JX פרק 21

ygantman

New member
אם כבר ביאלוגיה

לא לכול החלבונים יש סף שך 43 מעלות. אפילו בגוף האדם יש חלבונים שעמידים לפירוק אנזימתי, לחום ואפילו לחומציות די גבוהה. אנזים כן יכול לשנות חומר גנטי. השיכתוב של החומר הגנטי מבוצע על עקרון אינזימטי. (אוקי, כאן יתכן ואני קצאת שוכחת מושגים אבל יש שם עקרון אנזימתי ואת זה אני כן זוכרת). בחומר הגנטי שלנו יש הצפנה אדירה של מידע שרובו מידע זבל שהפקודה ליצור החלבונים הספיציפיים ניגזרת ממנו. רוב החומר הגינטי אינו מנוצל לכן אם האנזים המדובר פשוט מבצע גזירה של החלק הספיציפי של המידע שאחרי על חלבון או חומר מסוים אחר זה יכול להפעיל את התהליך כולו. האנזים->גוזר את המידע הגינטי->מומר לחומר אנזימתי/חלבוני או כול חומר חשוב אחר שמעורר את השינוי של הקוד הגנטי. האנזים האחרי על ההאצה גם יכול לגזור חלק מדנ"א שמתפקד כווירוס אשר פשוט מדביק את כול התאים בגוף ומבצע בהם את ההמרה. (ניסו לרפה עלידי וירוסים כאלה מחלות תורשתיות אבל לפי ידיעתי הגוף פשוט דחה את עצמו לאחר שהתחולל בו השינוי) השאלה היא האם כול השינוי הזה. אפילו אם מעורב וירוס יכול להתרחש כו מהר? נ.ב יש הסבר ביאולוגי טוב אך התת מודע יכול להשפיע על התהליך אבל בשביל זה אני צריכה לחפס את החומר הלימודי המתאים.
 

הלדין

New member
האנזימים הנדונים הם מנגוני תיקון

האזימים שאת מדברת משמשים כמנגנוני תיקון של הדנ"א; בלעדיהם, היינו מזדקנים הרבה יותר מהר. כמו כן, לא קיים בעברנו שום אב קדמון מכונף. הכנפיים שאנג´ נויר מתאר הן כנפיים מפותחות לגמרי אבל עם זאת יש למלאכים שלו גם ידיים ורגליים. לעופות אין ידיים מכיוון שאלה הפכו לכנפיים... לפי אחת התיאוריות, דנ"א זבל הוא שריד מעברנו האבולוציוני. הוירוסים מכילים רק מידע שמאפשר ייצור עוד וירוסים(אלא אם הוחלף המטען הגנטי שלהם). כוח פיסי גדול יותר הוא ייתכן וידועים כיום אנשים חזקים מהממוצע(הבה נזכור מהו הממוצע). אבותינו או דודינו היו חזקים יותר מאיתנו. רוב כוחות-העל דורשים חיווט נוסף של המוח שלא לדבר על כל מערכת העצבים בגוף. התהליך אינו יכול לפרוץ בבת-אחת אלא ייתכן שהוא מתרחש באיטיות עד נקודת השיא שהיא "ההאצה" מרגע הינקות.
 

ygantman

New member
דרך אגב....../images/Emo39.gif

זה בכלל חשוב אם יש הסבר מדעי לכול העניין? אי אפשר להנות מהספק ופשוט להנות מהסיפור? נ.ב שואלת ברצינות, בלי סרקזם. פשוט אני רואה שכול סיפור מנתחים עד עמקי השורש הפילוגנטי שלו. סך הכול זה מדע בידיוני. (כמו המילה... בידיוני) :)? יולי
 

הלדין

New member
האמת...

קודם כל, זה לא מדע-בידיוני אלא מדע-בידיוני-פנטזיה. שנית, זה צריך להיות אמין מדעית. שלישית, זה כיף לרדת על מישהו לא חמוש...
 

ygantman

New member
מי אתה חושב שלא חמוש?../images/Emo39.gif

רוב הספרים הישנים אינם אמינים מדעית אבל לא חושבת שמישהוא היה מסכים לוותר עליהם. פנטזיה לא אמורה להיות דימיונית מעיקרונה?
 

הלדין

New member
ההנחה שהדגש בסיפורים שלו על

מדע-בידיוני ולא על הפנטסיה. ולאלו ספרים ישנים אתה מתכוון?
 

ygantman

New member
קודם כול זה את, לא אתה.

