לא חכם ולא מבין.בדיוק אמש בני דיבר על כך. אז כמה מחשבות:
א. עתיד המכוניות החשמליאות בסין. מאות חברות מייצרות מכוניות חשמל.רובן ככולן לא מתאימות לרגולציה האירופית. סין מכשירה 600,000 מהנדסים בשנה. אם רק אחוז אחד הם מוכשרים ביותר, יש להם כח אדם טכנולוגי ראשון במעלה.בדומה לטלפונים החכמים,הם ישלטו בשוק,(ראה טלפון שיומי לעומת אל ג"י ,לדוגמא.)
האם הם בשלב הזה כבר? לא יודע
ב.כפי שאני מבין,הם מציעים עסקה עם אחריות ל5 שנים, חסרת תקדים בהיקפה. כך שתצטרך רק חשמל וביטוח. אחריות לסוללות 8 שנים.מציעים 60 תשלומים, כ2200 ש"ח לחודש. לדעתי, אם הרכב יחזיק מעמד 8 שנים,בשלש שנים האחרונות, עם הוצאות אחזקה סבירות ואז תמכור אותו לפי משקל ב10 אגורות לקילו זו אחלה עסקה.
כמובן לא מתייחס לנתונים הטכניים,נוחות,ביצועים וכד".יש חכמים ממני בנושא. מעניין יהיה לראות התייחסותם.
ובשוליים: קצת לפני הקורונה נערכה תערוכה/יריד מכוניות חשמליות בסין.יש סרטון ביוטיוב. בהעדר רגולציה נוקשה, מיוצרות שם מכוניות ש"לא מהעולם הזה".ממש דמיוני.לדעתו הצנוע של עבדך, כמה מהמכונית האלה לבסוף יצליחו להתאים עצמן לתקנים אירופים ואמריקנים, עניין של זמן. ולא הרבה זמן. מה שלקח בסוף המאה הקודמת 20 שנה, במאה הנוכחית 5 שנים.
לא בכדי כל היצרניות האירופיות בוחשים בתעשיית הרכב בסין.