ת ת י

New member
*

שחור-לבן מטרה-החניכים ילמדו לקבל את השונה ואת מראהו החיצוני או מוגבלויותיו. הפעולה- 1.על כל 4 מרצפות מודבק סמל, בכל פעם שהמדריך יאמר מה הסמל מסמל, המדריכים ידרכו על המשבצת של הסמל (לדוגמא-לב, פיס, סמלים של ערוצים, ©, תמרורים,והכי חשוב-סמל היינג ויאנג ) כשיגיעו לסמל היינג ויאנג, המדריך ידביק את הסמל על הקיר והחניכים יתחלקו ל2 קבוצות. כל קבוצה תסביר מה המשמעות של הסמל, ההסבר הטוב ינצח, כל קבוצה בתורה תקבל דקה כדי לציין סיטואציה של המשמעות בחיים, הראשונה שייגמרו לה הסיטואצית, תפסיד. 2.המדריך יספר סיפור על 2 דמויות, רעה וטובה, הדמויות מצויירות על הקיר. הסיפור: מעשה בכיתה, בת 40 תלמידים, אבל סיפורינו, למען האמת, מתמקד שניים מבני הכיתה-ג'ון ובילי. ג'ון הוא ילד יפה ונחמד, הכי מקובל, ואהוב כמעט על כל בני כיתתו. כולם, מלבד בילי. בילי תמיד היה לבד, ומתוך 40 תלמידים, 40 תלמידים בדיוק כמוהו, חלקם נחמדים, חלקם רעים, חלקם יפים, חלקם מכוערים, חלקם בדרנים, חלקם חכמים, חלקם מוכשרים בשירה, בציור, בכדורגל, ואפילו בכל המקצועות, אבל אף אחד, אף אחד, לא היה חבר של בילי. בכיתה הם ישבו בזוגות; ג'ון ליד איימי, בן ליד ג'יימס, כריס ליד אמילי...ורק בילי ישב לבדו. אפילו באותה פעם כשלקודי לא היה איפה לשבת, והמקום הפנוי היחיד היה ליד בילי, צירף קודי שולחן נוסף לכיתה, וישב גם הוא לבדו. הכל, הכל יעשה כדי לא לשבת ליד בילי. ביום שישי בערב, חלומו של בילי היה לצאת עם כולם, להתלוות לכל שאר הילדים שהלכו לסרט, או סתם ישבו באחד הגנים ודיברו. אבל הבעיה הייתה שאף אחד לא הזמין אותו, אף אחד לא אמר דבר. לעיתים ישב שעות וחיכה שמישהו יבוא לומר לו, אבל כמדי יום שישי בערב, קולם של חבריו לכיתה, אם אפשר לקרוא להם ככה,נדם. איש לא אמר דבר. בשלב זה נותנים לחניכים ציור של בגדים (חולצה יפה וחולצה מרושלת,ג'ינס קרוע ומכנס יפה, שיער בלונדיני מסודר ושיער שחור סבוך וכו'), והם צריכים להתאים את הבגדים לדמויות, הכוונה היא שהם ישימו לבילי את הבגדים המכוערים. ערב שישי אחד, בילי החליט שנמאס לו. והוא ניגש לטלפון והרים את השפופרת. "אבל למי אחייג?" חשב לעצמו "איש לא ירצה לדבר איתי..." אצבעותיו עיינו במהרה במדריך הטלפוני הכיתתי עד שנפלו עיניו על השם 'ג'ון אוליבר'. "זהו", אמר לעצמו בילי, אותו ילד בהיר ותכול עיניים היה בעל פנים חביבות במיוחד, ובילי ידע בבירור, שאם מישהו יסכים לדבר איתו, זה בטוח יהיה ג'ון. "הלו?" קול מהוסס