דימיטרי
שאלה לי עליך ולכול מי שהתנסה

ofczen

New member
תשמע... סיבכת אותי ../images/Emo13.gif

אתה קראת את כל המאמרים הללו גם? ממש מרעילים אותנו! אחרי "טיול" של כמה שעות ברשת בעקבות הלינקים שלך וקריאת כמה וכמה מאמרים בנושא... המסקנה המתבקשת היא שאסור בכלל לתת לחתולים מזון יבש! אני שוקל ברצינות עכשיו להפסיק לחלוטין או כמעט לחלוטין מתן מזון יבש ולעבור למזון רטוב ולהכנת מזון מתוצרת עצמית. הזמנתי 2 ספרים בנושא ואעדכן בהמשך כאן בפורום. למי שלא עקב אחרי הלינקים במאמר של דימיטרי, מומלץ מאוד... !!! אנחנו עושים עוול גדול לידידינו המשופמים בלי לדעת בכלל !!
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לא, ממש לא. נכון שיש מאמרים שטוענים את זה

אבל אני לא כ"כ מאמין בכל מה שכתוב בהם. בכלל צריך לסנן טוב טוב מה שאתה קורא באינטרנט. בכל זאת כבר דורות חתולים גדלו על מזון יבש ולא קרה להם שום אסון. לא צריך להיות דרמטי בגלל איזה כתבה באינטרנט. לגבי האכלה במזון תוצרת עצמית. זה הרבה יותר מסובך ממה שנשמע. אחת השיטות נקראת BARF, אתה יכול למצוא הרבה חומר ברשת עליה. נידמה לי שגם פה בתפוז יש פורום או קומונה בנושא.
 

ofczen

New member
זו לא כתבה אחת...

הגעתי דרך לינקים וחיפושים נוספים למספר גדול של מקורות כולל וטרינרים ואגודות רפואיות שמסבירים בהגיון רב ובאופן מאוד משכנע את החסרונות הברורים במזון יבש מצד אחד ומסחרי בכלל מצד שני. אם יצרני מזון לבני אדם לא שמים קצוץ על הבריאות של מי שאוכל אותם, על אחת כמה וכמה יצרני מזון לבעלי חיים. גם אותנו מאכילים בלי חשבון רעלים, הורמונים, חומרי הדברה, כימיקלים מסרטנים ושאר צ'ופרים. גם לנו מזהמים את האויר, את המים ואת המזון ולא שמים קצוץ על כלום פרט לרווח הכספי המיידי שיוצא להם מזה. לנו יש לפחות איזה שהיא בחירה להיות מודעים לעניין ולבחור מה אנחנו רוצים לאכול, בע"הח שלנו תלויים לחלוטין בשיפוט שלנו בנושא... תצפה בסרט ששלחתי לך בהודעה קודמת... זה קשור (בעיקר החלק השלישי שלו) בדיוק לזה...
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אז אתה מתחיל להאכיל במזון אורגני?

כי גם במזון רגיל יש אותם "רעלים, הורמונים, חומרי הדברה, כימיקלים מסרטנים ושאר צ'ופרים". ושככתה עוד חיידקים. בכל מקרה באשר מה שתבחר תקרא טוב טוב את כל מה שתוכל למצוא באינטרנט. כי זה ממש תורה שלמה.
 

ofczen

New member
אתה צודק ב 100%...

