התחלתי לעבוד סוף סוף על ....

מצב
הנושא נעול.

natnea city

New member
../images/Emo49.gifהתחלתי לעבוד סוף סוף על ....

התחלתי לעבוד סוף סוף על ....
אז זהו... לפני שבוע התחלתי לעבוד על אוטובוס אחרי תקופה בא חיפשתי עבודה ולא בתחבורה הציבורית ומצאתי..... כרגע שם החברה חסוי אבל כאשר יגיעו תמונות האוטובוס שאני יקבל מהם אז כבר תדעו. כרגע אני נוהג על רכב גיר חשמלי.... כמובן שכחתי להגיד זו חברה פרטית באזור השרון ובתור נהג מתחיל מקבל שם אוטובוס גיר חשמלי VOLVO B10M רכב טוב וחזק זהו אנחנו עושים צבא, תלמידים הרבה תבא וזה מעניין וכיף מקווה להתקדם מהר ולעבור דבר ראשון לאוטומטי ואז למפוארים. כאשר אקבל רכב משלי גם יגיעו צילומים. אז שיהיה לנו שבוע טוב ומגניב
 

singera

New member
מה זה גיר חשמלי??

התחלתי לעבוד סוף סוף על ....
אז זהו... לפני שבוע התחלתי לעבוד על אוטובוס אחרי תקופה בא חיפשתי עבודה ולא בתחבורה הציבורית ומצאתי..... כרגע שם החברה חסוי אבל כאשר יגיעו תמונות האוטובוס שאני יקבל מהם אז כבר תדעו. כרגע אני נוהג על רכב גיר חשמלי.... כמובן שכחתי להגיד זו חברה פרטית באזור השרון ובתור נהג מתחיל מקבל שם אוטובוס גיר חשמלי VOLVO B10M רכב טוב וחזק זהו אנחנו עושים צבא, תלמידים הרבה תבא וזה מעניין וכיף מקווה להתקדם מהר ולעבור דבר ראשון לאוטומטי ואז למפוארים. כאשר אקבל רכב משלי גם יגיעו צילומים. אז שיהיה לנו שבוע טוב ומגניב
מה זה גיר חשמלי??
האם זה נכון שיש באוטבוסים תיבת הילוכים טיפטרוניק? (כמו שיש בהרבה מכוניות אירופיות)
 
../images/Emo50.gifבעבודה החדשה../images/Emo140.gif

התחלתי לעבוד סוף סוף על ....
אז זהו... לפני שבוע התחלתי לעבוד על אוטובוס אחרי תקופה בא חיפשתי עבודה ולא בתחבורה הציבורית ומצאתי..... כרגע שם החברה חסוי אבל כאשר יגיעו תמונות האוטובוס שאני יקבל מהם אז כבר תדעו. כרגע אני נוהג על רכב גיר חשמלי.... כמובן שכחתי להגיד זו חברה פרטית באזור השרון ובתור נהג מתחיל מקבל שם אוטובוס גיר חשמלי VOLVO B10M רכב טוב וחזק זהו אנחנו עושים צבא, תלמידים הרבה תבא וזה מעניין וכיף מקווה להתקדם מהר ולעבור דבר ראשון לאוטומטי ואז למפוארים. כאשר אקבל רכב משלי גם יגיעו צילומים. אז שיהיה לנו שבוע טוב ומגניב
בעבודה החדשה
 

natnea city

New member
גיר חשמלי זה....

