Salomé Express ריקוד שבעת העיקולים.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
Salomé Express ריקוד שבעת העיקולים.

Salomé Express ריקוד שבעת העיקולים.

מספר פעמים דובר בפורום על רכבת תיירותית-נופית לירושלים, ואני חושב שמצאתי לה את המותג המושלם, והנה איור ארט נובו של אורברי בירדסלי שבה הדמות הנשית האקזוטית רוקדת את ריקוד שבעת הצעיפים: http://3.bp.blogspot.com/_ZE250vHIH...AAAk0/QX1SH2yMUKc/s1600/aubrey_beardsley0.jpg

מסיבות שלא אפרט אין לי זמן לעשות שבוע-שבועיים של עבודה מקדימה לפני השירשור, ולכן בסך הכל אתאר את הרעיון.

רכבת התיירים הראשונה בישראל יכולה להשתמש בקו ההיסטורי לירושלים, ויעדיה צריכים להיות נמל אשדוד (בתיאום עם ספינות הקרוז) ות"א מרכז דרך המסילה המזרחית ונתב"ג (תחנת אייפורט סיטי). מנסיוני בשוויץ ניתן לומר לתיירים שאצה להם הדרך לחיפה או לאיילון להחליף בלוד, אך בשלב מסויים יהיה יפה לכלול גם את נמל חיפה בסיפור (דרך המסילה המזרחית ובתיאום עם ספינות הקרוז, יתכן גם תיאום שהספינה עוברת בין שני הנמלים בעוד המבקרים מבלים לילה או שניים במלון ירושלמי).

דובר פה בפורום על שימוש בקרונות ישנים, יוגוסלביים, וכן באולסיגן (אם אני זוכר את שמות הרכבות האלו בצורה הנכונה), אך יש להדגיש שכל עוד הקטר נראה היסטורי (לא יאוחר מאמצע שנות ה60) ומטופח, והקרונות נראים יוקרתיים מבפנים אפשר לקרא לזה אקספרס, אם כי המהדרין ירצו עיצוב פנים ברוח שנות הזוהר של הרכבות בעולם - תקופת הארט נובו והארט דקו.

לצערי תחנת מלחה לא נראית מתאימה במיוחד לתפקיד התחנה ההיסטורית וכל ניסיון להסב אותה יהפוך אותה לפוסט-מודרנית (כמו עיצוב הקניון או פארק ההיי-טק) אז האופציות הן להסביר את המצב הקיים, או לזייף "תחנה היסטורית" בגן החיות, תוך סיפור שזה העתק של תחנת בר גיורא או משהו בסגנון. אם יוחלט בעתיד לבנות מסילה מתחת לקו הישן יתכן שיהיה מקום למסוט בגן יאן סמאטס שיחבר לשלוחונת באזור התעשייתי שבדרום התחנה הישנה (החניון של הדואר למשל) שתגיח לפני הקרקע ותאפשר לרכבות האקספרס, ולהן בלבד לעצור באחת ממסילות התחנה ההיסטורית, עדיף אולי בצד של רחוב עמק רפאים ולא ברציף ההיסטורי עצמו.

באשדוד ברור שהרכבת תצטרך להגיע לנמל, מה שימנע ממנה לתפוס רציפים על חשבון היוממים. זה יחייב אולי משולש מסילות כלשהו בין מסילת י-ם הישנה למסילת לוד-אשדוד.

בתל אביב חבל מאד שאי אפשר להשתמש בתחנת ת"א דרום. אם היה לה חיבור בדרגנוע לתחנת ההגנה, או אם היה ממנה קו אוטובוסים למלונות היה אפשר להסב אותה לתחנת רכבות תיירים בלבד, אך כרגע היא די באמצע שום-מקום. מהסיבה הזו אני חושב שרציף כלשהו בת"א מרכז (לתחנה יש שישה רציפים וניתן לארגן משהו מחוץ לשעות העומס) לרכבת שתגיע דרך בני ברק מהמסילה המזרחית (מה שהיה אותנטי לשנות ה70 וה80 המוקדמות) תביא את נוסעי הרכבת למקום מרכזי בגוש-דן מבלי לחסום את תחנות ההגנה והשלום.

בשלב הראשון אי אפשר לחבר את שירות האקספרס לחיפה כי זה ידרוש סלוטים על מסילת החוף, אך אחרי השלמת המסילה המזרחית יהיה אפשר לחשוב על הארכת הרשת לחיפה, תוך סיום המסלול בתחנה החיפאית הקרובה ביותר לנמל, או שימוש במסילות בנמל אם יש טרמינל נוסעים מרוחק.