סופרמן? (לא דוגמה הכי טובה) 20,000 מתחת לפני המים למשל. זה מתבסס על עקרונות מדע (באותו הזמן זה אכן היה בידיוני) אך חסר כול ביסוס רציני. ועדיין ספר ממש ממש טוב.
 

הלדין

New member
אז למה בחרת כינוי המסתיים ב-MAN?

סופרמן הוא מכלול בעיות שלא קשור לעסק הזה בכלל. האם קראת בכלל את הפרקים ב-"מלאכים"? לפחות יהיו היגיוניים מבחינה מדעית.
 

ygantman

New member
שם משפחה....סיפור ארוך

בסדר נעזוב את סופרמן. כן קראתי את הפרקים. אני קוראת המון מד"ב, חצי מזה אפילו לא מכירים בארץ. הרבה מאוד דברים שנשענים על עקרונות המדע אבל לא נאמנים להםזה אבל לא גורע מההנאה. (רוב הסופרים בונים על שני עקרונות א)הקוראים לא מכירים מספיק מדע כידי להבין את הטעויות ב)עם הקצב שחלים שינויים במדע, ועם כמות הזרמים בתחום שום תאוריה והסבר אינם מגוחכים לחלוטין) אפרופו הסבר הגיוני. לא תמיד מסבירים כוחות אל עלידי יכולות ביאולוגיות. מה עם Tripel T? Tלפטיה, Tליקינסיס, Tקלפורטציה?
 

הלדין

New member
את כמובן לא מדייקת לגמרי

היה אחד בפורום הסיפורים של האגודה שטען שאם השמש כחולה זה אומר שהיא לא שייכת לגלקסיה שלנו. שמו של האחד היה אקא מנאי. הקוראים מצפים מהסופרים לאמינות מדעית מינימלית. כמה פעמים התלוננת על טכנו-באבל? מרגישים בדברים כאלה. כאן מדובר על כל פנים בסיפור מד"ב לכן עליו להתבסס על המדע כפי שאנחנו מכירים ועל כן להיות היגיוני. בהחלט יש לקבל דברים בראש פתוח אבל אנג´ נויר שם קצוץ על תיאורית האבולוציה. אם יש את אברון המרלין, לאן הלכו המיטוכנודריה? לאן נעלמו המוטציות הרגילות-גמדים, ענקים ושוני עיניים ודומיהם. איך הם לא מזדקנים אם התאים שלהם לא מקבלים אספקה? התאים זקוקים לא רק לאנרגיה אלא גם לחלבונים!
 

Yuli Gama

New member
זה עדיין אני...

אני התלוננתי? אי אפילו לא בטוחה מזה טכנו-באבל. אנמינות מינימלית חיבים. לא להגזים (מישהוא באמת כתב שטות כזאת?). אני גם חושבת שרוב האנשים שכן קוראים מד"ב יש להם ידע מינימלי בעיניין. (רוצים או לא זה נכנס יחד עם הסיפורים, הבעיה שהרבה מהחומר שנכנס לא כו נכון) (אנג´, הדיון כבר גלש מחוץ לספרים שלך אז תתעלם :) מיטוכנדריון הוא לא פסגת האבולוציה והוא סך הכול אחראי על נשימה תאית (זה האברון שאחרי על זה, נכון? אני חיבת ללכת לשלוף את המחברות מהמכסן בהזדמנות...) מוזכר בכמה מהמקומות שלא כול הדמויות נושמות. הנשימה האנושית זו פשלה די גדולה של האבולוציה (כלומר תודה לאל שיש אותה אבל עדיין...) אפילו הצמחים מסתדרים יותר טוב מהבחינה הזו יתכן שהאברון הוא פשוט סוג חדש של אברון הזנה.. הזדקנות לא קשורה לחוסר הספקת התאים. התא הייה פשוט מת אם לא היה מקבל מזון. לא הולך ומזדקן. איפוה כתוב שאין חלבונים? אפרופו, למה לא יתכן שהאברון הזה פשוט קולט אנרגיה חיצונית ובעזרתה מזין את האורגניזם?
 

ange noir

New member
זה ילמד אותי לקח

שבוע עכשיו לא הייתי פה (בפורומים בכלל, עדין לא נכנסתי לפורום המד"ב האחרים, אני חושש ממה שאמצע) כי למדתי למבחן. אני חוזר ואני רואה שכל מילה שלי הופכת לדו קרב התנצחותי. אני מאוד מוחמא, אבל אני עדין לא אלוהים או בוג´י או חבר ועד האגודה שצריך לריב על הפרשנות של המילים שלי ד"א, ניטפיק, היתוך לא חייב להיות מבוסס מימן, אתה יכול לעשות היתוך מבוסס חצמן או חנקן אפילו, פשוט כמות האנרגיה שאיתה תתמודד תהיה יותר גדולה. כמו כן יש מימן במים וקל להוציא אותו מהם. באשר ללמה ההיתוך בשמש הוא מבוסס מימן, התשובה פשוטה, מימן הוא החומר הכי נפוץ ביקום. אבל באו לא נריב על זה, אנו פה לדון על ספרות ולא על מדע
 

הלדין

New member
אני לא מבין משהו...