התחלתי לעבוד סוף סוף על ....
אז זהו... לפני שבוע התחלתי לעבוד על אוטובוס אחרי תקופה בא חיפשתי עבודה ולא בתחבורה הציבורית ומצאתי..... כרגע שם החברה חסוי אבל כאשר יגיעו תמונות האוטובוס שאני יקבל מהם אז כבר תדעו. כרגע אני נוהג על רכב גיר חשמלי.... כמובן שכחתי להגיד זו חברה פרטית באזור השרון ובתור נהג מתחיל מקבל שם אוטובוס גיר חשמלי VOLVO B10M רכב טוב וחזק זהו אנחנו עושים צבא, תלמידים הרבה תבא וזה מעניין וכיף מקווה להתקדם מהר ולעבור דבר ראשון לאוטומטי ואז למפוארים. כאשר אקבל רכב משלי גם יגיעו צילומים. אז שיהיה לנו שבוע טוב ומגניב
גיר חשמלי זה....
אז ככה גיר חשמלי זה..... זה לא גיר טיפרוניק כמו בכמה מכוניות באירופה גיר כזה ישנו באוטובוס מסוג סקנייה החדש|{כבר כמה שנים}. והוא נקרא חצי אוטומט אין קלא'צ אבל מוט הילןכים יש מאוד נוח.... גיר חשמלי זה גיר שתיבת הילחוכים שלו היא בפיקוד חשמלי אין קשר ישיר בין מוט הילוכים לבין תיבת הילוכים. זהוי קופסא הממוקמת על כסא הנהג ובא ידית הילןכים{קצרה} בעלת 7 הילוכים קידמים ואחורי אחד{כמובן} בתוך תיבת פיקוד.... שמתוך התיבה יוצאים חוטי חשמל וצינורות אוויר שמעבירים את הפיקוד על תיבת הילוכים זוהי תיבה מאוד נוחה יותר מהרגיל עד שאתה לא לוחץ קאל'ץ אין שילוב הילוך אתנה יכול לשים התיבה בהילוך 2 ורק ברגע שתלחץ קלא'ץ זה ישתלב. זהו בגדול בקשר לתיבת בפיקוד חשמלי תמונות כמו שאמרתי נקווה בשבוע הבא אז שיהיה שבוע טוב לכולם.
 

ronatd

New member
עוד שאלה שמעסיקה אותי

גיר חשמלי זה....
אז ככה גיר חשמלי זה..... זה לא גיר טיפרוניק כמו בכמה מכוניות באירופה גיר כזה ישנו באוטובוס מסוג סקנייה החדש|{כבר כמה שנים}. והוא נקרא חצי אוטומט אין קלא'צ אבל מוט הילןכים יש מאוד נוח.... גיר חשמלי זה גיר שתיבת הילחוכים שלו היא בפיקוד חשמלי אין קשר ישיר בין מוט הילוכים לבין תיבת הילוכים. זהוי קופסא הממוקמת על כסא הנהג ובא ידית הילןכים{קצרה} בעלת 7 הילוכים קידמים ואחורי אחד{כמובן} בתוך תיבת פיקוד.... שמתוך התיבה יוצאים חוטי חשמל וצינורות אוויר שמעבירים את הפיקוד על תיבת הילוכים זוהי תיבה מאוד נוחה יותר מהרגיל עד שאתה לא לוחץ קאל'ץ אין שילוב הילוך אתנה יכול לשים התיבה בהילוך 2 ורק ברגע שתלחץ קלא'ץ זה ישתלב. זהו בגדול בקשר לתיבת בפיקוד חשמלי תמונות כמו שאמרתי נקווה בשבוע הבא אז שיהיה שבוע טוב לכולם.
עוד שאלה שמעסיקה אותי
שמתי לב שבאוטובוסים המנוע תמיד נמצא בחלקו האחורי. האם זה אומר שההנעה היא על הגלגלים האחוריים? ומה קורה באוטובוס דו מפרקי? (שם יש 6 גלגלים)? כיצד הדיפרנציאל מגיע לגלגלים הקדמיים? (או שלא?)
 