בנתב"ג אני מקווה מאד שניתן להעביר את הרכבת דרך תחנת נתב"ג עצמה, אך אם הדבר לא אפשרי יש להעביר אותה דרך תחנת תעופה ולוודא שיש מעבר נוח ומשולט בין שדה התעופה לתחנה זו.

כירטוס המערכת יהיה בכירטוס של ר"י, אך המערכת צריכה להיות יקרה יותר, חברה או מחלקה נפרדת בתוך החברה, לכלול קרון מסעדה, וקוד לבוש מוקפד יותר לצוות. ההצעה היא למערכת בינעירונית ולכן הרעיון של צוות מתנדבים שמתחזק את הקו כתחביב (כמו רכבות מורשת בריטיות) לא יעבוד, כמו גם הרעיון שאלו יהיו קטעי קו מבודדים באמצע שום מקום (למשל - הרעיון שעד בית שמש יגיעו בר"י ושם יחליפו לרכבת התיירים) לא הכי עובד כי יהיה צורך במרחק תפעולי כלשהו בין הרשת הרשמית לרשת החובבים, ולכן אני מעדיף שרכבות התיירים יהיו מחלקה של ר"י.

ביום שיושלם הקו לאילת יהיה אפשר להוסיף גם רכבת תיירות נופית (מודרנית, שתתמודד עם הקו לאילת) בין ת"א לאילת שתיקח את העיקול הכפול במסילה הישנה של צין. לרכבת הזו צריכים להביא עיצוב פנים מודרני, אולי של חברה שמעצבת יאכטות, כדי שפנים הקרון לא ירגיש יותר מדי כמו פלסטיק. לרכבות האלו הייתי מציע לקרא Sheba Express על שם מלכת שבא.

הנופים הים-תיכוניים מחד, והנופים המדבריים מאידך יהפכו את רכבות התיירים האלו לגירסה מוקטנת אך קרובה לאירופה של ה Blue Train המפורסמת בדרא"פ. הבחירה לתת לקווים שמות של נשים תנ"כיות ומההיסטוריה היהודית אמורה למתג את הרעיון בתחושה של אקזוטיקה מחד, והיכרות כלשהי עם המיתולוגיה מאידך.

ובאשר לחאן: Get me the head of Crémieux !
 
כתבה מעניינת

Salomé Express ריקוד שבעת העיקולים.

מספר פעמים דובר בפורום על רכבת תיירותית-נופית לירושלים, ואני חושב שמצאתי לה את המותג המושלם, והנה איור ארט נובו של אורברי בירדסלי שבה הדמות הנשית האקזוטית רוקדת את ריקוד שבעת הצעיפים: http://3.bp.blogspot.com/_ZE250vHIH...AAAk0/QX1SH2yMUKc/s1600/aubrey_beardsley0.jpg

מסיבות שלא אפרט אין לי זמן לעשות שבוע-שבועיים של עבודה מקדימה לפני השירשור, ולכן בסך הכל אתאר את הרעיון.

רכבת התיירים הראשונה בישראל יכולה להשתמש בקו ההיסטורי לירושלים, ויעדיה צריכים להיות נמל אשדוד (בתיאום עם ספינות הקרוז) ות"א מרכז דרך המסילה המזרחית ונתב"ג (תחנת אייפורט סיטי). מנסיוני בשוויץ ניתן לומר לתיירים שאצה להם הדרך לחיפה או לאיילון להחליף בלוד, אך בשלב מסויים יהיה יפה לכלול גם את נמל חיפה בסיפור (דרך המסילה המזרחית ובתיאום עם ספינות הקרוז, יתכן גם תיאום שהספינה עוברת בין שני הנמלים בעוד המבקרים מבלים לילה או שניים במלון ירושלמי).

דובר פה בפורום על שימוש בקרונות ישנים, יוגוסלביים, וכן באולסיגן (אם אני זוכר את שמות הרכבות האלו בצורה הנכונה), אך יש להדגיש שכל עוד הקטר נראה היסטורי (לא יאוחר מאמצע שנות ה60) ומטופח, והקרונות נראים יוקרתיים מבפנים אפשר לקרא לזה אקספרס, אם כי המהדרין ירצו עיצוב פנים ברוח שנות הזוהר של הרכבות בעולם - תקופת הארט נובו והארט דקו.

