2 תמונות של אוטובוסי מודל 2011.........

מצב
הנושא נעול.
ושתי תמונות של....רום 1300 חדשה לגמרי:
לחובבי הקרטון ! מוקדש במיוחד לחבר היקר - "אסף ונועה"....
והנה הדגם היפה והמוצלח מכולם:
בעיניי דגם ה-1301 היה המוצלח והיפה מכל דגמי סוסיתא לדורם. דווקא את הקובייה הכי לא אהבתי... לצערי, איש בארץ הזו לא שיפץ עד היום רום1301 למצב נסיעה וברשימת כלי-הרכב של מועדון ה-5 או ברשימות כל רכבי האספנות בישראל - עדיין לא מופיעה רום 1301 אחת ! פשוט בושה ! ידוע לי על 12 מכוניות כאלה שעדיין קיימות במצב נורא. נקווה שמישהו ירים את הכפפה וידאג לשפץ את הדגם האחרון של החברה - הדגם היפה והמוצלח מכולם. הנה הוא כאן משמאל בגרסה הצבאית:
 

zvir1

New member
והנה הדגם היפה והמוצלח מכולם:
בעיניי דגם ה-1301 היה המוצלח והיפה מכל דגמי סוסיתא לדורם. דווקא את הקובייה הכי לא אהבתי... לצערי, איש בארץ הזו לא שיפץ עד היום רום1301 למצב נסיעה וברשימת כלי-הרכב של מועדון ה-5 או ברשימות כל רכבי האספנות בישראל - עדיין לא מופיעה רום 1301 אחת ! פשוט בושה ! ידוע לי על 12 מכוניות כאלה שעדיין קיימות במצב נורא. נקווה שמישהו ירים את הכפפה וידאג לשפץ את הדגם האחרון של החברה - הדגם היפה והמוצלח מכולם. הנה הוא כאן משמאל בגרסה הצבאית:
תסתכל בקארספורום יש מישהו שמשפץ רום.
 
תסתכל בקארספורום יש מישהו שמשפץ רום.
1300 זה לא 1301. לפי רישומי הרישיונות שברשותי
שהם מקבילה של מחשבי משרד הרישוי, אין כרגע שום רום 1301 המוגדרת כ-"אספנות". יש 12 מכוניות כאלה ברישום רגיל. הן רק הולכות ונעלמות בממוצע 4 בשנה כלומר תוך 3 שנים לא תישאר אחת קיימת. מקווה שהחבר שלך עובד על 1301 ולא על 1300 כי 1300 אספנות יש לפחות 4 פעילות.
 

zvir1

New member
1300 זה לא 1301. לפי רישומי הרישיונות שברשותי
שהם מקבילה של מחשבי משרד הרישוי, אין כרגע שום רום 1301 המוגדרת כ-"אספנות". יש 12 מכוניות כאלה ברישום רגיל. הן רק הולכות ונעלמות בממוצע 4 בשנה כלומר תוך 3 שנים לא תישאר אחת קיימת. מקווה שהחבר שלך עובד על 1301 ולא על 1300 כי 1300 אספנות יש לפחות 4 פעילות.
בטוחני שתוכל לחפש בקארספורום.
 
אבל זה טנדר ועוד עם פנסים עגולים ! אני
מתכוון לרום 1301 סטיישן או פרייבט לפחות עם פנסים מרובעים ! נשארו רק 12 רשומות במאגר של משרד הרישוי. אני מניח שרובן מושבתות ולא מדווחות. הטנדר יותר טוב מכלום אבל עדיין לא מכונית ! הטנדר יוצר בשנת 1980. אני מתכוון לרום 1301 קלאסית ממודל 1981. אני יודע שלאסף742 חברנו יש אחת כזו אבל אין לי מושג מה הוא עושה איתה. במוסך פליקס בתלפיות שנסגר זה מכבר לאחר שפליקס ברח מן הארץ, היו כל החלקים לרום 1301. אין לי מושג מה נעשה בהם שכן הוא היה מורשה פיג'ו/סיטרואן וסוסיתות היו רק בגדר תחביב. לדעתי במוסך אופיר ברחוב אהליהב 25 בירושלים יש חלקים לרום כרמל. מוסך אופיר הוא.......מורשה פיג'ו/סיטרואן גם כן. ראיתי סוסיתא סטיישן שבאה אליו לטיפול גדול אשתקד. הוא מומחה גם לפולקסווגן גולף, טוארג ופאסאט למרות שהוא מורשה פיג'ו/סיטרואן כאמור. שווה לנסות.
 

