פוש\פול... (push..pull)

solter

New member
../images/Emo60.gif פוש\פול... (push..pull)

לילה טוב לכוולם! נניח שאני רוצה לדחוף סרט 100 אסא ל200 אסא, מה אני עושה בדיוק? אני מכוון את המצלמה ל200 אסא ומצלם כרגיל. אחר כך בפיתוח אני אומר למוכר בחנות על מה שעשיתי...? האם זה מדויק? ומה היתרונות בכך? ולמה לא עושים את זה תמיד, כלומר מה החסרונות...? תודה מראש! גלעד
 
כן,בדיוק.ואם המוכר לא מבין-מחליפים

מקום! יתרונות?שלא צריך להחליף סרט.מרוויחים סטופ מהירות,לפעמים זה קריטי. מה זה עושה?יותר גרעיניות?שינוי קטן בצבעים?
 

ענבר רז

New member
דחיפת סרט או משיכת סרט

אהלן. אז ככה: לדחוף סרט (push) משמעו לחשוף סרט כאילו היה במהירות יותר גבוהה. למשל, סרט 100 נחשף כאילו היה 200. המשמעות: הסרט מקבל פחות אור ממה שהוא צריך. בזמן הפיתוח, אם זכרת לדווח למוכר שדחפת את הסרט, מה שעושים זה להאריך את אחד השלבים בתהליך פיתוח הסרט, מה שמחפה על זה. התוצאה: גרעיניות יותר גבוהה וקונטרסט יותר גבוה (פחות דרגות אור או צבע). למשוך סרט (pull) זו הפעולה ההפוכה: לחשוף סרט 200 כאילו היה 100. המשמעות: הסרט מקבל יותר אור, ובזמן הפיתוח מקצרים את אחד השלבים. עשיתי את זה רק פעם אחת, ואני לא זוכר בע"פ את ההשלכות. למרות כל מה שאמרתי, צריך לזכור שנגטיב צבע של היום נהנה מטולרנטיות גבוהה לשגיאות חשיפה - לפעמים אפילו עד 2 או 3 צעדים. מה שאומר, במילים פשוטות, שדחיפה של סרט נגטיב צבע בצעד אחד לא מחייבת פיתוח שונה - הנגטיב, ברוב המכריע של המקרים, יצא בסדר. לגבי אילו סרטים מגיבים טוב: נגטיב שחור לבן אפשר, ואף מקובל, לדחוף. סרט שידוע כטוב במיוחד לדחיפה: Kodak Tri-X - סרט 400 שאפשר לדחוף, לפי דיווחים, אפילו עד 12500! אני נוהג לדחוף אותו 3 צעדים, עד 3200. עובד יופי. את ה-Ilford HP5, גם הוא סרט 400, גם דחפתי ל-3200 והתוצאות יצאו דומות. את ה-Kodak Professional 3200 דחפתי צעד אחד, ל-6400, ויצא נהדר. נגטיב צבעוני: שוב, עקב הטולרנטיות של הנגטיב, צעד אחד יעבור חלק גם בלי טיפול מיוחד.אני דחפתי Superia 400 שני צעדים, ל-1600, כשצילמתי באקווריום של גן חיות ולא היה לא אור וגם לא חצובה. ביקשתי בפיתוח שיטפלו בזה, ויצא נהדר, עם אפקט גרעיניות שאני באופן אישי אוהב. סרט שיקופיות: בזה אני פחות מבין. לפי מה שידוע לי (לא ניסיתי), גם סרטי שיקופיות אפשר לדחוף או למשוך. אבל, בניגוד לנגטיב, הטולרנטיות של סרט שיקופיות לטעויות היא מאד נמוכה - לפעמים פחות מחצי צעד. זה לא מפריע להרבה צלמים לצלם, למשל, את ה-Fuji Velvia במהירות 40 במקום ב-50 שהיא המהירות המוצהרת שלו. לגבי איפה לפתח: לא כל המעבדות יודעות לטבל בנגטיב צבע דחוף או משוך. סטודיו בורוכוב, בשינקין, ת"א, יודע. גם "המעבדה", בדיזנגוף 98 ת"א. תשאל לפני שאתה מוסר. נגטיב שחור לבן נשלח במרבית המקרים למעבדה, כך שלא אמורה להיות בעיה - אתה רק צריך לזכור לציין שדחפת את הסרט. אם אתה מפתח שחור לבן לבד, באתר הזה תמצא טבלה שמפרטת את כל המהירויות בהן ניתן לפתח כל פילם, בהתאם לחומר הפיתוח, וכמה זמן לפתח. שיהיה בהצלחה, מקווה שעניתי על כל השאלות. יום טוב, ענבר
 