בקע מהשפופרת. "ג'ון, זה בילי" "בילי?" ג'ון נשמע מופתע "אבל אין לך טלפון בבית!" קולותיהם וצחוקם של בני כיתתו נשמעו מהדהדים ברקע "העני המסריח הזה", "תחליף בגדים!" ושאר הערות בסגנון. בילי, שהיה רגיל להערות פוגעות מחברי כיתתו, ספג את העלבון והשיב "אני מדבר מהטלפון הציבורי שברחוב שלי.." "מה אתה רוצה?" שאל ג'ון תוך כדי התרחקות מהגן שבו שהה בחברת אותם ילדים. ... השיחה נמשכה מספר דקות נוספות, ובילי עזב את תא הטלפון בדרכו לגן הציבורי, השעה הייתה מאוחרת, ובילי פחד מהחשכה.."בו!" קרא קול מהשיחים. בילי קפץ מרוב בהלה, וכשראה שזה ג'ון הוא חייך ושניהם פרצו בצחוק משחרר. "בוא" אמר ג'ון "שהילדים לא יראו שאני מסתובב איתך"...הם הלכו לביתו של ג'ון, וכשהגיעו ג'ון ניגש לארון והחל להתעסק עם החולצות. בילי לא הבין מה הוא עושה. "קח", אמר ג'ון, "זה מתנה ממני" הוא הושיט לו מס' חולצות וזוג מכנסיים "אם אתה רוצה, אתה מוזמן להכנס למקלחת", הוא אמר בחיוך, "לא תזיק לך מקלחת רעננה, לא?" בילי לא הגיב. באותו רגע הוא הבין הכל. את כל השנאה, את ההתרחקות. כולם שונאים אותו כי אין לו כסף לבגדים חדשים, כי את המים בביתו ניתקו כבר לפני שבועות ארוכים, הוריו לא שילמו את החשבון. כולם שונאים אותו כי הוא מלוכלך. כי הוא נראה מוזנח. מחשבות התרוצצו בראשו, אך הוא לא אמר דבר. הוא קם ועזב את ביתו של ג'ון בדממה. החושך לא הפחיד אותו יותר. "לחבר אמת לא אכפת מהמראה החיצוני" סינן לעצמו בדרכו חזרה הביתה. שוב, הוא הלך לגמרי לבדו, והפעם הרבה יותר שלם עם עצמו. אחרי הסיפור המדריך ישאל איך זה יכול להיות ששופטים אדם לפי לבושו, והחניכים יבינו בעצמם שזה שהם הלבישו את הדמות הרעה מוזנחת ואת הטובה הלבישו יפה, זה לא צודק, ושהאופי הפנימי לא מתקשר בשום מצב למראה החיצוני. חשוב שכל חניך יביע את דעתו בנושא, החניכים עלולים לרמוז או לספר בבירור על בעיות שיש להם עם החברה, ואם זה קורה המדריך אמור לשמש כאן כחבר עוזר, ובסוף הפעולה או בזמן אחר הוא יכול לדבר עם החניך על הנושא ולנסות לשפר את מצבו. 3.כל חניך מקבל מדבקה עם שם של נכות מסויימת (עיוור, חסר יד שמאל, חסר רגל ימין, וכו'). החניכים עומדים בטור בקבוצות וכשמגיע תור החניך הוא מקבל מדבקה שחורה אחת בכל פעם, והחניכים צריגים לצייר במדבקות את הסמל (יינג ויאנג) כשכל אחד בנכות שלו. 4. דיון על קבל השונה לפי מוגבלות פיזית ומראה חיצוני. רשמצ-8 סעידים, מדבקות רגילות (לבן) ושחורות (עגולות) לורד שחור, צבעים\גואש.
 