NewName

New member
אם כבר בגירים עסקינן

התחלתי לעבוד סוף סוף על ....
אז זהו... לפני שבוע התחלתי לעבוד על אוטובוס אחרי תקופה בא חיפשתי עבודה ולא בתחבורה הציבורית ומצאתי..... כרגע שם החברה חסוי אבל כאשר יגיעו תמונות האוטובוס שאני יקבל מהם אז כבר תדעו. כרגע אני נוהג על רכב גיר חשמלי.... כמובן שכחתי להגיד זו חברה פרטית באזור השרון ובתור נהג מתחיל מקבל שם אוטובוס גיר חשמלי VOLVO B10M רכב טוב וחזק זהו אנחנו עושים צבא, תלמידים הרבה תבא וזה מעניין וכיף מקווה להתקדם מהר ולעבור דבר ראשון לאוטומטי ואז למפוארים. כאשר אקבל רכב משלי גם יגיעו צילומים. אז שיהיה לנו שבוע טוב ומגניב
אם כבר בגירים עסקינן
יש שאלה שבוערת לי כבר הרבה זמן. ברוט האוטובוסים של אגד שנסעתי בהם ראיתי על הדאש-בורד סדרה של כפתורים 1,2,3,4,R,N תיארתי לעצמי שזה הפיקוד בתיבת ההילוכים. שיערתי שהתיבה עובדת באופן אוטומטי ובעזרת הכפתור הנהג בוחר את ההילוך המירבי שאליו הוא רוצה שהתיבה תגיע.. זו השערה נכונה? שמתי לב שגם קיימת ידית קטנה ליד ההגה והנהגים כל הזמן משחקים איתה - במיוחד כשהם רוצים לבלום? מה זה? זה גם סוג של פיקוד בתיבה האוטומטית? בO404 ובO405 הידיות שונות. ב405 כתוב עליה H ולמיט הבנתי היא רק בעלת 2 מצבים.. ב404 הידית ארוכה יותר ובעלת יותר מצבים.. אני צודק? או שבכלל בשבני האוטובוסים הידיות האלה שונות בתכלית?
 

singera

New member
אנסה להסביר

אם כבר בגירים עסקינן
יש שאלה שבוערת לי כבר הרבה זמן. ברוט האוטובוסים של אגד שנסעתי בהם ראיתי על הדאש-בורד סדרה של כפתורים 1,2,3,4,R,N תיארתי לעצמי שזה הפיקוד בתיבת ההילוכים. שיערתי שהתיבה עובדת באופן אוטומטי ובעזרת הכפתור הנהג בוחר את ההילוך המירבי שאליו הוא רוצה שהתיבה תגיע.. זו השערה נכונה? שמתי לב שגם קיימת ידית קטנה ליד ההגה והנהגים כל הזמן משחקים איתה - במיוחד כשהם רוצים לבלום? מה זה? זה גם סוג של פיקוד בתיבה האוטומטית? בO404 ובO405 הידיות שונות. ב405 כתוב עליה H ולמיט הבנתי היא רק בעלת 2 מצבים.. ב404 הידית ארוכה יותר ובעלת יותר מצבים.. אני צודק? או שבכלל בשבני האוטובוסים הידיות האלה שונות בתכלית?
אנסה להסביר
הסידרה של הכפתורים הנ"ל היא ההפעלה של תיב"ה האוטומטית שים לב שבניגוד למכונית אין P אלה שמים על N ובלם חניה. מצב ה D באוטובוסים זה ההילוך הכי גבוה. ידית שמסומנת ב H זה בלם החניה כמו שיש באוטו (בלם יד) הידית עם יותר מצבים זה הריטרדר שזה מאיט מנוע ע"י זרם חשמלי. אנצל את שורות אלו לכתוב שלפני שנתיים וחצי נסעתי מתחנה מרכזית בירושליים לת"א ב480 וכשהנהג רצה לצאת הוא לחץ על הR והאוטובוס נסע קדימה לחץ על הN ועוד פעם על R ועדיין נסע קדימה עשה עוד כמה ניסיונות בהעברת הילוכים כולל הקידמיים וכשזה לא עזר (בדיוק הגיע עוד נוסעת והוא אמר לה עדיין לא לעלות) הוא כיבה את המנוע ואת מע' החשמל והדליקה מחדש והצליח לעשות רוורס ע"מ לצאת מהחניה אחת הנוסעות היתה קצט מודאגת שמע האוטובוס יתקע.. כנראה מיקרוסופט ואינטל פיתחו את המחשב ואת התוכנה לאוטובוס הנ"ל
 

