שרשור תכניות לידה

lavendula

New member
שרון שיאצו בדיוק כתבה לגבי הלחם

שלא לכל אחת זה עוזר. לגבי אורז מלא, אני לא יודעת. מה שעוד עוזר זה סלק, עדשים, ולי מאוד עוזר... קפה!
 
כל בית חולים לפי המדיניות שלו

יקבל או לא יקבל כל מיני בקשות שאת מבקשת. הרי תכנית לידה היא מאוד אישית - כל אחת והרצונות והבקשות שלה. תיאורטית את יכולה לבקש גם את הירח בלידה שלך אבל זה לא אומר שתקבלי אותו... ולכן מאוד חשוב לדבר עם מי שאחראי בחדר הלידה על הנושא כדי לתאם ציפיות לפני הלידה, אם זה מאוד חשוב לך לקבל דברים מסוימים. לא כולן מגישות תכנית לידה, כמובן. את לא *חייבת* לעשות את זה.
 
יופי של תכנית ../images/Emo13.gif

דומה מאד לשלי. לגבי הפיטוצין אחרי הלידה - ביקשתי להמנע מכך (בפגישה שהיתה לי עם מיילדת בליס). לטענתה, בלידות מתקדמות (שאינן הלידה הראשונה) עדיף לתת פיטוצין כי הכיווץ של הרחם כבר לא מה שהיה פעם. ואצלנו, מאחר ומדובר בעוברית גדולה למדי, יתכן והרחם גדול יותר מהרגיל ולכן עדיף לתת פיטוצין. מאחר והיא היתה מאד פרו-לידה טבעית וכל הקשור בכך, אני מקבלת את דבריה ביתר הבנה מאשר אם היתה אומרת את הדברים ממקום של פרוטוקולים ופטרונות. ובכל זאת, ביקשתי שישקלו את העניין בהתאם למידת אובדן הדם וגודל הילדה לכשתוולד. אגב, היא אמרה שהיום - לאור תוצאות מחקרים עדכניים - הם מעדיפים לתת את הפיטוצין לפני יציאת השיליה ולא אחריה, כי זה מקל על ההפרדות שלה מהרחם. לא חשבתי על האפשרות של בדיקות דם/זריקות תוך כדי הנקה. תודה שנתת לי עוד נקודה למחשבה.
 
תוכנית נהדרת. ניכר שהתכוננת ללידה

היטב והשקעת מחשבה מאחורי בניית התוכנית. מספר חידודים (מתוך דף השאלות שהכנתי לסיור בחדר לידה) מתוך כך שאני לא מכירה את בית חולים קפלן כלל (וייתכן ואת כבר יודעת את התשובות.) -ניטור לסרוגין. האם הם מאפשרים לבצע דופלר לסרוגין במקום מוניטור לסרוגין? בליס הנוהל הוא מוניטור של 20 דקות כל שעתיים ובין לבין פעם בחצי שעה דופלר למשך דקה אחרי ציר. האם אפשר לבצע מוניטור במקלחת? (אפשר,המים בד"כ לא מפריעים למוניטור). האם מאפשרים לבצע מוניטור בישיבה/ עמידה? - האם ניתן להשאר עם בגדים מהבית -האם מאפשרים אוכל ושתיה במהלך הלידה - טכני- יש בחדר לידה קומקום, מערכת, כדורי פיזיו, מקלחת זמינה? - במידה והלידה מתחילה בירידת מים, כמה זמן מאפשרים עד התחלה ספונטנית של הלידה (במידה ואין סימני זיהום/מצוקה עוברית). -במידה ויש צורך בזירוז , האם ניתן להפסיקו כשהלידה מתחילה להתקדם. האם ניתן לקבל פיטוצין בישיבה / עמידה -בפתיחה מלאה, לחכות לתחושת הלחץ. -לאפשר להתקדם באופן אישי ולא לפי עקומת פרידמן. התנהלות לפי המצב ולא לפי נוהלים. למשל לא לבצע לידה מכשירנית בגלל שעברו שעתיים/שלוש מפתיחה מלאה אלא לפי מצב העובר והאם.
 
