sindra - ילד שמן זה בריא? לדעתי לא

WindsOfWar

New member
לא אמרתי טראומטי.

אמרתי-כואב, יש הבדל
 

אבא גאה

New member
זה כואב בכל גיל

אני מעדיף שהבן שלי יבחר בזה ויהיה מוכן לסבול את הכאב למען המנהג הברברי הזה, מאשר שאני אחליט את זה עבור תינוק שאינו יכול להתגונן.
 

רון סי

New member
הבעיה היא לא עם שהיית הערלים

הבעיה היא עם הנסיון שלהם להדיח אחרים ללכת בדרכם. תאר לך שהיתה קמה קבוצה של אזרחים, יהודים, שהיתה מנסה לשכנע יהודים בישראל לעבור לנצרות. היתה מפתחת תאוריה שלמה למה הנצרות עדיפה על היהדות, למה במקום ברית מילה יש להטביל את הילדים, במקום בתי כנסת להקים כנסיות וכן הלאה. יש יותר טיעונים לטובת הנצרות מאשר לטובת אי-המילה. הקבוצה הזו היתה מקבלת זמן מסך, עיתונאים היו כותבים עליה, וחלק מהם בשבחה. נראה לך שצריך היה לתת לומר את דברם בלי התנגדות?
 
מה זה בלי התנגדות?

זכותם לומר את דברם וזכותם של המתנגדים לומר את דברם. במדינת ישראל אומנם יש חוק שמאד פסול בעיני הקובע כי לדת היהודית מותר לעסוק במסיונריות בקטינים בעוד לדתות אחרות אסור (הפלייה על בסיס דת) אבל לפני מבוגרים מותר לכל דת להביע את דעתה.
 

pikov

New member
אתה חושב שאני עד כדי כך יוצא דופן

והיחיד בדעתו שלא מעודד "התערבבות" של ילדים יהודים ערלים עם ילדיו? אז אתה טועה ובגדול. אני בהחלט "חבר" בקבוצה של אנשים שאינם מעונינים בשיג ושיח עם שוללי מילה, שמספרם הכללי באוכלוסיה בישראל גדול בעשרות מונים על מספרם של שוללי המילה.
 

Anathema Device

New member
אין לי ספק שלא חסרים אנשים צרי מוח

שהם מרושעים (כי שופטים ילדים על דבר שאין להם שליטה עליו - ניתוח שעליו מחליטים ההורים). שמייחסים יותר חשיבות להליכה עם העדר מאשר לאמפאטיה. שהייחס שלהם לאנשים תלוי בשאלה האם הם יהודים או לא יהודים. כמובן, ישנם גם אנשים אחרים.
 

Anathema Device

New member
ואגב, החידוש שבתגובתך שעליו הצבעתי

הוא אחר - הוא לקיחת האחריות האישית על הנידוי של הילד. בדר"כ אומרים - הילד יסבול מהשונות שלו. אתה אומר שאתה באופן אישי (ועכשיו אתה מוסיף - אתה ושכמותך) תדאג לכך שהילד יסבול.
 

pikov

New member
ההחלטה לא למול שלך

ההחלטה להימנע מחברת ערלים, שלי
 

Kalla

New member
זו לא תחרות "של מי יותר גדול".

מה אנחנו בגן ילדים? מה, אתה חושב שמישהו מתרשם מה"חרם" הטפשי שלך? פרט לכך, בעצם כתיבתך בפורום אתה מנהל "שיג ושיח עם שוללי מילה", בין אם אתה מעוניין בכך או לא.
 

WindsOfWar

New member
גם אם היתי מכיר אותך וגם אם הית

אישיות כה חשובה, עדין לא היתי מדבר איתך בעד שום הון שבעולם. אני, כשלם, היתי צוחק לך בפרצוף אם היתי אומר לי דבר כזה פנים מול פנים. באמת שלא חסר אנשים טיפשים בעולם. אני מעורר גזענות אצל ילדיך, ואתה בעצמך גזעני!
 