הסיבה שהאנרגיה מאוחסנת בתאים כ-ATP היא מכיוון שאילו התאים פירקו את הגלוקוזה ישירות כדי להפיק אנרגיה הם היו מתפוצצים מרוב חום. חמצן, למרבה הפליאה, ממלא תפקיד שולי להחריד בכל התהליך אבל בלעדיו התהליך לא יתקיים. כמובן השאלה מדוע התאים של JX זקוקים למקור אנרגיה כל-כך חזק? אם בגופם מתרחש היתוך כל הזמן, הם אמורים לזהור כמו שמשות קטנות. איך הם לא קורסים?
 

Yuli Gama

New member
אולי כל האנרגיה דואגת שהם לא יקרסו?

וקצאת חזרה לנושא הספרותי. מצורפת תמונה לדמות ג´נג´ת מסוימת. לפני השינוי. מתאים או שלא כול כך?
 

ange noir

New member
אני אסביר

את האמת בזמנו בניתי סיפור שלם בסדרת האנג´ליט כדי להסביר את זה אבל הגהה שלו נוראה מסובכת (הוא בנוי כמו הרצאה) כך שהוא עדין לא ראה אור, אז בינתים אתמצת לך. קרום התא של הJX אטום לחלוטין, אפילו מים לא יכולים לעבור דרכו. כלומר כל התנועה דרך הקרום מתבצעת דרך משאבות מה שמצריך כמויות אדירות של אנרגיה. אבל עדין זה לא מסביר את היצור האדיר של אנרגיה ואיך הגוף שלהם לא קורס בפיצוץ טרמו גרעיני נוראי בעוצמתו (ד"א זה קורה, ראה את הסיפור "ראשית העידן" שבו אנג´ליט אחת מתה). אז ככה: 1. האנרגיה הזאת נאגרת לזמן בו יזדקקו לה, עתודות אנרגיה. אצל דמויות כמו אש או חתול שחור זה אולי שולי... אבל דמויות כמו קרח שמוריד את האנטרופיה בסביבה, או חמש שמסוגל להתמיר חומר. אלו דברים שדורשים כמויות אדירות של אנרגיה ואפילו לו כל האנרגיה של גופם היתה מופנית לתהליך הם עדין לא היו מצליחים לעשות את מה שהם עושים. (עדין יש לי בעיה עם שיטת האגירה, הרעיון כי טוב והכי גרוע שלי עד כה עירבו אנטי חומר) 2. איך שהוא הגוף שלהם צריך להחזיק את עצמו, חלק מכובד מהאנרגיה הזאת הולך למעין "שדה שלמות מבנית" שפשוט שומר שהגוף שלהם ישאר בחתיכה אחת,מה גם שזה הופך אותם להרבה פחות פגיעים יש עוד חורים?
 

הלדין

New member
בסדר...

אני חשבתי שהם שואבים את האנרגיה מבחוץ כמו היצורים הסופר-אנושיים ב-"קץ הילדות". אין מניעה שחמש ישתמש במסת הגוף שלו- הדבר יעשה את דמותו מעניינת יותר משום שיהיה עליו להימנע מלהשתמש בכוח יותר מדי או שהוא פשוט יהרוג את עצמו. כוחות העל עד כה הוצגו בלי שום מגרעות והרי אין דבר בלי חסרונות- הכוונה לחסרונות הכוח עצמו. על בעיותיה של הטלפתיה כבר דנו אלפי פעמים ואפשר למצוא בעיות בכל שאר הכוחות. אנטרופיה? מה מונע מהכוח לפנות בטעות כנגד מפעיליו? הרי לכל אחד מאיתנו יש לפעמים מחשבות כלשהן שגובלות באובדניות. איך הצורה נשמרת כאשר משנה-הצורה לא מרוכז? האם שמעת אי פעם על תהליך מפל הריכוזים? בתהליך זה מעביר הגוף מוליקולות שאי אפשר להעבירן בדיפוזיה לכלי הדם; תהליך זה, כאמור, צורך אנרגיה.
 