NewName

New member
../images/Emo13.gif

אנסה להסביר
הסידרה של הכפתורים הנ"ל היא ההפעלה של תיב"ה האוטומטית שים לב שבניגוד למכונית אין P אלה שמים על N ובלם חניה. מצב ה D באוטובוסים זה ההילוך הכי גבוה. ידית שמסומנת ב H זה בלם החניה כמו שיש באוטו (בלם יד) הידית עם יותר מצבים זה הריטרדר שזה מאיט מנוע ע"י זרם חשמלי. אנצל את שורות אלו לכתוב שלפני שנתיים וחצי נסעתי מתחנה מרכזית בירושליים לת"א ב480 וכשהנהג רצה לצאת הוא לחץ על הR והאוטובוס נסע קדימה לחץ על הN ועוד פעם על R ועדיין נסע קדימה עשה עוד כמה ניסיונות בהעברת הילוכים כולל הקידמיים וכשזה לא עזר (בדיוק הגיע עוד נוסעת והוא אמר לה עדיין לא לעלות) הוא כיבה את המנוע ואת מע' החשמל והדליקה מחדש והצליח לעשות רוורס ע"מ לצאת מהחניה אחת הנוסעות היתה קצט מודאגת שמע האוטובוס יתקע.. כנראה מיקרוסופט ואינטל פיתחו את המחשב ואת התוכנה לאוטובוס הנ"ל

איזה דגם של אוטובוס זה היה? אתה יכול לפרט קצת על הריטרדר? איך המערכת הזו עובדת?
 

fireman

New member
ריטארדר - מאמרון


איזה דגם של אוטובוס זה היה? אתה יכול לפרט קצת על הריטרדר? איך המערכת הזו עובדת?
ריטארדר - מאמרון
או בשמה המלא telma retarder היא מערכת סיוע בלימה המותקנת באוטובוסים וברכב כבד (לא כולם) המערכת הינה מערכת חשמלית המורכבת על הדריישפט של האוטובוס במקרה שלנו. הדריישפט למי שלא מתמצא ברזי המבנה המכאני הוא אותו מוט המחבר בין המנוע לסרן האחורי (המניע) באוטובוס. באוטובוסים לרוב לא רואים את הדריישפט מאחר והמנוע מורכב גבוה יחסית ומעל הסרן האחורי. תפקידו של הריטארדר הוא להאט את מהירותו של האוטובוס באמצעות שימוש בכוח אלקטרו-מגנטי. על הדררישפט מורכבת מעין דיסקית גדולה קבועה כאשר חלקה הפנימי מסתובב עם הדריישפט, כלומר יש דיסקית חיצונית המחוברת למרכב האוטובוס ודיסקית פנימית המורכבת על הדריישפט הדיסקית הקטנה מסתובבת בתוך הדיסקית הגדולה כאשר הריטארדר מנוטרל אין זרם חשמלי והסיבוב של הדיסקית הפנימית והדריישפט חופשי....זהו מצב נסיעה רגיל. במצב בו הריטארדר מופעל במצב מקסימלי מוזרם חשמל אל המערכת ובאמצעות מגנטים מבוצעת האטה של מהירות נסיעתו של האוטובוס. להבדיל ממערכת בלמנוע, הריטארדר אינו קשור! לפעולתו של המנוע ואינו עובד בהסתייעות בכוחו של המנוע. באוטובוסים, בשונה ממשאיות קיימים מספר מצבי ביניים לריטארדר כפי שהסביר אחד מחברי הפורום קודם לכן ולכן באוטובוסים בשונה ממשאיות יש ידית עם כמה מצבים, מצב ניתוק מצב הפעלה מירבית ומצבי ביניים, במשאיות מדובר בכפתור הפעלה\כיבוי או לחצן להפעלה ידנית - לחצן נלחץ, ריטארדר עובד, לחצן לא לחוץ ריטארדר משוחרר. אותם מצבי ביניים מסוותים את צורת פעולתו של הריטרדר לכמה עוצמות האטה ובהתניה של התנהגות מסויימת של הנהג, זה יכול להיעשות ע"י דריכה בעת עזיבת דוושת הגז, זה יכול להיות בסמוך לנגיעה בדוושת הבלם וכדומה הסיבה שבאוטובוסים הריטארדר מדורג הוא בשביל לא לגרום למצב של בלימה דרסטית כאשר דוושת הגז נעזבת, מה שמתבטא בהפעלת המערכת ובלימת האוטובוס בפועל....תעשו את החשבון לבד....נוסעים, אוטובוס, בלימה....אני לא צריך לספר לכם מה עלול לקרות. ואני אגלוש עם זה עוד קצת....כי נסחפתי. מדוער ריטארדר ולא בלמנוע? מה שקרוי בשפת העם אגזוז ברקס.... מאחר ומערכת הריטארדר היא צערכת חשמלית מבוקרת ע"י בקר, ניתן לשלב את פעולתה עם מערכות ממוחשבות שונות באוטובוס למשל כמו מערכות ABS EBD ועוד כל מיני מערכות בלימה וסייעני בלימה שמכניסים לאוטובוסים היום. היות והמערכת מבוקרת ניתן לתת למערכות נלוות באוטובוס לפקח ולנהל את פעולתה בשונה מהאגזוז ברקס שעובד באופן מכאני ועל כן נאסר השימוש בו במשאיות בזמן שהכביש רטוב\גשום, הפעלת אגזוז ברקס במצב כזה עלולה להביא למצב של נעילת גלגלים, החלקה ואיבוד שליטה, בריטארדר התגברו על הבעיה הזו.
 