ת ת י

New member
**

לבן-מיסטיקה מטרה-החניכים ילמדו על צדדים פחות ריאלים ויותר רוחניים ומהנים (נו רבאק, מה כבר אפשר לכתוב פה??) הפעולה- 1. המדריכים לא יעמדו עם החניכים במסדר, אלא ישבו בחדר ויהיו מחופשים למגדת עתידות. על השולחן תהיה מונחת חפיסת קלפים פרוסה וכל חניך ייקח קלף אחד. על הקיר יהיו תלויים הסמים של הקלפים (♠,♣,♥,♦) ומאחוריהם "הפירוש המיסטי" של כל סמל: ♠=חברות, ♣=בריאות, ♥=אהבה, ♦=כסף. כל קבוצת חניכים, שיתחלקו ע"פ הסמלים שיצאו להם, ישבו ביחד במעגל על הרצפה. מגדת העתידות (המדריך) ישים במרכז כל מעגל (יהיו 4 מעגלים) כלי, בכל קבוצה יקבלו החניכים-נר, חול, קטשופ (בכלי, שהם לא ידעו שזה קטשופ), גפרורים, מים, ונוצה ואומרים להם שהנר מסמל אש, ואז מדליקים את הנר לחניך מכל קבוצה והוא מטפטף שעווה לכלי, החול מסמל אדמה ופוריות, וחניך מכל קבוצה מפזר את החול בכלי, הדם (הקטשופ) מסמל את האדם, וחניך שם את הקטשופ, המים מסמלים את הים, וחניך שם את המים והנוצה מסמלת את הרוחניות וחניך שם את הנוצה. כל חניך שם את אצבע יד ימין בקערה, ואת יד שמאל על הברך של זה שיושב לידו, והם עוצמים עיניים וחוזרים אחרי המגדת עתידות: "אני, חניך בתנועת הצופים, מאמין בכל לבי ונשמתי שהקלף שקיבלתי יסמל פריחה והתפתחות בחברות\בריאות\אהבה\כסף (לפי מה שיצא) ואני מתחייב לדאוג לחברות\בריאות\אהבה\כסף של חבריי ועמיתיי כדי שאקבל מהאש, האדמה, האדם, הים והרוח את התמורה המגיעה לי כאדם" ואז, לפי המספר של הקלף, הם צריכים לגרום לאותו מספר אנשים לחייך במשך השבוע (קיבלתי שבע לב, לדוגמא, אני צריך לגרום לשבעה אנשים לחייך). 2. החניכים צריכים להזכר בחלום האחרון שחלמו ולכתוב אותו על דף. המגדת תגריל דף ותפרש את החלום...ככה שלושה חלומות וזהו. הפירוש של החלום יהיה דברים בסיסיים, סתם לנתח ולפרט על כל דבר...צריך לסמוך על כושר האלתור של המדריך, אבל החניכים יאמינו וזה יכול לצאת מעניין.
 

ת ת י

New member
***

3. על הקיר יהיו מודבקים שמות כל המזלות, ומתחתיהם תכתוב המגדת את השם של כל חניך בן המזל הזה.מכבים את האור ומשאירים רק נר דולק בחדר, המגדת מקריאה כל מזל ואת ההורוסקופ שלו. אריה- בני מזל אריה הם אנשים חמים, ידידותיים, אנוכיים, מוכשרים, בעלי כושר מנהיגות מלידה. הם נדיבים, ישרים, אצילים, חלוצים במחשבה ובמעשב, בעלי כושר ארגון, יכולת להגשים רעיונות ולקבל על עצמם אחריות הם אוהבים להרגיש שזקוקים להם, בעלי משמעת עצמית מפותחת ורגש חובה. מאזניים- בני מזל זה הם אנשים בעלי קסם רב, מתחשבים, אינטליגנטים ומעודנים. הם בני שיחה טובים, משכיני שלום מטבעם ויוצרים .סביבם אוירה שלווה ורגועה הם סולדים מהגזמות, מדעות קדומות ומאי צדק, הם ישרים מאד, רגישים ונפגעים בקלות. לבני מזל מאזניים יש לעיתים קווי אופי סותרים, הם עלולים לנטות לווכחנות, לאי סובלנות, לזעפנות ולחוסר זהירות. דגים-בני מזל דגים הם אנשים בעלי טבע יצירתי ואומנותי במיוחד, הם אינטליגנטיים, מתעניינים בכל, בעלי חוש הומור ושליטה מיוחדת בשפה. הם אוהדים, מבינים ובעלי סובלנות מיוחדת לחולשות הזולת-למרות שכלפי עצמם הם ביקורתיים, לעיתים בצורה מוגזמת, יש להם אהבה עמוקה לאנושות, רצון להילחם בעוני ובסבל . קשת-בני מזל קשת הם אנשים חמים, נעימים ומקסימים, הנרתעים מכל צורה של אי יושר ורמאות והתנהגותם שלהם היא ללא דופי הם אנשים אימפולסיביים ונוהגים לפעול קודם ולחשוב לאחר מעשה. למרות שהם שמרנים לגבי דברים רבים שגרה אפורה .מקוממת אותם, וכן הם שונאים לכבול את עצמם. שור-אנשים שנולדו במזל שור הם אנשים חזקים יציבים עלי סבלנות ושקולים. בעלי שליטה עצמאית במצבים קשים. אנשים שאפר לסמוך עליהם ועצתם לפונה אליהם בעת צרה היא שקולה, רגישה ואוהדת .בני מזל שור הם אנשים חזקים, מאופקים ובעלי כישרון דיפלומטי ומדברים בד"כ בטון סמכותי ושקט הם בעלי כושר ריכוז מצוין וחיוניות גדולה אם כי נוטים לעיתים לדיכאונות, הם שמרנים בגישתם מעדיפים לפעול ע"פ שיטות בדוקות . בתולה-בני מזל התולה הם אנשים בעלי קסם אישי, אינטליגנטיים בעלי יכולת אבחנה, מותנים ובעלי חוש הומור. הם מכבדים אמת ויושר ,ומטבעם הם שואפים לשלמות בהציבם קני מידה חמורים לעצמם ולזולתם הם עשויים להיות ציניים, פסימיים וביקורתיים כלפי עצמם כמו כלפי אחרים.בני מזל בתולה נוטרים טינה, מתעבים טיפשות וולגריות וסנטימנטליות יתרה מביאה אותם במבוכה. דלי-בני מזל דלי הינם אנשים עירניים, סקרנים, מקסימים ומדהימים, בעלי רצון חזק, עקשניים, בעלי מחשבה מעמיקה וטבע אומנותי שואפים תמיד לרדת לחקרו של כל דבר וניחנו ביכולת ניתוח והבנה, אולם משתעממים במהירות אם אנשים או מצבים מתגלים .כמורכבים פחות ממה שחשבו ,הם סולדים מהתפארות, מיומרנות ומדעות קדומות, הם אנשים עצמאיים, מקוריים ובדרך כלל כה מתקדמים מבחינה רוחנית .שאנשים שאינם מבינים אותם נוטים לשלא לבטוח בהם .יש להם אינטואיציה טובה, כושר ריכוז והיכולת לקלוט ולצבור מידע רב. טלה-הטלה הוא המזל הראשון שבגלגל המזלות בני מזל טלה הם אמיצים עצמאיים הרפתקנים, מוכנים תמיד למאבק ולאתגר .הם אנשים חזקים אופטימיים אימפולסיבים ופקחים .הם מתאוששים מהר מחויות קשות ומתמודדים בהצלחה עם מצבים קשים או משתנים .בני מזל טלה הם אנשים פעלתנים בעלי יוזמה, כנים ובעלי מחשבה מעמיקה בד"כ הם אנשים בעלי הופעה מושכת וקסם אישי רב הם בני שיחה טובים למרות שהם עלולים להיות לפעמים ישרים עד כדי גסות. הם עשויים לספר לעיתים שקרים לבנים קטנים אולם .שונאים מירמה ודו משמעות. סרטן-בני מזל סרטן הם אנשים אמוציונליים, רמונטים, אינטליגנטים ובעלי דמיון מפותח, יש להם בד"כ עניין במיסיקה ובתורת הנסתר למינהן .