ואת הבעיה הזו של איכות המזון שאנחנו קונים לעצמנו, שהוא רק סימפטום לבעיה שורשית הרבה יותר, נצטרך לפתור בטיפול חברתי יסודי מסוג אחר לגמרי שלא קשור לדיון הזה ובוודאי שזה לא יקרה מחר בבוקר. דרך אגב, אני אוכל רק פירות וירקות אורגניים, לא נוגע בבשר בקר כלל, עוף ודגים אני אוכל מעט ורק פעם או פעמיים בשבוע וגם זה אחרי שניסיתי צמחונות מלאה במשך כמה שנים והגוף שלי לא הגיב טוב לעניין
. מה שבטוח זה שכל הזבל שקיים במזון לבני אדם, יש פי כמה וכמה במזון מסחרי לבע"ח ולו רק בשל הפיקוח והתקנים המתירנים יותר כך שמעבר ממזון מסחרי למזון בהכנה עצמית המתבסס על מזון באיכות סטנדרטית לבני אדם יכול להיות רק קפיצת מדרגה באיכות. הבעיה עם מזון יבש היא יותר בסיסית וקשורה למאזן הנוזלים אצל חתולים בעיקר (אצל כלבים זה פחות בעייתי) ולעובדה שלצורך הכנת חומרי הגלם לשיווק בפורמט היבש הם חייבים להכיל מרכיבים מזיקים שלא נדרשים במזון הרטוב. בנוסף למזון היבש, אני מאכיל את החתולים שלי גם במזון איכותי רטוב משומר. עד עכשיו זה היה רק כצ'ופר, קופסא אחת של 80 גרם ל 2 החתולות שגרות איתי פעם ביום ולחתולי הרחוב שאני מאכיל ליד המשרד שלי, פעם - פעמיים בשבוע קופסא של 400 גרם לכל "הלהקה" (6-10 חתולים, תלוי באיזה יום תבוא). נראה לי שבעקבות מה שלמדתי היום, היחס הולך להשתנות בשלב הראשון למעבר הדרגתי להתבססות בעיקר על מזון רטוב. לגבי עניין המזון בהכנה עצמית, ברור לי שזו תורה שלמה ושאני עוד צריך ללמוד ולהבין טוב טוב את העניין ולכן, כפי שציינתי, הזמנתי 2 ספרים, הורדתי כמה וכמה מאמרים בנושא, אלמד את הנושא ואעדכן אתכם בהמשך בממצאי
סופ"ש נפלא ובריא לכולם!
 

dimitrygo

Active member
מנהל
ניראה לי שאתה בכל זאת מגזים אם היחס שלך

למזון יבש. לא הבנתי על איזה חומרם ומרכיבים אתה מדבר. אם חתולים שותים מספיק לא אמורה להווצר שום בעיה רפואית. וד"א גם במזון רטוב לא הכל ורוד.
 

smiri

New member
לא יודעת.. פשוט חשבתי אם זה חודר דרך העור

למחזור הדם לחתולים וכלבים אז יכול לחדור גם אצל בני אדם.. הנחתי ככה.. ואגב זה כן חודר לפי המחלקה לרעלים ברמבם למרות שההשפעה שונה לגמרי. לפי מה שהבנתי מהם.. הרעלה לא ניתן לקבל אבל תופעות לוואי כגון פריחות וגירוי כן. בהתחלה לא התייחסתי ברצינות אמרתי נו טוב לא יהיו לי תולעים,פרעושים ,קרציות וקרדיות.. אחר כך נלחצתי... אבל חברי הפורום יכולים להרגע לעת עתה לפחות מהסיבה הזו לא תירשו את החתולים שלי..
 

dimitrygo

Active member
מנהל
האמת שאת צודקת, לא חשבתי על זה שזה עובד

דרך דם. הינה קטע מהאתר שלהם: Not for human use. Keep out of the reach of children. In humans, REVOLUTION may be irritating to skin and eyes. Reactions such as hives, itching and skin redness have been reported in humans in rare instances. Individuals with known hypersensitivity to REVOLUTION should use the product with caution or consult a health care professional. כלומר כן יכולים להיות גירוד, אדממיות ואפילו אלרגיה. רק בריאות לך ולחתולים וכלבים שלך בבית ובבית מחסה! מתשיכי לטפל בהם בעצמך - את עושה את זה הכי טוב!
 

