../images/Emo71.gif

באופן נועז במיוחד השנה, בנוסף למשימת הסלטים הקבועה שלי, הוטל עלי להתפרע וללהכין גם מוס
. הנחת המוצא: נאמר שאסתדר עם עצם הכנת המוס. הבעיה: המוס אמור להיות מוגש בקעריות/כוסות קטנות. סעודת החג לא נערכת אצלי. איך אפשר להביא אותו ביחידה אחת אחרי ששהה במקרר ולחלק אותו למנות באופן שלא יחרב אותו?
 

דש1דש

New member
אז ככה

יש לי מתכון נהדר שבמקור היה פונדו שוקולד. כיכב תמיד. נורא פשוט וטעים וללא ביצים (אבל חלבי) אם את רוצה - תגידי אני שהיתי שנים אחראית על הקינוחים היתי מביאה מראש בצלוחיות, פשוט מכיניסה למקרר כבר בצלוחיות, בתוך הקרטון של הצלוחיות (יש לי 3 סטים מה שאומר 18 צלוחיות) ככה יוצא הכי אסטטי. גם השינוע אחר כך די פשוט - מכניסים את הקרטון לתוך שקית וזזים. השאלה אם יש לך עדין את הקרטון ואם יש לך את הצלוחיות או שהם של בעלת הבית...
 
אילו צלוחיות? איפה אפשר למצוא כאלו?

אין לי מושג על איזה קרטון מדובר. אשמח מאד(!!!) לקבל ייעוץ בנושא הצלוחיות והשינוע. לגבי המתכון, יש לי מתכון מאד קל וטעים אבל בכייף אשמח לשמוע את שלך.
 

דש1דש

New member
כשקונים צלוחיות

זה בדך כלל בא בתוך קרטון ובו 6 צלוחיות. אני מאחסנת בתוך הקרטון ככה שהוא נמצא למרות שהצלוחיות (יפות מזכוכית כאלו) כבר בנות מיליון שנים המתכון? שמנת מתוקה, להקציף 2 שוקולד מריר משובח - לרסק במג'מיקס או פומפיה )או לא - זה רק לוקח יותר זמן וצריך להקפיד שלא ישרף) אופציות לטעם - כפית קפה נמס, שרי, ברנדי או אלכוהול טעים אחר. רצוי אחד מהם - אבל לא מונעת יותר
) להכניס לסיר קטן ולהרתיח (לא צריך סיר כפול, בעיקר אם השוקולד מרוסק) זהו - כשהכל נמס ואחיד מורידים מהאש ומכניסים לצלוחיות.
 
הו, גם זה קל ונשמע טעים ../images/Emo51.gif

באמת יש לי בעיה מסוימת עם הצלוחיות, חשבתי על חד פעמיות מפלסטיק קשיח שכאלו יפות (כדי שהילדים לא ישברו) אבל אין לי מושג איפה קונים אותן. אולי באמת כדאי לקנות מזכוכית אבל אז זה סתם יתפוס לי מקום ולא אשתמש בזה.
 
דרך אגב, לא כתבת לאיזו כמות

זה מתאים.. שמנת מתוקה אחת? המתכון שלי דומה אבל מערב 3 שמנת מתוקה וצנצנת נוטלה...
 

דש1דש

New member
תלוי כמה את שמה בכל צלוחית ../images/Emo3.gif

אני שמתי כמויות יפות ועשיתי לרוב כמות כפולה ל-18 צלוחיות, אם אני זוכרת נכון. בכל מקרה זה לוקח דקות בודדות להכין - אז אפשר כמות אחת לראות כמה יוצא ואז לעשות מקסימום עוד כמות. זה מעולה גם כשוקולד למריחה לסנדביצ'ים, כשוקולד לעוגה ועוד. אה וגם פונדו שוקולד
 
כלומר, זה מיועד ל- 9 צלוחיות בערך?

ולא הבנתי למה את מתכוונת באמירה: "וגם פונדו שוקולד". אל תשכחי שאת לא מדברת פה עם
ותיקה מאד...
 

דש1דש

New member
../images/Emo6.gif נתתי רשימה של דברים

שאפשר להשתמש במתכון הנ"ל - מוס שוקולד, ציפוי לעוגה, ממרח שוקולד ו... פונדו שוקולד (שזה היה המתכון המקורי)
 
אז עוד שאלה

איזו שמנת מתוקה כדאי להוסיף? אני מניחה שלא עמידה? וגם, אם מוסיפים כפית קפה נמס זה לא נורא גם עבור ילדים (לא תינוקות) נכון?
 

דש1דש

New member
אפשר גם עמידה, רצוי אחוזים גבוהים של שומן

(מקציף טוב יותר ויותר עשיר) כפית קפה נמס זה לא כזה נורא - נותן טעם, אבל אם לא - יש כמובן דברים אחרים, כמו שאמרתי וגם נטול כל תוספת זה טעים לאללה
 

אורora

New member
אני תמיד משתמשת בשמנת מתוקה עמידה

לאפיה וקרמים. לטעמי אין שום הבדל בטעם
 
אני לא מתמצאת מספיק

והמתכון שקיבלתי המליץ על לא עמידה, לכן רציתי כזו אבל לא יצא (בסופר הייתה הפעם הראשונה ששמעתי שיש בעיית מוצרי חלב בארץ בגלל החום והיובש, כי הפרות לא שותות ולא מניבות
).
 

נוRית

New member
דשדשת - שאלה:

את קודם מקציפה את השמנת ואז ממיסה אותה עם השוקולד?? אני יודעת שעושים הפוך - קודם כל ממיסים ביחד ומערבבים היטב. מצננים במקרר ואז מקציפים....
 

דש1דש

New member
כן - זה המתכון

וזה אוורירי בלי ההקצפםה הנוספת. כמובן שאפשר שוב - אבל לא הכרחי (אחרי שבצלוחיות אי אפשר יות רלהקציף
)
 
קמיל ודשדש - שתיכן מתבקשות לפרסם

שחור על גבי דף הפורום הלבן את המתכונים שלכן למוס השוקולד, ותודה מראש. ובאשר לשאלתך, קמיל - יש אפשרות להשיג בחנויות לכלים חד פעמיים (בשוק הכרמל יש כמה חנויות כאלה) כוסות פלסטיק שקופות גבוהות על רגל. זה יכול להיות פתרון מצוין. גם נראה די חגיגי וגם רחיץ וניתן לשימוש חוזר. את מכניסה את המוס לקירור כשהוא כבר מחולק למנות בתוך הכוסות. (וליתר חגיגיות - פזרי מעל המוס שבכוסות תלתלי שוקולד לבן (מגררים חתיכת שוקולד לבן בצד הגס יותר של מגררת או מגרדים בקולפן ירקות או אפילו פשוט בסכין, ותקעי עלה נענע קטן במרכז). לגבי שינוע - פשוט תכניסי את כל הכוסות לארגז/קופסה בגודל המתאים. אם נשאר מקום בקופסה, תכניסי בין הכוסות מגבות נייר מקומטות למניעת תזוזה.
 
אופס, לא עשיתי רענון... ראיתי עכשיו

את המתכון של דשדש. קמיל - תני גם את שלך.
 
אז כצפוי

מתכון מסובך במיוחד כפי שמתאים רק לי להתכבד ולהכינו, שבועות מראש: מצרכים: 3 שמנת מתוקה (טובות, שמנות ולא עמידות) צנצנת נוטלה שוקולד אופן ההכנה: 1. מקציפים את השמנת. 2. מערבבים את השוקולד תוך כדי קיפולים. 3. מקררים.
 
למעלה