אדוני

לא רק שאתה גזען ושאני, ילדי לעתיד או חברי אמורים להתרחק ממך, אלה שאתה כל כך לא אנושי בעיני שאם הייתי רופא והיית בא אלי לטיפול סביר שלא הייתי מקבל אותך. בחנות שאני אנהל לא ארצה שתקנה ואל אנשים כמוך ספק אם אגן גם אם יתקפו אותם מול עיני. אני מתערל כך שאתה מוזמן להגיד לילדים שלך להתרחק ממני ככל רצונך. את החברים שלך לך לחפש במאדים. אם אתה חושב שיש הרבה כמוך אתה טועה. החלק הגדול מהאנשים שאני מכיר היו מתרחקים ממך כאילו אתה מצורע.
 

הוליסטי

New member
אחרוג ממנהגי ואענה לך

תודה רבה לך. באמת תודה שאתה מחליט בשבילי מה הסיבה שבגללה אני מסביר לאנשים את חסרונות המילה ומבקש מהם לחשוב בשנית. בן רגע הפכת לפסיכולוג שלי. שיודע את נבכי נפשי. כל הכבוד ! גיבוב של מלים כאילו אתה יודע הכל על כולם.
 

מנתח

New member
רגע רגע... רון סי=פיקוב?

נדמה לי או שזה מה שרואות עיני! מסביר המון המון דברים!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Kalla

New member
אכן נושא חשוב

אך לא קשור לנושא הפורום. ואני חושבת שאין לך כל בסיס להניח שבין הההורים הכותבים בפורום זה יש כאלה שיש להם ילדים שמנים ואם כן - שאינם עושים דבר בנדון. יש עוד הרבה דברים מסוכנים שהורים באשר הם עלולים לעשות לילדיהם: להכות אותם, לנצל אותם מינית, להזניח אותם וכו', אבל הפורום הספציפי הזה עוסק בברית מילה. ואגב, למרות שאף אחד מילדיי אינו שמן אני מאוד מקפידה על תזונה נכונה ועל מיעוט ממתקים. בזה אני דווקא מרוצה מעצמי מאוד. לעומת זאת, אני עדיין איני יכולה לסלוח לעצמי על כך שמלתי את בניי.
 

אם פי 3

New member
מה הקשר בין בירה לנשר?

השמנת יתר זה אכן מזיק, אבל לא מבדיל בין ילדים נימולים ושלמים. יש עוד סכנות רבות בחיינו ובחיי ילדינו: תאונות דרכים, תאונות בבית, פיגועים, התעללות, הזנחה, מחלות, טיפול רפואי לקוי ועוד. אני מעריכה שרוב ההורים, עושים מה שהם רואים לנכון כדי להגן על ילדיהם (בהתייחס לכך שגם הגנת-יתר היא מזיקה), ולחנך אותם לאורח חיים בריא. חלקנו (הורים לשלמים ולנימולים) גם מדברים על זה בפורומים שונים (וירטואליים ולא) ופועלים למען הכיוונים שנראים לנו נכונים ודורשים פעולה. אי-מילה, הוא רק היבט אחד בו אני מגינה על ילדיי, והוא נושא הפורום הזה. בפורומים אחרים, אני מדברת על היבטים אחרים.
 

narniya

New member
אתה בפורום "ברית מילה", שמת לב?

ולדעתי האישית, זכותו של כל אדם לקדש מלחמה בנושא החשוב לו, ולא לפי סדר חשיבות לגיטימי אחר. מגוון הדעות, והשונות, מאפשרת לכל אדם לבחור את הנושאים היותר קרובים לליבו. באופן טבעי, בעיות גלובליות כמו השמנה בוודאי ימצאו להם תומכים רבים יותר, כפי שאכן קורה במציאות. אם כולם יטפלו באותו הדבר בדיוק, יהיה פה קצת משעמם, לא?
 
למעלה