תראה, תשמע
ה"אוניל" היא הספינה שסאם שלחה מעולם הבית של האסגרד (תיקון - העולם הוגדר בתור הבית של ת'ור אני חשוב - אולי זה לא עולם הבית - סביר להניח שיש להם יותר מעולם אחד) כדי לפתות את המשכפלים לרדוף אחרי הספינה, ואז להשמיד אותה ואותן ביחד. הספינה שרוסקה לקרקעית האוקינוס היתה ספינה אחרת - הספינה של ת'ור מדגם ישן - הדגם הסטנדרטי של חלליות אסגרד שראינו עד אותו זמן (ת'ור איבד עוד ספינה אחר כך, מול כלי הנשק של אנוביס כששבו אותו) את ה"אוניל-קלאס" ראינו מאז עוד כמה פעמים גם בפרק האחרון. ולענייננו - על גבי הספינה שהתרסקה עם המשכפלים על כדור הארץ היה אחד מהשערים, שסאם beamed up הישר מSGC (השער המקורי). השער שרד את הנפילה, חולץ מהמעמקים על ידי הרוסים, ואם אני לא טועה מוצב כעת בSGC, לאחר שהשני פוצץ על ידי אנוביס. (גם אחד המשפלים שרד את ההרס - יתכן ששרדה גם מספיק מהטכנולוגיה על מנת שהם יוכלו לבנות משהו - לא הכל בספינה עבד כזכור לך, ביחוד המנועים העל-אוריים). בנוגע לX303 - גם ה -X302 נבנה על ידי בני אדם, עם טכנולוגיה גואאולדית (או אולי של בוני השערים - הגואאולד גונבים הכל), ופחות או יותר עבד. האסגרד הרי לא חושבים שאנו מוכנים לטכנולוגיה המתקדמת שלהם, קשה לי להאמין שהם שלחו טכנאים אסגרדיים להסביר לבוני הפרומיתאוס מה לעשות, או שהם נתנו להם תוכניות (במיוחד עקב העובדה שלא סיפרו לנו על כך - אני חושב שזה מספיק רציני כדי שיזכירו את זה). ובנוגע לתוכנית של קונרד למסור את הספינה לסיסטם לורד לפי תוכנית שעובדה מראש - קשה לי להאמין. לא ראיתי פרקים מעבר למה ששודר, אבל הגואאולד קונרד ז"ל לא היה בקשר עם גואאולד קינד מאז שהיה זחל קטן בבטן של ג'אפה לפני אלפי שנים, כשהוא קפא בקוטב. על מנת להרכיב תוכנית כזו הוא היה צריך או מכשיר תקשורת שיאפשר לו ליצור קשר ישיר עם סיסטם לורד (או עם ספינה בסביבה), או אחד מהכדורים האלה שמאפשרים לדבר דרך סטארגייט, כמו כן, גישה לסטארגייט. לקונרד לא היה לא זה ולא זה - כשהוא לא היה במעצר אצל סימונס, הוא היה כלוא אצל שובים פחות סימפטיים (הוא בקושי קיבל hand-device מסימונס). אם לא שמת לב, סימונס הרים את המבצע, הצליח להפוך לhost של גואאולד, ולהשאב למנעל האוויר. הוא כבר טעה בעבר... חוץ מזה - גם אם הקואורדינטות היו נכונות, קונרד הוא זה שתיקן את המנוע העל-אורי, אבל לא הוא זה שביצע את החישובים. טכנולוגיית גואאולד מבוססת על נקוואדה, ולא על נקוואדריה. הבעיה בחלון העל חלל היתה חוסר היציבות של הנקוואדריה - ונראה שאותה בעיה גרמה לפרומיתאוס לסטות מהמסלול המתוכנן ולהגיע להשד יודע לאן.