מי רוכב כאן על ספשלייז אפיק?

shalit 2

New member
../images/Emo91.gifמי רוכב כאן על ספשלייז אפיק?

שלום לחברי הפורום: רציתי המלצה מנסיונכם רוכבי הספשלייז האפיק: 1)ספשלייז האפיק חוץ מהעניין שהם בקטגוריית ה"תחרותים" האם למי שרוכב כאן יכול לתת לי המלצה בנושאים הבאים: א)איך ההדגם הנ"ל תופר עליות? ב)האם האופנים האילו מפנקים גם הטיולי שבילים וטיולי עומק וגם טכנים (האם הם נוחות)? ג)איך הם לוקחות ירידות? ** למי שמבין עניין האם אפשר לדעתכם להשוות את הדגם האפיק לדגם ה-ETS-X של רוקי מנאטיין מבחינת אותם נקודות ששאלתי-ובקיצור במה הייתם בוחרים בסופו של דבר. ***אני מציין על עצמי שאני אוהב שאני רוכב טכני ,גם טיולי עומק ורכיבות ספורט,וגם רוצה להשאיר פתח להתחרות בעתיד. תודה מראש על שיטוף הפעולה.
 

לוי אסף

New member
אנסה לענות בקצרה...

הייתי הולך על הרוקי. האפיק הם אופנים תחרות נטו! אינם מפנקים, ואינם אמורים להיות כאלה. אלה אם אתה מחשיב אופני זנב קשיח עם 100/80 מ''מ כאופנים מפנקים... האפיק בנוים לתחרויות, ומטרתם היא להביא אותך לעליה הכי מהר שרק אפשר. הבולם האחורי יפתח רק מתי שצריך, ולא ימנע זעזועים לאורך כל הזמן. לעומת זאת ברוקי הבולם האחורי הרבה יותר אקטיבי, פעיל בכל הירידה ולא רק בזמן חטיפת מכה. אם כיום אינך מתחרה הייתי הולך על הרוקי, וגם כשתתחיל להתחרות קצת.. לא יהיה כ''כ קשה איתם.
 
אין ספק .....

שהאפיק אופניים יותר מיוחדים,הם מציעים טכנולוגיה שלא קיימת בשום אופניים אחרים. האפיק מרגישים כמו זנב קשיח לכל דבר על שטח ישר,כולל דיווש עצבני מצד לצד בעליות. החסרון הוא בהשהיה קטנה (לעיתים)של המתלה האחורי שמלווה בשיכוך מעורפל משהו(כשתרכב תבין),הם גם מציעים שלדת שיכוך מלא קשיחות מאד,בטח לאופני תחרויות,תודות לאיכות האלומינים ותכנון השלדה.עוד יתרון של האפיק הוא משולש קדמי סטנדרטי(שני בקבוקי מים,פחות מתסכל להרכיב אותם על מנשא),ואולי גם הבולם הא-סימטרי יוצר קיזוז עם הקראנק-קסטה,מעבירים לטובת שיווי משקל. עליות זה השם האמצעי של האפיק,ואם יש לך את הכח ברגליים הם יהיו ראשונים שם בפסגה. אל תשכח שעם האפיק אתה מוריד מעצמך את ההתעסקות עם נעילות בולמים. לעומת האפיק שקרוס קאנטרי חרוט על דגלם,הרוקי וורסטיליים יותר תודות לאפשרות שינויי מהלך ומשקל סביר לשלדה,מה שאומר שאפשר לעשות אותם מ11 ק"ג קלילים ל 14 ק"ג אגרסיביים.רק תבחר.התנוחה על הרוקי תיהיה זקופה יותר ולטעמי גם נוחה יותר לטיולים וירידות כמובן.אם אתה לא חולם על פודיומים לך על הרוקי,מבחינת אול-ארוונד הם מותחים את קשת האפשרויות הרבה יותר מהאפיק. אבל עזוב שטויות,אני רכבתי כמעט על כל זוג אפשרי עם כל שיטת שיכוך ולבסוף חזרתי לסינגל פיווט של חברה שנחשבת "כלכלית" שלא לומר "נו לפחות יש להם חלקים טובים ",ואני הכי מאושר בעולם.מסקנה עזוב תיאוריה,קח את שניהם מכויילים כמו שצריך לרכיבת מבחן ותראה למי מהם אתה מתחבר יותר. בהצלחה.
 

