שרשור עונה 6 פרק 4

OmerAloni

New member
יכול להיות שהפצצה התפוצצה עוד לפני…

במציאות שהטיסה לא מתרסקת, דניאל פארדיי מעולם לא הגיע לאי בשנות ה-50 כדי לנטרל את הפצצה.
 

FiReBall

New member
ספוילר

מה שמפתיע הוא שבן אינו רואה חשבון
התיאוריה כאילו הפלאשסייד הוא מה היה קורה אילו ג'יקוב לא היה מתערב בענייניהם נראית נכונה, אולם איך לוק גם נכה וגם בידידות עם אביו (מזמין אותו לחתונה). ובלי מילה על זריקת האבן הלבנה... בפרק הבא - קלייר!
 
פרק טוב מאוד ..

אבל אני מתגעגע לאבודים של השלוש עונות הראשונות .. היה אז לאבודים מן הילה כזאתי שישר על הפרק הראשון של עונה 4 הרגשתי שנעלם להם. קשה להסביר .. לא אוהב את כל המציאויות המקבילות האלה ...
 

טיי 1

New member
../images/Emo58.gif טוב, בהחלט יש שיפור ונהיה

מעניין לצפות , בניגוד לפרקים הקודמים שלא עניינו (הוסיפו לנו מקדש שבא משום מקום (שמסתבר שהוא יהיה מרכז העונה כנראה) , אנשים לא קשורים וכו'. פה קצת חזרנו לאוירה שסובבת סביב הגיבורים הראשייים.. .מסתורין . אז היה פחות קיטשי , פחות דבילי ומביך. אומנם חזרנו לסוגי סצינות שאנחנו מכירים (הנכות של ג'ון במקום העבודה , הקשר שלו עם הלן, ג'יימס מיוסר ושותה וודקה - דברים שראינו - אבל זה טוב, זה הכניס לאוירה מוכרת ואהובה יותר) גם הרגשה שכן מנסים להפתיע קצת , בצורה שתקשר דברים במקום לפזר אותם משום מקום. מה שכן לא השתנה מהעונות הקודמות - זה האדישות של האנשים בסיטואציות . מי שזוכר בעונה הראשונה - מה שעיצבן (לפחות אותי) , שגיבורי הסידרה נתקלו בסיטואציות לא מוסברות , על טבעיות - והם לא מממש שאלו שאלות. אותו דבר הפרק . ג'ון חוזר מהמתים . אומר משפטים סתומים כמו "אני אספר לך הכל" (בן אדם נורמלי היה אומר - כן אני רוצה לדעת. או - אני לא הולך איתך עד שאתה מספר לי) ג'ון חוזר מהמתים . ג'יימס רואה אותו . במקום שג'יימס יתחקר את ג'ון - מה הוא (יתחקר עד לקבלת תשובה , ולא סתם הערות סתומות "אני לכוד") , או "איך חזרת מהמתים" או "מה זה מפלצת העשן" ... ג'ון מתחקר אותו איך הוא מרגיש , ואיך זה להיות לבד, ואיך זה לא לקבל פרחים לחג האהבה וכל מיני שאלות טפשיות . כנ"ל- קוברים את ג'ון לוק . בן אומר משפט סתום "אני רצחתי אותו" . סאן וכולם מכווצים כתפיים, וממשיכים הלאה
*אנחה*. יש דברים שממש לא משתנים
 

גלזניקו

New member
עוד דבר שלא משתנה, זה הTry Me.

אם מישהו יגיד "לא נראה לי שאתה תאמין לי אם אני אספר לך" , הצד השני יגיד "נסה אותי". זה חוזר על עצמו כבר 421475646 פעמים.
 

טיי 1

New member
../images/Emo58.gif זה רק אני , או שאני כל הזמן

מרגיש שיש משהו שאנחנו מפספסים ?
כאילו... אני מרגיש שזה לא שיש מציאות של "מה היה קורה אם"... וזה לא ש"המפלצת" לבשה צורה של ג'ון לוק... ויש טרנסופרמציה של גוף.. אלא הסבר אחר. אולי זה כי אני מנסה להאחז בתקווה שיש הסברים יותר הגיוניים ופחות מדע-בדיוני סוג ג' ?
 