itayuri

New member
a question

i hope i understood corectly but if you decide to push r pull a film you must do so for the entire film you cant use some of it in one asa and the other in a diffrent asa , am i correct? and while we are on the subject - how can i change films in the middle of a film without wasting what was left of the film , i have an old canon rebel s and i dont have thet specifiec function on the camera (or do i and i dont know it?) thenks itay
 

ענבר רז

New member
דחיפת סרטים והחלפת סרט באמצע

אהלן, לשאלתך הראשונה: הבנת נכון. פעולת דחיפת הסרט או משיכתו נעשית עבור כל הסרט. לא ניתן לבצע זאת עבור תמונה בודדת. עם זאת, אני חוזר ומזכיר שבגלל שלנגטיב צבע טולרנטיות גבוהה לשגיאות חשיפה, איתו דווקא תוכל לדחוף או למשוך תמונות בודדות, עד, בהערכה גסה, צעד-צעד וחצי, בלי להצטרך לשנות משהו בתהליך הפיתוח. לשאלתך השנייה: ניתן, בקלות רבה, להוציא סרט באמצע ואז להחזירו מאוחר יותר. כיצד זה מתבצע? באתר הזה יש הסבר ארוך באנגלית. לי לא היה כח לקרוא אותו, אבל אני מניח שהוא יגיד את אותם דברים כמוני. בתור התחלה, אתה צריך אחד מהשניים: 1. מצלמה שיודעת להחזיר את הסרט אחורה, אך להשאיר לשונית בחוץ. הפונקציה הזו נמצאת ב-Custom Functions של מצלמות SLR מתקדמות, כמו F100 של ניקון וכולי. 2. שולף סרט מהקופסא: זהו מתקן קטן, בד"כ מפלסטיק אך לפעמים גם ממתכת, שמאפשר לך לשלוף החוצה את הלשונית של סרט שהוחזר אחורה עד הסוף. צירפתי תמונה של מכשיר כזה, מהסוג שיש לי. אם אין לך אף אחד מהשניים, בכל חנות שמפתחת תמונות, גם מעבדת 30 דקות עם האיכות הגרועה ביותר, יש מכשיר כזה ואם תבקש מהם להוציא לך את הלשונית של הסרט, הם יעשו את זה. עכשיו הדבר הבא שאתה צריך הוא מכסה לעדשה. בלי זה, התהליך לא יכול להתבצע ללא גרימת נזק לתמונות שכבר צילמת. עכשיו איך זה מתבצע: 1. אתה מסתכל על המספר שמופיע לך במונה התמונות. זכור אותו. אין זה משנה אם הוא מספר לך כמה תמונות צילמת או כמה נשארו. 2. אתה מחזיר את הסרט להתחלה, ומוציא לשונית החוצה. הסרט נראה עכשיו כמו סרט חדש שעוד לא השתמשו בו. 3. אתה מדביק מדבקה קטנה על הקופסא של הסרט, ועליה אתה רושם את המספר שזכרת קודם. זה השלב הקריטי, שמבדיל את הסרט הזה מסרט חדש. 4. אתה מכניס את הסרט החדש שברצונך לצלם. כשתרצה לחזור לסרט הקודם: 1. אם לא סיימת את הסרט שבפנים ואתה רוצה לחזור ולצלם בו מאוחר יותר, חזור על הצעדים שפירטתי למעלה. אחרת, החזר אותו להתחלה (עד הסוף) והוצא אותו מהמצלמה. 2. קח את הסרט שהוצאת קודם. תסתכל על המספר שמופיע על המדבקה וזכור אותו. זה נראה קל, תאמין לי שקל להתבלבל. 3. כוון את המצלמה שלך למוד Manual. סגור את הצמצם כמה שאתה יכול (f22 או אפילו f32 אם יש לך). בחר את מהירות התריס הכי גבוהה שיש לך - 1/2000 ומעלה. 4. שים את מכסה את העדשה. 5. העבר לפוקוס ידני. רוב המצלמות לא מתפקסות כשאין אור ולכן לא מרשות לך לצלם. 6. צלם כמספר שהיה כתוב על המדבקה, ועוד אחד. הסיבה: כל פעם שאתה מכניס סרט למצלמה, אתה מושך כמות שונה של סרט מהקופסא. צעד זה נועד לוודא שבמחיר של אובדן תמונה אחת בסרט, אף תמונה לא "תעלה" על קודמתה. 7. הסר את המכסה, חזור לפוקוס אוטומטי ולמוד הצילום האהוב עליך. 8. סע לשלום, המפתחות בפנים. דגשים: 1. השיטה עובדת בתנאי שאתה מחזיר את הסרט לאותה מצלמה או למצלמה אחרת מדגם זהה. הסיבה: חלק מהמצלמות, בעיקר קנון, מגלגלות החוצה את כל הסרט, ואז, תוך כדי צילום, מחזירות אותו לקופסא. אתה חייב לדעת איך המצלמה שלך עובדת ולהעביר את הסרט הזה רק למצלמה שעובדת באותו האופן. זה, כמובן, אם אתה לא מחזיר אותו למצלמה שלך. 2. לא, אתה לא תזכור שהסרט כבר חשוף חלקית. אם אתה לא שם מדבקה, אתה תכניס אותו כאילו היה חדש ותצלם על-גבי התמונות הקודמות שלך. 3. אם תתקמצן על התמונה אקסטרא, תגלה ששתי תמונות דורכות לך אחת על השניה. אם אתה מגלה שאתה סתם לא זוכר, כתוב מראש מספר גבוה באחד על המדבקה. בהצלחה, ענבר.
 

izackv

New member
שתי הודעות שמתאימות ל TAGLINE

באשכול אחד... יופי של הודעות... מקווה שאיריס תשים לב.
 
והן כבר שם.תודה../images/Emo140.gif

בכל מקרה אתם תמיד מוזמנים לשלוח אלי מסר-עם קישור ישיר להודעה שלדעתכם החמצתי (יכול לקרות,היות ואני לא תמיד מחוברת)וכדאי שתהיה מקושרת-לנוחות כולם-גם אלו שמגיעים מאחור יותר.
 

חי בר

New member
אפשר להוציא את הלשונית החוצה

גם עם מדבקה משרדית פשוטה. מכניסים את המדבקה איזה 2-3 ס"מ לתוך המחסנית של הפילם עם הצד הדביק כלפי הסרט ומחזיקים בקצה החיצוני בעדינות. מסובבים בעדינות את הציר של המחסנית בכוון של "גלילה פנימה" (אותו כוון שהמצלמה מסובבת כשהיא מחזירה את הסרט אחורה) עד שמרגישים שהלשונית נתפסת על המדבקה. כעת שולפים בעדינות את המדבקה יחד עם הלשונית. זה נשמע מסובך אבל זה עובד תוך 2-3 שניות
אם מרגישים שהלשונית לא נתפסת על המדבקה אז צריך להפוך את הכוון של המדבקה או לסובב בכוון הנכון. למה זה טוב? אם החלטתם להחליף סרט בשטח ואין חנות בסביבה והמצלמה לא יודעת להשאיר לשונית בחוץ. חוצמזה כדאי לבדוק הרבה מצלמות יודעות להשאיר לשונית אם מבקשים מהן יפה (ע"י CUSTOM FUNCTIONS, שינוי ברירות מחדל וכו').
 
למעלה