On An Island VS Amused To Death

The Walrus

New member
On An Island VS Amused To Death

קניתי את שתי הדיסקים האלה, On an Island וAmused To Death, וסך הכל שניהם די טובים. אני כתבתי מין מאמר שמשווה אותם... בסרט התיעודי "The Making Of The Dark Side Of The Moon" מרואיינים כל מיני חברי צוות שעבו עם הפלויד באולפן. ולמה אני מספר את זה עכשיו? כי אחד מהם (שאני לא זוכר את שמו) דיבר על השילוב המנצח של הליריקה של רוג'ר והמוזיקה של דייב וסיכם במשפט הזה: "דייויד גרם לאנשים להנות מהאלבום, ורוג'ר גרם להם לחשוב". רק עכשיו הבנתי כמה זה נכון. האלבום של גילמור, On An Island, הוא מהנה למדי. יש בו כמה שירים מאוד טובים, וכמובן - סולואים של גילמור... כל סולו שלו מדהים אותי מחדש. במיוחד נהניתי מלחן של השיר "Smile", ומהסולו גיטרה הסוגר של "On An Island" (השיר, לא הדיסק). מבחינת מילים, האלבום בינוני ומטה. המילים שלו פשוטות ולא מעניינות מדי, מידי פעם איזה משהו מעניין... בקיצור, שווה קנייה, מאוד גילמורי... אבל כל שיר באלבום (טוב, נו... כל שיר שאינו אינסטרומנטלי) פשוט צועק - רוצים את ווטרס! המילים של גילמור ואישתו לא ממש מעניינות... אצל ווטרס המצב הפוך. ב"Amused To Death" לא חסר ליריקה מצוינת. שיר הסיום, שנושא את שם האלבום, הוא אחת היצירות הטובות ביותר של ווטרס לדעתי... כל מילה שם כל כך נכונה. מדי פעם גם שמנו - היהודים - עלה בדיסק, ולא באור חיובי במיוחד ("הגרמנים הרגו את היהודים, שהרגו את הערבים, שהרגו את בני הערובה"), אבל סך הכל ליריקה מצויינת. אבל הלחנים לא מהנים במיוחד. רובם זה לא ממש שירה, אלא יותר מלמול של ווטרס על רקע מוזיקה, וכל שיר ממש צועק - רוצים את גילמור! את הלחנים המעולים שלו! והגיטרה שלו! אבל בקשר לגיטרה - יש במה להתנחם. ווטרס הביא 'שחקן חיזוק', שמשתתף בחלק גדול מהשירים ושמחפה על המחסור בסולואים של גילמור - ג'ף בק. גיטריסט מעולה ומוכר, בעל טאץ' שונה לגמרי מזה של גילמור אבל ייחודי מאוד. העבודה שלו בWhat God Wants Part 1 פשוט מעולה. לסיכום: ווטרס וגילמור משלימים אחד את השני, אחד מהם לבד פשוט לא מספיק. תתאחדו כבר! בבקשה...
 

wommer

New member
אמממ

זה היה ברור, כל מה שרשמת פה, לגבי השלמת ווטרס - גילמור וההפך. אבל אתה שוכח פה בורג מאוד חשוב ממכונה מאוד חלודה וישנה - רייט. הוא, בעל הקלידים, השקט והביישן, שקישר בין הליריקה של גילמור אל הליריקה של ווטרס. ולמרבה הצער שוכחים אותו הרבה, וחבל.
 

The Walrus

New member
../images/Emo45.gif

הוא פשוט לא ממש קשור לדיסקים הספציפיים האלה. אם הייתי מבקר דיסקים של ההרכב המלא של פלויד, הייתי מציין אותו בהחלט. אבל עדיין היה ראוי לציין אותו גם פה.
 

vegetable man

New member
אני קצת חולק עליך

על ON AN ISLAND אני לא אדבר, למרות ששמעתי שהוא משעמם טילים. ידוע שרוג'ר לא עשה הרבה בקריירת סולו שלו, אבל אם יש משהו כן טוב ששווה לשמוע שהוא עשה בה, זה AMUSED TO DEATH - שהוא אלבום שאני מחזיק ממנו יותר מכמה אלבומים של הפלויד. אני לא יודע מדוע האנטי לשירה של ווטרס. אני חושב שאין מתאים ממנו לשיר את השירים האלה. נכון, הוא נשמע קוּטר בשירה שלו, נו, זה חלק מהעניין. מדוע אף אחד לא רוצה שגילמור ישיר את SHEEP למשל, האם אז ווטרס כן שר טוב? אני גם אוסיף שמוסיקלית, מההלחנה ועד ההפקה, האלבום הזה עשיר מאוד ואני מאוד אוהב את המוסיקה, ובמיוחד 2 בקנה מידה בפני עצמו: What God Wants, Perfect Sence. אני כן מסכים שג'ף בק עושה עבודה מצויינת, ומחפה על החוסר של גילמור, ובנוסף יש 4 זמרות ליווי שפשוט עושות את זה בגדול... מומלץ ביותר לקראת ההופעה בפארק הירקון.
 

