ניהול tasks ברמת הצוות ושקיפות ניהולית מלאה לגבי התקדמות של פרוייקטים ואיכותם. (כמות באגים?)
אני מאד מתרשם מ-JIRA אבל לא מבין בדיוק מה חסר לו כדי להגיע לרמה של ה-TFS.
תודה על התשובות המפורטות. אני סמכים בהחלט עם מה שכתבת לגבי הגדרת דרישות. (שיש לנו אך ההחלטה לגבי הכלי קצת קשה)
 

halperin

New member
מנהל
לארגון של עשרות אנשים-תתקשו למצוא כלי מסחרי

בעלות שלא תעלה על כ-20K$.
(רישיון עולה לפחות 1K$ וכ 4K$ בכלים היותר יקרים)

אתם יכולים לשקול כלי חינמי שישמש לניהול הדרישות והבדיקות, ולשלבו עם JIRA לניהול באגים - יש מספר כלים כאלו (אני ממליץ בחום על XSTUDIO - עמו ניתן בהמשך לגדול לשיטת SAAS או רכישת תכונות ייעודיות ככלי מסחרי).
או לבדוק עלויות של כלי SAAS.

מעט מאוד כלים חזקים גם בתחום תיעוד הדרישות והבדיקות וגם בניהול הפרוייקט - מרביתם ייתנו חלק מן המידע על מצב הפרויקט, אך לצערנו לא יוכלו ממש לנהל את משימות הפרוייקט.
 

lillitush

New member
האם JIRA לא אמור לנהל את הדרישות והבדיקות?

הרי הוא משוק ככלי ALM לכל דבר עם כל ה-Plugins של green hopper וכו.
האם הוא לא יתן את המענה למנהלי המוצר ומהל הפרוייקט עם כל הגרפים שמוצעים בו?
 

halperin

New member
מנהל
כל דבר שעבר ליד ALM משווק כ-ALM - זה Hype

ה- Hype (טרנד) הנוכחי הוא ALM (בסוף שנות התשעים היה e-Business, אז מה?) , ולכן כל איש שיווק שרוצה שישימו לב למוצר שלו קורא לו ALM.
השאלה הינה למה נולד הכלי במקור?, היכן ממוקד הפיתוח הנוכחי והעתידי שלו?, היכן אזורי החוזקה והחולשה?, ומה בכלל צריכים מנהלי המוצר והפרוייקטים בחברתך? (וכמובן מה צריכים הבודקים והתכנתים - אחרת יעקפו את השימוש בכלי).
לא בחנתי את יכולות JIRA בשנים האחרונות, אך למיטב ידיעתי, מרבית המשתמשים ב-JIRA משתמשים בו לניהול באגים בלבד - ייתכן כי חלקם תפרו לו יכולות אחרות, אך סביר להניח כי אלו לא איכותיות בתחומי ניהול בדיקות ודרישות - כמו של כלי שמתמחה בכך - ולהיפך (כלים אחרים אולי מזניחים מעט את יכולות ניהול הבאגים).
אני יודע כי רבים משתמשים בו תוך כדי התממשקות לכלי ניהול בדיקות ודרישות - מה שמחזק את ההנחה כי אינו בשל להוות כלי כזה בפני עצמו.
 
למעלה