טוב, חבר'ס...

../images/Emo7.gifטוב, חבר'ס...

עוד יממה וקצת אני אהיה בטיסה בדרך אל ארץ קרה ומנוכרת... פולין שמה. אני בספק אם יהיה לי זמן מחר לשבת ולכתוב הודעת פרידה אז אני כותבת כבר עכשיו... אני אתגעגע אליכם בטירוף
נתראה בעוד שבוע ממחר... וענבר, אני יודעת שאת טסה יום אחרי- אז שיהיה טוב
 
../images/Emo10.gif

אני עדיין רוצה שתקחי אותי איתך
הראלה, אני אתגעגע אלייך המוני המונים. שיהיה לך מסע מוצלח ותהיי חזקה. אוהבת המון
, אורן-שוש-אורעד
 
אריאלה,

את נוסעת עכשיו לארץ הכי מקוללת בעולם, תעשי טובה- קחי איתך דגל ישראל או שתקחי ממישהו שם, וכשאת מטיילת במיידנק, או באושוויץ, ושומעת את כל הסיפורים- תחזקי את הדגל חזק, ותדעי שאת יהודיה ישראלית הכי גאה שיש. קחי בגדים חמים כי קר, ותזכרי תמיד שזה קרה, ואת דורכת על אדמה בה קרה המקרה הכי מתועב שקרה אי פעם. קחי איתך עברי, ואת השירים הכי הכי הכי עצובים שאת יכולה לקחת- תשמעי אותם ותוציאי הכל, כי יהיה הרבה להוציא. ביציאה ממידנק- בדרך לפטריית העפר- שימי את בובה אחת, תעצרי רגע לפני היציאה, תסתכלי על כל האזור הזה, תציירי לך תמונה מהשיר. במיידנק גם או באושוויץ יש ארון כזה עם כמה בובות, זה גם יזכיר לך את השיר. תשמעי אריאלה, המסע הזה- הוא חוויה של פעם בחיים. תיכנסי לזה, ממש אבל. תחווי את כל החוויות, ואני לא מדברת רק על הקשות. בלילה במלון-תשתוללי כמה שיותר, תוציאי הכל. תקחי איתן מחברת- תכתבי הכל, ממש הכל!!!! כל חוויה קטנה, קשה, טובה, שטויות שאת עושה עם חברים, הכל. ישאר לך כל כך הרבה מהמסע הזה! עוד משהו. כשתלכי ביער לופוחובה- תבקשי לעצור ליד הבור של הילדים, זה הבור הראשון מצד ימין. תעצרי שם. תציירי לך תמונה שוב, של ילדים נזרקים לשם. טוב אני לא אכנס לזה שוב, אבל אני מבקשת ממך לכאוב את הכאב שלהם כמה שיותר. גם אם נמאס לך וגם אם לא בא לך להיכנס לדיכאון- תעשי את זה בכוח. זאת החובה שלך. ואז תיהי חזקה. הכי חזקה שאפשר. ותשירי את התקווה הכי הכי הכי גאה שאת יכולה. תצעקי אותה מצידי, אני בטוחה שיהיו הרבה כאלה שיעשו את זה. עוד דבר חשוב. כשניכנסים לאוטובוס- אחרי שאת מורידה את כל השכבות- תשמחי. תצאי מהדיכאון, בכל זאת לא באים לדכא אותך. תעודדי את כל האוטובוס, תשירי במיקרופון, תשירו כולם מיחד, תביאי גיטרה- זה מה שאני עשיתי והיה מעולה. תכאבי את הכאב שלהם, תראי לבני זונות שאנחנו כאן, יש לנו מדינה, המנון,דגל,אנשים טובים, (אנשים קצת פחות טובים,) חיים-בערך, ואמנם מה שהם עשו היה-בלתי ניתן לתיאור אפילו. כל פעם אני מנסה למצוא לזה תיאור וכל פעם אני לא מצליחה, זה היה יותר מנוראי, יותר ממתועב, יותר מהכי נוראט שבעולם, יותר מלא אנושי, אבל אנחנו קיימים. זהו. תהני, תכתבי ביומן, תצלמי, תהני, תחזרי עם חוויות. ותעשי טובה- אל תצעקי הרבה במטוס! אנשים צעקו לי באוזן בשתי הטיסות וכמעט קמתי להביא להם מכות... זהו מותק, אם את צריכה עוד טיפים אני פה.
 

Ez sLeeP

New member
אני מסכים, אבל לא מסכים.