מס' תשובות - לגבי קפלן, כמובן

ניטור לסירוגין - הוסבר לי שיש אפשרות להתהלך ולהתנועע עם המוניטור (אני לא זוכרת אם ההתייחסות היתה לחדר הלידה הטבעית בלבד או לכלל המוניטורים הקימים היום בחדרי הלידה בבית החולים).
לא שאלתי אם יש דופלר, כי אני לא רואה צורך - זה לא כלכך משנה לי לאיזה סוג של מכשיר ניטור אני מחוברת. מנסיוני מהלידה הקודמת - מחברים בקפלן כנוהל למוניטור "רגיל" ולא לדופלר. אני גם לא מבינה למה בליס הנוהל הוא לחבר את היולדת פעם למוניטור ופעם לדופלר - נשמע לי סתם מציק.
מוניטור במקלחת - גם לא שאלתי כי הבקשה שלי היא לא להיות מחוברת כל הזמן למוניטור. אז בזמן שאני תחת המים הזורמים - אם יש להם בעיה עם ניטור במקלחת - שלא ינטרו בזמן זה!
כמו שכבר אמרתי קודם - אפשרי להתנועע ולשנות תנוחות תוך כדי ניטור (לפחות בחדר הלידה הטבעית).
לא יודעת לגבי בגדים מהבית ואוכל ושתיה - בגדים מהבית אני לא מתכוונת ללבוש במהלך הלידה, זה לא עקרוני לי בכלל ובמידה מסויימת יותר נוח לי אפילו עם הכותונת של בית החולים. אוכל ושתיה - מאחר ואני מבקשת לא להיות מחוברת לאינפוזיה אז מניחה שיתנו לי לפחות לשתות. בהנחה שהבקשה הזו "תעבור", אני לא ממש מתכוונת לשאול מישהו וברור שאביא איתי איזה חטיף אנרגיה ומים מינרלים בתיק (אני מניחה שלא התכוונת ללפתוח שולחן או להביא סירים של מפרום מהבית
).
טכנית, כן - יש בחדר הלידה הטבעית את כל הציוד הדרוש- מקלחת מסאז', כדור פיזיו, מע' לשמיעת מוסיקה ועמעום האורות, מזרון ללידה על הרצפה, אפשרות להשתמש בשמנים אתריים וכו'.
לגבי לוחות זמנים (התנהלות לפי עקומת פרידמן) - אישית אני לא מתכוונת להכנס איתם לזה כי זה מסרבל את כל התכנית מאוד, בעיני. אני מספיק סומכת על עצמי ועל בעלי שמלווה אותי לעמוד על שלנו אם נתקל במצב של "תקיעה" כלשהיא באחד מהשלבים. בגדול - שימי לב שכן ביקשתי שאם יהיה צורך בזירוז אני רוצה זירוז טבעי (כך שאת מבינה שאני לא מתכוונת לשאול על זירוז כימי
). מה גם שהלידה הקודמת שלי היתה מאוד זריזה למרות האפידורל שלקחתי ואני צופה לעצמי (וגם מאחלת, אם יורשה לי
) לידה זריזה קצת יותר אפילו הפעם... כמו שאמרו לי האחיות בחדר לידה בלידה הקודמת (לפי הפתיחה המהירה שהיתה לי) -" בפעם הבאה, אם לא תגיעי מיד לבית החולים על השטות הראשונה שאת מרגישה עוד תלדי בטעות בבית...". זה דגי מעודד אותי לצפות ללידה קצרה ומהירה תחת שליטתי הבלעדית (אני מקווה
).
 
דופלר בניגוד למוניטור, לא מחברים .

רק מצמידים לבטן למשך דקה לאחר ציר. זה מדד קצר לתקינות העובר וההצמדה שלו לבטן לא מציקה ובעיקר, קצרה. מוניטור צריך לעשות למשך 20 דקות. ההנחיות הכלליות לניטור בזמן לידה פעילה (עד פתיחה מלאה) הם שמיעה של דופק למשך דקה לאחר ציר, כל חצי שעה. רוב בתי החולים פירשו את ההמלצה הזו והפכו אותה למוניטור כל חצי שעה למרות שזה לא הכרחי. כדאי לברר מה הנוהל לגבי המוניטור מבחינת זמנים כי גם אם אפשר להתהלך איתו, הרצועות בצירים ממש מעצבנות. (ולפעמים כשזזים עם המוניטור, הוא קולט לסרוגין דופק אמהי)
 
אוכל ושתיה בקפלן

גם אני ילדתי בקפלן (לפני 4 שנים) ומתכננת לחזור שוב, לפני כחודש הייתי בסיור לידה אצלם ולגבי אוכל נאמר שבלידה "טבעית" אפשר לשתות מיים או מיץ ענבים (הרבה סוכר כנראה) וניתן לאכול מה שהצוות עצמו יספק (קרקרים או משהו כזה) במקרה שאבקש. גם לגבי בגדים הם נותנים יד חופשית בלידה טבעית. באופן כללי עושה רושם שהם מאוד גמישים לגבי הבקשות של היולדות ועד כמה שאני זוכרת הצוות כולו נהדר- אנושי ומתחשב. אני אישית מתכננת לברוח הביתה כמה שעות אחרי הלידה במידה וארגיש מספיק חזקה, אם לא כמובן שאדרוש ביות מלא ואני לא מתכוונת לוותר להם בנושא הזה.
 