fireman

New member
תמונה וקישור

ריטארדר - מאמרון
או בשמה המלא telma retarder היא מערכת סיוע בלימה המותקנת באוטובוסים וברכב כבד (לא כולם) המערכת הינה מערכת חשמלית המורכבת על הדריישפט של האוטובוס במקרה שלנו. הדריישפט למי שלא מתמצא ברזי המבנה המכאני הוא אותו מוט המחבר בין המנוע לסרן האחורי (המניע) באוטובוס. באוטובוסים לרוב לא רואים את הדריישפט מאחר והמנוע מורכב גבוה יחסית ומעל הסרן האחורי. תפקידו של הריטארדר הוא להאט את מהירותו של האוטובוס באמצעות שימוש בכוח אלקטרו-מגנטי. על הדררישפט מורכבת מעין דיסקית גדולה קבועה כאשר חלקה הפנימי מסתובב עם הדריישפט, כלומר יש דיסקית חיצונית המחוברת למרכב האוטובוס ודיסקית פנימית המורכבת על הדריישפט הדיסקית הקטנה מסתובבת בתוך הדיסקית הגדולה כאשר הריטארדר מנוטרל אין זרם חשמלי והסיבוב של הדיסקית הפנימית והדריישפט חופשי....זהו מצב נסיעה רגיל. במצב בו הריטארדר מופעל במצב מקסימלי מוזרם חשמל אל המערכת ובאמצעות מגנטים מבוצעת האטה של מהירות נסיעתו של האוטובוס. להבדיל ממערכת בלמנוע, הריטארדר אינו קשור! לפעולתו של המנוע ואינו עובד בהסתייעות בכוחו של המנוע. באוטובוסים, בשונה ממשאיות קיימים מספר מצבי ביניים לריטארדר כפי שהסביר אחד מחברי הפורום קודם לכן ולכן באוטובוסים בשונה ממשאיות יש ידית עם כמה מצבים, מצב ניתוק מצב הפעלה מירבית ומצבי ביניים, במשאיות מדובר בכפתור הפעלה\כיבוי או לחצן להפעלה ידנית - לחצן נלחץ, ריטארדר עובד, לחצן לא לחוץ ריטארדר משוחרר. אותם מצבי ביניים מסוותים את צורת פעולתו של הריטרדר לכמה עוצמות האטה ובהתניה של התנהגות מסויימת של הנהג, זה יכול להיעשות ע"י דריכה בעת עזיבת דוושת הגז, זה יכול להיות בסמוך לנגיעה בדוושת הבלם וכדומה הסיבה שבאוטובוסים הריטארדר מדורג הוא בשביל לא לגרום למצב של בלימה דרסטית כאשר דוושת הגז נעזבת, מה שמתבטא בהפעלת המערכת ובלימת האוטובוס בפועל....תעשו את החשבון לבד....נוסעים, אוטובוס, בלימה....אני לא צריך לספר לכם מה עלול לקרות. ואני אגלוש עם זה עוד קצת....כי נסחפתי. מדוער ריטארדר ולא בלמנוע? מה שקרוי בשפת העם אגזוז ברקס.... מאחר ומערכת הריטארדר היא צערכת חשמלית מבוקרת ע"י בקר, ניתן לשלב את פעולתה עם מערכות ממוחשבות שונות באוטובוס למשל כמו מערכות ABS EBD ועוד כל מיני מערכות בלימה וסייעני בלימה שמכניסים לאוטובוסים היום. היות והמערכת מבוקרת ניתן לתת למערכות נלוות באוטובוס לפקח ולנהל את פעולתה בשונה מהאגזוז ברקס שעובד באופן מכאני ועל כן נאסר השימוש בו במשאיות בזמן שהכביש רטוב\גשום, הפעלת אגזוז ברקס במצב כזה עלולה להביא למצב של נעילת גלגלים, החלקה ואיבוד שליטה, בריטארדר התגברו על הבעיה הזו.
תמונה וקישור
 