לצערי תחנת מלחה לא נראית מתאימה במיוחד לתפקיד התחנה ההיסטורית וכל ניסיון להסב אותה יהפוך אותה לפוסט-מודרנית (כמו עיצוב הקניון או פארק ההיי-טק) אז האופציות הן להסביר את המצב הקיים, או לזייף "תחנה היסטורית" בגן החיות, תוך סיפור שזה העתק של תחנת בר גיורא או משהו בסגנון. אם יוחלט בעתיד לבנות מסילה מתחת לקו הישן יתכן שיהיה מקום למסוט בגן יאן סמאטס שיחבר לשלוחונת באזור התעשייתי שבדרום התחנה הישנה (החניון של הדואר למשל) שתגיח לפני הקרקע ותאפשר לרכבות האקספרס, ולהן בלבד לעצור באחת ממסילות התחנה ההיסטורית, עדיף אולי בצד של רחוב עמק רפאים ולא ברציף ההיסטורי עצמו.

באשדוד ברור שהרכבת תצטרך להגיע לנמל, מה שימנע ממנה לתפוס רציפים על חשבון היוממים. זה יחייב אולי משולש מסילות כלשהו בין מסילת י-ם הישנה למסילת לוד-אשדוד.

בתל אביב חבל מאד שאי אפשר להשתמש בתחנת ת"א דרום. אם היה לה חיבור בדרגנוע לתחנת ההגנה, או אם היה ממנה קו אוטובוסים למלונות היה אפשר להסב אותה לתחנת רכבות תיירים בלבד, אך כרגע היא די באמצע שום-מקום. מהסיבה הזו אני חושב שרציף כלשהו בת"א מרכז (לתחנה יש שישה רציפים וניתן לארגן משהו מחוץ לשעות העומס) לרכבת שתגיע דרך בני ברק מהמסילה המזרחית (מה שהיה אותנטי לשנות ה70 וה80 המוקדמות) תביא את נוסעי הרכבת למקום מרכזי בגוש-דן מבלי לחסום את תחנות ההגנה והשלום.

בשלב הראשון אי אפשר לחבר את שירות האקספרס לחיפה כי זה ידרוש סלוטים על מסילת החוף, אך אחרי השלמת המסילה המזרחית יהיה אפשר לחשוב על הארכת הרשת לחיפה, תוך סיום המסלול בתחנה החיפאית הקרובה ביותר לנמל, או שימוש במסילות בנמל אם יש טרמינל נוסעים מרוחק.

בנתב"ג אני מקווה מאד שניתן להעביר את הרכבת דרך תחנת נתב"ג עצמה, אך אם הדבר לא אפשרי יש להעביר אותה דרך תחנת תעופה ולוודא שיש מעבר נוח ומשולט בין שדה התעופה לתחנה זו.

כירטוס המערכת יהיה בכירטוס של ר"י, אך המערכת צריכה להיות יקרה יותר, חברה או מחלקה נפרדת בתוך החברה, לכלול קרון מסעדה, וקוד לבוש מוקפד יותר לצוות. ההצעה היא למערכת בינעירונית ולכן הרעיון של צוות מתנדבים שמתחזק את הקו כתחביב (כמו רכבות מורשת בריטיות) לא יעבוד, כמו גם הרעיון שאלו יהיו קטעי קו מבודדים באמצע שום מקום (למשל - הרעיון שעד בית שמש יגיעו בר"י ושם יחליפו לרכבת התיירים) לא הכי עובד כי יהיה צורך במרחק תפעולי כלשהו בין הרשת הרשמית לרשת החובבים, ולכן אני מעדיף שרכבות התיירים יהיו מחלקה של ר"י.

ביום שיושלם הקו לאילת יהיה אפשר להוסיף גם רכבת תיירות נופית (מודרנית, שתתמודד עם הקו לאילת) בין ת"א לאילת שתיקח את העיקול הכפול במסילה הישנה של צין. לרכבת הזו צריכים להביא עיצוב פנים מודרני, אולי של חברה שמעצבת יאכטות, כדי שפנים הקרון לא ירגיש יותר מדי כמו פלסטיק. לרכבות האלו הייתי מציע לקרא Sheba Express על שם מלכת שבא.

הנופים הים-תיכוניים מחד, והנופים המדבריים מאידך יהפכו את רכבות התיירים האלו לגירסה מוקטנת אך קרובה לאירופה של ה Blue Train המפורסמת בדרא"פ. הבחירה לתת לקווים שמות של נשים תנ"כיות ומההיסטוריה היהודית אמורה למתג את הרעיון בתחושה של אקזוטיקה מחד, והיכרות כלשהי עם המיתולוגיה מאידך.

ובאשר לחאן: Get me the head of Crémieux !
כתבה מעניינת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה