מה גורם לך לחשוב
שמישהו בכיתה י' יכתוב תוכנית אסמבלי עדיפה במשהו על קומפיילר של אינטל? אני לא אומר זאת מתוך זלזול בכותב. פשוט מאוד - בשביל להיות עדיף על קומפיילר כזה, אתה צריך להכיר אסמבלי בצורה מושלמת, לדעת להתחשב בכל האופטימיזציות האפשריות של המעבד (ומי מכיר את המעבד יותר מאינטל עצמם?), וכן הלאה. אז בתוכנית של 50 שורות זה לא רלוונטי, אבל הגישה שהאדם עדיף על הקומפיילר הולכת ונעלמת. אמנם היא לעולם לא תתפוגג לגמרי, עקב היות האדם עדיף על המכונה בכל זאת, אבל בשביל להפגין עדיפות כזו צריך ללמוד שנים על גבי שנים את כל הדברים הקטנים שיש ללמוד.