אנסה להרחיב מעט יותר:
1. השירות הוא אפשרויות שיחות קוליות על-גבי האינטרנט. שיחות קוליות בין ספקי sip וכן בין ספק sip לרשת טלפוניה ציבורית.
2. ידוע לאנשים רבים שמנוי סקייפ יכול להתקשר ללקוח של בזק, אם השירות עובד בכיוון אחד, מדוע שלא יעבוד בכיוון השני? כלומר, שלקוח בזק יוכל להתקשר למנוי סקייפ.
התשובה - זה אפשרי! (סקייפ זה מעט שונה מכיוון שאינם משתמשים בפרוטוקול sip אלא בפרוטוקולים אחרים וכמדומני הם "סודיים". נוסף על כך, תעריפי סקייפ יקרים...).
3. יש מאות חברות שונות. אישית אני משתמש ב-CallWithUs, תוכלי לקרוא על חברות נוספות
בתגובתו של backbencher.
4. מכשירי נוקיה מסדרה E באים עם ספק sip מובנה. מכשירי אנדרואיד החל מ-4.0 מגיע עם ספק מובנה (כך זכור לי). אישית אני משתמש בקליינט cSipSimple החינמי שניתן למצוא ב-Google play store. אני משער שלא אמורה להיות בעיה למצוא קליינט שמתאים ל-iOS ולמערכות הפעלה נפוצות בין אם בתשלום ובין אם בחינם.
יש גם קליינטים למחשב. אישית אני משתמש ב-x-lite גרסה 3.0.53621. קישור להורדה -
http://www.oldversion.com/windows/x-lite-3-0-53621
אין הכרח להתקין גם על המחשב וגם על מכשיר טלפון נייד. בספק ה-sip בו אני משתמש ניתן להשתמש במקביל ממספר מכשירים ולהקים מספר שיחות ללא תלות במיקום הגיאוגרפי.
5. סביר להניח שזה משתנה בין ספק לספק. הספק בו אני משתמש הוא pre-paid, כלומר אני מוסיף יתרה לחשבון ומשלם לפי שימוש. לא זכור לי לכמה זמן הייתרה תקפה, ייתכן והיא כלל לא מתאפסת. תעריפים נמצא למצוא באתר הספק -
http://www.callwithus.com/showrates . החיוב הוא לפי פעימות של דקה. כמובן, כל ספק והמדיניות שלו.
6. תלוי ברשת הסלולארית וברגולטור המקומי. למשל, כפי שחווית, Aldi חוסמת והדבר אף
נכתב בעבר בפורום [בהמשך הדיון מופיע ש-Tchibo אינה חוסמת].
בארץ, לפי החלטת הרגולטור, אסור לחסום שירותים אלו.
7. אין לי מושג.
לעניין להתקשר מבזק (או מכל רשת טלפוניה ציבורית אחרת) ל-sip.
יש מספרי טלפון בכל רחבי העולם אליהם ניתן להתקשר והם יקשרו את השיחה למנוי מסוים בספק sip.
רשימת מספרי טלפון ניתן למצוא בקישור -
http://www.sipbroker.com/sipbroker/action/pstnNumbers;jsessionid=3B0F919F629AC6EE2F83E7B479824A5F
לכל ספק sip יש "מזהה" אותו מקישים ולאחר מכן מזינים את מספר המנוי. את המזהים ניתן למצוא
http://www.sipbroker.com/sipbroker/action/providerWhitePages
נניח שאני משתמש בספק CallWithUs ומספר המנוי שלי הוא 12345 אזי אם אחייג:
+972-3-9150800
ולאחר מכן אזין (לאחר שאשמע Welcome to the sip broker PSTN gateway please dial the number you wish to connect to now - מקווה שהציטוט מדויק, שמעתי את זה כ"כ הרבה פעמים בעבר...):
*8052
123456
הרי אקבל חיווי שיחה נכנסת
בכל הקליינטים שמחוברים לאינטרנט. הראשון שעונה, שם תהיה השיחה.
ליצור שיחה בין ספקי sip שונים, יש מידע
בתגובתו של backbencher.
תוכלי לקרוא עוד על בויקיפדיה (וזו רק ההתחלה...):
http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol
http://en.wikipedia.org/wiki/SIP_Trunking
http://en.wikipedia.org/wiki/Voice_over_Internet_Protocol