RSD

RSD

שלום, אני חיילת כרגע בשירות חובה. לפני 4 חודשים במהלך החג נפלתי בבית ונקעתי את הרגל. הופניתי למספר אורטופדים שכולם אבחנו כי מדובר בCRPS (RSD). האחרון היה בחמישי,ד"ר וטין סגן מנהל ביה"ח רעות שמתמחה בRSD ביקש שאגיע באופן דחוף לאשפוז יום. לפי הבנתי הצבא לא מממן אשפוז יום והדבר דורש שאעבור לטיפול משרד הביטחון ובעצם אצא מהצבא. האם עליי לקחת עו"ד לשם הגשת תביעה או שבגלל שהפציעה הייתה בבית ולא בבסיס אין טעם? האם יש עוד תנאים במעבר למשרד הביטחון חוץ ממימון האשפוז יום?
 

עָנת

New member
חבלה/פציעה בחופשה/שלא בעת מילוי תפקיד.

נויה שלום. היות והאירוע התרחש לא בעת ביצוע תפקיד,אין צורף למצא קשר סיבתי. על אף העובדה הקיימת שע"מ לקבל הכרה,חובה להוכיח שפציעה/מחלה ארעה בשירות הצבאי,ועקב השירות הצבאי. מקשרת אותך לשירשור דומה,ושם עו"ד עומר יעבץ האגדי
מתייחס לעיניין. היות ומדובר באירוע חריג עקב העובדה שזה התרחש בחופשה,לדעתי חובה להתייעץ עם עו"ד בנדון. ממליצה בחום רב על עו"ד עומר יעבץ. בכל מיקרה מקשרת אותך אל קובץ שירשורים בנוגע לRSD והגשת תביעה למשרד הביטחון. המון
בהמשך. נשמח לשמוע שאלות נוספות באם יהיו.
 

shanis

New member
RSD וטיפול

נויה, תפני לרופא היחידה שלך עם ההמלצה. סביר להניח שהוא יפנה אותך לועדה שתשחרר אותך זמנית מהשירות. במקביל תגישי תביעה למשרד הבטחון. ב-RSD הזמן מאד קריטי וטיפול מהיר יכול למנוע המון צרות בעתיד. דר' ואטין מתמחה ב-RSD ולכן הייתי ממהר למלא את המלצתו.
 
בברכת החלמה מהירה

בי"ח רעות עובד עם צה"ל תתקשרי למזכירה ותשאלי אותה אני יודע על אנשים שהיו מאושפזים ועדיין מאושפזים והם חיילי צה"ל בי"ח רעות בי"ח מעולה ותעבדי קשה כדי להחלים. בהצלחה
 
ערב טוב

קודם כל תודה על התגובה המהירה... הייתי היום במרפאה הם לא מתכוונים לשחרר אותי כ"כ מהר כמו שחשבתי שיעשו... למרות שד"ר וטין אמר שיכול לקחת לrsd מעל שנה לעבור. ואני משתחררת עוד חצי שנה... מה שאומר שבכל מקרה אני אעביר את המשך השירות בגימלים. כרגע הוועדה אישרה לי 3 ימי אישפוז יום ברעות!!! אין אפשרות כרגע לתבוע אותם?! פניתי בעבר לקצינת פניות הציבור וקבלתי על כך שאני מתחילה הידרוטרפיה חצי שנה אחרי הפציעה והצבא די נפנף אותי ואמר שהם עושים הכל... כך לשם אין טעם לפנות שנית.
 
../images/Emo195.gif |חיבוק ../images/Emo195.gif|

נויה שלום, ברכותיי על תחילת טיפול בבי"ח רעות מקווה שתחלימי בהקדם האפשרי. לגבי תביעה למשהב"ט כרגע את לא יכולה לתבוע רק לקראת שחרור או כשאת מועמדת לפורפיל 24,21 את יכולה לתבוע את הצבא בכל מקרה תשקיעי כרגע בטיפולים ותשקמי את עצמך לקראת שחרור תעלי שוב שאלה בפורום ונשמח לעזור לך.
 
צה"ל מחוייב לתת טיפול רפואי

אני מפנה אותך להווראת מטכ"ל בעניין. בכל מקרה שמונעם ממך טיפול רפואי את יכולה לפנות לנציב קבילות. טיפול על ידי משרד הביטחון רק לאחר שחרור מצה"ל והגשת תביעה למשרד הביטחון בגין נכות. בשרשור מידע רב שניתן על ידי ענת, את בכל מקרה מוזמנת ליעוץ אצלינו אם תרצי. יעוץ ראשוני חינם.
 
טיפול רפואי/משרד הביטחון

ואם אני נכה מוכר ולמרות זאת מתעלמים מהמלצות רפואיות כמו טיפולים,שינויי מינון תרופות ........זה רק חלק מה עושים?פונים לבית משפט?עד שיהיה דיון אני אתפגר,לזה הם מצפים לא? היתיחסותך עומר נכבדי. שבת שלום.
 

עָנת

New member
המלצות רפואיות.

אברהם שלום. כידוע לך אין אגף השיקום,חייב לקבל כל המלצה שהיא,קל וחומר המלצה חיצונית. יש לערער על החלטת הרופא המחוזי בפני הרופא המרחבי,ולצרף למכתב כמובן אסמכתאות התומכות בטיפול זה או אחר. בהצלחה ושבוע טוב ומבורך.
 
מיצוי הליכים

אם מיצית הליכים והגעת לרופא ראשי ולא עזר תמיד ניתן, אם יש עילה כמובן, להגיש עתירה מנהלית. ראה שרשור על חוק בתי משפט מנהליים והשינויים בו ביחס לנכי צה"ל כאן בפורום.
 
למעלה