טיי 1

New member
../images/Emo58.gif ו-כמה שאלות-

- תגידו ,הקטעים שראינו שג'ייקוב ניגש לכל אחד מהניצולים בהזדמנויות שונות בחייהם - אני זוכר במעורפל שהיה את הפרקים הללו , אבל- מה היה ההקשר אז ? באיזה הקשר הוא ניגש אליהם ?(מה היה הקו הכללי של הפרק ?) ו-הכי חשוב -האם ידענו כבר אז שזה ג'ייקוב או שרק הפרק זה הסתבר ? -היינו אמורים להבין את הבדיחה שג'ון זרק את האבן לים ואמר שזו בדיחה למביני עניין ? -לכולם סט התאפורה של סולם החבלים , והמערה עם המאזניים נראתה עצובה , מצועצעת ופלסטיקית ? (וחבל . מזכיר את המערה של ג'ייקוב. לדעתי - טפשי מדי. מין מאורה מאורגנת שכזו.. עם מאזניים.. .הופך את זה לתאטרון יותר מאשר מציאות. -כמובן - אם רוז והוגו מכירים באחת המציאויות - אז כמו שכתבו כאן - כל העבר , ההווה והעתיד של שתי המציאויות לא תואם בכלל. כלומר - באחת המציאויות עכשיו יכולה להיות ביוגרפיה לגמרי שונה לאחת הדמויות. או שיסתבר שאחת מהן קשורה ללפני הפיצוץ באי ואחת אחרי. -ריצ'ארד באמת באמת נראה צעיר מגילו. - כולם שמו לב ,ל Point of view של המפלצת בהתחלה לפני שעברו לראות שזו נקודת המבט של לוק- כדי שלא יהיה ספק שהוא והמפלצת כרגע - חד הם ?
 

A m o s 2 9

New member
אממ...../images/Emo58.gif

כל הקטעים של ג'ייקוב והניצולים הם קטעים משני פרקי סיום עונה 5. הדגש במה שהראו לנו בפרק הזה הוא המגע בין ג'יקוב והניצולים. ככל הנראה ככה הוא בוחר את אלו שהוא רוצה שיגיעו לאי. האבן הלבנה מייצגת את ג'ייקוב וזריקתה לים מסמלת את זה שהוא נפטר ממנו. זה גם מחזיר אותנו אחורה לשתי האבנים שג'ק מצא ב"אדם וחוה" ומאז לא ידוע מה עלה בגורלן. אגב, סולם החבלים שהוביל למערה של ג'ייקוב מרמז באופן מסוים על "סולם יעקב" מהתנ"ך. אישית, אני לא בטוח שרוז והארלי אכן הכירו. זה שהיא עובדת בחברה בבעלותו לא אומר שהיא גם מכירה אותו באופן אישי. בדיוק כמו שהוא לא הכיר את לוק עד שלא פגש אותו. ואגב, ההאמר הצהובה של הארלי היא ההאמר שלו מפרק 1.18. מהרגע שהראו את הרכב היה ברור שהארלי יופיע. ואמנם לא כתבו על זה פה, אבל ה-POV של המפלצת עד לרגע שבו היא הביטה בסכין ומיד אח"כ לוק הרים אותה מהאדמה הייתה כדי להדגיש שלוק הוא העשן השחור ושלאיש לא יהיה ספק בכך. מה גם שלוק חזר אח"כ לדהארמוויל ונכנס לאותו בית שהמפלצת הציצה לו.
 