ange noir

New member
כמה אני לא שמח שהזכרת מפל ריכוזים

לצערי היתה לי בחינת מעבדה עם שאלה מאוד מעצבת על זה. מפל ריכוזים זה כיוון זרימה של חומר בהתאם ללחץ אוסמותי. דיפוזיה זה מעבר חומר בהתאם למפ הריכוזים תא יכול להכניס חומרים לתוכו במספר דרכים: 1. מעבר חופשי דרך הקרום בהתאם למפל הריכוזים שלא דורש אנרגיה ומדובר במוקולות קטנות כמו מים או ציאניד. 2. תעלות שבהם חומר עובר בהתאם למפל הריכוזים רק בקצב מזורז, ועבורם צריך אנרגיה, כלור, למשל מועבר כך. 3. משאבות, שזה הזרמה של חומר אם או נגד מפל הריכוזים בהשקעת אנרגיה מכובדת. ככה מעבירים חומרים שונים, בהתאם לגודל שהלם ולריכוז החומר בסביבה. יש גם דברים כמו בועית מתכווצת או חלבון מתהפך שאלו כלים ספציפים להעברת חומר לתוך או החוצה מתא, גם אלו דורשים אנרגיה. אנטרופיה, זה בקיצור בלגן, בגדול זה כמות הפעילות של מולקולה, ככול שהטמפ´ עולה האנטרופיה יורדת וככול שהאנטרופיה יורדת הטמפ´ יורדת, אבל אם הטמפ´ יורדת בעיקבות השקעת אנרגיה (תהליכים אנדוטרמיים) האנטרופיה עולה... שום דבר לא מונע מהכוח לפעול נגד המפעיל, היתרון היחידי שיש לJX בתחום הזה הוא שיש להם כושר ריכוז גבוה מאוד, שחלק ממנו הם בכלל הם עושים דרך תת ההכרה (למשל בתחום של שמירה על צורה קבועה). אבל פה ושם הם מפשלים אני חושב שאני מזכיר, באנג´ליט לפחות, את זה.
 

הלדין

New member
טוב. רואים שאתה לחוץ

1. מדובר בדיפוזיה, לא במפל הריכוזים. מים. כדי לבצע דיפוזיה, אתה צריך ריכוז מים גדול בחוץ וריכוז מים קטן יותר בתא. בנוגע לכוחות, היגיוני ככל הנראה שאחרי זמן מה הם יפתחו רפלקסים שומרי חיים כמו שאתה ואני הולכים. בעקרון, סידרנו ת´כל. פרט למשהו אחד: איך משתלבים בכל העסק הקוסמים?
 

ange noir

New member
תהיתי כמה זמן יקח לך להגיע לזה

ביקום הדי מעוות שבו מתרחשת העלילה, יש על כדה"א צורה של אנרגיה שבני אדם לא יודעים עליה שום דבר פרט לזה שהיא קימת. אני מכנה את האנרגיה הזאת מנה, או קסם. בני אדם הם מוליכים חיים של האנרגיה הזאת אך לא מסוגלים לנצל אותה אלא רק להתות את זרימתה, קוסמים הם עוד צורה מפותחת של בני אדם (רק הרבה יותר עתיקה מהJX) שמסוגלת לנצל את האנרגיה הזאת. אבל איך כל זה משתלב בעלילה? אני שמח ששאלת. מלבד הקודמים יש עוד כמה גזעים שמנצלים את יכולת ההוכלה של בני אדם כדי להשיג לעצמם את הארגיה הזאת שהתפתחה להיות מקור האנרגיה הכמעט יחיד שלהם. הקוסמים מהווים להם תחרות על מקורות אנריגה וזה חלק קטן מתוך סיפור הרקע של העולם. מלבד זאת יש רק עוד קשר אחד לעלילה, יש שני JX שמסוגלים גם הם לנצל את אנרגיה הזאת, שאלו מלאך וונוס (האחרונה קוסמת). זה פחות או יותר כל הקשר של קסם וקוסמים לעלילה, חלק מהרקע של העולם, שעוזר לעלילה להתפתח.
 

ange noir

New member
JX פרק 21

פרק שהבטחתי לפני המון זמן אבל עלה רק עכשיו, למי שעוקב אחרי הסיפור, זאת הביוגרפיה של מלאך המוות השחור. בקשה קטנה ממנהלות הפורום היקרות הנפלאות ורבות החסד שלנו, אם אתן מוכנות ויכולות לשרשר להודעה זאת את הדיון הקודם על הסיפור כדי לחסוך קפיצה מפה לשם
 
למעלה