פסגה מזרחית
שלום נמרוד המידע להלן מתיחס לדגם 2002. דגמי 2003 המסקרנים טרם נחתו בארץ הקודש. מדובר בשלדת חצי מונוקוק עם זרוע תנופה בשיטת ציר יחיד ומהלך של ארבעה אינץ'. בעיברית פשוטה מדובר באופני XC שמתנהגות כאופני שבילים לכל דבר. יחסית למחירן, התמורה הגבוהה ביותר מתגלמת בשלדה. מבחינת חומרים והנדסה כל שלדות ה-XC שיכוך מלא של מארין זהות, ונבדלות ברמת המיכלולים. איסט פיק הוא הדגם בעל רמת האיבזור הבסיסית בקטגוריה: מזלג קפיץ שמן מאניטו SIX SUPER, בעל כיוון שיכוך וחזרה. בולם אחורי FOX FLOAT ללא כיוון. מעצורי דיסק מכאניים של AVID עם ידיות SD5, מהמוצלחים מסוגם. מארין מפנקים במכלולים יקרים, ובשלדה מעולה, ולכן מכאן מתחילה הירידה. מערכת ההינע היא ברמת DEORE/ALIVIO בעלת 24 הילוכים. בעת הקניה תוכל להחליף קסטה מעביר קדמי וידיות הילוכים לרמת DEORE, ולהגיע ל-27 הילוכים בתוספת קטנה יחסית (תשלום ההפרש בין המכלול המקורי והמוחלף). קראנק ה- TRUVATIVE אינו מהמדהימים, אך מגיע מבית טוב ומספק תמורה נאותה, ועדיף, לדעתי, על קראנק DEORE. הנאבות הן של OVATION (מכלול מתוצרת מארין), שהן בסדר גמור, וחישוקי MAVIC 139, שמן הסתם ימותו בסופו של דבר, אבל בכבוד. לקינוח החבילה, אוכף WTB SPEED V המהווה פלטפורמה נוחה הן לדיווש נינוח והן לקפיצות מזדמנות. וידוי. כבעליה של שלדת מארין הארד-טייל, אני לא אובייקטיבי בקשר למארין. אני חושב שהן יקרות יחסית, אבל נותנות תמורה מלאה באיכות והנאה לאורך זמן. מקוה שעזרתי. חגי.