Publius Enigma

85balerafon

New member
Publius Enigma

מכירים? קראתי על זה קצת עכשיו, ואני רוצה לדעת עוד פרטים. נראה לכם שיש קשר ל11.11? פתרונות מישהו?
 
זה היה גימיק כושל של חברת התקליטים

של הפלויד, כאשר רצו לעשות קידום מכירות ל-The Division Bell. ניק מייסון התייחס לזה בפומבי בשנים האחרונות. הרעיון בתחילתו היה לתת "חידת הגיון", נוסח חידות חמיצר, כשהפרס על הפתרון הוא נטיעת עץ על שמו של הזוכה, או משהו דומה לכך. הפלוידים ידעו במעורפל שדבר כזה נעשה. מנהלם דאז, סטיב או'רורק, היה שותף לתוכנית. באותם ימים האינטרנט היה עוד בחיתוליו. היתה קבוצת דיון אחת על הפלויד, ביוזנט. חברת התקליטים העלתה הודעות עלומות לקבוצת הדיון, שהיו אמורות לכלול את אותה חידת הגיון. אבל הגימיק לא נערך בצורה ברורה.לא היה ברור מה צריך לחפש, ואיפה. אוהדי הפלויד התפלגו לשתי קבוצות: מיעוט קטן, שהפך את כל הסיפור לתאוריית קונספירציה/אגדה אורבנית, וחיפש ברצינות "רמזים" ל"פתרון", כאשר התאוריות שהעלו נהיו יותר ויותר הזויות ותלושות. חלקם הרחיקו לכת עד כדי הטרדה של סטורם תורגרסון המסכן, בשיחות טלפוניות בשעות הקטנות של הלילה, וחקירת אנשים נוספים (מארק בריקמן, לדוגמא) בחקירות שהאינקוויזיציה לא היתה מתביישת בהן. מהצד השני, הרוב המוחלט של האוהדים חשבו שמדובר במתיחה גרועה במיוחד, וזעמו עד מאוד. כדרכן של תאוריות קונספירציה, במיוחד בעידן האינטרנט, הסיפור הגיע מהר לתקשורת. עתונים רצינים כתבות על אותם אוהדים המחפשים את ה"פתרון", תוך נסיון פיצוח ה"קוד" של שירי הפלויד, בדומה לפיצוח "קוד התנ"ך" או קוד דה-וינצ'י, או מה שתרצו. כאשר העיתונים פנו לגילמור לקבל את תגובתו, הוא הבין את גודל הברוך. הוא כעס מאוד, וככל הנראה הורה ל-EMI לרדת מהסיפור, ומיד. וכך אכן קרה. לדברי ניק מייסון, הגימיק נזנח, עוד באמצע הטור של PULSE.
 

85balerafon

New member
מכירה את התאוריה על ה11.11?

באחת ההופעות של PULSE מופיע "Publius Enigma" על המנורות מתחת לבמה בגדול, את חושבת שגילמור לא ידע על זה?
 
לא, הוא לא היה מודע לזה

סטיב אורורק ומארק בריקמן היו אחראים לזה. בריקמן - איש התאורה בטור - סיפר את זה בעצמו.
 

CrazySheep1

New member
את יכולה בבקשה להרחיב

על המקרה.. מה האוהדים בדיוק חיפשו, מה הייתה ה"חידה" ?
 

85balerafon

New member
איך שאני הבנתי...

לא בדיוק היתה חידה ברורה, אלא פשוט משו בסיגנון חפשו משו בDEVISION BELL...
 
זה היה

כינויו של הוגה הרעיון בפורום ההוא, Publius Enigma , וכתב שם שאם אתם רוצים הוכחה אז תראו את השם שלי בהופעה, או משהו כזה. הקווסט היה כבר אחרי ההופעה, הסיפור נודע לציבור רק לפני שנה או יותר.
 
אה, תודה

חיפשתי את זה ולא מצאתי. אחרי שכתבתי את ההודעה הזו, ניק מייסון התייחס לכך במסגרת מסע יחסי הציבור שערך לאוטוביוגרפיה שלו. הוא אישר שהיה מדובר בגימיק של חברת התקליטים, שהסתבך. הוא הטיל את האשמה באחד מאנשי חברת התקליטים, שלדבריו היה בעברו יועץ לרונלד רייגן, ולכן חובב של קונספירציות וסיפורי ריגול. אני יכולה להבין למה הרעיון, בגדול, קסם לפלויד: גם חידת הגיון, גם קידום מכירות, גם פרס "אקולוגי". חבל שזה התפקשש.
 

The Walrus

New member
קצת לא קשור, אבל

סטורם תורגרסון חולה? כתבת את זה שם, לא שמעתי על זה מעולם. מה יש לו?
 
הוא עבר שבץ לפני כשנתיים

ומאז מחלים בהדרגה. הוא במצב בריאותי מספיק טוב בכדי ללוות את התערוכה שלו ברחבי העולם.
 
למעלה