../images/Emo82.gif נוער תלם

חניכים, חברי שכב"ג, רכזים ובוגרים יקרים
בימים אלו אנו פועלים לקידום התהליך לקבלת הכרה ממשרד החינוך כתנועת נוער בהקמה על מנת לקבל הכרה אנו נדרשים לעמוד בקריטריונים מסויימים וכן לבנות לעצמנו "תיק תנועה" ולספק מידע רב ככל האפשר על תנועת הנוער אותה אנו פועלים להקים. מעצם היותנו תנועת נוער ועל מנת שזה יהיה תהליך שאנחנו עושים ביחד כתנועה - נשמח אם תקחו חלק ותענו על השאלות הבאות:
1. מה המשותף לתנועות נוער - ערכים ומטרות
2. ייחודיות התנועה 2.1 ערכים ומטרות 2.2 תכנים ומתודות 2.3 מבנה 2.4 מפעלים ייחודיים
3. הגשמה
4. וולונטריות כמרכיב בהגדרת תנועת הנוער
5. מיהו חניך?
6. מיהו בוגר?
אנחנו מזמינים את כולכם: חניכים, חברי שכב"ג, רכזים, בוגרים והורים לענות על השאלון (של ועדת שפירא - למתעניינים) ולקחת חלק במחשבה, בהגדרות ובניסוחים ובעצם לקחת חלק בגיבושה של התנועה זה מהלך מאוד חשוב בחייה של התנועה ואני מאוד מקווה שתגיבו ותקחו חלק (אפילו אם רק על חלק מהשאלות) שבוע טוב לכולם
שרון
 
טוב הנה בא ניסיון

סלחו לי כי השעה היא בכלל לא סבירה, אבל ננסה בכל מקרה. 1. מה משותף לכל תנועות בנוער? א. כל תנועות הנוער מאמינות במנהיגות של הנוער. עקב כך, נוער מוביל נוער, ולכן המדריכים הצעירים. ב. תנועות נוער מאמינות בכוחו של הנוער לשנות ולהשפיע בחברה ובכלל. בטוח יש עוד, אבל לא משהו שעולה לי עכשיו. יש עוד הרבה. 2. אני צריכה לחשוב על זה, פה יש תשובה ארוכה. אני עוד אחזור לזה בהזדמנות. 3. הגשמה! נוער תל"ם פועלת כולה להגשמת חזונה. דרך הדרכה של חניכים על ידי מדריכים, הדרכה של מדריכים וחברי שכב"ג על ידי בוגרים ורכזים, לימוד בנושאים אז נוגעים לחזוננו, ופעילות פרקטית להגשמתו. עושים זאת דרך פעילויות גמ"ח, שילוב הערכים שלנו בתוך כל ההתנהלות התנועתית שלנו וחיינו בכלל ועוד... (תוסיפו עוד דוגמאות בכיף!) 4.וולנטריות --- התדבות. זהו חלק מהותי מאוד בתנועת נוער. הרעיון שהנוער נותן מעצמו למען מטרות שחשובות לו, ללא תשלום, מדגיש את רצון הנוער לתרום, ואת מוכנותו לתרום. זה מעיד על כך שערכים אלה אינם סתם, אלא הם אמיתיים, והנוער מאמין בהם ומוכן לפעול למענם, ללא כל קשר לשכר. זוהי נתינה, ונתינה לשמה. 5. חניך. חניך הוא אדם בין כיתות ג'-ט' אשר משתתף בפעילות של תנועת הנוער. ישנם לניכים קבועים במגיעים לכל הפעולות, וישנם חניכים שמגיעים רק למחנה הקיץ. אבל כל ילד שנמצא תחת השגחתו של מדריך בזמן פעילות תנועת הנוער, הינו חניך, אשר בפוטנציאל יכול להיות גם מדריך ומהווה דור המשך לשכבה הבוגרת. 6. לא הבנתי מה הכוונה "בוגר". בוגר התנועה, או חבר שכבה בוגרת? (שכב"גניק) לילה טוב לכולם, ושוב סליחה אם זה קצת מפוזר
 