wommer

New member
עכשיו אני באמת רוצה

להשלים את האלבום הזה לרשימת האלבומים שלי
 

The Walrus

New member
אני לא אמרתי שיש לי

משהו נגד השירה שלי. אני אמרתי שיש לי משהו נגד הלחנים שלו, שהם ברובם יותר מלמול ממנגינה של ממש. אם יש דבר אחד שחסר ב'משועשע למוות', זה לחנים מדהימים כמו CN, WYWH, SOYCD וEchoes. בכל אלה, השילוב של גילמור ו-ווטרס (וגם ריק רייט וניק מייסון, במקרה של SOYCD ואקוס) יוצר שיר נפלא. באלבום של גילמור יש המון מנגינות מדהימות אבל חסרות מילים הרות-משמעות, כמו שווטרס יודע להביא; באלבום של ווטרס יש המון טקסטים מעולים אך חסרות המנגינות המרגשות והיפות, כמו שגילמור יודע להביא. הם משלימים אחד את השני. אני לא אמרתי שווטרס לא שר יפה - הכל שלו מושלם לשירים מהסוג הזה. אני אמרתי שהלחנים של ווטרס לא מי-יודע-מה. אבל לא תמיד - כמו שלגילמור יש יציאות מבחינת מילים, ככה גם הלחן של 'שלוש משאלות' ושל שיר הנושא של ווטרס מעולים.
 

vegetable man

New member
או קיי

מותר לנו לא להסכים לגבי אם הלחנים טובים או לא. אני רק חושב שזה לא הוגן לצפות מווטרס לשחזר את התפישה של ECHOES, SOYCD - שהם שירים ארוכים מתקופה אחרת. זמנים השתנו, ובאותה מידה לא ציפיתי שגילמור יכתוב שיר כמו FAT OLD SUN עבור הדויז'ן בל, אלא הערכתי חלקים ב-דויז'ן בל בזכות עצמם, הזמנים שהם שייכים אליה. אין ספק שלהקה טובה מסכום חלקיה, אבל אם ווטרס כתב אלבום לבד, אז בתור כזה הוא מצויין, ונוגע הכי קרוב בחומה.
 

NIR Y

New member
חשבתי על זה

ורציתי לקנות איזה אלבום סולו של ווטרס לקראת ההופעה, אז אני יקנה אותו. וגם ההמלצה שלך על דמי של פורטיסהד היתה מצויינת, בהתחלה היה לי קצת מוזר ואחרי כמה שמיעות מאד אהבתי.
 

flowerboy69

New member
אם ככה הכי טוב שתקנה את...

music from the body!!!: :) תקשיב לקטע הראשון העתק מדוייק של השירותים בפרק הירקון ב 22.6!
 

CrazySheep1

New member
אני אקנה מחר את amused to death!

אני רואה שהוא קיבל פה המון תגובות טובות, ואיך אפשר שלא לסמוך על הטעם שלכם. הרבה זמן שלא קניתי דיסק. אני כבר רוצה אותו.
 

The Walrus

New member
לא תתאכזבו...

כולכם. חוץ מזה, לקראת ההופעה שלו... כדאי להכיר יותר טוב.
 
בהחלט

רצוי שנדון בכל אלבומי הסולו של ווטרס, לפני הגעתו לארץ. כבר ניתחנו את Pros and Cons (לפחות שלושה מאתנו), והייתי שמחה אם נמשיך כעת ל-Radio KAOS, כפי שעומר הציע. לאחר מכן, נגיע ל-ATD.
 

האזרחק

New member
דיסק מצויין

הקדים את זמנו (ע"ע תוכניות ריאליטי) ועדיין מקדים. כנראה שגם בעוד עשור נגיד "וואו! איך הוא ידע?".
 

Inis mor

New member
הפכים משלימים...אין וויכוח!

במקרה ממש יצא לי לקנות את שני הדיסקים האלה גם ביום שישי, וחשבתי משהו דומה. אבל בעיקר חשבתי על ההופעה וכמה שהיא לא תהיה נפלאה ומדהימה ועדיין משהו יהיה לי חסר. ואותו כנ"ל עם גילמור היה מגיע במקום ווטרס. אין ספק שהם מוציאים את הטוב ביותר כשהם ביחד. אבל... מדובר בבני אדם, שמעבר ל"להתאחד" יש להם את הרגשות אחד כלפי השני. וזה שהם "הכי טובים ביחד"-לא מעניין אותם כל כך כי קשה להם להיות ביחד. זאת כמובן אירוניה של החיים. :) אגב, הצד הלירי ב ON AN ISLAND הוא לא כזה גרוע,הוא מאד אישי ורגוע ומלאנכולי-אין פה מסרים מורכבים לשלום עולמי ומשמעות החיים אלה יותר בטקע של "טיילתי אתמול עם אישתי שאני אוהב,ישבנו על הספסל, ראינו את השקיעה-וזה מה שהרגשתי"-שזה מאד חמוד לטעמי. :)... להקשיב לשני הדיסקים בהחלט יכול לתת תמונה של אופי על שניהם.
 