קודם כל, החזרת אותי אחורה. אולי לא פיזית אחורה, אבל מנטלית-מטאפיזית. הרבה אחורה. אני מסכים שהטיול הזה אפוף דיכוטומיות. הוא קיצוני בצורה בלתי נורמלית. את אמורה לעכל הרבה תחושות שהן לא מוכרות לך. אף מידת מוכנות שהאחראים ניסו להעביר לך טרם הטיול לא באמת מכינה אותך. התחושות הן שכלתניות ורגשיות כאחד. חדשות וקשות. עם זאת - מתכונת הטיול בנויה בצורה חברתית, בעיקר כדי להקל על החוויה הזו. מטבעו של טיול שכזה, בגיל שכזה, הפורקן יגיע, ואולי לפעמים בצורה כ"כ בלתי נתפשת לעומת היום שעבר. וזה טבעי. הניגודיות מוכרת לנו כ"כ, במדינה הזו שלנו, בהיסטוריה הזו שלנו. עם מה אני לא מסכים? אני לא מסכים שזו חובה להיכנס לדיכאון. אני לא מסכים שצריך לכפות על אנשים לראות כמה שיותר כדי לעורר בהם רגשות. הרגשות האלו, שבאים ע"י כפייה, בין אם בהקראת סיפורים אובר-מרגשים, מוזיקה מתאימה וכיו"ב, הם מזויפים. החוויה הזו צריכה לחלחל בטבעיות, וסביר להניח שכך, בצורה הכי אמיתית שיש, בלי חובות, בלי כפייה, היא תשקיע את משקעיה עוד שנים אח"כ בצורה הכרתית או תת-הכרתית. המסע הזה, דווקא בגלל מה שהוא מייצג, אסור שיהיה בכפייה. זו עיקר ההכנה שאני עברתי, בכל אופן. המסע הזה, בצורה הגולמית, הוא אמנם קבוצתי וחברתי, אבל הוא הכי אישי שיש. לכל אחד, יש את הקצב שלו, והתחושות שלו. זה מאוד לגיטימי לא לפרוץ בבכי במיידאנק, אושוויץ, יער לופוחובה, טרבלינקה.. כן חשוב לנצל את המיטב. נכון, יומן יכול לעזור. מצלמה. כל אמצעי תיעוד. יותר מרצוי. חשוב לזכור, ה"בני זונות" האלו, רובם לא בחיים. הדור החדש שקם בגרמניה, לא אחראי למעשים שנעשו בתקופה הנוראית הזו. לא רוצים לקנות תוצרת גרמנית? זכותכם. גם אל תסעו לגרמניה. בכיף. אל תתרמו לכלכלת המדינה הזו. השקפת-עולמכם היא שלכם. אבל זהו לא מסע של שנאה. זהו מסע הנצחה. החשוב מכל - תסעי בעצמאות, תרגישי בעצמאות, היי עצמאית. בהצלחה והמון חוסן נפשי. נדב.
 

xdye1

New member
../images/Emo45.gif כתבת את זה כל כך נכון.

למרות שמעולם לא הייתי בפולין, נראה לי שכל אדם ואדם חווה את החוויה הזאת בדרכו שלו. אחד בדיכאון פיזי ונפשי, כמוך נועה ואחד בהבעת גאווה וחיוך לכל אורך הדרך. יקירה כמו שרשמתי למעלה, תחווי.
 
נדב

אני לא אתחיל להסביר לך למה אני אומרת את הדברים האלה כי זה ביני לבין אריאלה ולא קשור אליך. ככה אני מרגישה וככה אמרתי. מותר לך להרגיש אחרת.
 

Ez sLeeP

New member
את לא חייבת לי הסברים.

זה אולי לא קשור אליי, אבל את פרסמת את ההודעה בפורום, כך שזכותי המלאה להגיב לך. וברור שמותר לי להרגיש אחרת. (אגב, נשקלה האפשרות ע"י מספר גורמים לבטל את המסע לפולין בדיוק ממה שתיארת בהודעתך - התפיסה הבלתי נכונה של הטיול שמעוררת ברבים מן השבים מפולין משטמה ולאומנות, להבדיל מן הרצוי - חמלה, הנצחה ופטריוטיות).
 
רגע, לא הבנתי למה לבטל?

כי זה הופך לטיול שנתי? אם כן- אז לא הבנת למה התכוונתי. ואין לי ממש כוח להסביר את עצמי, והעיקר שאריאלה הבינה.
 