yellyc

New member
תורי ../images/Emo13.gif

וואו, זה לא קל, אבל הגיע הזמן שנעשה משהו כזה. 1. תנועות הנוער רואות במקומו של הנוער בחברה ובמקומו להשפיע ולשנות, ומציבה את הבמה כדי שהם יוכלו לעשות את זה. לכל תנועת נוער יש ערכים משלה, אבל כל תנועות הנוער חולקות בערך מנהיגות ומעורבות הנוער. המטרה של תנועות הנוער היא לתת לנוער את המקום שלו להתבטא ולשנות, שהרי הוא דור העתיד. 2. א. לצד הערכים והמטרות שלה כתנועת נוער, נוער תל"ם חרטה על נס דגלה את הערכים של התנועה ליהדות מתקדמת, ובראשם הפלורליזם וערכי הדת. המטרה של נוער תל"ם היא פשוטה מאוד, תיקון עולם, בפרט ע"י הנוער. 2. ב. התכנים הייחודיים שלנו הם בהחלט התכנים הדתיים. 2. ג. הנהגת נוער ע"י נוער. התנועה מנוהלת ונדחפת ע"י הנוער, ויש אחלה צוות בוגר
2. ד. המועצה החינוכית. שיא ההגשמה של ערכיה של תנועת הנוער. 3. אנו רואים בהגשמה כצורך המרכזי של התנועה, בין אם זה דרך הדרכה, פעילות אחרת בתנועה ומחוצה לה או במכינה. 4. המערגת כולה היא התנדבותית. השכר של הפעילות שלנו היא התוצאה שלה. 5. חניך הוא חבר צעיר (יותר) בתנועה שמקומו לקבל מהשכבה הבוגרת ולהשתתף בפעילות של התנועה. תיקון עולם מתחיל בחינוך. 6.השכבה הבוגרת היא התנועה. תפקידה לממש את חזון התנועה ע"י פעילות ולמידה. אני יודע שהכל דיי מצומצם, אולי אני ירחיב בהזדמנות אחרת. לדעתי צריך לצרף את החזון למה שישלח כי הוא באמת ממצה את מי שאנחנו ומה שבאנו לעשות. ד"א, במידה ונקבל הכרה כתנועת נוער בהקמה, מה יקרה?
 
../images/Emo45.gif

א. תודה רבה נועה ואריאל על שהשקעתם כמה דקות של מחשבה וכתיבה ... ב. קבלת הכרה של תנועת נוער בהקמה ממשרד החינוך תקנה לנו:
דו - שיח עם משרד החינוך וקבלת תמיכה ממנו (חינוכית ואולי גם כלכלית במשך הזמן)
הכרה של משרד החינוך בקיומנו ובפעולתנו ובכך למעשה נוכל להחשף בפני בני נוער בחברה הישראלית. עד כה, מאחר ואין לנו מסמך רישמי של המדינה המכיר בפעילותנו, הכניסה שלנו לבתי ספר ברחבי הארץ והחשיפה שלנו בפני תלמידים = חניכים היתה מוגבלת ותלויה בטוב ליבו של מנהל/ בית הספר או של ועד ההורים, דבר שהקשה על קהילות רבות לתאם גיוסים בבתי ספר.
הכרה של גורמים נוספים בפעילותינו דבר שיקל עלינו בהקמת תכנית שנת שירות לנוער תל"ם וזה על קצה המזלג ... ישנן עוד טובות רבות שנוכל להנות מהן לכשנקבל הכרה כתנועת נוער רישמית הפועלת בישראל. ג. צוות הרכזים בקהילות עובד גם הוא על המסמך אך נשמח לתגובות נוספות של חברי שכב"ג . . .
שרון
 

yonisherman

New member
כמה זמן לא כתבתי פה!

החלטתי לקפוץ לראות מה קורה בפורום ככה אחרי כמה שבועות שסגרתי בצבא. נחמד לראות שהפורום עדיין חי ופעיל. ראיתי את הההודעה הזאת והחלטתי לנסות לתת תשובה לשאלת מי הבוגר (כי הרי אני בוגר! :) ) בוגר נוער תלם הוא אדם שגדל בתנועה (לא תלוי בזמן, אלא בתחושה). בוגר התנועה אינו חלק מהתנועה כי אינו נוער, אבל הוא מעין שליח של התנועה בחברה. בוגר תנועה חי את חייו על פי ערכי התנועה שבה גדל ומנסה ליישם את כל ערכי התנועה לתוך מעשי היומיום שלו, בין אם זה בצבא, בבית או בכל מסגרת/ מקום אחר. כמו כן בוגר הוא אדם ששומר על קשר עם התנועה ותורם מיכולותיו לתנועה בדרכים שונות, וזה כמבון הדדי, התנועה תיזום, תפעל וכו' בכל המישורים על מנת לשמור על קשר העם הבוגרים. שאלת הבוגר בתנועת נוער זה באמת שאלה קשה, כי זה לא באמת איך שאני הגדרתי את זה, אני אישית לא הכי שומר על קשר עם התנועה, עם כמה שאני ארצה, וגם רוב השכבה שלי לא הכי חזקה בזה. אבל ברמת התחושה והידיעה אנו חיים את חיינו עפ אותם ערכים שלהם חינכנו וחונכנו בתנועה. אז בנימה זאת עם כמה שאפשר אני ינסה קצת יותר לשמור על קשר עם התנועה. מקווה שכולכם נהנים. יונתן
 
למעלה