maier33

New member
והנה הדגם היפה והמוצלח מכולם:
בעיניי דגם ה-1301 היה המוצלח והיפה מכל דגמי סוסיתא לדורם. דווקא את הקובייה הכי לא אהבתי... לצערי, איש בארץ הזו לא שיפץ עד היום רום1301 למצב נסיעה וברשימת כלי-הרכב של מועדון ה-5 או ברשימות כל רכבי האספנות בישראל - עדיין לא מופיעה רום 1301 אחת ! פשוט בושה ! ידוע לי על 12 מכוניות כאלה שעדיין קיימות במצב נורא. נקווה שמישהו ירים את הכפפה וידאג לשפץ את הדגם האחרון של החברה - הדגם היפה והמוצלח מכולם. הנה הוא כאן משמאל בגרסה הצבאית:
סופסופ אתה טועה...
מיכיוון שאני חובב רכבי אספנות וברשותי 5 כלי רכב ישנים, אני טוען שאתה טועה וטועה בגדול. למה אתה טועה? לרום כרמל שהוצגה ב 76' כמחליפתה של הכרמל דוכס, היה מנוע ותיבת הילוכים ממתוצרת פורד, בדיוק כמו של האסקורט. מאחר ופורד הרכיבה באותה העת את האסקורט בארץ, מיכללי ההנעה ניקנו דרך צד שלישי במחיר גבוה בהרבה מהמחיר הריאלי שלהם. בשנת 80' פורד לא הסכימה למכור מנועים למפעל, ובלית-ברירה ניקנו מנועי הילמן, שלפי השמועה ניקנו מאיראן(!). מאחר ומנוע ההילמן היה ארוך יותר, מאחר והיה הקטנה של מנוע 1.6, לא היה די מקום בתא המנוע, ולכן הוארך החרטום. דגם זה כונה 1301. קונצרן רוטס, יצרן ההילמן, ניסגר ב 76' כך שבוודאי שלא היה ייצור שוטף באנגליה ב79'. יצחק שובינסקי עשה עסקים רבים עם טורקייה ואיראן, וגם לאחר המהפכה האיסלאמית ותחילת תקופת האייטולות עדיין היו יחסי מיסחר בין איראן לישראל (והם עדיין קיימים..). קרדיט להסבר זה יאמר לזכותו של ידידי חן פרחי . בעקבות הארכת המנוע נזדקקו לייצר זרוע הגה ארוכה יותר והם היו נשברים מידי פעם. הנה הרכב שלי http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=197629 ירון מאיר
 
סופסופ אתה טועה...
מיכיוון שאני חובב רכבי אספנות וברשותי 5 כלי רכב ישנים, אני טוען שאתה טועה וטועה בגדול. למה אתה טועה? לרום כרמל שהוצגה ב 76' כמחליפתה של הכרמל דוכס, היה מנוע ותיבת הילוכים ממתוצרת פורד, בדיוק כמו של האסקורט. מאחר ופורד הרכיבה באותה העת את האסקורט בארץ, מיכללי ההנעה ניקנו דרך צד שלישי במחיר גבוה בהרבה מהמחיר הריאלי שלהם. בשנת 80' פורד לא הסכימה למכור מנועים למפעל, ובלית-ברירה ניקנו מנועי הילמן, שלפי השמועה ניקנו מאיראן(!). מאחר ומנוע ההילמן היה ארוך יותר, מאחר והיה הקטנה של מנוע 1.6, לא היה די מקום בתא המנוע, ולכן הוארך החרטום. דגם זה כונה 1301. קונצרן רוטס, יצרן ההילמן, ניסגר ב 76' כך שבוודאי שלא היה ייצור שוטף באנגליה ב79'. יצחק שובינסקי עשה עסקים רבים עם טורקייה ואיראן, וגם לאחר המהפכה האיסלאמית ותחילת תקופת האייטולות עדיין היו יחסי מיסחר בין איראן לישראל (והם עדיין קיימים..). קרדיט להסבר זה יאמר לזכותו של ידידי חן פרחי . בעקבות הארכת המנוע נזדקקו לייצר זרוע הגה ארוכה יותר והם היו נשברים מידי פעם. הנה הרכב שלי http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=197629 ירון מאיר
לא חידשת דבר ! כל מה שכתבת על המנוע כבר
מופיע בשרשור.....אם תעיין היטב תמצא שסיפור המנוע הארוך כבר נכתב כאן. המנוע לא היה הילמן אלא הילמן-קרייזלר. היתה לי רום 1301 סטיישן ועל המנוע הוטבע "הילמן-קרייזלר" באופן מפורש. ספר הרכב של הרכב עדיין נשמר אצלי ותמונת השער שלו הופיעה בעבר כאן בפורום. ולגבי שאר הדברים: בדברייך אין שום סתירה למה שכבר כתבתי כך שרוב הודעתך מיותר. היו לנו בבית 9 סוסיתות - כולן סטיישן. המוצלחת ביותר היתה האחרונה: ה-1301 סטיישן. מנועי ההילמן-קרייזלר הגיעו למפעל לא מאירן אלא מטורקיה דרך תיווך צד שלישי. יתכן שהם הגיעו לטורקיה מאירן. המנוע היה מוצלח ואמין וניתן היה לנסוע עם הרום1301 במהירות 130 קמ"ש ללא שום בעיה. כך שאני ממש לא הבנתי במה טעיתי לאורך כל השרשור הזה. מצטער. לא מבין אותך.
 