מדובר בריטרדר

אם כבר בגירים עסקינן
יש שאלה שבוערת לי כבר הרבה זמן. ברוט האוטובוסים של אגד שנסעתי בהם ראיתי על הדאש-בורד סדרה של כפתורים 1,2,3,4,R,N תיארתי לעצמי שזה הפיקוד בתיבת ההילוכים. שיערתי שהתיבה עובדת באופן אוטומטי ובעזרת הכפתור הנהג בוחר את ההילוך המירבי שאליו הוא רוצה שהתיבה תגיע.. זו השערה נכונה? שמתי לב שגם קיימת ידית קטנה ליד ההגה והנהגים כל הזמן משחקים איתה - במיוחד כשהם רוצים לבלום? מה זה? זה גם סוג של פיקוד בתיבה האוטומטית? בO404 ובO405 הידיות שונות. ב405 כתוב עליה H ולמיט הבנתי היא רק בעלת 2 מצבים.. ב404 הידית ארוכה יותר ובעלת יותר מצבים.. אני צודק? או שבכלל בשבני האוטובוסים הידיות האלה שונות בתכלית?
מדובר בריטרדר
אז ככה: לO405 יש שני סוגים של כפתור ריטרדר: מצב אחד בדגמים ישנים ושני מצבים בדגמים חדשים יותר. ככלל כפתור בעל מצב אחד הולך עם תה"ל בעלת 3 הילוכים קדמיים (1,2,3,N,R) וכפתור בעל שני מצבים עם גיר של 4 הילוכים (R,N,D,1,2,3). אופן השימוש: כפתור במצב אמצעי - הריטרדר יופעל רק בלחיצה קלה(קלה בלבד) על דוושת הבלמים. מצב I - דרגה ראשונה ומצב II(באם ישנו) - דרגה שניה. ההאטה תתחיל מיד לאחר שנהג ירפה מדוושת הגז. בO405 לא ניתן לבטל את הריטרדר לחלוטין. לגבי O303, O404, B10 ומאנים בינעירוניים העיקרון טיםה שונה. הידית בעלת 4 מצבים כאשר מצב ראשון מפעיל את הבלמנוע (אגזוז-ברקס), ושלושת האחרים מפעילים את הריטרדר עצמו. גם בדגמים האלה ניתן להפעיל את הבלמנוע באמצעות לחיצה קלה על דוושת הברקס, אבל קיים כפתור מיוחד שמאפשר לבטל את זה. לגבי וולוו B12 - הידית בעלת 4 (או 5?) מצבים. מצב 0 - ריטרדר מבוטל לגמרי, בלימה עם בלמים בלבד, מצב A מפעיל את הבלמנוע כמו בשאר הדגמים, ומצבים 1-2-3 (גם 4?) - הריטרדר עצמו. כשנכנסו ה-B12 לאגד הנהגים לא ידעו שמצב 0 לא מפעיל בלמנוע וכתוצאה מכך שרפו את הברקסים. אבל לאט-לאט כולם התרגלו לנסוע כשמצב A מופעל כל הזמן. טוב, אז אני חוזר לעבודה ומצטער אם ההסבר שלי יצא קצת מסורבל. נכון שתסלחו לי?
 

צחקן

New member
כן סולחים לך!.