ורבים מהם ניחנו ביכולת קליטה על חושית. הם מכבדים מאד הגיון ועובדות, אך פועלים לעיתים באופן אינטואיטיבי לחלוטין .הם סולדים ממחלוקת ויעשו כל שביכולתם כדי להימנע מויכוחים, יחס ברוטלי או פוגע כלפיהם יכול להעכיר מאד את מצב רוחם למרות שהם עצמם הינם אנשים מופנמים ואינם מגלים את רגשותיהם ומחשבותיהם, אנשים אחרים נוטים לשפוך את ליבם בפני מזל סרטן ,ולהיעזר באהדתם ובהבנתם גדי-אנשים השייכים למזל זה הם אינטליגנטיים, יציבים, מעשיים ושקולים, בעלי דמיון מפותח וכושר מנהיגות. הם ניחנו ביכולת .ריכוז גדולה ובמוח שנון והגיוני הם אנשים שאפתנים ומתמידים, מסוגלים להתמודד עם אכזבות ותסכולים ולהמשיך במאמצים כדי להגיע למטרה שהציבו .לעצמם. הם יודעים לנצל הזדמנויות עובדים במרץ ומצליחים .לעיתים קרובות להגיע לעמדה של כוח ופרסום, הם שולטים על רגשותיהם ועשויים להיראות קרירים על פני השטח עקרב-בני מזל עקרב הינם אנשים מסובכים ובלתי רגילים, בעלי אישיות חזקה והיפנוטית וקסם מגנטי, הם נוטים לראות כל דבר .בקיצוניות, יש להם אהבות ושנאות ברורות הם בעלי רצון חזק, מוח מהיר ושנון ושאיפה עזה להצליח. רק לעיתים רחוקות יפגינו חולשה או היסוס, והם עלולים להיות .לעיתים חסרי אדיבות, חשדנים ובלתי מוכנים לפשרות הם ניחנו באומץ ובעקשנות המאפשרים להם להגיע להישגים נכבדים ביותר. תאומים-בני מזל תאומים עומדים בסימן השניות .הם מסוגלים להגיע להישגים גדולים, וניחנו בכושר למזג את האידיאלי והמעשי, את האינטלקט והאינטואיציה .הם אנשים מבריקים, מפתיעים, בעלי כשרון המצאה ויחד עם זאת הינם חומריים, הפכפכים ופזיזים .אלה הם אנשים חסרי מנוחה ובלתי צפויים, לעיתים ייכנסו לויכוח רק לשם תרגול אינטלקטואלי ולא כדי להגן על עמדה שהם מאמינים בה .הם אנשים בעלי דימיון, אינם זקוקים לחסות ואוהבים גיוון ושינוי - רעיונות, מקומות ואנשים חדשים 4.כל חניך כותב משאלה על פתק, (רצוי פתק שרוף בקצוות כי זה יותר מגניב והם אמורים לרצות לשמור את זה), המגדת עוצמת את העיניים ושמה אבן בין שתי ידיה ונושפת עליה באיטיות (לעשות זאת ברצינות), רצוי לעשות זאת עם חלוקי-נחל אם משיגים, והכי טוב עם צדפים, החניך מקבל את האבן והמגדת מסבירה כי זאת היא אבן המזל של החניך מאותו היום, לנצח. מספרים שאבן זו היא אבן שהרשג"דית, לדוגמא, הביאה מחו"ל מיער שמספרים עליו שהוא יער פיות. מספרים שבאותו יער מתגוררות פיות וכל מי שמקבל אבן מהיער במתנה מאדם אהוב עליו (המדריך, דהה..) יכול לבקש ממנה משאלה אחת ויחידה. הם מגלגלים את הפתק וקושרים אותו בעזרת חוט שמשון לאבן. את האבן הם מניחים במקום בבית, ליד האח, מתחת לכרית..מקום שיסמל את זה שהחניך מאמין ורוצה שהמשאלה תתגשם, מכיוון שהפיות מגשימות משאלות רק לאלו שמאמינים בהן. 5. ישנה אמונה תפלה שצבעים המביאים מזל על פי ימות השבוע, וכל פריט לבוש בצבעים אלה ביום המתאים יביא מזל: יום ראשון-לבן - מזל טוב והרגשה טובה יום שני-תכלת - מזל טוב באושר הפנימי יום שלישי-כחול - מזל טוב ברוגע יום רביעי- צהוב - מזל טוב והשקעה בפרטים יום חמישי-ורוד - מזל טוב באהבה יום שישי-ירוק – מזל טוב בבריאות יום שבת-אדום - מזל טוב בספורט אז כשהמגדת מקריאה שם של יום והצבע, החניך צריך למצוא על עצמו את הצבע, אם יש לו את הצבע אז באותו יום יהיה לו מזל טוב ע"פ הכתוב (לדוגמא- אם החניך מוצא על עצמו צמיד לבן,חולצה, או גרב לבנה וכו', ביום ראשון יהיה לו מזל טוב והרגשה טובה). רשמ"צ-חפיסת קלפים, נרות, חול, קטשופ, גפרורים, נוצות פתקים שרופים בקצוות, חלוקי נחל\צדפים, חוט שמשון+ סעידים, דפים, פתקים טושים וכו'
 
למעלה