טיי 1

New member
../images/Emo58.gif לגבי רוז (ועוד הסבר שחשבתי עליו לגב

והארלי - חשבתי על זה גם קודם , שרוז והארלי מכירים , אבל לא בפנים. ואז גילינו עוד צירוף מקרים. אבל- היו במהלך ארבעת הפרקים הנ"ל הרבה עובדות שלא התאימו לשתי ה"מציאויות" , עם הרבה דברים שתומכים בזה שלא מדובר במציאות אחת שהתפצלה לפני נק' ההתרסקות לשניים. אתן לך דוגמא : דזמונד - אם באמת שני הסיפורים (המציאויות) חופפות עד לרגע ההתרסקות. אז לא יכול להיות שבאי - ג'ק לא יכיר את דזמונד. אלא אם כן - והמחשבה הזאת עלתה בי ממש עכשיו - המציאות "התפצלה" , כמה דקות לפני . כלומר - נגיד שהמציאות "התפצלה" לפני שהם עלו למטוס -ואז נהפכו להיות שני תרחישים. בתרחיש אחד - ג'ק מכיר את דזמונד בטיסה. ובשני לא. האמת - זה נראה הגיוני. בכל מקרה - הבנתי שהולכים להסביר לנו את עניין דזמונד מתי שהוא בעתיד. -לגבי ה POV של המפלצת - כמו שהסכמת איתי - גם בעיני זה היה קטע מאוד ברור שזה מה שרצו להראות. למעשה - יותר מדי ברור , שאני תוהה אם אין פה איזה טריק ונגלה בסוף עוד איזה הפוך על הפוך בנקודה הזאת גם. אגב- לגבי המספרים - איך שכל הסיפור שנעשה , ולפי ראיונות עם היוצרים בעונה הראשונה - אין לי ספק שנושא המספרים ואיך שזה נסגר הפרק - לא היה משהו מתוכנן - פה הם הכניסו את עצמם לבוץ יותר מדי לא מוסבר והורידו הפעם את ההסבר ל"סידרת מספרים כרונולוגיים ברשימת שמות". ו-תודה על שאר ההסברים.
 

shanytopper2

New member
השינוי הוא לא בנקודת ההתרסקות

השינוי הוא ביום של הפצצה די להגיד שאתם "לא מבינים משהו" שנובע מזה שאתם קודם כל משכנעים את עצמכם בכל מיני תאוריות שהן פשוט לא נכונות.
 

טיי 1

New member
אוקי - אז הנה - "אני באמת לא מבין משהו" -

שלא נובע מזה שאני משכנע את עצמי בכל מיני תאוריות. קיבלנו. יש מסע בזמן (שאגב חלק ממנו מורכב מבחינתי כדי להבין - אבל מילא). אבל מה זה מפלצת העשן ? כאילו - הסבר ? (או שגם זה נובע מתאוריות לא נכונות שפיתחתי ? :) מה הם אותם חלקיקים שגורמים לאנשים לראות שם דמויות ? (אגב, תוך כדי שאני כותב - שום יש לי תאוריה - אולי בתוך מפלצת העשן יש סם כלשהו , בעשן, חזק שגורם להזיות מצד האנשים ולטירוף ?? ) . וב. איך המספרים המדוברים הופיעו בהגרלת הלוטו ? א. - או שההגרלה הייתה מבויימת מראש , מישהו ביים סצינה עם המספרים (ואז - למה ?) ב. או שמישהו ידע שהמספרים הללו יעלו בגורל ,ידע שהארלי יזכה בהם - ואז - חזר בזמן, והרכיב מלא ארועים שקשורים למספרים הללו ? או - האם יש לך הסבר אחר ?
 

A m o s 2 9

New member
point of view

צילום מנקודת המבט של השחקן/חיה/מפלצת עשן שחור. זה מאוד פופולרי בתעשיית סרטים מסוימת
 

subliminalit1

New member
האבן הלבנה והאבן השחורה...

בדיוק התחלתי לראות את הסדרה מהתחלה, והאבנים הזכירו לי שג'ון לימד את וולט לשחק שש בש (1.03) ואמר: "two players, two sides, one is light, one is dark"
 
למעלה