דרורגל

New member
אולי אני מתבלבל אבל השיטה נראית לי

אותה שיטת שיכוך כמו ה LRS של מרידה סליחה על הסטיה מהנושא אין לי ניסיון רכיבה על שיכוך מלא מלבד המרידה שלי ובדרך כלל כשהדרך הופכת לקשה אני מוצא את עצמי נשען מעט לאחור כדי להנות מהשיכוך ופחות על הבולם הקדמי.
 

anavot

New member
היא לא.

ניראה דומה, אבל יש שני הבדלים מהותיים: 1. המיתלה של המרידה הוא לא FSR 2. למרידה אין את המח שנועל את הבולם אוטומטית
 
מנסיון של שנתיים רכיבה על אפיק...

א. עליות: המצב האהוב על האופניים, מטפסות בצורה פנטסטית, בעיקר תודות ל"מוח". הרגשה של מקסימום העברת כוח. אני הפכתי לחובב עליות מושבע, אני בטוח שזה גם קשור לאופניים. ב. פינוק זה דבר יחסי, אין ספק שאופניים עם מהלך גדול יותר אולי יתנו יותר פינוק. אבל, וזה אבל גדול, ה"מוח" לא גורע מהפינוק ולו במעט. להפך המבנה של המתלה מרגיש הרבה יותר מ3 אינטש, ורכבתי על מספיק אופניים מפלצתיות כדי להגיד את זה, וגם אנשים שלקחו "סיבוב" היו סבורים כך. המוח למרבה ה"הפתעה" לא כזה טיפש, אם הוא סגור כנראה שיש לכך סיבה. המסלולים האהובים עלי הם ברמה טכנית יחסית טובה, אני חורש את שביל האלות בבפארק בריטניה, ואת הסינגל המרכזי בכרמי יוסף בלי להוריד רגל, וזה בלי לבחור בצי'קן ליין, אם אתה טוב, האופניים האלה לא יעצרו אותך מבחינה טכנית, עד שתגיע לשלב שצריך לקפוץ דרופים. ג. ירידות - האופניים מאוד מהירות בירידות, לטוב ולרע, הזווית מאוד מוטה קדימה וגורמת לך לרצות להאיץ מצד אחד אבל גם נותנת תחושת חוסר בטחון מסויימת בזוויות קיצוניות. אני יודע שזה נשמע סותר אחד את השני אבל זו הרגשתי הערות כלליות: - אל תתפשר על בולם אחר מלבד פוקס. - מעולם לא רכבתי על ETS-X כך שאני לא יכול להשוות בניהם. - אפיק הם כמו גויאבה, חלק מהאנשים ממש אוהבים אותם, וחלק ממש שונאים, ואני יכול להבין את הסיבות של כל קבוצה. בכל מקרה אתה חייב לנסות אותם בשטח לפני שאתה קונה כי ההרגשה עליהם היא יחודית, לטוב ולרע. - אם אתה מאזור גדרה או ב"ש אפשר אולי לארגן רכיבה משותפת שתוכל להתרשם.
 

Oldster

New member
הי אופיר... אני רואה שהחלמת ../images/Emo13.gif

לגבי השאלה.... כמו שאתה יודע אני רוכב על ETSX אך לפני שנה ביליתי 3 ימים בקליפורניה בחברת EPIC של חבר שלי (אפילו שמתי כתבה בפורום). המסקנה החד משמעית שלי - גם על אדמת קליפורניה נטולת סלעים, EPIC זה לא בשבילי. לא אמרתי שהם לא אופניים טובים, אך התנהגות "כמו ז.ק." ממש לא מצאה חן בשבילי, כמו גם התנוחה הקרבית ש EPIC עם מזלג תקני של 80 ממ מושיב אותך................ ענין של טעם אישי. אותו חבר, שבינתיים "עלה ארצה", רוכב על אותו EPIC ונראה מבסוט... אני במקומך היתי מחפש משהו יותר "טיולי". בהצלחה
 
למעלה