The Walrus

New member
לא טענתי שהליריקה גרועה

אבל היא פשוטה ולא ממש מעניינת, בניגוד גמור למילים העוקצניות והרות-המשמעות של ווטרס. חוץ מזה שהמילים ב"This Heaven" די ריגשו אותי: Life is much more than money buys When I see the faith in my children's eyes וגם המילים של 'כיס מלא אבנים' די טובות...
 

hubash

New member
AMUSED TO DEATH

לפי דעתי (וכמו שנאמר כאן) זהו אלבום מעולה ומרגש עד כדי דמעות (ואני לא נוטה להיסחף בדרך כלל) , הדיסק מדבר כמו שרוג'ר יודע לדבר ולהעביר ביקורת נוקבת. הנושאים העולים בו : 1.יסוריהם של החיילים במלחמה (איך אפשר בלי זה בדיסק של רוג'ר) 2.תרבות הטלוויזיה הזולה של ימינו. 3.מרד הסטודנטים בסין 4.המין האנושי כמו כן באמת היהודים מוזכרים במספר שירים בשיר וכמו כן ים המלח גם מוזכר "AND THE DEAD SEA , IS ALIVE WITH RAP" . מישהו יכול להסביר לי מה משמעות המשפט????? לגבי הדיסק של גילמור , אני כרגע מאזין לו עדיין אין לי ביקורת מגובשת אך אני נוטה לאהוב דיסקים שקטים ומרדימים שנותנים אווירה רומנטית בחדר מתי שצריך...
 

vegetable man

New member
אז ככה:

קודם כל אני שמח שעוררתי כמה אנשים לשמוע את האלבום הזה, כל שכן לפני ההופעה. הוא הכי משקף לדעתי את ה"רוג'ר" שאנחנו הולכים לשמוע בפארק גם. לגבי השורה מתוך השיר "It's a miracle". בהשתלשלות הסיפור שמספר האלבום, השיר מביע את עמדתו של ווטרס לגבי הבידור הזול והריקני שבני-אדם סיגלו לעצמם, ע"פ רצון האל. בין היתר, פפסי הגיע עד הרי האנדים, "יש לנו רעב כשאנחנו צריכים אותו" - הניצול הציני שעושה התקשורת למשל כשמראה תמונות רעבים מאפריקה. הראפ שמחייה את ים המוות הוא מין הסתם סוג של זלזול בז'אנר של הראפ לדעתי. אבל סיפור מעניין אחר, בשיר יש כמה שורות שמאוד שעשעו אותי: רוג'ר שונא את המוסיקה של אנדרו לוייד-וובר. הוא טוען ש- Fantom of the Opera שלו כוללת את ההתחלה של Echoes. ומתוך "It's a miracle": We cower in our shelters With our hands over our ears Lloyd Webber's awful stuff Runs for years and years and years The the piano lid comes down And breaks his fucking fingers ואכן נדמה לי שזה קרה פעם, המכסה של הפסנתר נפל על האצבעות של וובר ושבר לו אותן...
 

The Walrus

New member
אני רואה שיר זה בדרך קצת שונה

אני רואה שיר זה כביקורת, איך בכל מקום בעולם יש מיסחור, כל מה שחשוב לאנשים זה כסף וכו, וכל זה בגלל רצון האל. ווטרס רואה את זה כדבר שלילי מאוד. הוא מראה איך כסף שולט בכל מקום בעולם: איך פפסי ומקדונלדס, שתי חברות גדולות ומוכרות, הגיעו גם לאנדים ולטיבט. איך בין נהר פרת לנהר חידקל (אותם נהרים מהשיר של ביאליק), יש עכשיו מרכז מסחרי. ובנוסף לזה הוא מראה איך אנשים חושבים רק על כסף, איך מרמים ועושים הכל בשבילו ('איכר באוהיו סוף סוף החזיר הלוואה' - מראה כמה כולם מרמים), והשורה החביבה עלי בשיר, לטעמי החזקה ביותר בו: A doctor in Manhattan Saved a dying man for free It's a miracle שורה מאוד מאוד יפה לדעתי, שאומרת שמתארת את המצב בערים כמו מנהטן, שכל דבר בה זה כסף וממוסחר, שרופאים דורשים כסף תמורת הצלת חיי אדם, עד כדי כך שהוא מציין ש'דוקטור במנהטן הציל איש גוסס בחינם - זהו נס'. לטעמי השורה הזאת, שבה כבר לא מדובר על תרבות אלא על חיי אדם של ממש ובכל זאת רופאים דורשים כסף, מראה עד כמה באמת שפל כל העניין הזה. ווטרס מראה את זה בדרך הפוכה: הוא מספר דווקא על הסיפור הטוב, שדוקטור כן הציל חיי אדם ועוד בחינם, אבל מציין ממש אחרי זה: 'זהו נס'. כך או ככה, שיר מדהים.
 
למעלה