smiri

New member
כן זה בדיוק מה שהדר' שם במחלקה אמרה לי

אלרגיה,אדמומיות,פריחות או גירוד... המצחיק שהיא שאלה אותי כמה זמן הייתי עם החומר וכמה זמן עבר מאז... עד שהתקשרתי זה היה משהו כמו חצי שעה, היא שאלה אם אני מרגישה טוב.. אמרתי לה שלא.. אבל שזה ניראה לי יותר מהלחץ שבמחשבה מאשר מהחומר עצמו.. בנתיים עברו כמה שעות טובות וטפו טפו הכל בסדר.. וכל עוד שהתופעות לוואי הן אלו.. זה שטויות נתגבר על זה...קטן עלינו... לפחות תולעים וקרדיות לא יהיו לי.. חחח
 

sos660

New member
הפריחות שלך זה בגלל שאת לא מתרחצת מספיק ../images/Emo3.gif

 

jessie_chan

New member
חחחח זה מה שאני אומרת לאמא שלי

כשהיא מתלוננת שעוקצים אותה דברים כי החתולים ישנים איתה
 

smiri

New member
../images/Emo6.gifי'נעל...זה שאנחנו מתקלחים עם מיי בארות

ואתם הכרמליסטים עם מים מינרלים זה לא אומר שאנחנו לא מתקלחים... אני יראה לך מזה... זהו אין מנות יותר ואין טונה יותר!
 

dimitrygo

Active member
מנהל
זה באמת אתגר בשביל השיטה שלי ../images/Emo13.gif

וזה התגלמות חלומות של כל יצרן מזונות לחתולים וכלבים. אני יכול לראות במזון הזה מזון רפואי כי יש חתולים וכלבים רגישים לחלבון של עוף למשל, אבל לא מזון רגיל. מכוון שאני לא מעריך מזונות רפואיים, אני לא אכניס את המזון הזה לרשימה שלי.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אני יודע שהאוכל הזה הוא לא רפואי

אני גם מבין ומכבד מאוד אנשים שמוכנים לעשות הכל כדאי לא ליטול חלק בתעשית הבשר. אמנם אני מבין אותם יותר כשמדובר עליהם עצמם והרבה פחות כשהם מנסים לכפות את הגישה הזאת על אחרים. במיוחד על אלה שלא יכולים להביע את הדעה שלהם. אבל עדיין אני מאוד מבין אנשים כאלה. אבל כמי שמנסה להעריך את מזון חתולים לפי קירבתו למזון שחתולים אוכלים בטבע אני לא יכול להעריך מזון כזה.
 

barakbl

New member
אמממ...

יש לי בעיה עם השאלה על כפיה. גידול חתול בית כרוך בכפיה של מעט דברים. החל מהשימוש במזון יבש, שטוב ככל שיהיה עדיין אינו דומה למזון המקורי ואולי גם הטעים ביותר לחתול (עובדה שחתולים מעדיפים בצורה ברורה מזונות רטובים, שגם הם עדיין רחוקים מהמזון הטבעי לחתול), נעילה בבית (גם כשהחתול ממש רוצה לצאת החוצה) וכו'. השאלה בנוגע למזון שאינו כולל רכיבים מהחי צריכה להיות האם המזון הזה עונה על הצרכים של החתול, האם הוא בריא ומזין עבורם. זו השאלה העיקרית וכמעט היחידה, לדעתי.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אני מקווה שהבעתי את דעתי די בנימוס

לא שללתי ולא פסלתי את המזון. אני לא חושב שזה יעזור למישהו אם אני אוסיף את המזון הזה לרשימה שלי ואתן לו ציון 0. לגבי כפיות אני לא אתווכח איתך. נכון, אנחנו כופים גם על עצמנו הרבה דברים, לא רק על מטופלים שלנו. השאלה איפה הגבול. לכל אחד הוא כניראה שונה. לגבי השאלה האם המזון הזה הינו בריא ומזין לחתולים. אני לא עוסק בזה במישרין. רוב המזונות ברשימה שלי אם לא כולם (לא בדקתי, פשוט לא איכפת לי מזה) מאושרים ע"י AAFCO. אם מבחינתך זה מספיק אז הם כולם בריאים ומזינים באותה מידה ולשיטה שלי אין שום תכלית. חוץ מהגדרות AAFCO אני לא מכיר שום הגדרות רשמיות ל"תקינות" המזון מבחינת בריאותו לחתולים ולא יודע איך למדוד אתה.
 
למעלה