מדובר בריטרדר
אז ככה: לO405 יש שני סוגים של כפתור ריטרדר: מצב אחד בדגמים ישנים ושני מצבים בדגמים חדשים יותר. ככלל כפתור בעל מצב אחד הולך עם תה"ל בעלת 3 הילוכים קדמיים (1,2,3,N,R) וכפתור בעל שני מצבים עם גיר של 4 הילוכים (R,N,D,1,2,3). אופן השימוש: כפתור במצב אמצעי - הריטרדר יופעל רק בלחיצה קלה(קלה בלבד) על דוושת הבלמים. מצב I - דרגה ראשונה ומצב II(באם ישנו) - דרגה שניה. ההאטה תתחיל מיד לאחר שנהג ירפה מדוושת הגז. בO405 לא ניתן לבטל את הריטרדר לחלוטין. לגבי O303, O404, B10 ומאנים בינעירוניים העיקרון טיםה שונה. הידית בעלת 4 מצבים כאשר מצב ראשון מפעיל את הבלמנוע (אגזוז-ברקס), ושלושת האחרים מפעילים את הריטרדר עצמו. גם בדגמים האלה ניתן להפעיל את הבלמנוע באמצעות לחיצה קלה על דוושת הברקס, אבל קיים כפתור מיוחד שמאפשר לבטל את זה. לגבי וולוו B12 - הידית בעלת 4 (או 5?) מצבים. מצב 0 - ריטרדר מבוטל לגמרי, בלימה עם בלמים בלבד, מצב A מפעיל את הבלמנוע כמו בשאר הדגמים, ומצבים 1-2-3 (גם 4?) - הריטרדר עצמו. כשנכנסו ה-B12 לאגד הנהגים לא ידעו שמצב 0 לא מפעיל בלמנוע וכתוצאה מכך שרפו את הברקסים. אבל לאט-לאט כולם התרגלו לנסוע כשמצב A מופעל כל הזמן. טוב, אז אני חוזר לעבודה ומצטער אם ההסבר שלי יצא קצת מסורבל. נכון שתסלחו לי?
כן סולחים לך!.
ב"ה (הצחקו שרק בן 11 וכבר עושה את עצמו משהוא....).
 

אורי404

New member
תודה על ההסבר שלך!!!

מדובר בריטרדר
אז ככה: לO405 יש שני סוגים של כפתור ריטרדר: מצב אחד בדגמים ישנים ושני מצבים בדגמים חדשים יותר. ככלל כפתור בעל מצב אחד הולך עם תה"ל בעלת 3 הילוכים קדמיים (1,2,3,N,R) וכפתור בעל שני מצבים עם גיר של 4 הילוכים (R,N,D,1,2,3). אופן השימוש: כפתור במצב אמצעי - הריטרדר יופעל רק בלחיצה קלה(קלה בלבד) על דוושת הבלמים. מצב I - דרגה ראשונה ומצב II(באם ישנו) - דרגה שניה. ההאטה תתחיל מיד לאחר שנהג ירפה מדוושת הגז. בO405 לא ניתן לבטל את הריטרדר לחלוטין. לגבי O303, O404, B10 ומאנים בינעירוניים העיקרון טיםה שונה. הידית בעלת 4 מצבים כאשר מצב ראשון מפעיל את הבלמנוע (אגזוז-ברקס), ושלושת האחרים מפעילים את הריטרדר עצמו. גם בדגמים האלה ניתן להפעיל את הבלמנוע באמצעות לחיצה קלה על דוושת הברקס, אבל קיים כפתור מיוחד שמאפשר לבטל את זה. לגבי וולוו B12 - הידית בעלת 4 (או 5?) מצבים. מצב 0 - ריטרדר מבוטל לגמרי, בלימה עם בלמים בלבד, מצב A מפעיל את הבלמנוע כמו בשאר הדגמים, ומצבים 1-2-3 (גם 4?) - הריטרדר עצמו. כשנכנסו ה-B12 לאגד הנהגים לא ידעו שמצב 0 לא מפעיל בלמנוע וכתוצאה מכך שרפו את הברקסים. אבל לאט-לאט כולם התרגלו לנסוע כשמצב A מופעל כל הזמן. טוב, אז אני חוזר לעבודה ומצטער אם ההסבר שלי יצא קצת מסורבל. נכון שתסלחו לי?
תודה על ההסבר שלך!!!
תודה על ההסבר המפורט שלך! יצאת גדול!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה