TAXI ACCIDENT, ALMOST

RAZ BAGG

TAXI ACCIDENT, ALMOST../images/Emo4.gif

Here is a short story about expirience i had last weekend, besides instructing at van nuys during the week dayS, im flying from an interesting mountain airport north to L.A its called agua-dulce and is surly challanging with the terrain around it and the high pressure altitude. Last sunday a student of mine almost taxied our 172 into piper aerostar that was ready to start taxi from the transient parking area to the run up area lucky i noticed my student and made him to pay attention where he was GOING we both waved goodbye to the aerostar occupants and smiled to each other... Long story short, the aerostar crashed 10 seconds after takeoff and all the 4 occupants on board got killed, i got to the crash site in about 3 minutes on a borrowed atv, the sight was terrible, 4 fepole burned still in their seats the fire department got there a minute after, there was nothing much to save... N700US was a nice airplane. its sure strange to wave goodbye to someone at 12:55 and see the remains of it/him at 13:02 when i got back to the airport i noticed that my student was still in shock, after i gave hime my cell phone and he called his wife to say that he is okay and safe on the ground, i told him: YOU SEE DEAR MIKE , HAD YOU HIT NOSECONE OF THE AEROSTAR WITH THE CESSNA WINGTIP, ALL THAT TRAGEDY WOULD HAVE BEEN PREVENTED... he agreed with me that black humor realy helps in that kind of situation. Today we did our first flight after, mike was doing well...

הילה, לא הכל ורוד בחיים

לא כל טיסה היא חיוכים ושיגועים, נוף מהמם ושקיעה אדמדמה. יש גם פנים אחרים ובהחלט כדאי להכיר אותם. אני חושב שזה סיפור מדהים. אגב, מה הסיבה להתרסקות?

RAZ BAGG

QUITE SIMPLE YOAV../images/Emo16.gif

The aerostar got into after departure stall, what we call power on stall, and thats it... considering that for getting pilot insurance on the aero you need to have at least 200 hours multi and proficiency check every 12 months on sim we can see that such basic mistakes can happen to the most expirienced pilots just for the statistics, on the same day a piper twin-comanchee crashed near st louis mo, 4 pepole on board got killed. anyway, fly safely

עובדות ..עובדות..

גם כשכותבים סיפורים מן הנכר צריך לדייק בעובדות. מאחר וה- NTSB מפרסם את כל הנתונים שלו (כמו אצלנו) הכל הרי רשום באינטרנט. מצ"ב דוח ראשוני של התאונה הנ"ל. היו במטוס רק 3 נוסעים. אחד מהם טייס מתלמד - מה שמעורר חשד. כמו כן לא הוגשה תכנית טיסה. לא מצאתי בנתונים שום איזכור לתאונה פטלית ב- MO. (לא היו שם בכלל תאונות מדווחות בחודש אוקטובר) מאיפה רז לקח את האינפורמציה???

ramiby

ביקרתי מספר פעמים באתר הזה

ומדי פעם אכן נתקלים במושג "לא הוגשה תוכנית טיסה", האם הכוונה שהטיסה בוצעה VFR - ואז אין צורך במירשה מיוחד בארה"ב?? מישהו יודע?

מרשה בארה"ב

בארה"ב לא חייבים להגיש מרשה לטיסת VFR. אם מישהו רוצה שידעו שהוא "שם" ואם הוא חפץ בשירות שנקרא flight following הוא יכול להגיש מרשה ואז הוא יקבל הנחיות מבקר (יותר נכון נכונות להיענות לבקשות הטייס מצד הבקר). בכל מקרה האחריות לזהירות מפני תנועה מתכנסת/נגדית היא על הטייס (מהות ה-VFR). אולי בגלל זה מצויין ש"לא הוגש מרשה"

תוכנית טיסה

אני לא כל כך בקיא בחוקי הטיסה בארה"ב, אבל אני משתמש הרבה באתר של NTSB לצרכי עבודה שוטפת (הוא עוסק בכל התחבורה בארה"ב- גם מכוניות ותאונות דרכים) הסטטיסטיקה שלהם מדברת על כך ש- 70% מהתאונות הפטליות היו במקרים שבהם לא הוגשה תכנית טיסה. - הם תמיד מעבירים ביקורת על כך שטייסים יוצאים ללא מרשה וללא תוכנית מאושרת מראש. עד כמה שאני מבין - אין חובה להגיש תכנית טיסה אם אתה טס מחוץ לאזורי CTR או TMA (ויתקנו אותי המומחים לאמריקה..) ובכל זאת יש אפשרות להגיש תכנית כזו עבור כל טיסה. זאת דרך אגב הסיבה שמאז שנת 1964 ועד היום היו בארה"ב כמעט 700 תאונות של GA שעד היום לא מצאו את אתר ההתרסקות שלהם....

רן בג

רז - תכתוב עברית...

יש כאן כמה חבר´ה שהאנגלית שלהם לא מספיק טובה ע"מ להבין אותך..או להבין את הדוחו"ת שהם מוצאים..חבל שלא נתת קצת רקע ..למשל, ש"טייס מתלמד" זה לא דבר חשוד בארה"ב וכן שאין צורך להגיש תוכנית טיסה בפרופיל טיסה שתארת. אני מקווה ש"החויה" הלא נעימה הזו לא פגעה לך בחדוות הטיסה..

ציטוט שנחרט בזכרוני

לפני זמן מה ראיתי תוכנית על BUSH PILOTS באלסקה -ערוץ נשיונל ג´יאוגרפיק כשנשאל הטייס מה לדעתו זו טיסה של BUSH PILOT הוא אמר 90% שעמום ו - 10% אימה תוספת: אין כמו בעל ניסיון (הניסיון של המרואיין כמובן)

ציטוט שנחרט בזיכרוני

לפני זמן מה ראיתי תוכנית על BUSH PILOTS באלסקה -ערוץ נשיונל ג´יאוגרפיק כשנשאל הטייס מה לדעתו זו טיסה של BUSH PILOT הוא אמר 90% שעמום ו - 10% אימה תוספת: אין כמו בעל ניסיון (הניסיון של המרואיין כמובן)

KVNY

רז, מנסיון אישי, לא פשוט לזרים להסיע אצלכם במיוחד בלילה. דרך אגב איפה אתה מדריך שם. אולי בביקור הבא אני אבצע איתך את הרענון המקומי?

RAZ BAGG

../images/Emo160.gifILAN

Sorry i can´t write in hebrew, im CFI at continental , we got 4 c-172 and couple cherokees and seneca. about taxing here at night... take some time and you´ll find yourself. here is a good web site with all the diagrams of the a/p in the world+- http://www.airportdiagrams.com/ you can find vny http://www.wesellplanes.com/airports/airport_gen.asp my cell # is 310-795-1228 or home at 310-820-7591 youre welcome to call me next time youre here. we will get you back to vny skies... RAZ

למעלה