דוסטו

New member
ריוונדל -

פשוט חשבתי שיש פארדוכס בין מי שמבקש המלצות על ספרות שואה לבין מי שמרצון טוב להעלות לדיון יחס לבעלי חיים, מתהדר במשפטים פרובוקאטיבים, רבולוציונרים, כתובים באותיות של קידוש לבנה, שמסיתים את הדיון מהמקום שהוא ללא ספק ראוי לו.
 

Chatulim

New member
אמירות ריקות ופלצניות

דוסטו - בדרך כלל אני שותקת בויכוחי פורום שלא קשורים לדעתי לנושא. אפילו תמיד. אבל וזה אבל גדול לפני שאתה מפריח ססמאות על דברים שיכולים להיות בנפשם של אנשים, כדאי שבאמת, אבל באמת, תיקח לך את המלצתה של ריבנדייל ותחשוב פעמיים לפני ה"שלח". אני כבר לא בת 15, קראתי המון ספרים על השואה, סבא שלי היה מהניסויים היותר נוראיים של מנגלה, אחותו הייתה בבית בובות כמו של קטצניק וכל סיפור קורע את הלב. וכן, גם אני חושבת שרצח של בעלי חיים הוא גרוע לא פחות וגם אני חושבת שיום אחד יבינו את זה, וזה כנראה יקרה עוד הרבה זמן. אתה לא חושב כמוני? יופי. סבבה לך. אבל אין צורך להפריח לחלל האויר אמירה לא פחות ריקנית ופלצנית שחוץ מלפגוע+לומר את דעתך, הבלתי מבוססת לדעתי גם בספר אליו את המפנה ואותו קראתי בתקופת השירות הצבאי, אני באמת לא רואה את מטרתה. אז זהו. אתה באמת לא חייב להגיב כי אני לא מתכוונת לפתוח פה איזה ויכוח. רק רציתי להסב את תשומת לבך. אבל שתדע, שלא תמיד חייבים להגיד הכל, עכשיו, מיד, בצורה לא פחות ריקנית ומגעילה ובנימת המחבר היודע כל שיודע מהו סוף הסיפור. חג שמח וכשר (אני לא מגיבה בויכוחי פורום אבל זה לא אומר שאני לא קוראת אותם.. ודווקא שם הסכמתי איתך מאוד)
 

דוסטו

New member
חתולים-מי שמצהיר הצהרות 'בחתימה'

מזמין הערה. היות ואני יודע מאיפה הסיסמה הזו צומחת - הגבתי. אף אחד לא מסתובב כאן ורוצח חיות. יותר נשים נרצחות ע"י בעליהן מחיות. יש ויכוח על יחס לחיות, על שימוש בחיות במחקר. דיון לגיטימי שמובל לצערי ע"י מתלהמים בורים (שלא מהססים לשרוף מעבדות כפי שעשו באונ' ת"א לפני כמה שנים)
 

Chatulim

New member
אוקיי, אז אני הבנתי אותך לא נכון

אני פשוט לא חושבת שצריך להשוות. לרצוח בני אדם זה נורא לרצוח חיות זה נורא לאנוס את הילדה שלך זה נורא להדביק בכוונה באיידס זה נורא. לא חושבת שצריך לבדוק מה יותר נורא ממה. אגב, אני מסכימה עם הסיסמה ואני לא בטוחה שאתה יודע מאיפה היא צומחת אצלי, כאינדבידואל שאתה מכיר בקושי דרך הודעות באינטרנט בנושאי ספרים. רק רציתי שלא תחרוץ משפט. זה הכל. שמחה שאנחנו מסכימים.
 

Ungareska

New member
ידוע לך שהחוק

האנטי יהודי הראשון שעבר ברייך השלישי היה איסור שחיטה כשרה ,מנימוקי מצפון? אני מקבל צמחונות וחי איתה בשלום. אני לא חי בשלום עם אנשים שמנסים לגרום לי להרגיש כמו רוצח, כי אני לא. צמחונים הם לא אנשים יותר מוסריים מלא צמחוניים. יש צמחונים שמרחמים על חיות יותר ממה שהם מרחמים על בני אדם.
 

Ungareska

New member
וגם שכחתי

היטלר בעצמו כנראה היה צמחוני, למרות שתנועות בעלי החיים עושות שמיניות באויר כדי לנסות להפריך\להכחיש את הטענה.
 

Chatulim

New member
לא אמרתי אחרת

רק אמרתי שהחלפת עמדות בצורה לא רצינית כזו על נושא רציני כזה היא לא במקום, במיוחד בצורה של קטילה. הבנתי מאיפה העמדה של דוסטו באה לאחר תגובתו, ובזה נסגרו המחלוקות, אני מקווה. כלומר, אנחנו לא חושבים אותו הדבר אבל אני לא מרגישה זלזול במשהו שהוא בנפשי. אבל ממש.
 

לוּבּה

New member
סליחה?!?!

"סיסמה ריקה"? יכול להיות שאתה לא מסכים עם הדעות שלי, ואין לי בעיה עם זה. כל אחד שיחיה עם מה שטוב לו אבל להגיד שהדעות שלי פלצניות?! אתה לא חושב שאתה קצת חצוף?? יש לי את הזכויות שלי, ואני אכתוב כל מה שאני מאמינה בו, אפילו אם כל העולם לא מסכים איתי. אז את הדעות הפלצניות שלך תשמור לעצמך!
 

In Limbo

New member
מה עם 'המחברת הגדולה'

מה עם 'המחברת הגדולה' של אגותה קריסטוף? סיפור מזעזע עצוב ומיוחד על שני תאומים שחיים בצל השואה באירופה.
 

Rivendell

New member
לחלוטין לא מדוייק

קודם כל, נדמה לי שיש מקום להפריד בין ספרים על המלחמה ("אלה תולדות") לספרים שעוסקים באופן ישיר בשואה. לגבי "המחברת הגדולה" - מדובר בספר שמדבר על מקום לא ידוע בתקופה לא ידועה. ייתכן שמדובר במלחמת העולם השניה - אבל אין שום אזכור לזה בספר. לא מצויין על איזה מלחמה מדובר או איפה היא מתרחשת. זה חלק מהעניין בספר - ההתייחסות היא באופן כללי לחיים במלחמה, ולא למלחמה ספציפית או למקום ספציפי.
 
מסכימה עם ריוונדל לגבי...

"המחברת הגדולה". זהו בהחלט סיפור על מקום לא ידוע בתקופה לא ידועה וזה כל המיוחד בספר בזה שכל אחד יכול להתייחס למיקום של המסופר בו, למלחמה בו ולאנשים שבו באופן שנוגע ללבו.
 
"רוץ ילד, רוץ" של אורי אורלב- מומלץ

מאוד מומלץ בעיקר נוכח העובדה שראיתי בכרטיס של לובה שהיא בת 15. ספר נפלאאאא. "קבקבי העץ של אנדרה" מאת צרויה להב. ספר רגיש מאין כמותו, בהוצאת כינרת.
 

In Limbo

New member
נו טוף

אצלי הספר מקושר באופן ישיר לשואה ולכן המלצתי עליו. אני ממליצה עליו בלי שום קשר לכלום!
 
למעלה