Ez sLeeP

New member
לא,

משום שמתוך היעדר הכנה, או כזו שתהא מתאימה, לקראת המסע, אשר לכל הדיעות הוא מסע תובעני מבחינה מנטלית-רגשית ואינטלקטואלית-שכלתנית, התחושות והתובנות שאנשים עוזבים עמם את פולין הן בלתי ראויות. לא במובן שהן לא אותן תחושות ותובנות שמזוהות עם איזשהוא דגם מיושן ודפוס קבוע, משום שכמו שציינתי קודם לכן - המסע הזה הוא אינדיבדואלי, אלא משום שהוכח קשר ישיר בין המסע לפולין לבין היווצרות רגשי לאומנות והפיכת המסע למעין מסע הסתה לקיצוניות-אידיאולוגית (לכאן ולכאן). עצם עניין זה, יוסדה יוזמה של פעילות הכנה ממוקדת טרם המסע לפולין, ע"מ למנוע חלחול בלתי-נכון של מהלך המסע לתוך השקפתנו הפוליטית על המצב כיום. אני לא בטוח אם העברתי את הרשמים כראוי, כפי שהועברו לי תוך-כדי ההכנה שעברתי לפני המסע לפולין, ובכל אופן - אלו עיקרי הדברים.
 

resputin

New member
אפשר לציין גם כי רוב התגובות

כאשר מיד חוזרים מהמשלחת לפולין הן לרוב קיצוניות יותר מהתוצאה הסופית (אף שהיא נורא מושפעת מהשוק הראשוני וההתרשמות הכללית). לדברים כאלה לוקח טיפה זמן לחלחל עד שמגיעים לצורת הקבלה הסופית. וגם, כמובן, איך הלכה המשלחת. שמעתי לדוגמא, ממארגני ההכנה למשלחת בבית ספרנו וגם מהמחכנת שלי אי אילו סיפורים מוזרים על אי אילו מדריכים מוזרים. המפחיד ביותר היה כאשר מדריך אחד הורה לתלמידים להשכב על הרצפה של חדר מקלחות באחד המחנות (יכול להיות שלא מדוייק, שמעתי את הסיפור ממזמן), אמר להם "תדמיינו שאתם מתים" וסגר(!) את הדלת של המקלחות. מיותר לציין את הפאניקה שהחלה. וכמובן שהוא פוטר והורחק ממשלחות לאלתר. בכללי אני מסכים עד מאוד עם הדעה שלך (דהיינו, נדב).
 

ThE BluEyeS

New member
ווואוו.

אני לא יודעת איך להגיד את זה, אז.. אני אנסה להסביר את זה ככה- יש לנו היום ב-2 בבצפר פגישה של הנסיעה לפולין - לכל אלה שרוצים מידע, מתלבטים אם לנסוע או לא, חוששים, וכאלה.. במקרה פתחתי את האינטרנט על הבוקר וקראתי את השרשור - ואת התגובה שלך. קראתי ולא יכולתי לעצור - לוידעת למה. עכשיו אני מבינה כמה שהנסיעה לפולין כן חשובה לי ושכנראה אין ממה לפחד.. אריאלה - פשוט טיסה נעימה, ו.. תהיי חזקה.. [?!] תחזרי מהר..
 

xdye1

New member
יקירתי

תהני בכל נשמתך.. אני מניח שזו חוויה חד פעמית מושלמת. תחזרי במהרה עמיית [=
 

Dizen

New member
נסיעה טובה ../images/Emo13.gif

אחת החוויות המיוחדות, בהחלט |געגועים|. תשתדלי להנות
 

A N I g M A

New member
אריאלה../images/Emo7.gif

אני אתגעגע מלאנים
תלמדי הרבה ואממ.. לא יודעת. תחשבי עלינו
 

Butza

New member
מותק!

אני מקווה שתעברי את זה בשלום, שיהיה לך רק טוב ובאמת תנסי להפיק מזה את המירב. תהיי חזקה, תחשבי על דברים טובים, כשיהיה קשה מאוד. אולי נתראה בתור בכניסה לאושוויץ.., נוראי כמה שזה נשמע. בהצלחה יקירה!
 

heaven is here

New member
יו כפרע ../images/Emo24.gif

תהני ותשתדלי להפיק כמה שיותר מהטיול החוויתי לפולין. אני בטוחה שתסתדרי ויהיה טוב
 
למעלה