טאש

New member
הי עינת ../images/Emo24.gif

מעניין אותי מאוד לשמוע איך היתה הפגישה שלך ביום שישי ומה היו התגובות. כמה דברים שרציתי להגיד לגבי תוכנית הלידה שצרפת - 1. לגבי חדר הלידה הטבעית: כשהגעתי ללדת החדר הזה היה תפוס. ילדתי בלידה טבעית בחדר אחר וכמובן לא היתה שום בעיה. הביאו לי כדור פיזיו' לחדר הרגיל והציעו תנוחות שונות גם בחדר הרגיל. (החיסרון - שאין שם מקלחת כמו שיש כן בחדר הטבעי. מצד שני - אני הייתי עייפה מכדיי להכנס למקלחת אז זה לא הפריע לי). בקיצור - מה שאני אומרת: אל תתאכזבי מדיי אם החדר יהיה תפוס כשתגיעי ללדת (ואולי תתקשרי לפני שאתם יוצאים מהבית ותגידי שאת בדרך, אולי תהיה אפשרות לשריין לך את החדר הזה). 2. לגבי הבקשה שלך מהצוות : "אני מצפה מן הצוות לסייע לי למצוא את התנוחה המתאימה לי ביותר מתוך מגוון רחב ככל האפשר של תנוחות". זו כמובן בקשה לגיטימית שמגיעה ממקום טוב, רק הייתי נזהרת ומוסיפה בקשה - שלא יטרטרו אותך מדיי עם שינויי תנוחות. תנוחה שנוחה וטובה לך - תשארי איתה. תנוחה שלא - תבקשי אחרת. אל תבקשי שיציעו לך מדיי פעם תנוחות כי זה עלול להפריע יותר משיעזור. (ושוב - מנסיוני: אני לא ביקשתי כלום בנושא תנוחות. בפועל - אחרי שראו שאני נרדמת על הכדור הם שינו את המיטה והציעו לי תנוחה מעולה בהשענות עם הבטן על משענת המיטה. בשלב יותר מתקדם המיילדת המליצה על שכיבה על הצד, מה שכמובן מאפשר לשמור על תנועתיות אגן. ובסוף - המיילדת הציעה שאלד בעמידה אבל הרגשתי שאני לא מסוגלת ללחוץ ככה והם שוב שינו את המיטה והציעו תנוחת תליה שהיתה לי מוצלחת מאוד. זהו. לא כל כך הרבה תנוחות - אבל מתאימות ונוחות לכל שלב). 3. לגבי האטת יציאת הראש - ממליצה לך על נשימות מהירות ורדודות כדיי לא ללחוץ, ועל הוצאת אוויר ממושכת (אפשר כמובן בצעקה שבאה מעמוק בבטן) למתי שכן ללחוץ. המיילדת גם עוצרת את הראש עם היד שלה אם היא מרגישה שהוא עומד לפרוץ החוצה מהר מדיי. (בלידה שלי ניסו להמנע מחתך אבל בסוף לא היתה ברירה (למרות שהמיילדת עיסתה עם שמן שקדים) והיא עשתה חתך קטן מאוד שהחלים מהר ובלי בעיות). 4. לגבי עמעום אורות - לדעתי כדאי לך אורות עמומים עוד מהשלב הראשון (אלא אם כן לך נח יותר באור). 5. הנקה מייד לאחר לידה - אני מזכירה שלא כל ילוד מעוניין לינוק מייד עם ההגחה לאויר העולם. הייתי משנה את זה ל "לאפשר לי להניק לאחר הלידה כשהילוד יראה סימני רצון ליניקה" וכך: ראשית - לא יציקו לך "נו, תנסי להניק" (לי קצת הציקו. זה בא ממקום טוב כמובן, אבל נדב עוד לא היה בקטע וזה סתם לדחוף לו את הראש לתוך הציצי) וגם - הם נותנים שעתיים לבונדינג, ואם התינוקת שלך תרצה לינוק רק שעתיים אחרי הלידה - אז שלא יפרידו בינכן רק כי "נגמר הזמן" אלא יאפשרו לה להשאר איתך עוד. 6.
למה את רוצה להמנע מזריקת הפיטוצין לכיווץ הרחם? (אני יודעת שזה מקובל יותר לתת אותה בלידות חוזרות, ולא חשבתי לבקש שלא יתנו לי (פעם קודמת לא נתנו לי) אבל אשמח לדעת למה את נגד). 7. בקשי שאת התפרים יעשו "תפר קשר תפר" כלומר - כל תפר קשור בנפרד. (כשביקשתי הם אמרו שרק כך הם עושים, ובכל זאת שמחתי שביקשתי). כך אם אחד התפרים בטעות לוחץ מדי - מתירים רק אותו ולא את כל התפירה.
 

טאש

New member
בינתיים קראתי על הביקור שלך בקפלן

ואני שמחה (ולא מופתעת) שלגבי תוכנית הלידה הכל עבר חלק. לגבי התינוקיה - עצוב לי לשמוע שהם עדיין קצת נוקשים לגבי מדיניות סבב הרופאים בתינוקיה. גם כשנדב היה שם הם לא ששו לאפשר לאמהות להיות לייד התינוק (מה שגרם לזה שמצאתי את נדב עם מוצץ בפה אחרי בדיקת רופא, למרות שלט מפורש בעריסה שלו שאמר לא לתת כל מוצץ או בקבוק לתינוק). גם אני הפעם לא מתכוונת להשאיר אותה לשניה ללא השגחתי (זה כל כך אחרת בילד שני. איך יכולתי להשאיר אותו ל-4 שעות בתינוקיה אחרי הלידה? פשוט כי כנראה עוד לא רגילים לזה שהתינוק הוא שלך ורק שלך ונמצא מחוץ לבטן שלך).
 
למעלה