maier33

New member
לא חידשת דבר ! כל מה שכתבת על המנוע כבר
מופיע בשרשור.....אם תעיין היטב תמצא שסיפור המנוע הארוך כבר נכתב כאן. המנוע לא היה הילמן אלא הילמן-קרייזלר. היתה לי רום 1301 סטיישן ועל המנוע הוטבע "הילמן-קרייזלר" באופן מפורש. ספר הרכב של הרכב עדיין נשמר אצלי ותמונת השער שלו הופיעה בעבר כאן בפורום. ולגבי שאר הדברים: בדברייך אין שום סתירה למה שכבר כתבתי כך שרוב הודעתך מיותר. היו לנו בבית 9 סוסיתות - כולן סטיישן. המוצלחת ביותר היתה האחרונה: ה-1301 סטיישן. מנועי ההילמן-קרייזלר הגיעו למפעל לא מאירן אלא מטורקיה דרך תיווך צד שלישי. יתכן שהם הגיעו לטורקיה מאירן. המנוע היה מוצלח ואמין וניתן היה לנסוע עם הרום1301 במהירות 130 קמ"ש ללא שום בעיה. כך שאני ממש לא הבנתי במה טעיתי לאורך כל השרשור הזה. מצטער. לא מבין אותך.
הכוונה הייתה רק לגבי המשפט שכתבת
"הדגם היפה והמוצלח מכולם" לגבי היופי זה לא ניתן למיקוח , כי מה שאני חושב שיפה אתה יכול לשלול וכן גם אני. לגבי המוצלח ביותר- זה אני לא מסכים איתך כי הדגם האחרון (1301) היה פחות מוצלח מהדגם של ה 1300. בעיקר בגלל בעיות מכניות וטכניות. יש לציין כי בכל סוגי הסוסיתות היה דבר נחמד מאוד ועד היום הוא נחמד, מרכב הרכב יחסית לגילו אינו סובל מחלודה...
ירון מאיר
 
הכוונה הייתה רק לגבי המשפט שכתבת
"הדגם היפה והמוצלח מכולם" לגבי היופי זה לא ניתן למיקוח , כי מה שאני חושב שיפה אתה יכול לשלול וכן גם אני. לגבי המוצלח ביותר- זה אני לא מסכים איתך כי הדגם האחרון (1301) היה פחות מוצלח מהדגם של ה 1300. בעיקר בגלל בעיות מכניות וטכניות. יש לציין כי בכל סוגי הסוסיתות היה דבר נחמד מאוד ועד היום הוא נחמד, מרכב הרכב יחסית לגילו אינו סובל מחלודה...
ירון מאיר
לאור הניסיון שלי עם 1301: אני לא מסכים איתך
לחלוטין. ה-1301 היתה סיפור הההצלחה הגדול ביותר של סוסיתא. היו לנו בבית 9 סוסיתות. האחרונה היתה 1301 והיא היתה האמינה מכולן. בצבא נהגתי 3 שנים על 1301 (צ 194-729) והיא היתה נהדרת ואמינה ! ה-1300 היתה בעייתית וגם...מכוערת מאוד מקדימה. מנוע ההילמן-קרייזלר היה חזק מהיר ואמין. לא זכורות לי שום בעיות עימו. זכורות לי 1001 בעיות עם מנוע פורד רווי הצרות. לא נוכל להסכים בסוגיה זו. מצטער.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה